Навчити писати велику букву «Це», буквосполучення та слова з нею; удосконалювати вміння списувати з друкованого тексту, вміння працювати самостійно; збагачувати словниковий запас учнів; вправляти в усному висловлюванні; виховувати охайність, каліграфічні навички письма.
Тема: Письмо великої букви «Це», буквосполучень та слів з нею. Написання речень.
Мета: навчити писати велику букву «Це», буквосполучення та слова з нею; удосконалювати вміння списувати з друкованого тексту, вміння працювати самостійно; збагачувати словниковий запас учнів; вправляти в усному висловлюванні; виховувати охайність, каліграфічні навички письма.
Обладнання: презентація, ілюстрації друкованих і писаних літер «це», відеозображення гри на цимбалах, звукозапис оплесків.
Тип уроку: комбінований
Вид уроку: урок-телепередача
ХІД УРОКУ:
1. Організація класу
1.1. Перевірка готовності робочих місць до уроку
1.2 Створення ситуації психологічного комфорту та емоційного настрою
- Ось уже 6 місяців поспіль тріумфує талант учнів 1- Б класу. А таланти у нас різні… Але сьогодні приготуйтеся побачити ще більше видовищ, ще більше знань учнів, ще більше каліграфічного письма.
2. Актуалізація опорних знань
Отже, трішки в історію наших талантів…
2.1. Повторення вивченого матеріалу на уроках читання
- Яку букву ми вчили на уроці читання?
- Які звуки вона позначає?
- Які слова ви знаєте з цією буквою?
2.2. Складання речення з одним із слів
2.3. Підведення до теми уроку
- В яких випадках ми будемо писати велику букву Ц? (На початку речення, власні назви)
3. Оголошення теми, мети і мотивація навчальної діяльності.
- Отже, сьогодні на нашому шоу «Україна має талант» ми навчимося писати велику букву Ц, буквосполучення та слова з нею. Найталановитіші діти покажуть вам вражаючі результати.
4. Вивчення теми уроку
4.1. Лексична робота
4.1.1. Робота над загадкою
- Одним із наших талантів є розгадування загадок. Послухайте загадку.
Як рушає мандрувати –
Треба з ліжечок вставати.
Як іде за обрій спати –
Час малятам спочивати.
Відгадка – місяць.
4.1.2. Робота над змістом загадки
- Про що в ній розповідається?
- Коли він мандрує?
- Коли йде за обрій спати?
4.1.3. Словникова робота
Обрій – небосхил, небокрай, горизонт.
4.2. Робота над сюжетним малюнком
- Яка частина доби зображена на малюнку?
- Складіть розповідь за малюнком.
4.3. Звуко-буквений аналіз слів
- Які предмети намальовані?
- Назва якого з намальованих предметів відповідає поданій звуковій моделі? (Місяць)
- Скільки складів у цьому слові?
- Який склад наголошений?
- Назвіть окремо букви і звуки.
4.4. Гра «Розгадай кросворд»
- А ще наші учні вміють розгадувати кросворди, що є ще однм нашим талантом.
1) маленьке собача (цуцик)
2) солодощі (цукор)
3) музичний інструмент (цимбали)
4) будівельний матеріал (цегла)
4.5. Словникова робота (пошукова робота)
- Також нашим талантом є те, що ми вміємо здійснювати самостійну роботу.
Цимбали– це музичний інструмент, вони диктують яскравий ритмічний малюнок музичного твору, відтворюють колорит Карпатського краю.
4.6. Перегляд (Відео 1)
- Ось і настав півфінал шоу «Україна має талант». У півфіналі братимуть участь учні 1-Б класу та цимбаліст Петро.
4.7. Засвоєння конфігурації літери
4.7.1. Аналіз демонстраційного зразка писаної і друкованої літери
4.7.1.1. Порівняння друкованої та писаної літер (великої та малої).
4.7.1.2. Встановлення подібності між вивченими літерами та новою.
- У великої букви Ц перший і другий елемент складається із прямої із заокругленням вгорі і внизу. Ці елементи мають багато спільного із великими буквами Й, Ш. А третій елемент являє собою такий самий елемент-петлю, як і в малої букви ц.
4.7.2. Пояснення написання літери вчителем на дошці
- Починаємо писати велику літеру «це», як і велику літеру «й», «ша». Ставимо крапку трохи нижче міжрядкової, пишемо верхнє заокруглення, подовжену похилу лінію, не доводячи до нижньої рядкової, робимо нижнє заокруглення, ведемо похилу з’єднувальну лінію вверх-управо до міжрядкової, не відриваючи руки, пишемо подовжену похилу із заокругленням внизу, ведемо лінію трохи вище нижньої рядкової і пишемо коротку петлю, доводимо лінію до середини робочого рядка.
Пишемо літеру під такт: і-раз-і-два-і-три-і.
Пальчикова гімнастика
- А для того, щоб гарно написати, потрібно розім’яти наші пальчики, а для цього покажемо ще один наш талант зіграємо на фортепіано.
4.7.3. Написання літери учнями
Покажіть свої таланти з письма. Напишіть елементи великої літери Ц
4.7.3.1. Коментоване письмо в повітрі
Пишемо літеру під такт: і-раз-і-два-і-три-і.
4.7.3.2. Обведення пунктирних зразків у зошитах
- А наш учнівський талант заключається в тому, що ми старанно й каліграфічно вміємо писати. То ж саме зараз ми будемо вчитися писати велику літеру Ц.
4.7.3.3.Написання літер учнями самостійно
- А ще наш талант в тому, що ми вміємо самостійно працювати. Напишіть рядок великої літери Ц.
(Побіжний перегляд.)
- За каліграфію я кажу тобі «так!»
Фізхвилинка (ведмедик)
5. Закріплення знань, умінь і навичок учнів
5.1. Утворення, читання та запис складів з вивченою літерою (визначення типів з’єднань)
- А наступний наш талант – це вміння писати буквосполучення
(Показ учителем способу поєднання літери з іншими)
5.2. Самостійна робота учнів в зошитах
5.3. Перегляд відеоролика (Відео 2)
- У нас фінал. Ми прослухаємо фінальну музичну композицію Петра
5.3. Списування слів з новою літерою з друкованого зразка.
- А тепер час показувати свої таланти у фіналі.
- Прочитайте перше речення. Скільки слів у ньому? Про що йдеться в реченні?
- Запишіть його. Побіжний перегляд.
- За старанність я кажу тобі «так!»
- Прочитайте друге речення. Скільки слів у ньому?
- Про кого йдеться в реченні?
- До чого спонукають цимбалістів?
- Запишіть його. (Побіжний перегляд.)
- За наполегливість я кажу тобі «так!»
6. Підсумок
- Яку букву ми писали ?
- Коли вживаємо велику букву?
- Складіть речення, в якому перше слово починатиметься літерою Ц.
- А зараз хвилюючий момент. Недаремно ж у нас були присутні гості. Вони визначать, хто ж сьогодні переможець. Петро чи учні 1-Б класу.
Надаю їм слово! Хто ж отримає «так!»?
(Слово гостям)
- Мої вітання! Ви найталановитіші діти України. Оплески (запис)