конспект уроку 1 клас з навчання грамоти (читання)
Мета:познайомити учнів з новою буквою; її назвою та звуковим значенням; формувати у дітей навички правильної вимови звуків; розвивати уміння виділяти звуки [л],[л'] з
мовного потоку; удосконалювати навички звукового аналізу; виховувати інтерес до уроку.
Навчання грамоти
Тема. Звуки [л],[л’]. Мала буква л. Читання складів з буквою л.
Мета: познайомити учнів з новою буквою; її назвою та звуковим значенням; формувати у дітей навички правильної вимови звуків; розвивати уміння виділяти звуки [л],[л’] з
мовного потоку; удосконалювати навички звукового аналізу; виховувати інтерес до уроку.
Хід уроку:
І. Організація класу
Вчитель перевіряє підготовку до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Повторення вивчених букв.
- Подивіться на дошку. Тут зображені букви, які ви вже вивчали на уроках читання. Тільки вони наполовину стерлися. Спробуйте впізнати і назвати літери.
- Назвіть букви, які мають свої секрети?
- Скільки голосних звуків в українській мові? Якою цифрою позначимо?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV.Повідомлення теми.
V.Вивчення нової теми.
1. Виокремлення і характеристика звуків [л], [л’].
- Послухайте вірш. Про яких птахів у ньому говориться?
Літом ластівка літає,
Ластів’ят малих навчає:
«Не лінуйтесь, ластів’ята,
Вчіться літечком літати,
Бо як літо відлітує,
Ми за море помандруєм».
Учитель вивішує малюнок із зображенням ластівки.
— Ще раз вимовте назву цієї пташки хором. Назвіть перший звук у слові. Як він вимовляється?( Кінчик язика зімкнувся з верхніми зубами. )
Чи можемо ми цей звук промовити голосно? Проспівати? Тоді , який це звук? (Приголосний). Позначаємо однією рисочкою.
— Коли ластівка навчала літати своїх пташенят? (Літом.) Повторіть слово ЛІТО кілька разів хором. Назвіть перший звук цього слова. Чим вимова м’якого звука [л’] відрізняється від вимови твердого приголосного звука [л]? М’який приголосний позначаємо двома рисочками.
Учні вимовляють звуки парами, слідкуючи за зміною положення язика. Після цього роблять висновок, що обидва звуки приголосні. Звук [л] — твердий, а звук [л’] — м’який.
— Як ви розумієте вислів ЛІТО ВІДЛІТУЄ? Як сказати інакше? (Літо закінчиться, пройде.)
— Пригадайте інших птахів, у назвах яких є звук [л] або [л’]. (Голуб, зозуля, альбатрос, дятел, іволга, соловей, малинівка, орел тощо.)
2. Упізнавання звуків [л], [л’] у мовленні. Гра «Упіймай звук»
͞ Коли почуєте у вірші звук [л], [л’], плескайте в долоні.
Фізкультхвилинка (музична)
3. Ознайомлення з буквою л.
- Два приголосні звуки, твердий [л] і м’який [л’] позначаються однією буквою Л.
— Розгляньте малу букву Л. На що вона схожа?
Лев, лисиця і орел
Дуже люблять букву «Л»
З букви «Л» для цирку
Змайстрували гірку,
Щоб катались звірі
І жили у мирі.
4. Друкування літери.
Починаючи з низу, підіймаємося по схилу вгору, там на нас чекає коротка доріжка, і раптом різко опускаємося вниз, давайте ще раз : гірка, доріжка, стовпчик вниз.
5. Робота з букварем. (с. 54 - 55)
— Яку букву ластівка тримає у дзьобі? (Букву Л.) Зараз вона буде підлітати до букви, , а ви — хором читати склади.
Читання складів (читання вчителем, хорове читання).
Фізкультхвилинка для очей
VІ. Закріплення вивченого. ( у групах)
VІІ. Підсумок, рефлексія.
— Яку букву ми вивчали на уроці?
— Які звуки вона позначає?
— Назвіть слова, у яких є звуки [л] або [л’].
͞ «Вимикаю» відеокамеру, всім дякую.