Дата: 15.02.2019
Предмет: Математика
Тема: Письмове додавання трицифрових чисел у випадку двох переходів через розряд
Мета: формувати в учнів навички письмового додавання трицифрових чисел у випадку двох переходів через розряд; ознайомити з алгоритмом запису таких прикладів; навчити обчислювати письмово такі приклади; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати математичні навички; виховувати пізнавальну активність
Обладнання: ілюстративний матеріал, фізкультхвилинка
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1) Перевірка домашнього завдання
- Відкрийте зошити з домашнім завдання. Чи виникали у вас труднощі при виконанні?
Завдання 9, 10 сторінка 63
Завдання 9
467+142 = 609 469-253 = 216 506+394 = 900
511-101 = 410 295+205 = 500 638-602 = 36
572+418 = 990 885-605 = 280
Завдання 10
1) 104+152+12 = 268 (г.) – всього завантажив дідусь Пилип
2) 279-268 = 11(г.)
Відповідь: 11 головок капусти залишив зайцям.
2) Усні обчислення
- Діти, погляньте на дошку. Третьокласники дали завдання козачкам: знайти 4 помилки при обчисленні. Обчисліть правильно.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми з вами навчимось додавати трицифрові числа у випадку двох переходів через розряд. А також розв’язуватимемо різноманітні задачі
- Відкрийте свої зошити відступіть від домашньої роботи 4 клітинки та запишіть число, класна робота
- Пропишіть каліграфічно цифру 15
ІV. Вивчення нового матеріалу
-Знайдіть завдання 3 сторінка 64. Запишіть в зошиті. Розгляньте, як виконано письмове додавання закінчіть обчислення.
1) Батьки заплатили 427 грн за дзеркало і 165 грн – килимок. Скільки коштує килимок?
2) Мама підсумовує витрати за день: 125 грн – за стрижку в перукарні, 293 грн – за продукти. Скільки гривень витратила мама за день?
3) Минулого тижня тато заправив автомобіль бензином на 386 грн, а цього тижня – на 245 грн. На яку суму тато заправив автомобіль бензином за два тижні разом?
4) Під час подорожі сім’я проїхала до обіду 237км, після обіду – 385 км і вночі – ще 293 км. Скільки всього км проїхала сім’я під час подорожі?
Фізкультхвилинка
V. Робота над темою уроку
- Погляньте на дошку. На яких двох яєчках у кожному гніздечку сума чисел дорівнює 628?
1 гніздо: 415 та 213
2 гніздо: 302 та 326
3 гніздо: 509 та 119
4 гніздо: 471 та 157
- Запишіть завдання 4 сторінка 66. Прочитайте завдання. Один учень читає вголос – інші самостійно
Декілька учнів виходять до дошки та розв’язують приклади.
1) Скільки всього корів на фермі? (117) Скільки дідусь планує купити ? (68). Що питається в задачі? ( скільки корів стане на фермі) Якою дією ми дізнаємось? (додавання)
2) Скільки свиней вигнали на подвір’я? (106) Скількох оглядає ветеринар? (95) Що питається в задачі? ( скільки всього свиней на фермі у дідуся) Якою дією ми це дізнаємось? (додавання)
3) Скільки було спочатку кіз? (55). Скільки зараз у нього кіз? ( на 175 кіз більще) Що в нас питається в задачі? ( Скільки кіз дідусь має зараз?) Якою дією? (додавання)
4) Скільки у дідуся качок? (135) Скільки курей? (313) Скільки гусей? (149) Що в нас питається в задачі? (скільки свійських птахів у дідуся на господарстві?) Якою дією ми це дізнаємось? (додавання)
5) Скільки овець постриг дідусь в понеділок? (98) Скільки у вівторок і в середу? ( по 157) Що нас питається? ( скільки овець постриг дідусь) Якою дією? (додавання)
6) Скільки дідусь продав курчат? ( 387) Скільки він залишив собі курчат? ( на 271 курчат менше) Що нас питається в задачі? ( скільки всього курчат вилупилося на фермі дідуся?) Ми зможемо дізнатись скільки залишилось курчат у дідуся? Якою дією? (віднімання)
- Ми зможемо дізнатись скільки всього курчат вилупилось у фермера? Якою дією? (додавання)
7) Скільки в цьому році днів? (365) Скільки у високосному? (366) Якщо Остап рахує кількість зерна на 2 роки, ми зможемо дізнатись на скільки днів слід розрахувати зерна? Якою дією? (додавання)
8) Скільки яєць зібрала Галя в понеділок? ( 196) Скільки яєць в вівторок? (228) Скільки яєць в середу? ( 165) Скільки яєць в четвер? (204) Що нас питається? ( скільки курячих яєць за 4 дні зібрала Галя?) Якою дією ми це дізнаємось? (додавання)
-Запишіть завдання 5 сторінка 67. Обичсліть записуючи + і – у стовпчик:
684-51+(269+315+56):8 =
- Запишіть завдання 7 сторінка 67. Доповніть цифри так, щоб виконувались рівності
_ _ _ +2 = _ _ _ 0 _ _ _ _ -_ _ _ = 1
VI. Підсумок уроку
- Що сьогодні нового дізнались?
-Яке завдання вам найбільше сподобалось?
VIIІ. Домашнє завдання
Завдання 7,8 сторінка 67
Конспект перевірила та до проведення уроку допустила
Вчитель____________________Вершиніна Л. П.