Урок з української мови у 2-му класі "Велика буква в кличках тварин"

Про матеріал

Тема уроку: Велика буква в кличках тварин.

Мета: формувати в учнів вміння розрізняти назви тварин та їх клички; правильно їх писати; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до тварин, почуття відповідальності за них.

Перегляд файлу

Тема уроку: Велика буква в кличках тварин.

Мета: формувати в учнів вміння розрізняти назви тварин та їх клички; правильно їх писати; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до тварин, почуття відповідальності за них.

Обладнання: презентація, цеглинки лего, іграшки - герої мультфільмів.

Зміст уроку

1. Організація класу

Будемо сьогодні гарно,

дружно працювати,

щоб слова навчитися

правильно писати.

2. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

І. Гра "Так чи ні"

Цеглинки лего

Зелена - так, жовта - ні.

+ а) Іменник - це частина мови?  зелений 

- б) Іменник означає дію предмета? жовтий

+ в) До істот ставимо питання хто? до неістот що? зелений

ІІ. Гра "Хто зайвий - швидко називай - не зівай" (Проводить асистент)

Слайд №1

Сергійко, Ніна, Степанович          Чому?

Василенко, Софія, Шевченко        Чому?

Київ, Харків, Дністер                      Чому?

ІІІ. Прочитай речення

Слайд№2

д) Прочитайте речення.

Іван Якович Франко - український поет.

- На яке питання відповідають слова Іван Якович Франко?

- Чому написані з великої букви?

- А коли ще пишеться велика буква?

IV. Діти, сьогодні ми з вами відправимося у країну, якої немає на звичайних картах разом з героями, які до нас завітали. Це країна великих літер.

Слайд№3

 

 

 

 

 

 

Чи це всі слова,які пишуться з великої літери? Сьогодні ми і дізнаємося.

3. Вивчення нового матеріалу.

- До нас завітав Міккі Маус і пропонує відгадати загадку.

Слайд №4

Маю чуб зелений,
Сиджу глибоко в землі.
Щоб мене звідти дістати,
Треба всю родину скликати.   (Ріпка)

Діти, є українська народна казка "Ріпка", яку склав народ. У ній персонажі не мають власних імен.

А І.Я.Франко написав літературну віршовану казку "Ріпка", у якій всі діючі особи мають імена, та клички. Хто може їх назвати? 

- Тоді подивіться і уважно послухайте фрагмент казки. (асистент вмикає казку)

Слайд №5

собачка          Хвінка

киця                Варварка

мишка            Сіроманка

Прочитайте слова ліворуч, праворуч. Що вони позначають? З якої букви написані? Отже назви тварин з якої букви пишуться? А клички? Запишіть у зошиті.

-  А як закінчилася ця казка? Чому витягли таку величезну ріпку? (Тому що дружно працювали, один одному допомагали,булобажання працювати.) У народі говорять так:

 Де гурт - там і сила.

Без охоти немає роботи.

Так і ми з вами - буде бажання навчатися, працювати, допомагати один одному - то всі труднощі подолаємо разом.

4. Робота за підручником.

с. 53, вправа 141

- Розгляньте малюнки героїв казок. З яких казок ці герої? (Колосок. Вінні Пух.)

- З якої букви написано клички тварин?

- Прочитаємо правило на жовтій смужці і запам'ятаємо.

5. Фізкультхвилинка

6. Діти, до нас завітав ведмедик Сніжок. Він пропонує вам відгадати загадки. (читає асистент)

  Слайд №6

Я пасуся на лужку

В хутряному кожушку

Гострі рожки ме-ме-ме

Налякаю я тебе.   (Коза)  (Білянка, Димок)

 

Я великий, я красивий

Як біжу, то в'ється грива

Хвіст у мене довгий-довгий

Хвіст у мене мов шовковий  (Кінь)  (Каштан, Нічка)

 

Я в господі допомога

Маю вим'я і два роги

Цілий день траву жую

Молоко смачне даю. (Корова)  (Мілка, Зірка, Рябуха)

 

Як і зайчик, має вушка,

Весь пухнастий, як подушка,

Любить моркву, капустину,

Лагідний, немов дитина,

Білий, ніби заметіль,

В клітці спить маленький... (Кріль)  (Сніжок)

-  Які це тварини? (свійські)

Їм треба збудувати домівки, доглядати, годувати, прибирати за ними, виводити на пасовисько. І вони віддячать людині за любов та піклування. Свійським тваринам люди дають клички. Кличка - це ім'я, яке дає господар тварині. Вони отримують їх за певними ознаками - за кольором, розміром, характером, забарвленням. (Наприклад: Сніжок, Рябуся, Димок, Нічка).

7. Ось зараз виконайте, діти, завдання, яке пропонує вам Міккі Маус:

З'єднайте назву тварини з її кличкою.   Слайд №7

коза                         Вухань

кінь                         Біляночка

корова                     Орлик

кріль                        Рябушка

- Що позначають слова, записані ліворуч? З якої букви вони пишуться? А праворуч? З якої букви вони написані? Молодці, виконали завдання.

8. А от оленяткові Бембі цікаво, чи змжете ви, діти, впоратися з наступним завданням:

Написати правильну букву в словах. Гра "Велика чи мала буква?"

 

Зелена цеглинка - велика буква.

Червона цеглинка - мала буква.

Слайд №8

(М,м)урчик, (Б,б)орсук, (Ї,ї)жак, (Д,д)ружок, (С,с)обака, (Д,д)имок.

- Так як пишуться клички тварин? А назви тварин?

Запишіть ці слова.

9. Підсумок уроку.

- Діти, то що запишемо на пелюстці квітки? Коли пишемо велику літеру?

Слайд №9


 

 

 

 

 

 

 

Молодці!  Слайд №10

10. Самооцінка роботи на уроці

Зелена цеглинка - все зрозуміли

Жовта цеглинка - не все зрозуміло

Червона цеглинка - багато що не зрозуміло.

На наступному уроці ми продовжимо працювати за цією темою і за підручником, і за тренажером. І будемо правильно, грамотно писати назви і клички тварин.

 

 

 

docx
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку