Урок з української мови в другому класі "Роль дієслів у мовленні. Робота над діалогом. Словникове слово заєць"

Про матеріал

Дану роботу можна використати на уроках української мови для удосконалення вміння знаходити дієслова в текстах і влучно вживати їх у мовленні, розігрувати діалог; розвивати діалогічне мовлення.

Перегляд файлу

Дата: 21.02.17.

Предмет: українська мова

Клас: 2-В

Тема: Роль дієслів у мовленні. Робота над діалогом. Словникове слово заєць.

Мета: удосконалювати вміння знаходити дієслова в текстах і влучно вживати їх у мовленні; навчати працювати в парах, розігрувати діалог; розвивати діалогічне мовлення, творчу уяву; виховувати любов до природи.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

- Дітки, поверніться до гостей, що будуть присутніми на нашому уроці, подаруйте їм свої посмішки і сідайте.

Уважно слухайте – і все почуєте!

Уважно дивіться – і все побачите!

Думайте – і все обов’язково зрозумієте.

  • Діти ми отримали листа. А від кого зараз дізнаємось.

(Учень зачитує зміст листа)

  •                   Доброго дня учні 2-В класу!  Щоб виконати усі  завдання, які будуть на уроці, треба застосувати  уважність, кмітливість, активність. На уроці  буде багато підказок, які вам допоможуть.  А в кінці ви розгадаєте ключове слово. Будьте пильними! Бажаю успіхів!

З повагою до вас «Українська мова»

  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Перевірка домашнього завдання. Підказка №1 – розгадування загадки :

Ця будівля є повсюди

В ній живуть хороші люди.

Він складається з цеглинок.

Називається . . . (Будинок)

а)  Прийом «Вірю -  не вірю»

- Чи вірите ви, що домашнє завдання було списати другий абзац вправи 2 на стор.104?

- Чи вірите ви, що в цій вправі є дієслова?

- Чи вірите ви, що до слова прилетіли протилежне залетіли?

-  Чи вірите ви, що до слова щебечуть протилежне говорити ? Повторення правил про дієслово.

  • Підказка №2  Що допомагало вам у виконанні д/з? (Правило)
  •         Що таке дієслово?
  •         Наведіть приклади.
  •         Які правила повторили?
  •         Так як ви думаєте, яка тема буде сьогодні на уроці?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема: Роль дієслів у мовленні. Робота над діалогом. Словникове слово заєць. Будемо удосконалювати вміння знаходити дієслова в текстах і влучно вживати їх у мовленні, розігрувати діалог.                          

IV. Вправи на повторення

  1. Гра «Упіймай дієслова»

— Послухайте вірш. Знайдіть у ньому дієслова і скажіть, що не так. (По­чувши дієслово, учні плещуть у долоні.)

Що не так?

Посадив ведмідь в лісочку

Шість берізок, два дубочки.

Рахувати сам не вмів

І ворону попросив.

Почала вона кувати,

Та не може полічить.    

Л. Савчук            

— Поставте питання до знайдених дієслів. (Підказка №3  На слайді підказка – Каліграфічна хвилинка)

  1.            Каліграфічна  хвилинка 

 Щоб  оцінка  була  гарна,

 треба  вивести  старанно

 кожну  букву, кожен  штрих.

 Клас  працює, клас  притих.

П п пр ац ює  працює

  •  Складіть і запишіть речення зі словом за семою. (На дошці схема речення.)
  • Зробити звукову модель слова.
  • Скільки складів у цьому слові?

               -  Чи можна це слово перенести?

                - У якій звуковій моделі живе слово «працює»?

- - о = о = о            - - о = о о            - - о = о =        

Підказка №4

На зворотній стороні  звукової схеми малюнок  книги. 

  1. Робота над темою уроку.
  1.     Вправа 1(усно)

— Відгадайте загадку.

— В тексті загадки знайдіть дієслова, які відповідають на питання що ро­бить?, що зробить?, що зробимо?.

  1.       Вправа 2

Відгадайте загадку. (Учень розказує)

На голові його корона з гілля,

Копитця топчуть буйне зілля.

На спинці плямки білі, наче день,

Звірятко звати це... (олень).

— Прочитайте текст. Спишіть, уставляючи пропущені дієслова з довідки.

  1.     Фізкультхвилинка

Учні співають пісню

Усмішка, неначе сонце

Весело у світ дивіться,

Сум від себе проженіть.

Встали рано – усміхніться

Й з радістю весь день живіть.

Усмішка, неначе сонце.

Світло і тепло дає.

Як загляне у віконце,

Зразу радісно стає.

Той здоровий, хто сміється,

Бо нічого не болить.

Все йому в житті вдається,

І чудова кожна мить.

Усмішка, неначе сонце.

Світло і тепло дає.

Як загляне у віконце,

Зразу радісно стає.

Підказка №5 Опис зайчика (на зворотній стороні фото оленя, читає вчитель, не називаючи , що за тваринка) – «Це маленьке безпомічне, боягузливе  створіння. У нього шерсть білого взимку, або сірого влітку кольору. Великі оченятка та куций хвостик, а ще  довжелезні вуха …»

Вправа 3

— Що ви знаєте про зайчика? Розкажіть.

  1.  Цікаво знати!

Зайців можна зустріти в будь-якій країні на землі. У літню спеку зайцям допомагають рятуватися від перегріву вуха.  Зуби у цих тваринок  ростуть все життя. Вони стираються, коли гризуть їжу,  але рости ніколи не припиняють. Для спілкування між родичами зайці використовують свій «барабанний дріб», який вони вибивають лапками. Як і слони, зайці тупотять ногами по землі, попереджаючи інших звірів, що територія зайнята.

 Що цікавого дізналися?

— Як зайчики готуються до зими?

— Прочитайте текст.

Хто головні герої казки? (Місяць, зайчик.)

Підказка №6  Скільки їх було? (2)Тому робота в парах.

  • Що таке діалог?
  • Які його особливості?
  • В яких випадках застосовуємо діалог.
  1. Робота в парах

— Розіграйте діалог зайчика й місяця.

Декілька пар учнів з масками розігрують діалог.

VІ. Узагальнення й систематизація знань

  1.               Словникова робота

Заєць

  1.               Робота з деформованим реченням.

він, береже, себе, Заєць, не, боягуз.

Заєць не боягуз, він себе береже.

  1.               Технологія скрайбінгпояснення прислів’я.
  2.               Самостійна робота. Робота з карткою.

а) Підкресли двома лініями слова, які означають дії предметів.

Весна, зимовий, зимувати, працює, яблуко, пояснити, прикрасити, лісник, дівчинка, пролетіти.

б) Допиши дії до назв предметів.

Учень -  ___________________________________________________  .

Собака - __________________________________________________    .

  • Куди кожен полюбляє повертатись ? (Додому ) Підказка №7
  • В класі знайдіть, малюнок будиночка, на якому записане домашнє завдання.

VII. Підбиття підсумків. Рефлексія.

  • Над якою темою уроку ми сьогодні працювали?
  • Що найбільше запам’яталось ?

Розкриваємо ключове слово Ви Розумники!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Доброго дня учні 2-В класу!

Щоб виконати усі  завдання, які будуть на уроці, треба застосувати  уважність, кмітливість, активність. На уроці  буде багато підказок, які вам допоможуть.  А в кінці ви отримаєте ключове слово. Будьте пильними! Бажаю успіхів!

 

 

З повагою до вас «Українська мова»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

він, береже, себе, Заєць, не, боягуз.

 

він, береже, себе, Заєць, не, боягуз.

 

він, береже, себе, Заєць, не, боягуз.

 

він, береже, себе, Заєць, не, боягуз.

 

він, береже, себе, Заєць, не, боягуз.

 

він, береже, себе, Заєць, не, боягуз.

 

він, береже, себе, Заєць, не, боягуз.

 

він, береже, себе, Заєць, не, боягуз.

 

він, береже, себе, Заєць, не, боягуз.

 

він, береже, себе, Заєць, не, боягуз.

 

він, береже, себе, Заєць, не, боягуз.

 

він, береже, себе, Заєць, не, боягуз.

 

 

Цікаво знати!

         Зайців можна зустріти в будь-якій країні на землі. У літню спеку зайцям допомагають рятуватися від перегріву вуха.  Зуби у цих тваринок  ростуть все життя. Вони стираються, коли гризуть їжу,  але рости ніколи не припиняють. Для спілкування між родичами зайці використовують свій «барабанний стук», який вони вибивають лапками. Як і слони, зайці тупотять ногами по землі, попереджаючи інших звірів, що територія зайнята.

 

                                                                                                                                                                                                             

 

 

Цікаво знати!

         Зайців можна зустріти в будь-якій країні на землі. У літню спеку зайцям допомагають рятуватися від перегріву вуха.  Зуби у цих тваринок  ростуть все життя. Вони стираються, коли гризуть їжу,  але рости ніколи не припиняють. Для спілкування між родичами зайці використовують свій «барабанний стук», який вони вибивають лапками. Як і слони, зайці тупотять ногами по землі, попереджаючи інших звірів, що територія зайнята.

 

                                                                                                                                                                                                             

 

 

 

Самостійна робота

а) Підкресли двома лініями слова, які означають дії предметів.

Заєць, зимовий, працює, яблуко, пояснити, малювати, лісник.

б) Допиши дії до назв предметів.

Учень -  ___________________________________________________  .

    Собака - __________________________________________________    .

Самостійна робота

а) Підкресли двома лініями слова, які означають дії предметів.

Заєць, зимовий, працює, яблуко, пояснити, малювати, лісник.

б) Допиши дії до назв предметів.

Учень -  ___________________________________________________  .

    Собака - __________________________________________________    .

Самостійна робота

а) Підкресли двома лініями слова, які означають дії предметів.

Заєць, зимовий, працює, яблуко, пояснити, малювати, лісник.

б) Допиши дії до назв предметів.

Учень -  ___________________________________________________  .

    Собака - __________________________________________________    .

Самостійна робота

а) Підкресли двома лініями слова, які означають дії предметів.

Заєць, зимовий, працює, яблуко, пояснити, малювати, лісник.

б) Допиши дії до назв предметів.

Учень -  ___________________________________________________  .

    Собака - __________________________________________________    .

Самостійна робота

а) Підкресли двома лініями слова, які означають дії предметів.

Заєць, зимовий, працює, яблуко, пояснити, малювати, лісник.

б) Допиши дії до назв предметів.

Учень -  ___________________________________________________  .

    Собака - __________________________________________________    .

Самостійна робота

а) Підкресли двома лініями слова, які означають дії предметів.

Заєць, зимовий, працює, яблуко, пояснити, малювати, лісник.

б) Допиши дії до назв предметів.

Учень -  ___________________________________________________  .

    Собака - __________________________________________________    .

Самостійна робота

а) Підкресли двома лініями слова, які означають дії предметів.

Заєць, зимовий, працює, яблуко, пояснити, малювати, лісник.

б) Допиши дії до назв предметів.

Учень -  ___________________________________________________  .

    Собака - __________________________________________________    .

 

 

Домашнє завдання

Ст. 108 вправа  ваза.

Повторити правило про дієслово.

doc
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку