Урок читання
1 клас
Тема. Звуки голосні і приголосні. Овочі та фрукти.
Мета: формувати уявлення учнів про голосні та приголосні звуки, навчити позначати їх умовними позначками; формувати вміння виділяти в словах окремі звуки, робити звуковий аналіз найпростіших слів; актуалізувати слова тематичних груп «овочі» і «фрукти»;
розвивати вміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати;
закріплювати вміння виконувати завдання на встановлення відповідності; удосконалювати вміння складати речення, розповідати за малюнками та про події з власного життя;
формувати екологічну грамотність та прагнення вести здоровий спосіб життя; збагатити учнів інформацією про користь овочів і фруктів;
виховувати бажання вживати овочі і фрукти, турбуватися про своє здоров’я.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української
літературної мови та мовленнєвого етикету.
-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними
джерелами інформації;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.
Обладнання: підручники, зошити, предметні малюнки овочів та фруктів, картки з позначенням голосних і приголосних звуків; ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, набір LEGO «Шість цеглинок», картки для гри «Знайди зайве», кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організаційний момент.
- Ось дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав.
Нумо, всі часу не гаєм, -
До роботи приступаєм.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!
Ранкова зустріч.
- Привітання
Ми – сімейка невеличка.
Усі друзі – я і ти.
Привітаємось, щоб личка
Всі усмішками цвіли.
Спільна діяльність:
Вправа «Чарівне сердечко»:
- Для створення гарного настрою пропоную вам передати сердечко наступному учню по колу, промовляючи таке речення:
- Олю, ти сьогодні дуже гарна…
Щоденні новини.
- Дитина дня (Розповідь про себе – крісло автора)
- Яке сьогодні число? Місяць? Пора року? Погода?
2.Актуалізація знань.
1) Гра знайди «Зайвий предмет».
- Подивіться на ці предмети і знайдіть зайвий предмет.
- Який предмет зайвий? Чому?
- Як можна назвати ці предмети одним словом? (Овочі)
- Поставте наголос у цьому слові.
- Який звук наголошений?
- Скільки складів у цьому слові?
3. Мотивації діяльності
Вправа «Настрій мурашки»
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти, Вище руки підніміть
Треба трохи відпочити, І спокійно опустіть.
Руки вгору, руки вниз, Плесніть, діти, кілька раз,
Руки в боки, руки так, За роботу, все гаразд!
Руки вгору, як вітряк.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.
1. Складання «розсипанки» із букв. (їжа)
2. Вступна бесіда.
Місто неслухняних овочів і фруктів.
А ви ніколи не замислювались. що трапляється з тими овочами, які які втікають з лотка на базарі, з пакета чи тарілки?
От що мені розповіли. А я з вами поділюся.
Жив у коробці із такими ж червонобокими братами Помідор, поважний і круглий.
Коли його купили не захотів він стати салатом. Та й рагу бути не захотів.
Утік тихенько з пакета… аж у місто Неслухняних овочів і фруктів.
Знайшов тут вулицю Помідорну та й замешкав у порожньому будиночку.
Якось уранці він прокинувся з думкою, як же у цьому гарному місті ще й досі є порожні будинки. Потім рушив між чудернацьких дерев і яскравих квітів блукати.
Але тут назустрч йому йде Апельсин, такий самий круглий. Тільки не червоний, а оранжевий. І бік у нього підозріло побілів.
- Я вже тут довго живу, багато бачив .От і настала моя черга залишати місто. Колись давно я скотився з дерева, та й не у кошик, а повз.Так і сюди потрапив. Гадав, що довго житиму серед цієї краси. Але ми, овочі і фрукти, маємо дарувати свою вроду і користь іншим – людям і тваринам. Якщо ж нас вчасно не з’їдять, ми зіпсуємося
- Не хочу просто зіпсуватись. Хочу потрапити у якийсь салат і парадувати смаком якусь дівчинку чи якогось хлопчика.
І тільки він вимовив, як опинився у тому самому пакеті, звідки викотмвся.
А ввечері Помідор став частинкою вишуканого капрезе. І всі ще довго згадували неймовірно смачний салат.
1) Поліпшують настрій.
Фрукти і овочі так само, як шоколад, - містять речовини (селен і фолієву кислоту), що сприяють виробленню ендорфінів. Якщо що-небудь не склалося - з’їжте яблуко або банан, і настрій поліпшиться.
2) Дарують бадьорість.
Фрукти і овочі містять багато води – одночасно рятують і від голоду, і від спраги, швидко засвоюються. Якщо потрібен заряд бадьорості – кращого рішення не знайти!
3) Додають вітамінів.
Неможливо в одній таблетці умістити вітаміни так, щоб усі вони повністю засвоювалися! З овочами і фруктами такої проблеми не виникає – все гармонійно, все засвоюється.
4) Подовжують молодість.
Пам’ятаєте молодильні яблучка із казок? Так ось – вони існують. Фрукти і овочі містять антиоксиданти, що допомагають оновлюватися клітинам організму – просто кажучи, дають вам змогу бути молодшими.
5) Роблять розумнішими.
Овочі і фрукти допоможуть зберегти ясність розуму і відмінну пам’ять: нещодавно опублікували результати дослідження, у якому з’ясували. що 6-8 фруктів і овочів за день допомагають краще запам’ятовувати і розв’язувати математичні задачки.
6) Захищають від хвороб.
Учений Колін Кембелл 20 років шукав взаємозв’язок між хворобами та харчуванням. Перевірив раціон мільйонів людей і довів, що фрукти і овочі лікують краще за будь-якого лікаря. І чим більше їх у вашому раціоні – тим нижче ризик захворіти.
І зрештою, фрукти й овочі – це просто дуже смачно!
Стіна слів: овочі, фрукти.
|
Овочі |
|
Фрукти |
Учу я звуки голосні.
Чому так весело мені?
Бо вчу я звуки голосні.
Їх рівно шість. Я всі назву:
А, І та Е, О, И та У. (І. Січовик)
ЗВУКИ
Ти знаєш? На землі все голос має:
Гуркоче хвиля, камінь стукотить.
Гуде жучок і пташечка співає,
Десь вітер свище, в небі грім гримить.
Муркоче котик, кенгуру стрибає.
Цвірінькають веселі горобці.
Та думку звук такий не виражає,
Тому немовні звуться звуки ці.
А от людина мислить, розуміє.
І у людини мова є жива!
Вона творити мовні звуки вміє,
Це звуки, що складаються в слова.
ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА
У садку зеленому Ручки хай потрудяться –
Яблук нарвемо. Буде нелегко.
В кошики великі Вправними, бадьорими,
Ми їх складемо. Дружними ростемо.
3. Вправа з люстерками.
- Виділіть звуки в слові МАК. Зверніть увагу (подивитись у люстерко), що під час вимовляння звука [м]губи стулились, під час вимовляння звука [а]рот широко розкрився, під час вимовляння звука [к] губи знову стулилися (між губами залишилась лише маленька щілина).
4. Гра «Впіймай звук» (LEGO «Шість цеглинок»)
- Я називатиму звуки: якщо звук голосний, піднімайте червону цеглинку, якщо приголосний – синю.
5. Робота за букварем (с. 22).
1) – Побудуйте звукові схеми слів ОСА. РАК, ЖУК, СОМ.
2) – Назви предмети. Поясни з голосного чи приголосного звука починається кожне слово.
3) – Перевір. чи правильно побудовано звукові схеми.
- |
- |
- - |
- |
6. Розвиток зв’язного мовлення. (с. 23)
- За сюжетним малюнком на с. 23 складіть розповідь.
- Розпізнайте плоди, що виросли па городі.
- Що росте на городі?
- Чи знаєте ви, які страви можна приготувати з цих овочів?
- Хто з вас був на городі?
- Хто допомагав збирати врожай?
- Розкажіть, які овочі ви найбільше полюбляєте.
1) Покажи стрілочками, на який звук закінчується назва кожного предмета.
2) Назви зображені предмети. Познач пропущені звуки у схемах цих слів.
3) З’єднай малюнки і відповідні схеми слів.
4) Склади речення про овоч, який ти любиш їсти. Побудуй його схему.
. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.
— Сьогодні ми вивчили про голосні та приголосні звуки, вміємо впізнавати ці звуки, позначати умовними позначеннями.
1. Словниково – логічна вправа «Знайди зайве». Групова робота
- Вилучте зайве слово. Чому воно зайве?
Танк |
Дзвінкий |
Літній |
Комбайн |
Бадьорий |
Осінній |
Літак |
Апельсин |
Зимовий |
Помідор |
Голосний |
Цибуля |
2. Закріплення
— Повторимо за таблицею знання про звуки.
— Вимовте голосні звуки.
— За допомогою чого утворюються голосні звуки? (Голосні звуки — звуки, які утворюються тільки за допомогою голосу).
— Як проходить повітря через ротову порожнину під час промовляння голосних звуків?
— Вимовте приголосні звуки[с], [а], [о], [к], [у], [м], [л], [и], [е], [р], [дз], [н], [в].
За допомогою чого утворюються приголосні звуки? ( За допомогою голосу і шуму або шуму.
Голосних звуків у нашій мові 6 - [а], [о], [у], [е], [и], [і].
3. Рефлексія.
— Про які звуки дізналися на уроці?
— Назвіть органи мовлення.
— Скільки голосних звуків в українській мові?
— Хто може їх назвати?
— Назвіть букви.