Урок "Письмо малої букви ф"

Про матеріал
Урок розроблено для 1 класів НУШ з урахуванням основних груп компетентностей.
Перегляд файлу

Урок української мови в 1 класі.

Тема тижня. Зима 

Тема: Письмо малої букви ф. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів. Мовно-логічні вправи.

Мета: Навчальна: вчити писати рядкову букву ф, склади та слова з нею.

Розвивальна: продовжувати розвивати фонематичний слух та уміння знаходити слова з потрібною буквою.

Виховна: продовжувати розвивати уважність, старанність, наполегливість та бажання вчитися.

Формувати групу компетентностей:

- Мовна компетентність: реалізується шляхом збагачення словникового запасу дітей, вдосконалення навички письма та говоріння, прищеплення любові до української мови.

- Соціокультурна компетентність: реалізується шляхом розвитку уміння успішно послуговуватися українською мовою під час виконання різноманітних ролей.

- Навчально-організаційна компетентність: реалізується шляхом залучення дітей до роботи в парах та взаємодії один з одним.

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал, цеглинки LEGO.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку:

І. Вступна частина.

1. Організація класу

- Ось і пролунав дзвінок на урок ! Бажаю всім хлопчикам та дівчаткам нашого класу гарного настрою та плідної праці на уроці. А щоб розпочати наш урок, плесніть у долоньки ті хто мене почув, тупніть ніжкою — хто вже готовий працювати, посміхніться — хто бажає дізнатись нове !

2. Повторення вивченого про звук “ф”, букву “фе”.

  • Виділення звука “ф” у віршику.

Федько знайшов фіалку синю,

Яка ця квітка чарівна !

Фіалка — дівчинці Фросині,

Бо іменинниця вона.

- Діти, які слова із звуком “ф” почули ? Які звуки позначає буква ф? (Приголосний твердий [ф] і приголосний м’який [ф’]).

- Правильно вимовляти так: нижня губа наближається до верхніх зубів, утворюється щілина, через яку проходить повітря.

  • Вправа “Мозковий штурм”. 

- Що ви знаєте про букву “еф” ? (Деякі вчені вважають, що назва літери виникла від звуку, який видають коні (Ф....рррр). Від слов'янської назви"ферт" походить вислів "ходити фертом", в прямому значенні –  ходити руки в боки, по-діловому, а в переносному значенні – бути самовдоволеним і впевненим в собі).

II. Основна частина

1. Мотивація навчальної діяльності.

  •                Гра "Жива буква".

-Уявіть, що ви – літера ф. Який вигляд би ви мали?(Стати струнко, руки на пояс, зігнуті в ліктях).

  •                Гра “Знайди пару”

До картки з друкованою буквою знаходять картку з рукописною буквою.

- Діти, як ви гадаєте, чому ви не знайшли карточку з рукописною буквою ? ( Тому, що ми не вміємо її писати).

2. Оголошення теми уроку

- Сьогодні ми з вами навчимося писати рукописну букву “еф” та слова з нею.

3. Презентація рукописної букви “еф”

4. Пальчикова гімнастика

-  Пальці – то пелюстки квітки. Їх вітерець нахиляє донизу (згинають по одному); вони колишуться (нахили вперед, назад, вліво і вправо); сховались від дощу (згорнути в кулак);  визирнули до сонечка (розпрямити рівно).  

5. Підготовка до роботи в прописах

- Діти, перед тим як почати писати рукописну букву “еф”, давайте послухаємо казочку про нашу букву.

Казка

    Одного сонячного дня біля озера гралися дві ягідки горобини. Сестрички так захопилися грою, що і не помітили, як опинились у воді. Вони не змогли звідти вибратися, тому почали гукати на допомогу. Їх голоси почула гілочка, що жила у траві. Вона швидко підбігла, нахилилась і витягла сестричок. Ягідки дуже зраділи. І з того часу вони з гілочкою завжди разом. А з їхньої дружби утворилася буква ф.

- Сподобалась казка?

- Що то за ягідки і гілочка? (Елементи букви ф).

 

6. Письмо рядкової букви “еф”.

- Рядкова буква ф складається із лівого овалу, прямої похилої подовженої палички і правого овалу. Пишемо овал і, як у буквах а,д, ведемо вгору до верхньої рядкової лінії. Не відриваючи руки, ведемо вниз пряму подовжену паличку до міжрядкової лінії, повертаємося вгору, вище від середини висоти рядка заокруглюємо праворуч у гору до верхньої рядкової лінії, і вниз, поступово заокруглюючи, біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо ліворуч і вгору. Пишемо під лічбу і-раз-і, два-і, три-і.

 

  • Поєднання нової букви з вивченими раніше.

- Пригадайте слова, у яких ми можемо зустріти букву “еф”. (Фіалка, Фрося, зефір). Письмо слів за рукописними зразками.

7. Робота в зошитах в косу лінію.

  • Мовно-логічні вправи

Індивідуальна робота: утворити нові слова із слова фотоапарат (трап, фото, парта, тато, фара).

  •  Попереджувальний диктант

У саду цвіте фіалка. Федір зібрав букет фіалок. У Софійки сукня у фіалках. 

8. Робота з конструктором LEGO.

- Я вам буду називати слова, а ви повинні будете продемонструвати цеглинками відповіді. Якщо слово має один звук “ф” - червона цеглинка, два звука “ф” - жовта цеглинка, відсутній звук “ф” - зелена цеглинка.

Слова: фотограф, фіалка, торт, яблуко, флокси, фломастер, ручка.

III. Заключна частина.

1. Робота в парах

- У вас на парті є картки із словами, але в кожному слові пропущена буква. Ваше завдання вставити і записати пропущену букву у слові.

Со-ійка, -ермер, -ігура, ка-е, жира-а.

2. Гра "Інтерв'ю".

- Яку букву  навчилися писати сьогодні?

- Які завдання найбільше сподобались?

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
1315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку