Урок : письма.
Тема: Письмо великої букви У.
Мета: ознайомити учнів з великою буквою У;
навчати дітей правильно писати нову букву окремо та в поєднанні з малою;
розвивати вміння орієнтуватися у сітці зошита, увагу, виразність мовлення учнів;
виховувати інтерес до навчання в школі.
Обладнання: розрізна друкована й рукописна азбуки, фішки для моделювання, мультимедійна система, стрічки 0,5 см, плакат «Пиши правильно».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організація класу.
-
Девіз нашого уроку. (слайд 2)
Схилились голівки до праці мерщій
Ти всі перешкоди здолати зумій!
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб жодна хвилинка не втратилась марно.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.
-
Складо-звуковий аналіз слова.
-
Відгадайте загадку-добавлянку.
Ось до класу всіх скликає.
Голосистий цей дзвінок,
І ми радо поспішаєм
Не в садок, а на … (урок) (слайд 3)
-
Скільки складів у слові урок?
-
Який склад наголошений?
-
Скільки звуків у першому складі? Охарактеризуйте звук [у].
-
У вас на партах лежать фішки зробіть звуковий аналіз цього слова. Молодці!
-
Діти, подивіться хто дає дзвоник у Лісовій школі?
-
Правильно це Мудра Сова. Скільки складів у слові сова?
-
А тепер за допомогою фішок зробіть звуковий аналіз цього слова.
-
Діти, у нас на уроці читання були в гостях Чомусик та Удавчик. Чомусику потрібно було відлучитися по справах, а Удавчик залишився, коли дізнався, яку літеру ви будете сьогодні вивчати.
-
Діти, як ви гадаєте, яка літера зацікавила Удавчика?
-
Так, діти, його зацікавила велика буква У.
-
Який звук вона позначає?
-
Чи є в імені Удавчика цей звук?
-
Де він знаходиться?
-
З якої літери ми пишемо імена та клички тварин?
-
Покажіть на картках велику й малу друковані букви У у. Порівняйте їх.
-
Повторення вивчених писемних букв. Графічний диктант.
-
Скільки букв ми вже вміємо писати? Назвіть їх.
-
Напишемо графічний диктант. Я буду називати елементи букви, а ви – записувати саму букву один раз.
-
Перша буква складається з двох елементів: овалу й похилої палички із заокругленням унизу . (а)
-
Друга буква теж складається з двох елементів: похилої палички із заокругленням унизу та подовженої похилої палички з петлею внизу.(у)
-
Третя буква складається з трьох елементів: переднього плавного, подовженої похилої палички із заокругленням унизу та горизонтальної палички. (А )
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
-
Діти, у нас на уроці читання були в гостях Чомусик та Удавчик. Чомусику потрібно було відлучитися по справах, а Удавчик залишився, коли дізнався, яку літеру ви будете сьогодні вивчати.
-
Діти, як ви гадаєте, яка літера зацікавила Удавчика?
-
Так, діти, його зацікавила велика буква У.
-
Який звук вона позначає?
-
Чи є в імені Удавчика цей звук?
-
Де він знаходиться?
-
З якої літери ми пишемо імена та клички тварин?
-
Покажіть на картках велику й малу друковані букви У у. Порівняйте їх.
-
Вони однакові. Справді?
-
І сьогодні на уроці письма ми з вами з’ясуємо, чи однакові рукописні велика і мала букви Уу. А наш гість Удавчик буде уважно слухати і спостерігати за нашою роботою.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
-
Графічний аналіз великої букви У. (слайд 4)
-
Роздивіться велику букву У. із яких елементів вона складається?
-
Порівняйте рукописні велику і рядкову букви Уу. Чим вони відрізняються?
-
Чи є щось спільне в друкованої та рукописної великих буквах У?
-
Пояснення написання великої букви У з показом на дошці.
-
Подивіться уважно як я писатиму велику букву У. починаємо писати трохи нижче міжрядкової лінії, ведемо вгору, заокруглюємо, торкаючись міжрядкової лінії, і ведемо похило вниз до верхньої рядкової, де теж заокруглюємо, торкаючись її, далі не зупиняємось, а продовжуємо пряму знову до міжрядкової лінії, звідки повертаємося трішки по ній униз прямою похилою, подовженою до нижньої рядкової лінії і, нарешті, заокруглюємо її вліво. Зверніть увагу, буква не повинна бути дуже широкою.
-
Обведіть літеру, разом зі мною, у повітрі. Добре.
-
Пальчикова гімнастика. (слайд 5)
-
Діти, послухайте вірш. Про кого в ньому говориться?
Удав – товстезний і строкатий –
У затінку улігся спати.
Увившись між високих трав,
Удав до вечора куняв.
-
А чи не про нашого це Удавчика?
-
Давайте спробуємо зробити схожого Удавчика зі стрічки, яка лежить у вас на партах. Подивіться уважно на малюнок, згадайте, як ми писали цю літеру в повітрі. Старайтеся щоб усі ваші пальчики рухалися .
-
Діти, Удавчику дуже сподобалися ваші роботи.
-
Письмо елементів букви У.
-
Відкрийте прописи на с. 22. Роздивіться букву та її елементи на першому робочому рядку.
-
Перший елемент – подовжена похила паличка із заокругленнями вгорі та внизу – розташовується в допоміжному рядку над робочим рядком. Для безвідривного поєднання з другим елементом букви нижнє заокруглення треба вести вправо-вгору до верхньої міжрядкової лінії.
Якщо сядемо красиво
То напишемо на диво
Чисто, рівно та красиво.
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Починаємо писать.
Ручку вправо поверніть,
Зошит гарно покладіть
І рівненько напишіть.
-
Письмо великої букви У.
-
Наведіть ручкою зразок букви за стрілочками, що показують напрями рухів руки.
-
А тепер обведіть у зошиті букву за пунктиром та допишіть її самостійно до кінця рядка.
-
Фізкультхвилинка. (слайд 6)
Хмарка сонечко закрила,
Слізки дрібнії зронила.
Ми ті слізки позбираєм,
У травичці пошукаєм.
Пострибаєм, як звірята,
Політаєм, як пташки.
Потанцюємо ще трішки,
Розімнемо руки, ніжки.
Всі веселі, от чудово!
За роботу сіли знову.
-
Письмо великої букви У в поєднанні з малою у.
-
Нижній елемент великої букви У заокруглюється ліворуч. Тому, щоб поєднати цю букву з наступною, нам необхідно дописати спеціальний (додатковий) з’єднувальний елемент. Для цього від нижнього заокруглення біля рядкової лінії ми ведемо протягнуту лінію вправо-вгору до початку другої букви – малої у.
-
Звідки ми починаємо писати рядкову букву у? (З верхньої лінії робочого рядка.)
-
Отже, з’єднувальний елемент великої букви У ми доводимо до верхньої рядкової лінії та без відриву ручки починаємо писати малу букву . Такий вид поєднання називається верхнім безвідривним.
-
Письмо речень з буквами Уу.
-
Прочитайте записи на п’ятому та шостому рядках. Рисочки між буквами показують, що читати треба протяжно, зливаючи звуки. А знак оклику в кінці говорить про те, що вимовляти звуки треба голосно.
-
Коли і хто говорить У-у-у!? вимовте це здивовано, радісно. Уявіть, що десь вдалечині гудить поїзд.
-
А тепер передайте голосом, як виє вовк?
-
Прокричіть Ау-у-у! так, нібито ви заблукали у лісі, а потім так, нібито вам відповіла луна.
-
Розвиток мовлення учнів. Метод «Інтерв’ю».
-
Діти, послухайте віршик. (слайд 7)
Улянка учиться у школі,
Читать уміє і писать.
Улянка – знають всі удома –
Учителькою хоче стать.
-
Діти, про кого говориться у віршику?
-
Ким вона хоче стати?
-
Як ви гадаєте, чому Улянка хоче стати вчителем?
V. Підсумок уроку.
Метод «Інтерв’ю».
-
Діти, Удавчик хотів би у вас взяти інтерв’ю.
-
Хто б із вас хотів бути вчителем?
-
За що треба поважати професію учителя?
-
А як називається ваша професія?
-
Чим вона цікава для вас?
-
Що нового ви дізналися на уроці?
-
Молодці! Інтерв’ю дуже сподобалося Удавчику. Він сьогодні дуже багато нового дізнався на уроці. Давайте скажемо йому до побачення. До нової зустрічі! (слайд 8)