Урок "Письмо рядкової букви о. "

Про матеріал

Конспект уроку побудований з урахуванням вікових фізіологічних та психологічних особливостей шестирічних першокласників. Для зацікавлення та ефективності уроку пропонуються вправи пальчикової гімнастики, віршовані дидактичні матеріали.

Перегляд файлу

                                                                                                                                                                                         1

Урок: письма.

Тема: Письмо рядкової букви о.

Мета: навчити дітей писати рядкову букву о, поєднувати її з іншими  буквами;

 удосконалювати вміння робити  складо-звуковий  аналіз слів;

 розвивати увагу, зв’язне мовлення, фонематичний слух;

 виховувати чуйність, працьовитість.

Обладнання: фішки для  моделювання, мультимедійна  система

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

    Хід уроку

І. Організація класу.

   В казку вирушим всі разом,

   Перешкоди всі пройдем,

   А хто буде сумувати,

   Із собою не візьмем.

   Дзвени, дзвени, мій дзвоник,

   Дзвени гучніш, гучніш,

   І всім хто любить казку,

   Допоможи скоріш.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

  1. Бесіда за матеріалами уроку читання.  (слайд 3)
  • На уроці читання ми з вами слухали казку «Колобок».
  • Хто головний герой цієї казки?
  • Правильно, у кожного з вас є свій Колобок. І ми з вами спробуємо скласти нову казочку про Колобка.
  • Починаємо?
  1. Вибірковий диктант. (слайд 4)  

Жили собі дід та баба. І були вони дуже бідні. Нема в хаті нічого: ні зернинки, ні макової росинки.

  • Бабо, - просить дід, - спечи мені колобка на обід.
  •  Спекла баба Колобок. Поклала його на підвіконня, а він – скік на призьбу і покотився по доріжці. Дивиться: на доріжці літери лежать і плачуть, а підвестися не можуть. Хотів Колобок підняти їх, а літери сердяться, бо не знає Колобок, як вони називаються. Допоможемо йому!
  • Які з цих літер ми вже вміємо писати в прописах?
  • Але щоб записати ці літери в зошит ви повинні підготуватися до письма.

Зошит свій я відкриваю

Та під нахилом кладу.

І від вас не потаю –

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

За роботу враз візьмусь!

  • Молодці! Отже, пишемо: рядкова буква а, велика рукописна буква У, велика рукописна буква А, рядкова буква у.
  • Добре. Але, діти, Колобок зробив ще один крок,  і помітив нову літеру, яку він з нами вивчав на уроці граматики.
  • А яку літеру ми сьогодні вивчали на попередньому уроці? (слайд 5)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Так, діти, сьогодні на уроці ми будемо вчитися писати маленьку букву о, з’єднувати її з іншими буквами в складах і словах.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Відгадування загадки.
  • Діти, а кого по дорозі першого зустрів Колобок? (слайд 6)
  • І щоб Зайчисько не з’їв Колобка, нам потрібно відгадати загадку. Слухайте.

Усім я можу стати другом:

В машині колесом, кермом,

На морі – рятувальним кругом,

У діжці – обручем і дном.

  • Про що йде мова в цій загадці? (Про букву о.)
  • Молодці! Відгадали.
  1. Графічний аналіз рядкової букви о.(слайд 7)
  • На що ще схожа буква о? Давайте спробуємо обвести її разом в повітрі.
  • Скажіть, чим схожі друкована і прописна букви о?
  • А чим вони відрізняються?
  1. Пояснення написання рядкової букви о з показом на дошці.
  • Буква о схожа на коло, але воно видовжене, як овал. Чи писали ми вже з вами такий елемент? Отже нам легко буде навчитися писати літеру о.
  • Писати малу букву о починаємо трохи нижче верхньої рядкової лінії, ведемо вгору до лінії, заокруглюємо ліворуч, потім униз, теж заокруглюємо. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч і ведемо вгору до зустрічі з початком букви.
  1. Пальчикова гімнастика. (слайд 8)
  2. Письмо рядкової букви о. (слайд 9-10)
  • Діти, а кого потім зустрів Колобок?
  • Правильно, Вовка. І щоб він не з’їв нашого Колобка, нам потрібно буде охайно та каліграфічно написати рядок рядкової букви о.
  • Відкрийте зошити на с.23. Обведіть букву спочатку по пунктирам, а потім допишіть рядки самостійно. А ми з Колобком поспостерігаємо.
  1. Письмо буквосполучення ао.
  • Добре. Ви вже писали дві букви а парами. Як ви їх поєднували між собою?
  • Так само поєднується рядкова а з рядковою о. Напишіть це буквосполучення.
  1. Письмо рядкової о зі з’єднувальним елементом.
  • Для того щоб поєднати рядкову букву о з наступною буквою, необхідно навчитися писати її з’єднувальний елемент.
  • Спочатку пишемо букву о. після того як довели нижнє заокруглення до початку написання овалу, не відриваємо ручку, а пишемо невеличку прогнуту лінію вправо-вгору до верхньої рядкової лінії. Цей елемент схожий на «вію ляльки». 
  • Молодці! Ви вже мабуть заморилися. Давайте відпочинемо.
  1. Фізкультхвилинка.

У країні казочок жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірятка і малятка,

Вишикувались на зарядку.

Похитали головою,

Раз – притупнули ногою,

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли.

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали. (слайд 11)

  •  Але це мабуть ще не всі кого зустрів Колобок?
  1. Складо-звуковий аналіз слів. (слайди 12-15)
  • А знаєте що запропонував вам зробити Ведмедик, щоб врятувати Колобка?
  • Попрацювати над малюнками. Розгляньте їх.
  • Які предметні малюнки зображені на дошці?
  • З якої букви вони починаються?
  • У якому з трьох слів найбільша кількість складів?
  • Молодці! Ви справилися із завданням.
  • Отже, продовжуємо подорож далі.
  1. Письмо буквосполучень з рядковою о.(слайд 16)
  • Хто у казці «Колобок» з’їв його? А що ж нам зробити, щоб вона його не з’їла?
  • Отже, нам потрібно виконати найважчі завдання від Лисички-Хитрунки.
  • Які дві букви поєднані на четвертому робочому рядку?
  • Подивіться на поля. Як треба при цьому писати з’єднувальний елемент першої букви? Чому він не доводиться до верхньої рядкової лінії?
  • Як поєднується рядкова о з наступною буквою у? Поєднання верхнє, безвідривне.)
  • Добре, справилися з завданням. Лисичка починає нервувати.
  1.  Списування з друкованого шрифту.
  • Подивіться на новий умовний знак на полях. Що там зображено? (Друкована і рукописна букви аа). Ця позначка показує, що ви повинні списати з друкованого рукописними буквами.
  • Які букви надруковано над шостим робочим рядком? Покажіть у повітрі, як ви будете писати відповідні рукописні букви.
  • Кожну букву напишіть по чотири рази.
  • Молодці! Справилися з завданням. Отже, Лисичка-Хитрунка залишилася голодною, а наш Колобок вам дуже вдячний за порятунок. І тепер, зрозумівши, як погано він вчинив, повернувся до баби з дідом. (слайд 17)
  • А чи так закінчилася казка на попередньому уроці?

V. Підсумок уроку.

Гра «Словничок» (слайд 18)

  • Діти, а щоб Лисичка більше ніколи не поверталася, давайте з вами пограємо у гру «Словничок».
  • Згадайте якомога більше слів, які починаються з букви о. 
  • Які ви знаєте рослини? Імена? Тварин?
  • Які рядкові букви ви вже навчилися писати?
  • Яка з букв у вас виходить найкраще?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравченко Людмила Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
4864
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку