Урок української мови "Закріплення знань про вивчені звуки і букви"

Про матеріал
Урок-подорож у "чарівному" будинку, під час якого учні повторюють та закріплюють знання про вивчені букви та звуки, які вони позначають; працюють над звуко-буквеним аналізом слів, збагачують словниковий запас, розвивають фантазію, увагу.
Перегляд файлу

Кайда Ю. А.

Тема. Закріплення знань про вивчені звуки і букви.

Мета. Повторити та закріпити знання про вивчені букви та звуки, які вони позначають.

 Продовжити роботу над звуко-буквеним аналізом слів.

 Збагачувати словниковий запас учнів.

 Розвивати фантазію, увагу, мислення.

 Виховувати працелюбність, інтерес до читання.

Обладнання. Предметні малюнки будиночка букв, Барвінка, бобра, предметні малюнки до звукових схем, таблиця для читання, квітки для подарунків дітям, слова для читання, картки із завданнями.

 

Хід уроку.

І. організація класу.

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Працюй наполегливо,

Швидко, старанно,

Щоб жодна хвилинка

Не втратилась марно.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель вивішує малюнок будиночка.

  • Подивіться уважно на дошку.

Що зображено на малюнку? (Будинок.)

Це незвичайний будинок.

Це дім, у якому живуть букви.

У ньому 3 поверхи, на яких букви

чекають на нас зі своїми завданнями.

Але самі ми до чарівного дому не можемо зайти.

Нам потрібен провідник. Ним буде Барвінок.

Він нам буде допомагати у складних ситуаціях.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні, подорожуючи по незвичайному будинку, повторимо всі

букви, які ми з вами вивчили та звуки, які вони позначають. Пора нам заходити у чарівний будиночок.

ІV. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Повторення скоромовки.
  • І так, ми опинилися на першому поверсі.

Барвінок знайшов завдання для нас. Ми повинні повторити вивчену нами на минулому уроці скоромовку. Згадайте, про кого вона? (Про бобрів.)

Учні повторюють вивчену скоромовку.

Бурі бобри брід перебрели,

Забули бобри забрати торби.

2. Звуковий аналіз слів.

Знайдіть слова зі скоромовки, які будуть відповідати схемам.

 

 

(Бурі.)      (Брід.)

 

 

 

(Бобри.)      (Забрати.)

- Молодці! Ви добре справилися із завданням! Ви знайшли слова до схем. Але час прийшов і самим схеми скласти. (Вчитель вивішує на дошку малюнки, до яких учні повинні скласти схеми.)

 

Молодці! Прекрасне виконання завдання. За це Барвінок нам вручає подарунок від букв. (Вчитель дістає малюнок квітки і вивішує його на дошку.)

3. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

А тепер всі дружно встали:

Будемо робити вправи.

Руки – вгору, руки – вниз,

І легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз – присіли, другий – встали.

Всі за парти посідали,

Вчитися знову почали.

4. Читання складів і слів.

- Ми вирушаємо на другий поверх цього прекрасного будинку букв. На дверях висить завдання. Букви хочуть подивися, як ми з вами вправно читаємо їх. Якщо ми покажемо добрий результат, то Барвінок нам приготував цікаве завдання. (Вчитель вивішує на дошку таблицю з буквами.)

 

а

о

у

и

і

е

б

 

 

 

 

 

 

бл

 

 

 

 

 

 

бр

 

 

 

 

 

 

вбр

 

 

 

 

 

 

збр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Склади ми почитали, пора і до слів переходити. (Вчитель вивішує на дошку слова.) Дивлячись на точку, спробуйте прочитати слова.

5. Складання слів.

  • Складіть слова із камінчиків, які приготували нам букви. Барвінок нам

знову допомагає. Він зафарбував слова в один колір.

 

 

 

 

 

 

- Молодці! Букви впевнилися, що їх добре знаєте, а ще краще читаєте. За це вони передали Барвінком вам квітку.

- Барвінок теж вам обіцяв за гарну роботу цікаве завдання. Вам потрібно роздивитися малюнки та написи під ними, закреслити зайві букви.

                        

МАВУПНА САТВІЛ  ПІВУЕНЬ  ЛЯТЛЬКУА

- Молодці! Час вирушати на останній поверх цього зачарованого будинку букв. Там  на нас чекають ще більше цікавих завдань.

6. Читання тексту.

Вчитель відкриває дошку з „розкиданими” слова. Над кожним словом є номер. Учні, які знають всі букви, по черзі читають слова і виставляють їх у потрібному порядку. Учні, які не знають всіх букв, шукають слова з буквами, які вже відомі.

  • Букви зібралися всі разом і ті, які ми вже з вами вивчили, і ті, які ще ні. Вони утворили слова у тексті, який нам з вами потрібно зараз прочитати і виставити у потрібному порядку. Барвінок знову нам допомагає. Він поставив над словами їх номер по порядку у рядку.

 

Бором брів бобер до брата

Брошна собі набрати,

Бо бобриха й бобренята

Будуть бублі виробляти. (Н.Будна, С.Рябова)

7. Словникова робота.

Бір – великий сосновий ліс; ще мішаний ліс з переважанням сосни.

8. Читання учнями тексту, заучування його напам’ять.

9. Конкурс „Кращого читця”. (Кращим учням вчитель дарує квітку.)

 

- Ви просто молодці! Так швидко і добре  виконали це складне завдання. За це Барвінок вам приготував сюрприз.

(Вчитель роздає картки із завданнями кожному учневі.)

Вам потрібно закреслити зайву букву і пояснити, чому ви її викреслили.

 

 

 

 

 

 

(Буква „Н”, тому що позначає приголосний звук. Буква „А”, тому що позначає голосний звук. Буква „Г”, тому що ми такої букви ще не вчили.)

V. Підсумок уроку

- Наша подорож по чарівному будинку букв завершилася. Ми обов’язково сюди ще не раз будемо повертатися, будемо вселяти все нові і нові букви. Ми працювали сьогодні дуже старанно, тому зібрали цілий букет квітів і знань.

- Чи сподобалась вам наша подорож? (Так.)

- Які завдання для вас були найцікавішими?

- Які завдання зайняли у вас найбільше часу?

- Барвінок дякує за вашу роботу. Ви просто молодці! Ви були уважними і працелюбними, тому у вас все вийшло. Давай складемо букет із ваших квітів.

(Учні складають свої квітки у букет.)

doc
Додано
26 лютого 2023
Переглядів
489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку