Урок "Письмо рядкової букви б"

Про матеріал
Розробка уроку навчання грамоти для першого класу містить різні інтерактивні форми та методи роботи з учнями а також цікавий, доступний матеріал для дітей. Буде корисним кожному вчителю-початківцю.
Перегляд файлу

1 клас.

Урок письма.

Тема:  Письмо рядкової букви б.

Мета: Вчити писати правильно малу рукописну букву б, склади, слова з нею.

Закріплювати написання вивчених букв.

Вдосконалювати навички звукового аналізу слів.

Розвивати звязне мовлення учнів, творчу уяву.

Формувати навички охайного, правильного письма.

Виховувати у дітей старанність, почуття дружби та взаємоповаги, взаємодопомоги.

Обладнання:  картки для групової та парної роботи, предметні картки, фішки, сигнальні картки.

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

- Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай.

Всі за парти ми сідаємо,

До роботи приступаємо.

Щоб помилок уникати,

Треба пильність розвивати.

II. Оголошення плану уроку.

(План у картинках вивішено на дошці).

III. Актуалізація опорних знань.

1.Гра»Телеграфісти».

(Учитель промовляє окремі звуки, а діти на слух складають із них слова).

[л, о, с’], [л, і, с], [д, е, н’], [з, і, р, к, а], [с,и,т,о], [о, к,у, н’].

(Лось, ліс, день, зірка, сито, окунь).

2. Гра «Упіймай звук».

Вірш «Білка».

Білка бігала багато,

Бо шукала в лісі брата:

Брат на дереві сидів

І смачні горішки їв.

Поки знайде білка брата,

Будемо всі букви знати.

3. Гра «Склади слово із розсипаних букв».

  - Робота в парах.

    (На партах конверти із буквами).

     Діти складають слова: бобер, верба, білка, бузок, бабка, буряк, гриб і складають звукові схеми цих слів).

  • Бесіда.

- Який звук повторюється у кожному слові?

- Яка це буква?

- Яку букву ми вивчили на уроці читання?

4. Відгадування загадок.

- Червонясту шубку має,

По гілках швидко стрибає.

Хоч мала вона на зріст,

Та великий в неї хвіст.

                             /Білка/.

- Що за дивна непосида

На стежину шишки кида?

На гілки скік та скік на гілку.

Ви впізнали? Так це ж …

                                /Білка/.

5. Робота над віршем Ж. Вовк -Черемуш «Білка-білочка» ( ст.84 в зошиті).

- Бесіда за змістом вірша.

- Куди бігла білочка?

- Що вона побачила?

- Кого покукала?

- Ким почастувала?

6. Робота над сюжетними малюнками.

/Гриб, буряк, білка./

  • Відгадування загадок.

«В неї хатка гарна, тиха,

Взимку повно в ній горіхів.

В лісі любить вона жити

Відгадайте, хто це діти?».

                                 / Білка /.

Який перший склад у слові-відгадці?   / -Бі- /.

«Під дубочком народився,

Парасолькою накрився,

Може б з лісу пострибав,

Якби другу ногу мав».

                                 / Гриб /.

  • Який звук ви чуєте в кінці відгадки? [б].
  • До якого малюнка я не загадала вам загадку? / Буряк /.
  • То в якому слові заховався склад (-бу-)?

7. Гра «Розвяжіть вузлик».

- Упишіть букви у кросворд за сюжетними малюнками.

/ Кульбаба,тюльпан,мальви /.

IV. Робота над новим матеріалом.

1.Малюнкова каліграфічна хвилинка.

2.Повторення скоромовки вивченої на уроці читання.

3.Повідомлення теми і мети уроку.

4.Аналіз структури рукописної букви б, її елементів, порівняно з раніше вивченими буквами, з друкованою буквою б.

5. Письмо букви б.

- Рядкова буква б – це овал, що переходить у видовжену вгору лінію із заокругленням праворуч. Пишемо овал як у буквах о, а, д, в, ведемо до міжрядкової лінії. Під міжрядковою лінією заокруглюємо з плавним повтором праворуч. Пишемо під лічбу « і-раз-і,два».

/Діти «пишуть» букву б у повітрі, самостійно пишуть рядок елементів букви б у зошиті. Обводять зразок букв. Дописують рядок до кінця/.

6.Фізкультхвилинка.

«Білочка».

Лапки вбоки, вгору вушка.

Скачуть білочки-подружки.

Раз, два, три, чотири, пять,

По гілках вони летять.

Кожен ранок на галяві,

Спритно роблять вільні вправи.

Раз, два, три, чотири, пять,

Люблять білочки стрибають.

Добре білки відпочили

Ну а ми тихенько сіли.

7. Письмо складів -ба-, -бу-.

- Відгадування загадок.

«Плаче над водою

Із розплетеною косою».

                      / Верба /.

- Назвіть останній склад у слові-відгадці. Відшукайте його в зошиті на ст.85.

- Написання складу -ба-.

«Серцевидний листок,

Шапка з рожевих квіток.

Називається …»

                            / Бузок /.

- Назвіть перший склад у слові-відгадці.

- Написання складу -бу-.

8.Письмо слів «біб» і «бабка» та пояснення їх значення.

«Прозорі крильця,

Зубасте рильце,

Сіло на цвіт,

Схоже на вертоліт».

                            / Бабка /.

9.Фізкультпауза для пальців.

/ Пальчикова гімнастика /.

«Вище руки підніміть

І спокійно опустіть,

Розведіть їх в сторони,

Сплесніть, діти, тільки раз,

Й за роботу – все гаразд.

Раз, два, три, чотири, пять,

Нам пора уже почать».

10.Повторення знань про речення.

Робота в групах «Складання речень із розсипаних слів та оживлення їх».

  • До нас прийшла зима.
  • З дерев опало листя.
  • З неба посипалися сніжинки.

Складання схеми речення на екранах.

11. Читання речень в зошитах.

12. Написання речень.

- На дубі сиділа білка.

-На клумбі росте барвінок. (ст.85).

13.Диктант складів:

-ра, во, ов, зі, зан, дік, ка, ек, так.

V. Підсумки уроку.

1.Гра «Закінчи речення».

- Сьогодні на уроці я вчився…

- Мені вдалося…

- Складно було …

- Найбільше сподобалося …

- Хочу навчитися…

2.Гра «Зваримо борщик».

/ Дітям роздані предметні малюнки фруктів і овочів. До школи виходять тільки ті діти, які отримали овочі, що входять до складу борщу /.

VI. Складання «Чарівної веселкової квітки».

  • Ви сьогодні протягом уроку гарно працювати і за це отримувати різнокольорові пелюстки. А тепер всі ці пелюстки ми складаємо в одну чарівну веселкову квітку, а серединкою до цієї квітки буде білий колір / колір чистоти / - це весь наш клас: дружній, веселий, розумний, чемний, працьовитий, добродушний, старанний.

 

VII. Кінцівка уроку

 

«Дякую всім, хто старанно працював,

В зошиті гарно читав і писав,

На всі запитання відповідав,

Знання нові, хороші надбав».

  • Дякую за урок!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
5766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку