Урок математики 4 клас
Тема: Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел.
Розв’язування рівнянь. Задача, яка розв’язується додаванням.
Мета: Ознайомити учнів з прийомами письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у
межах мільйона; закріплювати вміння розв’язувати рівняння та задачі.
Розвивати пізнавальні інтереси, пам’ять, увагу, логічне мислення, кмітливість.
Виховувати інтерес до вивчення математики, товариськість, готовність прийти на допомогу.
Обладнання: Мікрофон, підручник, ноутбук, малюнки, демонстраційний матеріал.
Методи: Робота в парах, робота в групі, технології «Мікрофон».
План уроку
Хід уроку.
І. Організація класу до уроку.
Психологічний настрій на діяльність. ( Слайд )
Продзвенів уже дзвінок,
Всім пора нам на урок.
Встаньте всі рівненько,
Привітаємось гарненько:
«Добрий день!»
( Слайд )
Девіз нашого уроку
Думати колективно.
Діяти оперативно.
Сперечатись доказово.
Це для всіх обов’язково!
Вправа «Мікрофон»
- Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок. (навчальним, корисним, позитивним, приємним, радісним…)
- А які ви повинні бути на уроці? ( уважними, зібраними, активними, працьовитими, кмітливими, розумними, старанними…)
- Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо творчий, продуктивний урок. Сьогодні у нас з вами цікавий урок. Ми будемо вивчати прийоми письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел, а також удосконалювати обчислювальні навички і вміння розв’язувати приклади і задачі.
Оскільки, ми маємо необхідну базу знань, я запрошую вас здійснити подорож до до інших планет.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення мети і завдань уроку.
- Діти, а чи любите ви подорожувати? Куди саме ми помандруємо ви дізнаєтеся із загадки.
Там всі знаки зодіаку –
Водолія, Діви, Раку.
Місяць світиться вночі.
Ну, а вдень – то Сонце.
Там є різні планети, метеорити і комети.
( Космос )
( Слайд )
- На уроках природознавства ми вивчали про космос. Пригадайте нашу космічну адресу.
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів.
Технологія «Мікрофон»
510+240 790-270 230*100
63:9+0 60000:100-10 430+540
830-210 (800+200):10 (260+240):100
Назвіть їх.(Меркурій, Венера, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун). Так їх вісім.
Утворіть шестицифрове число, використовуючи цифру 8. ( Слайд )
- Пишіть красиво , охайно і правильно!
888888
- Який найбільший клас ми вивчали? (Мільйон)
- Як записується 1 мільйон? (1 і шість нулів)
- Який іде наступний клас? (Мільярди)
- А за ним? (Трильйони)
- Як називається клас найбільших чисел? (Ґуголи)
- Як записується 1 ґуґол? (1 і сто нулів)
-Діти, вам було цікаво?
– Послухайте інформацію та запишіть числа.
Найвища гора на планеті Земля сягає 8 848 км над рівнем моря. Це гора – Еверест.
Найвища гора на Місяці, нашому супутнику – 11 500 м .
Найвища гора на Марсі 27 000 м .
Довжина Землі по екватору сягає 40 075 км .
Діаметр Місяця – 3 476 км .
Найглибше місце на Землі у Тихому океані 10 916 м .
ІV. Пояснення нового матеріалу.
№390
чи відніманні?
Вивчення правила ст.64.
№391. Виконай дії з поясненням. Знайди значення виразів a+b i b-a ,
якщо а = 3 575, b = 75 431,
якщо а = 4 306 , b = 54 068.
Нас запрошує планета Венера. ( Слайд )
Роз’вяжіть рівняння, пригадайте, як знайти доданок і зменшуване.
x+34 013 = 764 354 х-20 244 = 45 645
- Молодці! Тож рушаємо в путь!
Марс пропонує знайти значення виразу: ( Слайд )
44 127 + (23 598 – 1 008)
Вправа «Мікрофон» .
V. Фізкультхвилинка (відео)
Діти, марсіани запрошують нас на фізкультхвилинку.
VІ. Застосування набутих знань.
Вчені припускають, що на всіх планетах, окрім Землі, немає води.
На Землі, а саме на Україні, є багато річок, розв’язавши задачу ми дізнаємося довжину найдовшої річки в Україні.
Південний Буг – 806 000 м
Дністер - ? , на 556 000 м більше,
Дніпро - ? , на 839 000 м більше.
Аналіз задачі. Самостійне обчислення.
2. Сатурн зустрічає нас цікавими прикладами. А королева Сатурну хоче перевірити, хто ж із вас найспритніший. ( Слайд )
- Виконай дії в числових колонах (диференційовано)
(на дошці зображені колони з прикладами)
465281 944524 856921
496326 638421 457801
961607 306103 399120
342154 289 96532
619453 305814 495652
154172 638710 361269
465281 944524 856921
VІІ. Підсумок уроку.
Летимо далі на Уран! ( Слайд )
Письмове додавання та віднімання багатоцифрових чисел виконують так само, як …
Дії починаємо виконувати з розряду …
VІІІ. Домашнє завдання.
І остання на сьогодні подорож на планету Нептун. ( Слайд )
Сьогодні із великим задоволенням інопланетяни спостерігали за вашою плідною роботою. Завдяки розуму, винахідливості, дружбі, увазі, пам’яті, кмітливості, творчій самостійності ви подолали ряд труднощів і впорались із нелегкими завданнями. Тому правитель планети Нептун дуже рада за вас і пропонує вам таке домашнє завдання.
№ 395 ( обчислити письмово), № 396 .
Дякуємо всім жителям інших планет за змістовну, цікаву подорож. Наш урок підійшов до кінця, але мандри на цьому не закінчилися. Попереду вас чекає ще багато незвіданого і таємничого. Настав час повертатися додому. Візьмемо з собою гарний настрій та математичні знання.
- Який у вас настрій у кінці уроку? Покажіть смайлами.
Ви всі добре працювали,
Знання міцні здобували.
Тож скажу вам у кінці:
–Діти, всі ви – молодці!
( Слайд )
1