Тема: Письмо великої букви” С”
Мета уроку: вчити писати велику букву “С”, склади та слова з нею, списувати речення, подані друкованим шрифтом,закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів ; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мислення та зв’язне мовлення; розвивати фантазію , творчі здібності дітей; виховувати любов до природи, акуратність під час роботи в зошиті
Обладнання уроку: предметні малюнки тварин, грибів, які згадуються протягом уроку, таблиця “Види з’єднань”, плакат “Де заховалась буква “С”
І. Організація класу
Подивились всі на мене,
Усміхнулися усі.
Всі готові до роботи?
Всі бадьорі? Молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Задивилось сонечко
На маленьку Сонечку:
Сонечка умита,
Сонечка одіта.
Чисті черевички,
У косичках стрічки.
Усміхнулось сонечко
До малої Сонечки. Г. Бойко
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
Сподіваюсь, що вам цікаво буде навчитися нового. Будьте уважними та старанними і тоді ви обов’язково впораєтеся з усіма завданнями.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Графічний аналіз великої букви “С”
- Уважно розгляньте друковану та рукописну букви. Чим вони схожі? Чим відрізняються?
- Чи схожі між собою велика та маленька рукописні букви?
2. Гра “Знайди зайве”
3. Домальовування з літер зображень предметів
- Що нагадує вам буква “С”?
- Відгадайте загадку і скажіть, що заховалося в букві “С”?
Із-за моря випливає,
Промінці ласкаві має,
Заглядає у віконце
Це яскраве, кругле … (сонце)
Пальчикова гімнастика
Ясне сонечко в кімнату
Дивиться в віконечко.
Дуже раді всі малята,
Плескають в долонечки.
Розчерк
4. Пояснення написання великої букви ”С”
- Погляньте на перший рядок в прописах. З яких елементів складається буква ” С”?
- Велика буква ” С” – лівий півовал. Пишеться під рахунок і-1-і.
- Напишемо в повітрі.
- Наводимо букву” С” декілька разів в рамочці за стрілочками.
- Напишіть в рядочку 2 букви. Порівняйте із зразком.
- Допишіть останні букви самостійно.
5. Письмо складів та буквосполучень
- Ми навчилися писати велику букві ” С” окремо. Тепер будемо вчитися поєднувати з іншими буквами.
Роздивіться написані на дошці три букви ” С”. Чим вони відрізняються?
Яка з цих букв буде поєднуватися верхнім, середнім, нижнім з’єднанням?
6. Написання слів
- Прочитайте слово. (“Сом”)
- Сом – хижа риба, яка полює на водних комах та мальків, вночі. Взимку залягає на дно водойми і чекає потепління. Повторимо скоромовку, яку вивчили на уроці читання.
Скоромовка
Спить старий сердитий сом,
Сому сниться сьомий сон.
Сонце пестить поплавок,
Сом сопе на весь ставок. О. Кононенко
Перевірка скоромовки . Парна робота
7. Фізхвилинка
8. Написання речень
- Прочитайте перше речення. Хто такий “Сава”?
- Сава. Повне ім’я Савелій. Перекладається, як “бажаний”.
- Скільки слів в реченні?
- Накресліть схему речення. Що означають вертикальні рисочки? (Велика буква)
- З якої букви починаємо писати речення?
- Що поставимо в кінці речення? Записуємо речення коментуючи. Перечитуємо.
- Прочитайте друге речення. Де сидить сова?
- Скільки слів у реченні?
- Яке із слів найкоротше? (На)
- Як слова пишуться в реченні? Записуємо під диктовку речення.
Взаємоперевірка
9. Творча робота.
Діти знаходять на картині і наводять букви “С”.
V. Підсумок уроку
1. Рефлексія
Доповнюємо картину квіткою – урок був цікавий, хмаркою – уроку не сподобався.
2. “Незакінчені речення”
- На уроці ми навчилися писати …
- Буква “С” позначає звуки …
- Велику букву ми пишемо …
- На уроці мені сподобалося …
- Цікавим було …