Конспет уроку з навчання грамоти " Звук л, л". Мала буква л. Читання складів з буквою л"

Про матеріал

конспект уроку 1 клас з навчання грамоти (читання)

Мета:познайомити учнів з новою буквою; її назвою та звуковим значенням; формувати у дітей навички правильної вимови звуків; розвивати уміння виділяти звуки [л],[л'] з

мовного потоку; удосконалювати навички звукового аналізу; виховувати інтерес до уроку.

Перегляд файлу

                                                                     Навчання грамоти

Тема. Звуки [л],[л’]. Мала буква л. Читання складів з буквою л.

Мета: познайомити учнів з новою буквою; її назвою та звуковим значенням;  формувати у дітей навички правильної  вимови звуків;  розвивати уміння виділяти звуки [л],[л’] з 
мовного потоку;  удосконалювати навички звукового аналізу; виховувати інтерес до уроку.
 

Хід уроку:

 

І. Організація класу

Вчитель перевіряє підготовку до уроку.

  • Встаньте ,діти , всі рівненько.
    Посміхніться всі гарненько.
    Посміхніться ви до мене,
    Посміхніться і до себе.
    Дзвоник дав сигнал – пора.
    Починаєм , дітвора.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Повторення вивчених букв.

-  Подивіться на дошку. Тут зображені букви, які ви вже вивчали на уроках читання. Тільки вони наполовину стерлися. Спробуйте впізнати і назвати літери.

- Назвіть букви, які мають свої  секрети?

- Скільки голосних звуків в українській мові? Якою цифрою позначимо?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, сьогодні я дізналась, що в нашій школі знімають фільм.
  • А чи мріяли ви стати кінозірками? (Відповіді дітей.)
  • Порадую вас, ви можете спробувати себе в ролі акторів. Є бажання? (Відповіді дітей.)
  • Яка техніка нам допоможе зняти кіно?
  • Тоді, вмикаю відеокамеру  і починаємо працювати. Успіхів вам!

 

ІV.Повідомлення теми.

  •  Сьогодні ми познайомимося з новою літерою, яка позначає два звуки, навчимося читати склади з цією літерою. І просто отримаємо задоволення від того, що станемо героями фільму.

 

V.Вивчення нової теми.

1. Виокремлення і характеристика звуків [л], [л’].

- Послухайте вірш. Про яких птахів у ньому говориться?

Літом ластівка літає,
Ластів’ят малих навчає:
«Не лінуйтесь, ластів’ята,
Вчіться літечком літати,
Бо як літо відлітує,
Ми за море помандруєм».

Учитель вивішує малюнок із зображенням ластівки.

— Ще раз вимовте назву цієї пташки хором. Назвіть перший звук у слові. Як він вимовляється?( Кінчик язика зімкнувся з верхніми зубами. )

 Чи можемо ми цей звук промовити голосно? Проспівати? Тоді , який це звук? (Приголосний). Позначаємо однією рисочкою.

— Коли ластівка навчала літати своїх пташенят? (Літом.) Повторіть слово ЛІТО кілька разів хором. Назвіть перший звук цього слова. Чим вимова м’якого звука [л’] відрізняється від вимови твердого приголосного звука [л]? М’який приголосний позначаємо двома рисочками.

Учні вимовляють звуки парами, слідкуючи за зміною положення язика. Після цього роблять висновок, що обидва звуки приголосні. Звук [л] — твердий, а звук [л’] — м’який.

— Як ви розумієте вислів ЛІТО ВІДЛІТУЄ? Як сказати інакше? (Літо закінчиться, пройде.)


— Пригадайте інших птахів, у назвах яких є звук [л] або [л’]. (Голуб, зозуля, альбатрос, дятел, іволга, соловей, малинівка, орел тощо.)

 

2. Упізнавання звуків [л], [л’] у мовленні. Гра «Упіймай  звук»

͞   Коли почуєте у вірші звук [л], [л’], плескайте в долоні.

 

Фізкультхвилинка (музична)

 

3.  Ознайомлення з буквою л.
- Два приголосні звуки, твердий [л] і м’який [л’] позначаються однією буквою Л.
— Розгляньте малу букву Л. На що вона схожа?

Лев, лисиця і орел
Дуже люблять букву «Л»
З букви «Л» для цирку         
Змайстрували гірку,
Щоб катались звірі
І жили у мирі.

4. Друкування літери.

 Починаючи з низу, підіймаємося по схилу вгору, там на нас чекає коротка доріжка, і раптом різко опускаємося вниз, давайте ще раз : гірка, доріжка, стовпчик вниз. 

5. Робота з букварем.  (с. 54 - 55)
— Яку букву ластівка тримає у дзьобі? (Букву Л.) Зараз вона буде підлітати до букви, , а ви — хором читати склади.

Читання складів (читання вчителем, хорове читання).

Фізкультхвилинка для очей

 

VІ. Закріплення вивченого. ( у групах)

  1. Гра «Знайди і обведи слово на літеру л».
  2. Звуковий аналіз слова на вибір.

 

VІІ. Підсумок, рефлексія.

— Яку букву ми вивчали на уроці?
— Які звуки вона позначає?
— Назвіть слова, у яких є звуки [л] або [л’].

͞    «Вимикаю» відеокамеру, всім дякую.

 

docx
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
12924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку