Урок. Письмо великої букви Ф, буквосполучень та слів з нею. Написання речень.

Про матеріал

Навчити дітей писати велику букву Ф окремо і в словах, вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності, збагачувати активний словник учнів; розвивати мислення, вміння аналізувати, зіставляти, узагальнювати, розвивати мовлення учнів, їх творчі здібності, уяву;виховувати любов до природи, вміння відчувати красу рідного слова.

Перегляд файлу

Тема: Письмо великої букви Ф, буквосполучень та слів з нею. Написання  речень.

Мета: навчити дітей писати велику букву Ф окремо  і в словах, вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності, збагачувати активний словник учнів; розвивати мислення, вміння аналізувати, зіставляти, узагальнювати, розвивати мовлення учнів, їх творчі здібності, уяву;  виховувати любов до природи, вміння відчувати красу рідного слова.

Обладнання: демонстраційна таблиця із зображенням рукописних букв Фф, презентація

 

Хід уроку

1. Організація класу

1.1 Перевірка готовності робочих місць до уроку

1.2 Створення ситуації психологічного комфорту та емоційного настрою

  •                   Кожен з вас має свої обдарування, свій талант, свої здібності. Хтось гарно співає, танцює, малює, швидко розв'язує задачі, виразно декламує вірші. Але не завжди людина знає про свої здібності, розвиває їх. Сьогодні саме той день, коли кожен з вас відчує себе в ролі художника.
  •                   А ви знаєте, хто такі художники?
  •                   Так, це люди, які створюють картини. І ми, як справжні художники, будемо створювати пейзаж.
  •                   Що означає слово пейзаж?
  •                   А ще можна сказати, що пейзаж – це музика природи, підслухана художником і перекладена мовою фарб.
  •                   На які групи можна поділити пейзажі за порами року? (Зимові, весняні, літні, осінні.)
  •                   Як ви думаєте, який пейзаж ми будемо створювати сьогодні?

2. Актуалізація опорних знань

 

 

 

 2.1. Створення асоціативного куща

  •                   Давайте створимо «павутинку» навколо слова весна. Подумайте, що можна зобразити на весняному пейзажі?

 

 

2.2. Відгадування загадки

  •                   А щоб дізнатися, хто буде допомагати нам, відгадайте загадку.

Намалювати можна нею

Будинки, хмари і поля,

Зелену затишну алею,

Високі гори і моря.

Зачарувати можна нею –

Така вона чудова й гарна!

Ти знаєш, як зовуть цю фею?

ЇЇ ім'я, звичайно, … (Фарба)

2.3. Введення казкового героя

-  Ось ця чудова фея, яку звуть Фарба. Вона дозволить додавати до пейзажу якусь частинку лише після того, як ви виконаєте її завдання.  То що, готові? Тоді, до роботи!

 

 

 

2.4. Фронтальне опитування

-Перше завдання, яке пропонує нам фея Фарба:

- Пригадайте, над якою буквою ми працювали на уроці читання?

- Який звук позначає буква ф?

- Назвіть слова зі звуком [ф].

2.5 Складання речення з одним із слів.

- Молодці! Фея Фарба дарує небо для нашої картини.

НЕБО (яке?) — синє , високе, безмежне, чисте, дивовижне, ясне, бездонне...

3. Оголошення теми, мети і мотивація навчальної діяльності

3.1.Створення проблемної ситуації

  •                   Діти, чи знаєте ви імена, які починаються з літери ф?
  •                   А як звати нашу фею?
  •                   А хто допомагає створювати картину? (Фея Фарба)

(Учень записує з коментуванням: - Нам допомагає фея Фарба. Записую слово фея. Фарба – це ім'я феї, тому пишу з великої літери. А ми ще не вчили, як пишеться велика буква Ф.)

  •                   Можливо, ви здогадалися, що ми будемо вивчати на уроці?

3.2. Повідомлення теми уроку

  •                   Так. Ми будемо вчитися писати велику прописну букву Ф.
  •                   А навіщо потрібно знати, як пишеться велика буква Ф?
  •                   За правильну відповідь фея Фарба дозволяє нам додати до нашого пейзажу травичку.

ТРАВА (яка?) — зелена, росяна, ніжна, гостренька, духмяна...

4. Вивчення нового матеріалу.

4.1 Лексична робота

4.1.1. Читання  вірша вчителем

- Послухайте вірш.

 

 

 

4.1.2. Робота над змістом вірша

- Про що в ньому розповідається?

- Як звуть хлопчиків?

- Як звуть дівчаток?

- Скільки було лимонів?

4.2. Робота над сюжетним малюнком

- Розгляньте малюнок. Складіть речення за малюнком, використовуючи слова вірша.

4.3. Звуко-буквений аналіз слів

- Які предмети намальовані?

- Назва якого з намальованих предметів відповідає поданій звуковій моделі? (фіалка)

- Скільки складів у цьому слові?

- Який склад наголошений?

- Назвіть окремо букви і звуки?

4.4 Пошукова учнівська робота. (Легенда про фіалку)

-  А зараз ….розповість вам легенду про фіалку.

     Фіалка – це трав’яниста рослина з фіолетовими, жовтими або білими квітами. Цвіте з ранньої весни до кінця літа.

      Грецька легенда свідчить: одного разу Бог сонця Аполлон переслідував своїми пекучими променями чарівну дочку Атласа. Дівчина звернулася по допомогу до Зевса. І він перетворив її на чудесну квітку та сховав у затінку кущів. Там вона щовесни квітне й наповнює тонким ароматом гаї.

 

-То з кого утворилася квітка? (З дівчини).

- За правильну відповідь на нашій картині з'являються квіти. Як називаються перші весняні квіти? (Первоцвіти).

КВІТИ (які?) — жовті, білі, сині, ніжні, тендітні, несміливі...

 

 

4.5. Гра «Слова в слові заховалися»

- «Зберіть» нові слова із букв слова фотограф. Запишіть їх в останньому рядку.

- На нашій картині вже з'явилися листочки.

ЛИСТОЧКИ (які?) — зелені, ніжні, світлі, весняні...

4.6. Засвоєння конфігурації літери

4.6.1. Аналіз демонстраційного зразка писаної і друкованої літери.

4.6.1.1.Порівняння друкованої та писаної літер (великої та малої).

4.6.1.2. Графічний аналіз великої прописної букви Ф.

- Подивіться уважно на велику букву Ф, скажіть, з яких елементів вона складається?

(Двох овалів та подовженої похилої палички із заокругленням внизу ліворуч.)

- Порівняйте її з малою літерою ф.

- Що треба зробити, щоб перетворити її на велику?

(Збільшити  розмір та добавити ліве заокруглення внизу)

4. 6.2. Пояснення написання великої літери Ф.

- Велику прописну букву Ф починаємо писати трохи нижче верхньої міжрядкової лінії, піднімаємось угору, заокруглюючи ліворуч, спускаємось вниз до верхньої рядкової і повертаємо праворуч, де поєднуємось із початком написання елемента. Другий елемент починаємо писати від міжрядкової лінії вниз. Ведемо пряму похилу подовжену паличку, яку біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо ліворуч. Потім починаємо писати третій елемент – овал. Його письмо починаємо від другого елемента, заокруглюючи вгору до міжрядкової, далі ведемо заокруглену лінію вниз до верхньої рядкової, де повертаємо ліворуч, і закінчуємо сполучившись з початком цього елемента.

- Можна писати велику букву Ф під такт: «і – раз – і - два – і – і – три – і».

4.6.3. Письмо букви в повітрі під такт.

- Діти, візьміть ручки, і, повторюючи за мною, пропишіть велику букву Ф в повітрі.

На нашій картині вже з'явилися листочки.

ЛИСТОЧКИ (які?) — зелені, ніжні, світлі, весняні...

4.6.4. Обведення пунктирних зразків у зошитах

- А тепер відкрийте прописи на сторінці 49.

4.6.5 Написання літер учнями самостійно

(побіжний перегляд)

Фея Фарба спостерігає, як ви пишете і, якщо гарно напишете, то домалює на нашій картині метеликів.

МЕТЕЛИКИ (які?) – різнобарвні, барвисті, яскраві, легкі…

Фізкультхвилинка (ведмедик)

5. Закріплення знань, умінь і навичок учнів

5.1. Утворення, читання та запис складів з вивченою літерою (визначення типів з’єднання)

5.2. Самостійна робота учнів в зошитах

-  А на нашій картині з'являються шпаки.

 ШПАКИ (які?) — чорні, перелітні, співучі, веселі...

5.3. Робота над реченнями

5.3.1. Робота над змістом першого речення

- Прочитайте перше речення. Скільки слів у ньому? Про що йдеться у реченні?

5.3.2. Словникова робота

- Що таке флейта? (Це один з найдавніших духових інструментів. Виникши з очеретяної дудки, флейта спочатку була простою дерев’яною трубкою з отворами. Протягом багатьох століть вона удосконалювалася, поки не набула сучасного вигляду.)

5.3.3. Перегляд відеозапису гри на флейті

5.3.4. Робота над другим реченням

- Почитайте друге речення. Скільки слів у ньому?

- Про кого йдеться в реченні?

5.3.5 Списування слів з новою літерою з друкованого зразка

Пальчикова гімнастика

  •                   А щоб гарно написати, нам потрібно розім’яти пальчики. Для цього виконаємо вправу «Флейта»

СОНЕЧКО (яке?) — жовте, веселе, усміхнене, яскраве, щире, привітне, тепле...

6. Підсумок уроку.

  •                   Чи закінчили ми створювати пейзаж? Закінчується і наш урок. Які нові знання ви здобули на уроці?
  •                   Хто ж зможе написати на дошці ім'я феї, що весь урок допомагала нам?(Один учень на дошці, решта в зошитах на вільному рядку записують: фея Фарба)
  •                   Що на уроці було найцікавішим?
  •                   А що найважливішим?
  •                   Що для вас було важким?
  •                   Чи здолали труднощі?
  •                   Ви – молодці! Погляньте, яку картину створили! А вдалося це завдяки вашій старанності, увазі, спостережливості та наполегливості. А ще я впевнена, що урок не пройшов для вас марно, бо таку картину могли створити лише люди, які люблять природу і відчувають красу серцем.
docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
6683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку