Урок "Письмове додавання трицифрових чисел у випадку двох переходів через розряд"

Про матеріал
Мета: формувати в учнів навички письмового додавання трицифрових чисел у випадку двох переходів через розряд; ознайомити з алгоритмом запису таких прикладів; навчити обчислювати письмово такі приклади; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати математичні навички; виховувати пізнавальну активність
Перегляд файлу

Дата: 15.02.2019

Предмет: Математика

Тема: Письмове додавання трицифрових чисел у випадку двох переходів через розряд

Мета: формувати в учнів навички письмового додавання трицифрових чисел у випадку двох переходів через розряд; ознайомити з алгоритмом запису таких прикладів; навчити обчислювати письмово такі приклади; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати математичні навички; виховувати пізнавальну активність

Обладнання: ілюстративний матеріал, фізкультхвилинка

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1) Перевірка домашнього завдання

- Відкрийте зошити з домашнім завдання. Чи виникали у вас труднощі при виконанні?

Завдання 9, 10 сторінка 63

Завдання 9

467+142 = 609          469-253 = 216              506+394 = 900

511-101 = 410           295+205 = 500             638-602 = 36

572+418 = 990          885-605 = 280

Завдання 10

1) 104+152+12 = 268 (г.) – всього завантажив дідусь Пилип

2) 279-268 = 11(г.)

Відповідь: 11 головок капусти залишив зайцям.

2) Усні обчислення

- Діти, погляньте на дошку. Третьокласники дали завдання козачкам: знайти 4 помилки при обчисленні. Обчисліть правильно.

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми з вами навчимось додавати трицифрові числа у випадку двох переходів через розряд. А також розв’язуватимемо  різноманітні задачі

- Відкрийте свої зошити відступіть від домашньої роботи 4 клітинки та запишіть число, класна робота

- Пропишіть каліграфічно цифру 15

ІV. Вивчення нового матеріалу

-Знайдіть завдання 3 сторінка 64. Запишіть в зошиті. Розгляньте, як виконано письмове додавання закінчіть обчислення.

1) Батьки заплатили 427 грн за дзеркало і 165 грн – килимок. Скільки коштує килимок?

 

 

2) Мама підсумовує витрати за день: 125 грн – за стрижку в перукарні, 293 грн – за продукти. Скільки гривень витратила мама за день?

 

 

3) Минулого тижня тато заправив автомобіль бензином на 386 грн, а цього тижня – на 245 грн. На яку суму тато заправив автомобіль бензином за два тижні разом?

 

 

4) Під час подорожі сім’я проїхала до обіду 237км, після обіду – 385 км і вночі – ще 293 км. Скільки всього км проїхала сім’я під час подорожі?

 

 

 

Фізкультхвилинка

V. Робота над темою уроку

- Погляньте на дошку. На яких двох яєчках у кожному гніздечку сума чисел дорівнює 628?

1 гніздо: 415 та 213

2 гніздо: 302 та 326

3 гніздо: 509 та 119

4 гніздо: 471 та 157

- Запишіть завдання 4 сторінка 66. Прочитайте завдання. Один учень читає вголос – інші самостійно

Декілька учнів виходять до дошки та розв’язують приклади.

1) Скільки всього корів на фермі? (117) Скільки дідусь планує купити ? (68). Що питається в задачі? ( скільки корів стане на фермі) Якою дією ми дізнаємось? (додавання)

 

 

2) Скільки свиней вигнали на подвір’я? (106) Скількох оглядає ветеринар? (95) Що питається в задачі? ( скільки всього свиней на фермі у дідуся) Якою дією ми це дізнаємось? (додавання)

 

3) Скільки було спочатку кіз? (55). Скільки зараз у нього кіз? ( на 175 кіз більще) Що в нас питається в задачі? ( Скільки кіз дідусь має зараз?) Якою дією? (додавання)

 

 

4) Скільки у дідуся качок? (135) Скільки курей? (313) Скільки гусей? (149) Що в нас питається в задачі? (скільки свійських птахів у дідуся на господарстві?) Якою дією ми це дізнаємось? (додавання)

 

 

5) Скільки овець постриг дідусь в понеділок? (98) Скільки у вівторок і в середу? ( по 157) Що нас питається? ( скільки овець постриг дідусь) Якою дією? (додавання)

 

 

6) Скільки дідусь продав курчат? ( 387) Скільки він залишив собі курчат? ( на 271 курчат менше) Що нас питається в задачі? ( скільки всього курчат вилупилося на фермі дідуся?) Ми зможемо дізнатись скільки залишилось курчат у дідуся? Якою дією? (віднімання)

 

 

- Ми зможемо дізнатись скільки всього курчат вилупилось у фермера? Якою дією? (додавання)

 

 

7) Скільки в цьому році днів? (365) Скільки у високосному? (366) Якщо Остап рахує кількість зерна на 2 роки, ми зможемо дізнатись на скільки днів слід розрахувати зерна? Якою дією? (додавання)

 

 

8) Скільки яєць зібрала Галя в понеділок? ( 196) Скільки яєць в вівторок? (228) Скільки яєць в середу? ( 165)  Скільки яєць в четвер? (204) Що нас питається? ( скільки курячих яєць за 4 дні зібрала Галя?) Якою дією ми це дізнаємось? (додавання)

-Запишіть завдання 5 сторінка 67. Обичсліть записуючи + і – у стовпчик:

684-51+(269+315+56):8 =

 

 

- Запишіть завдання 7 сторінка 67. Доповніть цифри так, щоб виконувались рівності

_ _ _ +2 = _ _ _ 0                                    _ _ _ _ -_ _ _ = 1

VI. Підсумок уроку

- Що сьогодні нового дізнались?

-Яке завдання вам найбільше сподобалось?

VIIІ. Домашнє завдання

Завдання 7,8 сторінка 67

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект перевірила та до проведення уроку допустила

Вчитель____________________Вершиніна Л. П.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 березня 2019
Переглядів
903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку