Мета: вчити учнів писати малу рукописну букву в,поєднувати її з іншими буквами, вилучати «зайву» букву з групи букв; розвивати зв'язне мовлення учнів, фонематичний слух; виховувати старанність.
Обладнання. Зразки, таблиця з навчання грамоти «В,в»
Було використано:.Гра «Знайди пару»
Гра «Закінчи речення»
—Сьогодні на уроці я вчився...
—Мені вдалося...
—Складно було...
—Найбільше сподобалося...
Вдома обов'язково розкажу
Тема. Письмо рядкової букви в («ве»), складів, слів з нею
Мета: вчити учнів писати малу рукописну букву в, поєднувати її з іншими буквами, вилучати «зайву» букву з групи букв; розвивати зв'язне мовлення учнів, фонематичний слух; виховувати старанність.
Обладнання. Зразки, таблиця з навчання грамоти «В,в»
І. Організаційний момент
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
Гра «Упіймай слова зі звуком [в]»
Веселка веселу хустинку
Повісила біля хатини.
Війнув вітерець, і хустина У небо злетіла із тину
Учитель заздалегідь роздає учням картки із зображенням букв: перша група — друковані літери, друга група — рукописні. Учні утворюють пари.
Вишні високо висіли, Стали вишні соковиті:
Вранці роси вони пили. «Поласуйте нами, діти!»
Н. Становська
— Скільки складів у цьому слові?
— Складіть звукову схему слова.
Рукописна буква в складається з верхньої петлі, похилої подовженої палички й овалу. Починаємо писати трохи нижче від верхньої рядкової лінії, ведемо з великим нахилом угору, заокруглюємо під міжрядковою лінією ліворуч на петлю і ведемо пряму похилу паличку вниз, яку заокруглюємо біля нижньої рядкової на овал. Пишемо під лічбу «і-раз-і, два».
Фізкультхвилинка
Якщо букву в треба поєднати з іншою буквою, овал не дописують, а роблять з’єднувальний вузлик, від якого ведуть прогнуту вниз лінію для поєднання з іншими буквами.
Учні пишуть піврядка закритої букви в і піврядка — відкритої. Крапки по- казують початок написання букви.
Пальчикова гімнастика «Пазурі»
Подушечки пальців підігнути так, щоб торкатися ними долоні, почергово напружуючи і розслаблюючи.
У котика — лапки, А на лапках — дряпки.
Лапоньки м’якенькі, Пазурі — гостренькі.
У буквосполученні ов букву о закінчуйте писати там, де і починали; звідси ж, не відриваючи ручки від паперу, починайте написання букви в. V
Учитель звертає увагу на те, що відстань між буквосполученнями має бути V однаковою.
Під час роботи вчитель звертає увагу на поставу школярів, на положення - зошита, на те, як діти тримають ручку, схвалює виконання вправ.
Учитель пише слово з коментуванням на дошці. Учні у повітрі «пишуть» слово, дивлячись на дошку. Потім записують буквосполучення і слово у зошит.
Гра «Закінчи речення»