Урок "Письмо великої букви” С”

Про матеріал
Розробка уроку з навчання грамоти "Письмо великої букви” С”. За програмою Савченко О.Я
Перегляд файлу

Тема: Письмо великої букви” С”

Мета уроку: вчити писати велику букву “С”, склади та слова з нею, списувати речення, подані друкованим шрифтом,закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів ; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мислення та зв’язне мовлення; розвивати фантазію , творчі здібності дітей; виховувати любов до природи, акуратність під час роботи в зошиті

Обладнання уроку: предметні малюнки тварин, грибів, які згадуються протягом уроку, таблиця “Види з’єднань”, плакат “Де заховалась буква “С”

 

І. Організація класу

Подивились всі на мене,

Усміхнулися усі.

Всі готові до роботи?

Всі бадьорі? Молодці!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  •          Яку букву вивчали на уроці читання?
  •          Які звуки вона позначає?
  •          Послухайте віршик. Назвіть слова, у яких чуєте звуки с, с* (зошит с. 54)
  •          Зробіть звуковий аналіз слів “лісі”, “маслюк”
  •          Назвіть малюнки. У якому з цих слів заховалося буквосполучення “со- “?
  •          У якому слові буква “С” позначає м’який приголосний?
  •          Чим відрізняються у вимові тверді та м’які приголосні?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  •          Послухайте віршик. Назвіть імена людей.

Задивилось сонечко

На маленьку Сонечку:

Сонечка умита,

Сонечка одіта.

Чисті черевички,

У косичках стрічки.

Усміхнулось сонечко

До малої Сонечки.                    Г. Бойко

 

  •          Які ще імена людей на “С” ви знаєте?
  •          Який перший звук в цих іменах?
  •          Який він? Чому?
  •          Яка буква позначає цей звук?
  •          А хіба ми не можемо писати цю букву?
  •          Яка вона? (маленька)
  •          А чи можна з цієї букви починати писати слова “Соня” ,“Світлана”?

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

  •          Сьогодні на уроці ми будемо навчатися писати велику букву “С”, поєднувати її з іншими буквами в складах і словах.

Сподіваюсь, що вам цікаво буде навчитися нового. Будьте уважними та старанними і тоді ви обов’язково впораєтеся з усіма завданнями.

 

V. Вивчення нового матеріалу

1. Графічний аналіз великої букви “С”

- Уважно розгляньте друковану та рукописну букви. Чим вони схожі? Чим відрізняються?

- Чи схожі між собою велика та маленька рукописні букви?

 

2. Гра “Знайди зайве”

 

 

 

 

  •          Знайдіть в рядку зайву букву. Чим відрізняють в написанні букви “С” і “О”?

 

3. Домальовування з літер зображень предметів

- Що нагадує вам буква “С”?

- Відгадайте загадку і скажіть, що заховалося в букві “С”?

Із-за моря випливає,

Промінці ласкаві має,

Заглядає у віконце

Це яскраве, кругле … (сонце)

 

Пальчикова гімнастика

 Ясне сонечко в кімнату

Дивиться в  віконечко.

Дуже раді всі малята,

Плескають в долонечки.

 

  •          Підготували  пальчики до роботи. Тепер давайте намалюємо із букви ”С” сонечко.

 

 

 

 

 

Розчерк

  •          Домалюйте хвильки, з’єднуючи між собою півовали.
  •          Домалюйте хмарки із півовалів.

 

                                            F:\2011\P1010029.JPG

 

4. Пояснення написання великої букви ”С”

- Погляньте на перший рядок в прописах. З яких елементів складається буква ” С”?

- Велика буква ” С” – лівий півовал. Пишеться під рахунок  і-1-і.

- Напишемо в повітрі.

- Наводимо букву” С” декілька разів в рамочці за стрілочками.

- Напишіть в рядочку 2 букви. Порівняйте із зразком.

- Допишіть останні букви самостійно.

 

5. Письмо складів та буквосполучень

    - Ми навчилися писати велику букві ” С” окремо. Тепер будемо вчитися поєднувати з іншими буквами.

   Роздивіться написані на дошці три букви ” С”. Чим вони відрізняються?

  •          Вони відрізняються довжиною з’єднувального елемента.

Яка з цих букв буде поєднуватися верхнім, середнім, нижнім з’єднанням?

  •          З’єднайте букву ” С” з наступною буквою відповідним з’єднанням.
  •          Чому в цих складах різні з’єднання? (повторити правила)

 

 

 

                                 F:\2011\P1010028.JPG

 

  •          Напишіть склад “Си”.
  •          Які слова можуть починатися цим складом?
  •          Яке ім’я хлопчик може починатися буквосполученням “Сл”? “Са”?
  •          Напишіть буквосполучення “Сл”.
  •          Напишіть буквосполучення “Са”.
  •          Складом “Су” починається прізвище Нікіти (Сушицький). Прізвища людей теж пишуться з великої букви.
  •          Напишіть буквосполучення “Су”.

 

6. Написання слів

- Прочитайте слово. (“Сом”)

- Сом – хижа риба, яка полює на водних комах та мальків, вночі. Взимку залягає на дно водойми і чекає потепління. Повторимо скоромовку, яку вивчили на уроці читання.

 

Скоромовка

Спить старий сердитий сом,

Сому сниться сьомий сон.

Сонце пестить поплавок,

Сом сопе на весь ставок.             О. Кононенко

 

Перевірка скоромовки . Парна робота

 

  •          Запишіть слово “Сом” тричі.
  •          Чому це слово написано з великої букви? (Воно може стояти на початку речення)
  •          - Прочитайте наступне слово (“Слава”)
  •          Назвіть перший склад… другий…
  •          Як будете поєднувати букви?
  •          Подивіться . як я пишу.
  •          Чому це слово записано з великої букви?
  •          Запишіть це слово в зошиті тричі.
  •          Прочитайте. Перевірте правильність написаного.
  •          Утворіть нові слова  1345;   2345;   432.

 

7. Фізхвилинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Написання речень

- Прочитайте перше речення. Хто такий “Сава”?

- Сава. Повне ім’я Савелій. Перекладається, як “бажаний”.

-  Скільки слів в реченні?

- Накресліть схему речення. Що означають вертикальні рисочки? (Велика буква)

- З якої букви починаємо писати речення?

- Що поставимо в кінці речення? Записуємо речення коментуючи. Перечитуємо.

- Прочитайте друге речення. Де сидить сова?

- Скільки слів у реченні?

- Яке із слів найкоротше? (На)

- Як слова пишуться в реченні? Записуємо під диктовку речення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Взаємоперевірка

  •          Поміняйтеся зошитами із сусідом по парті. Перевірте правильність написання. Помилки виправте олівцем.
  •           

9. Творча робота.

Діти знаходять на картині і наводять букви “С”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку

1. Рефлексія

Доповнюємо картину квіткою – урок був цікавий, хмаркою – уроку не сподобався.

 

2. “Незакінчені речення”

- На уроці ми навчилися писати …

- Буква “С” позначає звуки …

- Велику букву ми пишемо …

- На уроці мені сподобалося …

- Цікавим було …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 січня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку