1
Кайда Ю. А.
Тема. Написання великої букви „Б”, складів, слів із нею.
Мета. Навчити учнів писати велику букву „Б”, з’єднувати її з іншими буквами у склади та слова.
Закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів.
Розвивати усне мовлення, фантазію.
Виховувати любов до читання казки.
Обладнання. Малюнок Буратіно, картка з великою буквою „Б”, солодощі, ключики, плакат „Сиди правильно, коли пишеш”.
Хід уроку.
І. Організація класу.
Дзвоник всім нам дав наказ
До роботи швидше, клас,
Попрацюєм всі старанно,
Щоб пройшов урок немарно.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
Вчитель на дошці пише елементи букв.
- Подивіться на дошку, що ви бачите? (Елементи букв.) Назвіть ті рядкові букви, які ми вивчили, що мають такі елементи.
(л, м.)
(к, н, п, т.)
(т.)
- Молодці! Ви добре справилися з цим завдання. Ви гарно знаєте, з яких елементів складаються букви. Ви отримуєте ключик. (Вчитель вручає найактивнішим ключики і уточнює, що той, хто більше збере їх, той отримає солодкий приз.)
2. Гра „Слова з буквою”.
Учні називають слова з буквою „Б б” і місце її розташування. Виграє той, хто назве більше слів з цією буквою.
Вчитель роздає найактивнішим ключики.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
дізнаєтеся, прочитавши кругограму, починаючи з великої букви.
(Буратіно.)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Звуковий аналіз слів
- Перше завдання, яке отримав Буратіно, це звуковий аналіз слів, який він буде виконувати разом з вами.
Вам потрібно з’єднати предмети з відповідними звуковими схемами.
Вчитель вручає ключики учням.
2. Повторення правил сидіння за партою, положення зошита, тримання ручки.
- Настав час, що чекали ви і дуже чекав Буратіно, ми познайомимося із написанням великої букви „Бе”. Але перед цим ми згадаємо, як потрібно сидіти за партою, класти зошит, тримати ручку. (Учні розглядають плакат „Сиди правильно, коли пишеш” і розказують правила.)
3. Розгляд друкованої і рукописної букви Б, їх порівняння.
- Велика буква Б складається з трьох елементів: довгої прямої лінії з заокругленням внизу вліво, короткої прямої горизонтальної лінії, що починається з заокруглення, і правого півовалу.
- Що нагадує вам велика буква „Бе”? (Відповіді учнів.)
4. Повторення назв ліній сітки зошита.
- Згадайте. як називаються лінії, потрібні для написання цієї букви. (Верхня міжрядкова лінія, нижня і верхня рядкова.)
5. Пальчикова гімнастика.
6. Інструктаж до написання.
Алгоритм написання великої букви „Бе”.
На рахунок Раз - і, і – два, і – три – і.
(Л. Македонова, О. Мачнева.)
7. Написання великої букви „Бе” у повітрі (3 рази.)
8. Робота у зошиті.
1. Аналіз написання елементів на першому рядку.
2. Другий рядок – з коментуванням учнів по черзі.
3. Третій рядок самостійно.
В цей час вчитель ходить по класу і дає ключики від Буратіно за кожний безпомилково написаний рядочок учнями.
9. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
- Ми трішки попрацювали, треба тепер і відпочити.
Ми писали, ми трудились,
Наші рученьки втомились.
А щоб гарно написати,
Треба пальці розім’яти.
Руки кілька раз тріпнемо
І писати знов почнемо.
Відпочивши, дружно враз
Приступив до праці клас.
10. Аналіз написання слова „Борис”.
На дошці зашифроване слово.
(Борис.)
- Буратіно приготував нам на дошці завдання. Ми повинні розшифрувати слово, яке знаходиться на дошці.
1) читання слова;
2) промовляння його по складах;
3) запис вчителя на дошці;
4) запис учнями у зошит.
11. Робота над реченням.
- Прочитайте речення, яке приготував Буратіно.
12. Словникова робота.
Бориспіль – місто під Києвом, у якому знаходиться великий аеропорт.
13. Аналіз речення.
Учні обводять речення, на другому рядочку пишуть самостійно. За кожний правильно написаний рядок вчитель роздає ключики.
14. Гра „Віднайди слова”
- Буратіно взагалі заплутався у цих всіх буквах. Давайте допоможемо йому скласти з цих букв слова і запишемо їх. У цьому завданні є підказка. Кожне окреме слово зашифровано у фігурах одного виду.
На дошці хаотично розкидані різні букви Діти складають з них слова. (Одну букву можна використати тільки один раз; слова записуються в прописах на вільному рядочку.)
(Білка, рибка, дім зуб, зима.)
Вчитель нагадує учням про написання першої букви у рядку.
- Ми вже стільки завдань з вами виконали, що Буратіно дуже стомився, що хоче відпочити. І він вам пропонує свою хвилинку відпочинку.
15. Фізкультхвилинка.
Буратіно потягнувся,
Раз прогнувся, два прогнувся.
Руки в сторони розвів –
Мабуть, ключика згубив.
А щоб ключик той дістати,
Треба нам навшпиньки встати
Всі за парти посідали,
Знову вчитися почали.
16. Списування з друкованого тексту.
- Ми всі знаємо, що Буратіно недуже любить вчитися, він вже стомися. І тому надрукував ціле речення один словом. Нам потрібно допомогти йому правильно записати це речення.
1. Читання учнями речення.
2. Виділяння слів у реченні.
3. Запис під диктовку окремного учня.
Вчитель контролює процес написання, видає учням ключики.
VІ. Підсумок уроку.
- Яку ж букву ми сьогодні вчилися писати на уроці?
- Буратіно дякує вам за вашу допомогу сьогодні, він нарешті навчився розбирати слова, писати своє ім’я, писати речення.
- А чого навчилися сьогодні ви?
- Яке завдання вам найбільше сподобалось?
Підрахунок ключиків. Вчитель вручає солодкі сюрпризи від Буратіно.