Урок «Знайомимось із казкою Івана Яковича Франка «Королик і ведмідь»

Про матеріал
Ознайомити учнів з казкою І. Франка «Королик і ведмідь»; навчати дітей уважно слухати, читати, шукати відповіді в тексті; формувати навичку правильного, швидкого, усвідомленого та виразного читання; розвивати мовлення учнів, уяву, мислення; збагачувати словниковий запас.
Перегляд файлу

Тема уроку. «Знайомимось із казкою Івана Яковича Франка «Королик і ведмідь»

Навчання учнів уважно слухати, читати, шукати в тексті відповіді. Розвиток уміння уважно слухати. Ознайомлення з казками І. Франка

Мета. Ознайомити учнів з казкою І. Франка «Королик і ведмідь»; навчати дітей уважно слухати, читати, шукати відповіді в тексті; формувати навичку правильного, швидкого, усвідомленого та виразного читання; розвивати мовлення учнів, уяву, мислення; збагачувати словниковий запас.

Матеріал до уроку: казка І. Франка «Королик і ведмідь».

Обладнання: портрет І. Франка, малюнки королика, ведмедя, звуки королика; ведмедя.

Тип уроку: урок-казка.

 

ХІД УРОКУ

І Організаційний момент

Станьмо в коло, щоб зібратись,

З настроєм урок почати.

Ось дзвенить шкільний дзвінок —

Починається урок.

— На що подібне коло, яке ми з вами утворили? (На сонечко).

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

І. Етап «До читання».

1. Підготовка дітей до правильного, у міру швидкого читання.

— Прочитайте в різному темпі, з різною силою голосу буквосполучення (таблиця з навчання грамоти).

— Прочитайте з наростанням темпу.

— Промовте з наростанням сили голосу: ців-ців-ців

— Прочитайте правильно слова.

ближче    бурчить

хвостик    ніколи

цвірінькає    дупло

ведмідь    кущ

прошепотів    малята

ІІІ Тема та мета уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

1 Підготовка дітей до усвідомленого читання.

Робота із зошитом з читання. Виконання вправи 1, 2 (с. 24).

 Королик — дрібний лісовий птах із сірувато-зеленим пір'ям та оранжевим або жовтим тім'ям. Ще цих птахів називають золотомушками. її голівка увінчана красивою оздобою, як у справжнього короля — короною. Королики збирають комах там, де інші пташки не можуть: на тонесеньких гілочках ялини чи сосни. Тут і гніздечко своє, подібне на кульку, ховають.

2. Читання заголовка казки.

— «Розмотайте» клубочок і ви дізнаєтеся, з якою казкою ми сьогодні ознайомимося. (Королик і ведмідь).

3. Розповідь про І. Франка. Перегляд відеопрезентації

— Іван Франко — видатний український письменник. Написав для дітей багато казок. З однією з цих казок ми сьогодні ознайомимося. Це велика казка. Ми прочитаємо тільки її початок.

Словникова робота

«Корч» — це те ж саме, що і кущ — невисоке дерево, гілки якого ростуть майже від кореня.

«Гордість» — почуття поваги, задоволення від усвідомлення досягнутих успіхів, наприклад, у навчанні.

«Палата» — тут, велика, багато оздоблена кімната.

«Дупло» — пустота в стовбурі дерева.

«Пола» — нижня частина верхнього одягу, що іноді сягала колін.

V Відеофізкультхвилинка

VІ Узагальнення та систематизація отриманих знань

• Підготовка дітей до переданих у тексті почуттів.

— Подивіться на малюнок, що це за пташка? (Королик). Послухайте, як вона співає (слухання пісні королика).

  Послухайте ще звуки (голос ведмедя). Ви впізнали, хто це?

  •  Ви тільки що слухали голоси королика й ведмедя. А більше про них ви дізнаєтеся з казки.

1. Міркування над змістом заголовка.

— Як ви думаєте, про кого буде розповідатися в казці?

2. Читання казки вчителем.

3. Перевірка первинного сприймання.

— Чи сподобалася вам казка?

— Кого зустріли Ведмідь і Вовк у лісі?

4. Читання твору дітьми.

— Прочитайте перший абзац усі разом.

— Відшукайте й прочитайте, яку пташку побачили Вовк і Ведмідь.

— Про що говорили Вовк із Ведмедем далі? Як вони говорили? Чому пошепки?

— Прочитайте напівголосно текст, який починається словами

«Вовчику-братику...» і до кінця (с, 65).

— Чому перелякався Ведмідь? Прочитайте відповідь. Як вони привітали Королика? Прочитайте. Чому Ведмідь почав бурчати? Прочитайте.

— Прочитайте розмову Ведмедя з Вовком. Намагайтеся читати Так, як вони говорили (тихо, пошепки, бурчить).

— Прочитайте частину тексту на с. 66 (до малюнка).

— Про що вони говорили? Розкажіть за малюнком.

• Читання розмови Вовка з Ведмедем в особах. Учитель ділить клас: один ряд читає слова Ведмедя, другий читає слова Вовка, а третій — слова автора.

5. Читання й розігрування діалогу (текст під малюнком).

— Прочитайте далі текст. Що зробив Ведмідь? Коли він це зробив?

- Що б ви порадили Ведмедеві?

Комплекс вправ гімнастики для очей відеофізкультхвилинка

— Слідкуємо очима за рухами метелика.

• Міркування учнів, що міг побачити Ведмідь у гнізді Королика.

6. Виразне читання казки учнями.

7. Узагальнена бесіда за запитаннями в підручнику.

VІІ. Підсумок уроку

1. Конкурс на кращого казкаря класу.

— Пофантазуємо. Що сталося після того, як Ведмідь заглянув у дупло до птахів?

Робота із зошитом з читання. Виконання вправ 2, 3 (с. 24).

2. Назвіть назву казки, яку прочитали, та ЇЇ автора.

 

1

 

doc
Додано
30 березня 2019
Переглядів
2905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку