Урок: письма.
Тема: Письмо рядкової букви у.
Мета: навчати дітей писати рядкову букву у, поєднувати букви між собою;
розвивати зв’язне мовлення, уміння аналізувати звуки слів;
виховувати почуття прекрасного.
Обладнання: фішки для моделювання, елементи рукописних літер; м’яка іграшка удава, мультимедійна система.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організація класу. (слайд 2)
День турботливо почнеться,
Все навколо усміхнеться!
Проганяй мерщій дрімоту,
І роби невтомно, вміло,
Хоч мале, та добре діло!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.
-
Діти, на уроці читання ми з вами познайомилися з Удавчиком. І йому дуже захотілося навчитися писати букву з якої починається його назва. Спробуємо? Але для того, щоб навчитися писати цю літеру ми повинні виконати завдання, які приніс нам Удавчик.
-
Звуковий аналіз слів за малюнками. (слайд 3)
-
Хлопчики зроблять звуковий аналіз слова – рука.
Дівчатка виконають звуковий аналіз слова - банан.
-
Гра «Впіймай звук [у]» в словах. (слайди 4-8)
-
Діти, Удавчик пропонує нам пограти в гру «Впіймай звук». Я буду називати вам слова, а ви, коли почуєте звук [у] на початку слова, повинні будете похлопати в долоні, а коли ви почуєте його в середині слова, то потупцюєте тихесенько ніжками. Тому будьте дуже уважними, слухайте уважно слова:
страус, папуга, удав, одуд, аґрус.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
-
Графічний аналіз рядкової букви у. (слайд 9)
-
Діти, поки ми будемо вивчати нову літеру, Удавчик буде ніжитися під сонечком на підвіконні. Але він буде уважно нас слухати, і одним оком поглядати на нас.
-
Подивіться уважно на рукописну малу букву у. Із яких елементів вона складається?
-
Складіть на парті букву у і покажіть Удавчику, як ви впорались із завданням. Який елемент покладете першим? А тепер приєднайте другий елемент.
-
Що у вас вийшло?
-
Пояснення написання рядкової букви у з показом.
-
Звичайно це буква у. Отже для написання рядкової букви у потрібно два елементи. Вона складається з прямої лінії, заокругленої внизу, і нижньої петлі. Проводимо пряму похилу лінію біля нижньої рядкової лінії, закруглюємо вправо і ведемо вгору до верхньої рядкової лінії, не відриваючи руки, пишемо пряму похилу подовжену лінію вниз до міжрядкової лінії, де вона переходить у петлю, перетинає подовжену на нижній рядковій лінії і закінчується на середині рядка.
Пишеться на рахунок раз-і, два-і. Повторіть за мною у повітрі: раз-і, два-і.
-
Пальчикова гімнастика. «Пташки». (слайд 10)
Великі пальці зчепити в замок, долоні повернути до себе. Потім пальці, що залишилися, зімкнути і синхронно рухати ними, зображуючи крила птахів.
-
Письмо елементів букви е.
-
Відкрийте прописи на с.21. Розгляньте перший рядок. Зверніть увагу, заокруглення похилої палички в даному випадку, ведеться вправо-вгору до верхньої рядкової лінії, щоб потім безвідривно поєднати з другим елементом у букві. А поки ви будете працювати Удавчик поніжиться на сонечці, щоб потім добре вдома попрацювати.
-
Згадайте, як повинен сидіти учень під час письма. Приготуйтеся і допишіть незакінчений рядочок даного елементу.
-
Письмо рядкової букви у.
-
Молодці! А тепер розгляньте другий рядочок. Яка буква на ньому зображена?
-
А навіщо біля неї зображені літери пунктиром? Так, правильно. Отже, обведіть ці літери по пунктирам. А потім продовжуйте рядочок до кінця під рахунок: раз-і-два-і. Не забувайте, що другий елемент – петля, має бути не занадто широкою або вузькою, писати її потрібно з певним нахилом, не завертаючи надто ліворуч.
-
Розвиток мовлення учнів. (слайд 11)
-
Хто зображений на малюнку у верхній частині сторінки прописів?
-
Що робить хлопчик? Чому?
-
Чим займався хлопчик у лісі?
-
Діти, подивіться будь ласка на дошку. (слайд 11)
-
Скажіть, де ви бачили вже цей малюнок?
-
Так, правильно, в «Букварику». Хто зображений на цьому малюнку?
-
Що робить дівчинка? Чому?
-
Діти, як ви гадаєте, чому так сталося, що і хлопчик, і дівчинка заблукали у гаю?
-
А тепер давайте складемо речення за схемою у прописах.
-
Молодці!
-
Письмо слів з рядковою буквою у.
-
На двох наступних рядках написані склади. Прочитайте їх. Чи можна ці склади назвати словами?
-
Правильно, можна. Хто і коли кричить уа? А ау?
-
Отже, коли ви заблукаєте, то як необхідно звати на допомогу?
-
А тепер давайте напишемо ці слова. Писати уа будемо з відривом ручки. Закінчуємо букву у на середині рядка, як показано на полях. Потім, дописуємо до неї букву а.
-
Як називається таке поєднання букв? (Середнім, відривним)
-
Слово ау пишеться безвідривно. Для цього другий елемент букви а ведемо до верхньої рядкової лінії, як показано на полях. Потім не відриваючи ручки, пишемо букву у. Таке поєднання букв називається верхнім безвідривним.
-
Чим відрізняється слово Ау на наступному рядочку від попереднього?
(Воно написано з великої букви А)
-
Як велика буква А поєднується з буквою у?
(Безвідривно, біля верхньої лінії робочого рядка)
-
Поки ви будете писати, ми з Удавчиком пройдемося і подивимося, хто ж найкраще старався сьогодні на уроці.
-
Молодці! Ви всі сьогодні дуже старалися. Удавчикові дуже сподобалася ваша активність, старанність, уважність.
ІV. Підсумок уроку.
-
Яку букву ми навчилися писати на уроці? Який звук вона позначає?
-
Якими способами ми поєднували букви у словах?
-
Удавчику, ти запам’ятав відповіді дітей?
-
На цьому наш урок закінчився. Дякую за урок. До зустрічі, Удавчику!