Звук [у], позначення його буквою Уу. Звуковий аналіз слів. Складання речень за поданою графічною схемою

Про матеріал

Початкова школа вирізняється своїми особливими потребами через вік школярів, адже саме на цьому етапі їхнього життя учні опановують новий для себе вид діяльності – навчання. Саме в школі проходить особистісний і психічний розвиток дитини. В перші дні навчання в школі майже кожна дитина сумлінно ставиться до навчання, проте через деякий час ставлення до школи у деяких учнів змінюється. Як свідчать дослідження соціальних педагогів та психологів основною причиною даного явища є недосконалість навчально-виховного процесу, яка виявляється в недостатній активізації учбової діяльності учнів. Кілька років назад я почала використовувати на своїх уроках інформаційно-комп'ютерні технології. Спочатку просто для концентрації дитячої уваги, а потім і для розвитку логічних операції (узагальнення, синтез, абстракція), удосконалення смислової пам'яті (не просто механічного запам'ятовування, яке є характерним для даної вікової категорії, а саме для осмислення навчального матеріалу), та використання дитячої уяви ( вона є достатньо розвинутою в цьому віці). Саме тому уявні, казкові чи мультяшні образи можна використовувати для подачі інформації дитині.

Місце для використання ІКТ можна знайти на уроках математики, письма, образотворчого, але я особисто віддаю перевагу урокам навчання грамоти. Особливо активно я використовую презентації, котрі є актуальними для уроків будь-якого типу. І, в свою чергу, дають змогу вчителеві підвищувати інтерес до навчання, активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати творчі здібності, допомагає створити на уроці особливу атмосферу і настрій. А це так необхідно учням початкових класів.

За роки моєї праці в школі я впевнилась, що використання ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей стає більш цікавим та ефективним. Мною були розроблені презентації до уроків навчання грамоти на введення нових літер.

Першим етапом такого уроку є видідення звука який вивчається. Ми можемо це робити наступним чином:

- відгадати загадку і у слові-відгадці виділити перший звук;

- прослухати цікаву казку або оповідання;

- за предметними малюнками назвати слова і визначити спільний звук;

- у вірші виділити звук, який найчастіше повторюється.

Другий етап

Прослухавши відеозапис визначити до голосних чи приголосних відноситься даний звук.

Третій етап

Діти знайомляться з літерою, яка позначає даний звук.

Четвертий етап

Хвилинка фантазії. Визначити на що схожа літера, з чим вона асоціюється.

П'ятий етап

Розучування віршика про нову літеру, який допоможе дитині швидше її запам'ятати.

Шостий етап

Гра «Впіймай звук»

Сьомий етап

Визначення за анімацією слів з даною буквою

Восьмий етап

Звуковий аналіз слів

Дев'ятий етап

Утворення і читання складів

Наступні етапи:

- читання слів:

- розучування скоромовок;

- розучування чистомовок;

- ігрові вправи і завдання тощо.

Перегляд файлу

Тема: Звук [у], позначення його буквою Уу. Звуковий аналіз слів. Складання речень за поданою графічною схемою

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [у], позначення його буквою Уу, навчити пізнавати велику і малу букви Уу, удосконалювати уміння складати звукові схеми, речення за поданою графічною схемою, розвивати увагу, зв’язне мовлення, фонематичний слух, виховувати любов до природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна

Обладнання: фішки для звукового аналізу, малюнки, презентація «Літера У»

 

                                                       Хід уроку

І Організація класу

ІІ Мовленнєва розминка

1. Логопедична розминка

Вправа «Смачне варення»

 Кінчиком язика повільно облизнути верхню й нижню частину губи в обох напрямках по 5 разів.

Вправа «Трубочка»

Посміхнутися, старанно розтягуючи губи, а згодом витягнути їх уперед «трубочкою».

 Вправа «Лопатка»

Загинати язик на верхню губу. Повторити 7 разів.

2. Розучування скоромовки

☺Сів Сень на пень,

    Та й просидів цілий день.

ІІІ Повторення вивченого матеріалу

1. Аналітичні вправи  на виділення зі слів звуків на початку і в кінці

Котик, півник, радість, кінь, дідусь, веселка, книжки.

3.Синтетичні вправи на утворення складу

[т], [у] - ту, [л], [у] - лу, [р], [у] - ру, [м], [і] - мі, [с], [а] – са.

4. Гра «Посели звук у хатиночку»

Слайд 2

 

5. Фізкультхвилинка

Виростем великі,

Яблук нарвемо.

У плетені кошики

Ми їх складемо.

ІУ Вивчення нового матеріалу

1. Відгадування загадки

Ось до класу всіх скликає

Голосистий цей дзвінок.

І ми радо поспішаєм

Не в садок, а на …

Слайди 3,4

         

- Який перший склад у цьому слові? Який звук його утворює?

2. Спостереження за вимовою звука, віднесення його до голосних звуків

Слайд 5

3. Гра «Упіймай звук на гачок»

- Прослухайте віршик, запам’ятайте слова зі звуком [у]

Утюжок заухав: - Ух-х!

Утюжка спитав утюг:

- Утомивсь? Усе покинь –

У коробці відпочинь.

 

 

 

 

Слайд 6

4. Вправи на злиття звука [у] з різними приголосними звуками

Півень – ку-ку-рі-ку.

Сова – угу-угу-угу.

Корова – му-у-у.

Зозуля – ку-ку.

5. Ознайомлення з буквою Уу

Звук [у] позначається буквою Уу. Розгляньте велику і малу букви Уу. Чим відрізняються вони між собою? Чим схожі?

6. Хвилинка фантазії.  Гра «На що схожа буква У»

Слайди 7,8

     

7. Заучування вірша І.Січовика

Кричить мій менший братик:

- Уа, уа, уа!

Він знає небагато

Дві букви У та А.

Слайд 9

8. Фізкультхвилинка

Раз – підняти руки вгору,

Два – нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

Три, чотири – прямо стати,

Будем знову починати.

Хто зуміє присідати

І ногам роботу дати.

V Робота за Букварем (с.42-43)

1. Робота над сюжетним малюнком

2. Звуковий аналіз слів з опорою на схеми, подані в підручнику

3. Робота над текстом Н.Забіли

VІ Підсумок уроку

  •                  З якою буквою ми познайомилися на сьогоднішньому уроці?
  •                  Який звук позначає буква Уу?
  •                  На що схожа буква У?

-        Назвіть слова, в яких є звук  [у].

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондар Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 липня 2018
Переглядів
10140
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку