Урок "Письмо рядкової букви у. "

Про матеріал

Конспект уроку з української мови розрахований на допомогу вчителям початкових класів. В ньому використані різні прийоми та методи навчання з застосуванням м'якої іграшки та мультимедійної системи.

Перегляд файлу

1

Урок: письма.

Тема: Письмо рядкової букви у.

Мета: навчати дітей писати рядкову букву у, поєднувати букви між собою;

 розвивати  зв’язне мовлення, уміння аналізувати звуки слів;

 виховувати  почуття прекрасного.

Обладнання: фішки для  моделювання, елементи рукописних літер; м’яка  іграшка удава, мультимедійна система.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

    Хід уроку

І. Організація класу. (слайд 2)

  • Наш девіз:

День турботливо почнеться,

Все навколо усміхнеться!

Проганяй мерщій дрімоту,

І роби невтомно, вміло,

Хоч мале, та добре діло!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

  • Діти, на уроці читання ми з вами познайомилися з Удавчиком. І йому дуже захотілося навчитися писати букву з якої починається його назва. Спробуємо? Але для того, щоб навчитися писати цю літеру ми повинні виконати завдання, які приніс нам Удавчик.
  1. Звуковий аналіз слів за малюнками. (слайд 3)
  • Хлопчики зроблять звуковий аналіз слова – рука.

Дівчатка виконають звуковий аналіз слова - банан.

  1. Гра «Впіймай звук [у]» в словах. (слайди 4-8)
  • Діти, Удавчик пропонує нам пограти в гру «Впіймай звук». Я буду називати вам слова, а ви, коли почуєте звук [у] на початку слова,  повинні будете  похлопати в долоні, а коли ви почуєте його в середині слова, то потупцюєте тихесенько ніжками. Тому будьте дуже уважними, слухайте уважно слова: 

страус, папуга, удав, одуд, аґрус.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Графічний аналіз рядкової букви у. (слайд 9)
  • Діти, поки ми будемо вивчати нову літеру,  Удавчик буде ніжитися під сонечком на підвіконні. Але він буде уважно нас слухати, і одним оком поглядати на нас.
  • Подивіться уважно на рукописну малу букву у. Із яких елементів вона складається?
  • Складіть на парті букву у і покажіть Удавчику, як ви впорались із завданням. Який елемент покладете першим? А тепер приєднайте  другий елемент.
  • Що у вас вийшло?
  1. Пояснення написання рядкової букви у з показом.
  • Звичайно це буква у. Отже для написання рядкової букви у потрібно два елементи. Вона складається з прямої лінії, заокругленої внизу, і нижньої петлі. Проводимо пряму похилу лінію біля нижньої рядкової лінії, закруглюємо вправо і ведемо вгору до верхньої рядкової лінії, не відриваючи руки, пишемо пряму похилу подовжену лінію вниз до міжрядкової лінії, де вона переходить у петлю, перетинає подовжену на нижній рядковій лінії і закінчується на середині рядка.

Пишеться на рахунок раз-і, два-і. Повторіть за мною у повітрі: раз-і, два-і.

  1. Пальчикова гімнастика. «Пташки». (слайд 10)

Великі пальці зчепити в замок, долоні повернути до себе. Потім пальці, що залишилися, зімкнути і синхронно рухати ними, зображуючи крила птахів.

  1. Письмо елементів букви е.
  • Відкрийте прописи на с.21. Розгляньте перший рядок. Зверніть увагу, заокруглення похилої палички в даному випадку, ведеться вправо-вгору до верхньої рядкової лінії, щоб потім безвідривно поєднати з другим елементом у букві. А поки ви будете працювати Удавчик поніжиться на сонечці, щоб потім добре вдома попрацювати.
  • Згадайте, як повинен сидіти учень під час письма.  Приготуйтеся і допишіть незакінчений рядочок даного елементу.
  1. Письмо рядкової букви у.
  • Молодці! А тепер розгляньте другий рядочок. Яка буква на ньому зображена?
  • А навіщо біля неї зображені літери пунктиром? Так, правильно. Отже, обведіть ці літери по пунктирам. А потім продовжуйте рядочок до кінця під рахунок: раз-і-два-і. Не забувайте, що другий елемент – петля, має бути не занадто широкою або вузькою, писати її потрібно з певним нахилом, не завертаючи надто ліворуч.
  1. Розвиток мовлення учнів. (слайд 11)
  • Хто зображений на малюнку у верхній частині сторінки прописів?
  • Що робить хлопчик? Чому?
  • Чим займався хлопчик у лісі?
  • Діти, подивіться будь ласка на дошку.  (слайд 11) 
  • Скажіть, де ви бачили вже цей малюнок?
  • Так, правильно, в «Букварику». Хто зображений на цьому малюнку?
  • Що робить дівчинка? Чому?
  • Діти, як ви гадаєте, чому так сталося, що і хлопчик, і дівчинка заблукали у гаю?
  • А тепер давайте складемо речення за схемою у прописах.
  • Молодці!
  1. Письмо слів з рядковою буквою у.
  • На двох наступних рядках написані склади. Прочитайте їх. Чи можна ці склади назвати словами?
  • Правильно, можна. Хто і коли кричить уа? А ау?
  • Отже, коли ви заблукаєте, то як необхідно звати на допомогу?
  • А тепер давайте напишемо ці слова. Писати уа будемо з відривом ручки. Закінчуємо букву у на середині рядка, як показано на полях. Потім, дописуємо до неї букву а.
  • Як називається таке поєднання букв? (Середнім, відривним)
  • Слово ау пишеться безвідривно. Для цього другий елемент букви а ведемо до верхньої рядкової лінії, як показано на полях. Потім не відриваючи ручки, пишемо букву у. Таке поєднання букв називається верхнім безвідривним.
  • Чим відрізняється слово Ау на наступному рядочку від попереднього?

(Воно написано з великої букви А)

  • Як велика буква А поєднується з буквою у?

(Безвідривно, біля верхньої лінії робочого рядка)

  • Поки ви будете писати, ми з Удавчиком пройдемося і подивимося, хто ж найкраще старався сьогодні на уроці.
  • Молодці! Ви всі сьогодні дуже старалися. Удавчикові дуже сподобалася ваша активність, старанність, уважність.

ІV. Підсумок уроку.

  • Яку букву ми навчилися писати на уроці? Який звук вона позначає?
  • Якими способами ми поєднували букви у словах?
  • Удавчику, ти запам’ятав відповіді дітей?
  • На цьому наш урок закінчився. Дякую за урок. До зустрічі, Удавчику! 

 

 

doc
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
8645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку