Письмо рядкової букви д («де») 1 клас. Навчання грамоти
Тема. Письмо рядкової букви д («де»)
Мета: вчити учнів правильно аналізувати структуру малої букви д («де»), писати її в рядках зошита, у складах та словах; розвивати в дітей логічне мислення, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати охайність при письмі.
Хід уроку
Організаційний момент
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо .
Роботу швидше починаймо.
Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви навчитесь писати маленьку букву Д, дізнаєтесь з яких елементів вона складається, закріпите вміння писати букви.
1 Розпізнавання звуків у заданих учителем словах з визначенням локального місця звука (на початку, в середині, у кінці)
— Приготуйте долоні.
Я називатиму слова; якщо ви почуєте звук [д] або [д′] на початку слова, то плескає перший ряд, якщо в середині слова — другий ряд, а якщо в кінці — третій ряд.
(Дім, будинок, клен, велосипед, диван, сад, удав, кущ, дочка, мед, школа, помідор)
Буква «де» на письмі може позначати два приголосних звуки: твердий [д] і м’який [д′].
— Подивіться на рукописну букву д («де»). Чи схожа вона на друковану?
— А на яку букву вона схожа? (На букву в («ве»))
— Що спільного? Чим відрізняються?
Аналіз графічної будови з переліком елементів
Рядкова буква д («де») складається з двох елементів: овалу і нижньої петлі.
Засвоєння конфігурації літери
1 Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів
2 «Письмо» учнями в повітрі під рахунок і-раз-і, два-і з орієнтацією на показ учителя (стоячи спиною до класу)
1 Обведення елементів літери за поданим у зошиті контуром
Пальчикова гімнастика
2 Обведення літери за поданим у зошиті пунктирним зображенням
3 Письмо трьох літер (самостійно). Зіставлення написаних літер за зразком. Аналіз помилок
4 Дописування рядка літери
5 Письмо буквосполучення дл
Фізкультхвилинка
6 Читання і запис речень
7 Добирання слів з виучуваним звуком, які відповідають на запитання який?
(Добрий, дужий, дерев’яний, довгоочікуваний, довгий, дитячий)
Складання з одним зі слів (на вибір) речення.
Підсумок уроку
Коментар учителя про роботу учнів і її результати.
— Яку букву навчилися писати?
— Які звуки нею позначаються на письмі?