Урок. "Міри довжини. Кілометр. Порівняння значень величин. Відношення між одиницями довжини. Розв'язування задач"

Про матеріал

Тема. Міри довжини. Кілометр. Порівняння значень величин. Відношення між одиницями довжини. Розв'язування задач Мета: ознайомити учнів з новою одиницею довжини - кілометром; встановити співвідношення кілометра і метра; формувати вміння перетворювати іменовані числа; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати інтерес до математики.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

КЗ Шосткинська заальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11

 

 

 

Урок з математики з елементами мнемотехніки

3 клас

"Міри довжини. Кілометр. Порівняння значень величин. Відношення між одиницями довжини. Розв'язування задач"

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів,

вчитель вищої категорії,

старший вчитель

Киреєва Валентина Михайлівна

 

 

Шостка - 2016

Тема. Міри довжини. Кілометр. Порівняння значень величин. Відношення між одиницями довжини. Розв'язування задач

Мета: ознайомити учнів з новою одиницею довжини - кілометром; встановити співвідношення кілометра і метра; формувати вміння перетворювати іменовані числа; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: мультимедійне забезпечення, презентація, відео.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання. (Слайд 1).

- Ми Вам раді, любі гості,

І вітаєм щиро Вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у 3 клас!

2. Мотивація. (Слайд 2).

- Діти, який у нас зараз урок?

Наук цариця недосяжна,

Могутня, щедра і прекрасна,

Блискуче розум розвиває,

І вірно мислити навчає.

II. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок

1. Перевірка домашнього завдання. (Слайд 3-5).

2. Каліграфічна хвилинка. (Слайд 6).

- Що ви знаєте про число 7?

3. Усний рахунок. Завдання для допитливих. (Слайд 7-8).

- Є рибка карликовий бичок, яка живе в морях між Індійським і Тихим океанами. Обчисливши приклади, ви дізнаєтесь її довжину.

4. Математичний диктант.

- Так як ми вивчаємо з вами тему "Тисяча. Запис трицифрових чисел", я хочу перевірити як ви з цим справляєтесь.

1) Запишіть числа в яких

2 сот., 3 дес., 5 од., 

7 сот., 6 дес., 3 од.,

5 сот.,

6 сот., 7 дес.,

3 сот., 7 дес.,

3 сот., 9 дес..

2) Запишіть сусідів чисел

731, 600, 520, 801.

3) Перевірка (Слайд 9).

4) Устав потрібне число (Слайд 10)

977 = 900 + 70 +   

870 = 800 +   

702 =    + 2

177 = 100 +     +

5. Кольори веселки. (Слайд 11).

- Молодці! Я вами задоволена. А яке число і цифра стрічаються сьогодні найчастіше?

- Так, 7 - магічне число. Народжені під цифрою 7 - допитливі, незалежні, розумні.

- А скільки кольорів у веселки?

- Традиційно - умовно виділяють 7 кольорів. Цю послідовність можна запам'ятати за мнемотехнічною формулою, в якій кожне слово розпочинається на літеру певного кольору.

 

Mova_67.png

 

6. Фронтальне опитування.

- А тепер давайте пригадаємо, якими одиницями довжини ми користуємось, коли вимірюємо невеликі відстані?

- Скільки сантиметрів у 1м? в 1 дм?

- Скільки міліметрів у 1 см? в 1дм?

- Порівняйте: 1 мм і 1 см; 14 дм і 140 см; 1 м 5 см і 15 см.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (Слайд 12)

- Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новою одиницею вимірювання довжини - кілометром, установимо співвідношення кілометра і метра, будемо вчитися визначати відстань, вдосконалювати обчислювальні навички.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення з новим матеріалом.

- Уявіть відстань між Києвом і Шосткою. Чи можливо цю відстань виміряти у метрах? Чи зручно так вимірювати?

- Великі відстані вимірюють кілометрами. Один кілометр тролейбус проїде приблизно за 2–3 зупинки. А доросла людина може пройти 1 км за 15 хвилин.

1 км = 1000 м (Слайд 13)

2. Первинне закріплення. (Слайд 14).

- Скільки м в 1 км? 7 км? 5 км?

- Скільки км у 1000 м? 4000 м?

- Отже, щоб краще запам'ятати міри довжини, нам допоможе весела таблиця, де 1 - Веселий Мудрунчик, а 0 - Кіндер Сюрприз.

 

 

 

 

 

                     Міри довжини

55fdc2727277f.jpg (Слайд 15)

3. Перетворення іменованих чисел.

- Запишіть у метрах або в метрах і сантиметрах.

- Перевіряємо. (Слайд 16).

4. Робота біля дошки. (Слайд 17).

- Як порівняти іменовані числа? (Перетворити в одну одиницю вимірювання).

5. Розв'язування задач. (Слайд 18).

- З яких частин складається задача?

Робота над задачею (с. 69, завдання 457).

Аналіз умови задачі.

Автобус - 72 км

Велосипедист - ?, у 8 разів <

Запис розв’язання задачі: 72 : 8 = 9 (км)

- Після того, як ми дізналися, що велосипедист проїхав 9 км за 1 годину, можна сказати, що швидкість велосипедиста - 9 км/год.

Завдання для допитливих

- За скільки годин велосипедист проїде 45 км?

45 : 9 = 5 (год)

6. Фізкультхвилинка. (Відео).

7. Розв'язування задачі біля дошки двома способами. (Слайд 20).

Розв’язування задачі з коментуванням біля дошки (с. 70, завдання 461).

8. Гра "Шифрувальник" (Слайд 21).

- Обчисліть приклади. Кожна відповідь має свою букву. Розставте букви в порядку зростання значень відповідних виразів. Прочитайте, як давні греки називали річку Дніпро. (Борисфен).

9. Мнемотехніка (Слайд 22).

- Що ви знаєте про Дніпро?

- Довжина річки - 2201км, довжина по території України - 981км. У Дніпра 10 порогів і 2000км судноплавного шляху.

- Ці знання вам будуть потрібні на уроках географії. Тому давайте спробуємо запам'ятати ці числа за допомогою методу трансформації.

(Слайд 22).

V. Підсумок уроку

- Чого ми навчилися сьогодні на уроці?

- Які завдання виконували із задоволенням?

- У чому виникали труднощі?

- Як ми їх долали?

- Скільки метрів в одному кілометрі?

- За скільки хвилин доросла людина пройде 1 км?

(Оцінювання учнів).

VI. Домашнє завдання (Слайд 23)

С. 70   № 463, № 464

- Дякую за увагу (Слайд 24).

docx
Додано
2 грудня 2018
Переглядів
5986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку