Урок". Письмо рядкової букви в («ве»), складів, слів з нею"

Про матеріал

Мета: вчити учнів писати малу рукописну букву в,поєднувати її з іншими буквами, ви­лучати «зайву» букву з групи букв; розвивати зв'язне мовлення учнів, фонематич­ний слух; виховувати старанність.

Обладнання. Зразки, таблиця з навчання грамоти «В,в»

Було використано:.Гра «Знайди пару»

У підсумку уроку використано:

Гра «Закінчи речення»

—Сьогодні на уроці я вчився...

—Мені вдалося...

—Складно було...

—Найбільше сподобалося...

Вдома обов'язково розкажу

Перегляд файлу

Тема. Письмо рядкової букви в («ве»), складів, слів з нею

Мета: вчити учнів писати малу рукописну букву в, поєднувати її з іншими буквами, ви­лучати «зайву» букву з групи букв; розвивати зв'язне мовлення учнів, фонематич­ний слух; виховувати старанність.

Обладнання. Зразки, таблиця з навчання грамоти «В,в»

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

  • Яку букву вивчали на уроці читання?
  • Який звук вона позначає?

Гра «Упіймай слова зі звуком [в]»

Веселка веселу хустинку

Повісила біля хатини.

Війнув вітерець, і хустина У небо злетіла із тину

  1.     Гра «Знайди пару»

Учитель заздалегідь роздає учням картки із зображенням букв: перша група — друковані літери, друга група — рукописні. Учні утворюють пари.

  1.   Робота над новим матеріалом
  1.     Робота за малюнком зошита
  • Що зображено на малюнку?
  • Пропоную вивчити вірш про вишні.

Вишні високо висіли, Стали вишні соковиті:

Вранці роси вони пили. «Поласуйте нами, діти!»

Н. Становська

  • Розкажіть, які вишні.

 — Скільки складів у цьому слові?

  • Назвіть наголошений склад.

 — Складіть звукову схему слова.

  1.     Письмо розчерків
  • Який елемент зображений у лівій вишні? (Петля)
  • У правій вишні? (Прямі із заокругленням унизу і петля.)
  • Наведіть пунктирні елементи.
  1.     Письмо малої букви в
  • Розгляньте друковану і рукописну малу букву в.
  •                  Якщо витягти верхній елемент у петлю, то друкована стане подібною до рукописної.

Рукописна буква в складається з верхньої петлі, похилої подовженої па­лички й овалу. Починаємо писати трохи нижче від верхньої рядкової лінії, ве­демо з великим нахилом угору, заокруглюємо під міжрядковою лінією ліворуч на петлю і ведемо пряму похилу паличку вниз, яку заокруглюємо біля ниж­ньої рядкової на овал. Пишемо під лічбу «і-раз-і, два».

  • Сядьте рівненько, візьміть ручки і тричі «наведітьі у повітрі цю букву, дивлячись на дошку.
  • Те саме зробіть за зразком у зошиті. Наведіть по пунктирах букви до середини рядка, порівнюючи їх зі зразком, допишіть рядок. Спирайте «спинку» літери в на допоміжну лінію, що подана в рядку

Фізкультхвилинка

  1.     Письмо відкритої та закритої букви в

Якщо букву в треба поєднати з іншою буквою, овал не дописують, а роб­лять з’єднувальний вузлик, від якого ведуть прогнуту вниз лінію для поєднання з іншими буквами.

Учні пишуть піврядка закритої букви в і піврядка — відкритої. Крапки по- казують початок написання букви.             

  • Поєднувальна лінія має бути дуже короткою.
  1.     Письмо буквосполучень в/, во
  • Буквосполучення ві пишеться безвідривно. У буквосполученні во поєд-нання відривне.

Пальчикова гімнастика «Пазурі»

Подушечки пальців підігнути так, щоб торкатися ними долоні, почергово  напружуючи і розслаблюючи.

У котика — лапки,    А на лапках — дряпки. 

Лапоньки м’якенькі,  Пазурі — гостренькі. 

  1.     Письмо буквосполучень ва, ов
  • У буквосполученні ва з’єднання відривне,

У буквосполученні ов букву о закінчуйте писати там, де і починали; звідси ж, не відриваючи ручки від паперу, починайте написання букви в.              V

Учитель звертає увагу на те, що відстань між буквосполученнями має бути V однаковою.

Під час роботи вчитель звертає увагу на поставу школярів, на положення - зошита, на те, як діти тримають ручку, схвалює виконання вправ.

  1.     Письмо буквосполучення Ів, слова Іван.
  • Чому слово Іван пишеться з великої букви?
  • У буквосполученні І в поєднувальна лінія виходить з основи великої букви І.

Учитель пише слово з коментуванням на дошці. Учні у повітрі «пишуть» слово, дивлячись на дошку. Потім записують буквосполучення і слово  у зошит.

  1.     Виконання завдання зі знаком питання
  • Розгляньте уважно кульки. Подивіться на зразок. Знайдіть «зайве» у кожній кульці і закресліть, як на зразку.
  1.   Підсумок уроку

 

Гра «Закінчи речення» 

  • Сьогодні на уроці я вчився...
  • Мені вдалося...
  • Складно було...
  • Найбільше сподобалося...
  • Вдома обов’язково розкажу...

 

 

docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
9405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку