Урок.«Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел»

Про матеріал

Мета: повторити і систематизувати знання учнів про дію додавання і віднімання багатоцифрових чисел; закріплювати навички усних та письмових обчислювань, уміння розв'язувати задачі, рівняння; закріплювати знання законів додавання і віднімання ними користуватися; розвивати логічне мислення, формувати у дітей прийоми розумової діяльності-спостережливість, уважність, розвивати інформаційні, освітні, соціальні та комунікативні компетентності, критичне мислення; виховувати любов до природи.

Тип уроку: Систематизація та узагальнення навчального матеріалу.

Обладнання: модель математичного колеса; картки з завданнями

Перегляд файлу

Урок математики у 3 класі

 

Тема. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел

Мета: повторити і систематизувати знання учнів про дію додавання і віднімання багатоцифрових чисел; закріплювати навички усних та письмових обчислювань, уміння розв’язувати задачі, рівняння; закріплювати знання законів додавання і віднімання ними користуватися; розвивати логічне мислення, формувати у дітей прийоми розумової діяльності-спостережливість, уважність, розвивати  інформаційні, освітні, соціальні та комунікативні  компетентності, критичне мислення; виховувати любов до природи.

Тип уроку: Систематизація та узагальнення навчального матеріалу.

Обладнання: модель математичного колеса; картки з завданнями

Методи:

 словесні: бесіда, методи мотивації, збудження інтересу;

 наочні: робота з завданнями на “зупинках” у вигляді карток; модель математичного колеса;

 практичні: розв’язування вправ, задач, прикладів, усний рахунок; математичний диктант, тестування, метод повторення, поступового ускладнення завдань

 

Хід уроку.

І. Організація класу.

Пролунав дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тож і ми часу не гаймо

Працювати починаймо!

  

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  •              Діти, сьогодні на уроці математики ми підводимо підсумок по темі

“Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел”.

              Кожен із вас зможе показати знання, здобуті на уроках математики, перевірити, як навчилися додавати і віднімати багатоцифрові числа, обчислювати вирази, рівняння, розв’язувати задачі.

Ш. Очікувані результати.

- Діти  ви уважно слухали тему нашого уроку. Тож чого кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку ( відповіді учнів).

- А що треба щоб досягти успіху

ІV. Мотивація навчальної  діяльності.

- Ці знання будуть потрібні не тільки протягом  сьогоднішнього уроку, а й у подальшому  вивченні математики та й у житті теж. Адже вас часто доведеться обчислювати   подібні приклади  і розвязувати  аналогічні задачі під час вирішення  побутових  проблем.

  • Діти! На уроці вашими вірними друзями мають стати:

уважність і кмітливість, швидкість мислення  і вибір точних дій, винахідливість і взаємодопомога.

-  Щоб розпочався наш урок і ми отримали міцні знання, треба закрутити        математичне колесо знань.

( На  дошці коло із стрілкою. Біля нього картки із завданням від казкових героїв)

V. Усний рахунок

( Зупинка Відповідайко)

  • Усний рахунок сьогодні не простий, а пізнавальний.

а)  96+ 4      Якщо ви обчислите цей “ланцюжок” прикладів, то дізнаєтесь,

       : 10      скільки років без їжі можуть прожити деякі види черепах.

       · 5

 

б) 200- 150        А якщо обчислите значення цього виразу, то

 : 10  дізнаєтесь, скільки очей у павука.

 · 8

- 32___

 

 

в) 97 +3  Сон у зайця дуже неспокійливий. За добу він

 : 2  ненадовго засипає разів… А скільки, ви

 + 10  дізнаєтесь, обчисливши цей вираз.

     : 3____

 

г) 10 + 80  Якщо ви бажаєте дізнатися, скільки чорних цяток

 - 20  є на крильцях сонечка, знайдіть значення цього

 + 0  виразу.

 : 10___

 

 

VІ. Математичний диктант ( тестування)

( Зупинка Вибирайко ”)

 

  1. Сосна  живе 600 років, а ялина – у 2 рази більше. Скільки років живе ялина?

а) 1200  б) 1000  в) 300

 

  1. Дуб живе 2000 років, а горобина на 200 років менше. Скільки років живе горобина?

а) 3000  б) 1900  в) 2100

 

  1. Скільки років живе береза, якщо частина її життя дорівнює 50 років?

а) 100   б) 200  в) 250

 

  1. Ясен випиває 66 л води, а береза 60 л. На скільки літрів більше  випиває ясен води?

а) 6   б) 66   в) 20

 

  1. Задача- загадка.

Рано-вранці ця квітка відкриває свої червоні пелюстки. Відкриває вона їх о 5 год. ранку, а закриває  о 15год. Яка тривалість  цвітіння?

 а) 2   б) 10   в) 5

 

  • Діти, про що йшла мова у завданнях?

Рослини називають –“легенями” планети. Чому? Як їх треба охороняти?

 

Пам’ятайте: рослини землі - то найбільші наші  друзі. Вони дають людині так  багато, а просять так мало – лише трохи уваги і доброти.

Пам’ятайте про це, милі Діти!

 

VІІ. Узагальнення та систематизація знань.

 Робота над прикладами.

 ( Зупинка “Розумійко”)

  1. 239 + 74 + 161 + 126 =

371 + 125 + 329 + 75 =

174 + 40 + 126 + 60 =

- Яким законом треба скористуватися, щоб розв’язати ці вирази ?

  1. Приклади № 479

 

VІІІ. Фізкультхвилинка.

 

ІХ. Робота над задачами.

 ( Зупинка “Знайко”)

Розв’язування задачі № 472

 

Закріплення знань.

Х. Робота над рівняннями.

( Зупинка “Думайко”)

Варіант 1- № 457, варіант 2 - № 458

Представники з кожного варіанта працюють біля дошки, а потім учні звіряються з дошкою.

 

ХІ. Рефлексія

На дошці картки з числами

  • Розташуйте картки у порядку зростання чисел. Прочитайте слово.

75 106    2139  3005    5000     10008  462000

м о     л          о   д  ц  і

  • Діти, ми з вами досягли кінцевої мети - повторили вивчений матеріал.
  • Чи цікаво було на уроці? Чи виправдилися очікувані результати?
  • Завдання якого казкового героя вам було виконувати найцікавіше?
  • Діти, ваші гарні оцінки свідчать про вашу якісну працю на уроці, про дружбу з математикою.

 

 

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку