Мета: повторити і систематизувати знання учнів про дію додавання і віднімання багатоцифрових чисел; закріплювати навички усних та письмових обчислювань, уміння розв'язувати задачі, рівняння; закріплювати знання законів додавання і віднімання ними користуватися; розвивати логічне мислення, формувати у дітей прийоми розумової діяльності-спостережливість, уважність, розвивати інформаційні, освітні, соціальні та комунікативні компетентності, критичне мислення; виховувати любов до природи.
Тип уроку: Систематизація та узагальнення навчального матеріалу.
Обладнання: модель математичного колеса; картки з завданнями
Урок математики у 3 класі
Тема. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел
Мета: повторити і систематизувати знання учнів про дію додавання і віднімання багатоцифрових чисел; закріплювати навички усних та письмових обчислювань, уміння розв’язувати задачі, рівняння; закріплювати знання законів додавання і віднімання ними користуватися; розвивати логічне мислення, формувати у дітей прийоми розумової діяльності-спостережливість, уважність, розвивати інформаційні, освітні, соціальні та комунікативні компетентності, критичне мислення; виховувати любов до природи.
Тип уроку: Систематизація та узагальнення навчального матеріалу.
Обладнання: модель математичного колеса; картки з завданнями
Методи:
словесні: бесіда, методи мотивації, збудження інтересу;
наочні: робота з завданнями на “зупинках” у вигляді карток; модель математичного колеса;
практичні: розв’язування вправ, задач, прикладів, усний рахунок; математичний диктант, тестування, метод повторення, поступового ускладнення завдань
Хід уроку.
І. Організація класу.
Пролунав дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тож і ми часу не гаймо
Працювати починаймо!
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
“Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел”.
Кожен із вас зможе показати знання, здобуті на уроках математики, перевірити, як навчилися додавати і віднімати багатоцифрові числа, обчислювати вирази, рівняння, розв’язувати задачі.
Ш. Очікувані результати.
- Діти ви уважно слухали тему нашого уроку. Тож чого кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку ( відповіді учнів).
- А що треба щоб досягти успіху
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
- Ці знання будуть потрібні не тільки протягом сьогоднішнього уроку, а й у подальшому вивченні математики та й у житті теж. Адже вас часто доведеться обчислювати подібні приклади і розв’язувати аналогічні задачі під час вирішення побутових проблем.
уважність і кмітливість, швидкість мислення і вибір точних дій, винахідливість і взаємодопомога.
- Щоб розпочався наш урок і ми отримали міцні знання, треба закрутити “математичне колесо знань ”.
( На дошці коло із стрілкою. Біля нього картки із завданням від казкових героїв)
V. Усний рахунок
( Зупинка “ Відповідайко ”)
а) 96+ 4 Якщо ви обчислите цей “ланцюжок” прикладів, то дізнаєтесь,
: 10 скільки років без їжі можуть прожити деякі види черепах.
· 5
б) 200- 150 А якщо обчислите значення цього виразу, то
: 10 дізнаєтесь, скільки очей у павука.
· 8
- 32___
в) 97 +3 Сон у зайця дуже неспокійливий. За добу він
: 2 ненадовго засипає разів… А скільки, ви
+ 10 дізнаєтесь, обчисливши цей вираз.
: 3____
г) 10 + 80 Якщо ви бажаєте дізнатися, скільки чорних цяток
- 20 є на крильцях сонечка, знайдіть значення цього
+ 0 виразу.
: 10___
VІ. Математичний диктант ( тестування)
( Зупинка “ Вибирайко ”)
а) 1200 б) 1000 в) 300
а) 3000 б) 1900 в) 2100
а) 100 б) 200 в) 250
а) 6 б) 66 в) 20
Рано-вранці ця квітка відкриває свої червоні пелюстки. Відкриває вона їх о 5 год. ранку, а закриває о 15год. Яка тривалість цвітіння?
а) 2 б) 10 в) 5
Рослини називають –“легенями” планети. Чому? Як їх треба охороняти?
Пам’ятайте: рослини землі - то найбільші наші друзі. Вони дають людині так багато, а просять так мало – лише трохи уваги і доброти.
Пам’ятайте про це, милі Діти!
VІІ. Узагальнення та систематизація знань.
Робота над прикладами.
( Зупинка “Розумійко”)
371 + 125 + 329 + 75 =
174 + 40 + 126 + 60 =
- Яким законом треба скористуватися, щоб розв’язати ці вирази ?
VІІІ. Фізкультхвилинка.
ІХ. Робота над задачами.
( Зупинка “Знайко”)
Розв’язування задачі № 472
Закріплення знань.
Х. Робота над рівняннями.
( Зупинка “Думайко”)
Варіант 1- № 457, варіант 2 - № 458
Представники з кожного варіанта працюють біля дошки, а потім учні звіряються з дошкою.
ХІ. Рефлексія
На дошці картки з числами
75 106 2139 3005 5000 10008 462000
м о л о д ц і