Навчання грамоти: письмо
Тема. Письмо великої букви П («пе»), слів з нею. Розвиток мовлення.
Мета:
Обладнання: фішки для звукових моделей, зошит із навчання грамоти, плакат «Буква П», «Правильно сиди під час письма», мультимедійна презентація (картини К.Білокур «Овочі та фрукти»), аудіозапис.
Етапи уроку |
Навчання в русі |
|
Надування іграшки (дихальна гімнастика) |
2.Актуалізація опорних знань В синім морі Синій кит… Що він робить? (повторення слів, що відповідають на питання «що робить?») – Плаває, пірнає… З якого звуку починаються слова? (п) Яку букву писали минулого уроку? (п) Який звук вона позначає? |
Граючи іграшкою, називають дії кита і показують їх |
Слайд
До нас в гості завітав Петрик П‘яточкін. Разом з ним ми розгадаємо загадки. |
|
Відгадування загадок про овочі («Весела абетка» Леся Вознюк): Ріс на грядці молодець. Хап за чуба, — та й кінець, бо без нього, кажуть люди, борщику у нас не буде. (Буряк)
На городі в холодку сидить м’яч на ланцюжку. Утекти б на моріжок, — не пускає ланцюжок. (Гарбуз)
Під землею народилась і для борщику згодилась. Мене чистять, ріжуть, труть, смажать, варять і печуть. (Картопля) Сидить панна у світлиці молода, червонолиця. Хто до неї завітає — вітамінами вгощає. (Морква)
Є сусідонька в морквиці, худорлява, блідолиця. Добре знають борщ і юшка, що сусідку звуть ... (петрушка).- ця загадка з прописів, які учні відкривають. |
Учні слухають з мішечками, встають для відповіді, обертаються після відповіді |
Петрик дуже любить гратися! А ви? Гра «Город»: впіймай звук «п» Слайд
|
Учні підстрибують і плескають в долоні, якщо звук «п» є в слові, якщо немає - стоять |
Овочі вам посміхаються) Посміхніться і ви один одному. Ви – молодці! Давайте подякуємо Петрику, напишемо йому листа? А почнемо його так: Дорогий Петрик П‘яточкін! |
Створення позитивного настрою – посмішка один одному |
3.Зіткнення учнів з проблемою та висвітлення первинних гіпотез Не вміємо писати велику букву П – на дошку вивішуємо - ? |
|
4. Визначення теми і мети уроку – навчитися писати велику букву П, слів з нею |
|
5. Вивчення нового матеріалу |
|
Робота з прописами:
|
Показ елементів букви в рухах (стоячи біля парт - покажемо букву: раз-і: ліва ніжка в сторону, два-і: права ніжка в сторону, і-три: ліва рука над головою |
Повторення правил сидіння під час письма - плакатик
Письмо в прописах під рахунок – один рядок букви П |
Сидячи правильно- ноги, спина: носиками пишемо в повітрі, рукою з олівцем (олівець взяти правильно) |
Петрик любить скрізь ходити. Ніжки мусять тупотіти. Вказівний і середній пальці правої (а потім — лівої) руки «ходять» по столу. А ще любить він стрибати, Слоненяток рахувати) 1,2.3,4,5 – щільно очі закривать! 6- Відкрили. Будем знову ми писать! |
Фізкультхвилинка сидячи (пальчикова гімнастика)
Гімнастика для очей (заплющити міцно 1-5,розкрити,покліпати) |
Де знадобиться буква П (імена, прізвища, міста, ріки, країни… А ще на початку речення!) Поліна, помідор, Павло, парта, Поліна, Пилип, портель, Платон (дізнайтеся вдома, які ще імена починаються буквою П) |
Встали. Гра «Великі-маленькі» букви (велика буква – встати, маленька - присісти) |
Щоб написати імена, будемо вчитися сполучати букву П з іншими буквами? Робота в прописах. До кожного сполучення придумуємо ім‘я. Пл – Платон Па – Панас, Павло Пи – Пилип (учні пишуть в прописах) |
Розшукаємо букву П на нашій підвісній абетці – показати носиком Перед написанням з’єднання учні розшукують букви на кругах, що висять під стелею, показують їх носиками, потім з’єднують дугою. Показують в парах з’єднання – верхнє: беруться за руки, піднімають їх вгору, нижнє – опускають вниз |
Притомлися, малята? Час прийшов відпочивати» Написали – відпочинемо. Наш таночок для настрою допоможе! |
Танцювальна хвилинка з шарфиками |
Написання імені Пилип
Чи навпаки читаю я, Але у мене знову й знову Виходить хлопчика ім’я. |
|
Письмо друкованих речень Павло писав. У полі - полин. |
Хвилинка відпочинку : для шиї, очей |
Слайди - Картини Катерини Білокур
|
Дивляться слайди з мішечком на голові |
В городі є багато гряд- Тут і ріпа, і салат, Бурячок тут і морквиця, І капуста круглолиця, Є петрушка і квасоля, Огірки і бараболя… Наш город – наш помічник, Нас годує цілий рік! |
|
Мовні ігри – за прописами: утвори слова |
|
Рефлексія – знімаємо з дошки знак питання? Ми навчилися писати велику букву П! Ми – працьовиті, розумні, уважні, друдні!
Учні показують настрій цеглинками: Зелений колір – відмінно, все сподобалось Жовтий колір – добре Червоний – не сподобалося |
|
1