Урок-подорож з презентацією математики у 3 класі «Властивості множення і ділення на 1. Складені задачі на 2—3 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач (арифметичні дії

Про матеріал
Щоб зацікавити учнів математикою та розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння працювати самостійно розроблено урок- подорож до 7 чудес України
Перегляд файлу

  Математика      3 клас

 

Тема: Властивості множення і ділення на 1. Складені задачі на 2—3 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач (арифметичні дії першого і другого ступенів)

 

Мета:      Формувати ключові  компетентності:

 компетентність уміння вчитися:

– виконувати розумові операції й практичні дії;

загальнокультурна компетентність:

– культура міжособистісних відносин;

інформаційно- комунікативну компетентність:

– уміння здобувати нові знання на основі наявних;

– уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію;

здоров’язбережувальна компетентність:

– уміння долати труднощі;

  Формувати предметні компетентності:

  •    ознайомити учнів із діленням та множенням на 1;
  •    формувати вміння розв'язувати складені задачі на 2-3 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач:;
  •    вдосконалювати обчислювальні навички;
  •    розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння працювати самостійно;
  •    створювати умови для розвитку пізнавального інтересу;
  •    виховувати у дітей почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, любов до математики, уважність.

      Обладнання: картки для опитування, приклади на дошці, презентація

Тип уроку: Урок –подорож.

Перебіг  уроку

  1. Організація класу

         Заходить вчитель – треба встать,

              Коли дозволить, тихо сядь.

              Спитати хочеш, не гукай,

              А тільки руку піднімай.

              Хто сказав, що математика –

              Це складна наука?

              Наша математика –

              Це цікава штука.

 

II. Актуалізація опорних знань

1) Мотивація навчання

    - Сьогодні на уроці я пропоную вам здійснити мандрівку мальовничими просторами нашої країни. Ми часто чуємо про 7 чудес світу, мальовничі місця за кордоном. Проте мало хто знає, які куточки, пам`ятки архітектури формують цей золотий список в Україні. Спробуємо із цим розібратися.

У 2007 році було проведено всесвітню акцію 7 чудес України. Ці місця та об`єкти були визначені шляхом інтернет-голосування, а також через опитування 100 експертів із різних галузей. Результати ініціативи ви сьогодні побачите.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.  Робота з індивідуальними картками.

- Для нашої подорожі потрібно обрати транспорт. А який? Ви скажете мені самі, якщо правильно виконаєте завдання.

- Перед вами картки з числами, які потрібно з’єднати у тому порядку, в якому вони записані і у вас вийде малюнок  транспорту, на якому будемо пересуватися.

 

1,  12,  23,  24,   4,  27,  28,  39,  50,  47,  64,  44,  42,  31, 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Ми отримали літак. (Слайд )

 

 

 

 

 

- Отже, на якому транспорті ми відправимось у подорож?

2. Каліграфічна хвилинка.

- Нам потрібно записати  дату нашої подорожі. Запишіть сьогоднішнє число.

 ( 30 січня)

- Україна має 7 чудес , тому я пропоную каліграфічно прописати цифру 7. (Слайд )

3. Гра « Відгадай». (Слайд )

- Отже, ми вирушаємо в мандрівку, щоб відкрити перше чудо України.

І для цього нам з вами потрібно розв’язати цікаві задачі

  • На дереві сім гнізд було,

По вісім птахів в них жило.

Не полохайте ви їх,

А порахуйте. Скільки всіх?                          (8•7=56)

  • 9 стрічок у Марічки,

Втроє менше у сестрички.              

Скільки стрічок

У двох сестричок?                                          (9:3+9=12)

  • Сім стручків гороху взяли,

По сім зернин ми з  них дістали.

Усі міркуйте, як один,

Скільки буде горошин?    (7•7=49)

-І ми з вами відкрили перше чудо України – Заповідник «Кам`янець» 

4. Історична довідка. (Слайд )

Заповідник «Кам`янець» (м.Кам`янець-Подільський, Хмельницька обл.).  Тут знаходиться 175 пам`яток архітектури, з яких значна частина – це пам’ятки національного значення. Старовинний замок не залишить Вас байдужим, а старовинні вулички із затишними будиночками та костьолами створюють чарівну магію піднесення. На цих будівлях ще збереглися написи латиною, тут ще у 18 столітті літали перші повітряні кулі, саме це місто одне з перших отримало магдебурзьке право.

Описание: Кам'янець   Описание: https://prolviv.com/wp-content/uploads/2017/10/34c161d9728dbd032a3ab810784fef4f_600x1000.jpg

 

5. Повідомлення теми уроку.

Давайте знайомитися з темою нашого уроку .

Перш ніж продовжити  подорож ознайомимося із завданням:

• не тільки подорожувати, а  й рахувати;

• числа на 1 множити й ділити;

  Складені задачі на 2—3 дії з легкістю розв'язувати;

  самостійно плідно працювати.

 

А девізом  нашого уроку будуть слова В.Сухомлинського:  «Математика не лише вчить мислити, а й уселяє віру у безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер» .

 

III. Вивчення нового матеріалу.

  1. Гра «Ланцюжок»  №545

6*3           :2             *3                    :9                      *2                             ( 6 )

І ми з вами потрапили до 2 дива України - Києво-Печерська Лавра 

  1. Історична довідка. (Слайд )

Києво-Печерська Лавра (м.Київ) одна з найбільших православних святинь України, визначна пам`ятка історії та архітектури, яка була заснована ще в далекому 11 столітті. Разом із Мофійським собором вона занесена до Світової  спадщини ЮНЕСКО. Тут знаходиться ряд соборів, церков та храмів, а також печери. В цілому архітектурний ансамбль Лаври формувався протягом дев`ятьох століть.

 Описание: Фото: kplavra.kiev.ua   Описание: https://gdb.rferl.org/8012FA1D-616C-41A5-BC58-62419A4FAAD3_w1023_r1_s.jpg

  1. Робота над виразами
  • А ми продовжуємо далі нашу роботу
  • Згадайте, що таке множення (додавання однакових доданків)

       1*5=5                              1*9=9                                   1*а=а

        4*1=4                              8*1=8                                  а*1=а

        2:1=2                               7:1=7                                    а:1=а

  • Зробіть висновки до  кожного  з виразів

Ми потрапили  до 3 чудеса України - Софіївка

 

  1. Історична довідка

 Софіївка (м.Умань, Черкаська обл.). Це чудова пам`ятка садово-паркового мистецтва щороку приймає близько 500 000 відвідувачів. Створений у 17 столітті магнатом Потоцьким, парк і досі зберігає у собі затишну атмосферу, чарівність та чаруючу красу природи. Свого часу тут були і училище садівництва, і заповідник. Переживала Софіївка і стихійні лиха та довгі роки відновлення. Проте все таки сьогодні цей парк радує відвідувачів великим переліком різних рослин, різними розвагами для малих та дорослих.

Описание: Фото: orion-voyage.com.ua    Описание: https://prolviv.com/wp-content/uploads/2017/10/uman-park-sofiivka-panorama_04.jpg

  1. Закріплення (розв’язування прикладів на вивчену тему)

8*1=                                                         6*1+15=

7:1=                                                          (8+1):1=

1*9=                                                          8+1:1=

12:1=                                                        20:5*1=            

1*2=                                                          1*48:6=

1*7=                                                          1*(49:7)=

 

І ось 4 диво України - Софія Київська

 

  1. Історична довідка

Софія Київська (м. Київ). Цей християнський собор, який міститься у центрі Києва, є не лише пам`яткою архітектури 11 століття, а й прикладом монументального живопису. Саме Софія Київська повертає усіх любителів старовини та історії в часи Київської Русі. Тут стіни ще дихають духом того часу, приховуючи на своїх стінах старовинні фрески, мозаїки, графіті.

Описание: Фото: andy-travelua.livejournal.com  Описание: https://prolviv.com/wp-content/uploads/2017/10/sophia4.jpg

 

  1. Фізкультхвилинка

Виринай-но, рибко, близько,

(колові рухи кистями рук)

Розсипай-но срібні бризки,

(стиснути руки у кулачки)

Щоб зловив я карася,

(схопити руками рибку)

Карася, як порося

(руки широко в сторони)

 

  1. Робота за підручником с. 89

Розв’язування задачі № 549

Описание: C:\Users\Home\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image2.jpegЛ.- 48 кг по 8 кг, ? ящ.

М.- 45 кг по 5 кг, ? ящ.

Робота над задачею

  • Що треба знати, щоб відповісти на запитання задачі? (Потрібно знати кількість ящиків з лимонами  кількість ящиків з мандаринами
  •            Якою арифметичною дією відповімо на питання задачі? (Дією дода­вання)
  •            Чи можна відразу відповісти на питання задачі? (Ні, ми не знаємо кіль­кість ящиків з лимонами і кількість ящиків з мандаринами.)
  •            Що треба знати, щоб про це дізнатися? (Потрібно знати масу всіх лимонів  та мандаринів, відомо48 кг  і 45 кг, масу одного ящика, відомо8 кг  і 5 кг
  •            Якою арифметичною дією відповімо на питання? (Дією ділення)
  •            Чи можна відразу дізнатися кількість ящиків з лимонами? (Так)
  •            Чи можна відразу дізнатися кількість ящиків з мандаринами? (Гак)
  •            Чи зможемо ми тепер відповісти на питання задачі? (Гак)
  •            Запишіть розв’язання і відповідь.

Розв’язання

48 : 8 = 6 (ящ.) — з лимонами;

45 : 5 = 9 (ящ.) — з мандаринами;

6 + 9 = 15 (ящ.)

Або: 48 : 8 + 45 : 5 = 15 (ящ.)

Відповідь: 15 ящиків заповнив продавець лимонами й мандаринами.

  1. дивом України є   Херсонес
  1. Історична довідка

Херсонес (Крим, у межах Севастополя). Цей потужний у свій час торгівельний, ремісничий та політичний центр був заснований вихідцями із Греції. Ставши містом-державою, Херсонес пережив період свого найбільшого розвитку, становлення демократії, створення власної монети. Його розвали ще пам`ятають рабовласницькі часи, боротьбу за територію, завоювання та падіння.

Описание: Фото: tsn.ua   Описание: https://prolviv.com/wp-content/uploads/2017/10/caption.jpg

  1.  Гра «Учитель»

- Знайдіть помилки.   Напишіть правильну відповідь.

5+5+4 = 20                                              2+2+2+2 = 10

7*8 = 8*7                                                  5*1 = 5

55*0 = 55                                                   1*12 = 12

Тепер подивимось 6 диво України - Хотинська фортеця

 

  1.   Історична довідка

Хотинська фортеця (м.Хотин, Чернівецька обл..).  Фортеця бере свій початок ще від Київської  Русі, коли вона була фортом, який вже з часом перебудували у тепер відому нам фортецю. Вона зазнала панування і різних руських князів, і Московського князівства, і Османської імперії. Саме під стінами цієї пам`ятки відбулася славнозвісна Хотинська битва.

Описание: http://ridna.ua/wp-content/uploads/2011/12/xotyn6.png   Описание: http://ridna.ua/wp-content/uploads/2011/12/xotyn3.png

 

  1.  Робота над задачею №550

 

 

Спідниці     ÐšÐ°Ñ€Ñ‚инки по запросу картинка спідниці

Жилетки

Картинки по запросу картинка жилетки

Липень

115

178

Серпень

?  на 20 більше

?  на 32 менше

 

 

 

На  скільки більше жилеток,  ніж спідниць, пошили у серпні?

Самостійне розв’язування задачі

  1. 115+20=135 (с.)
  2. 178-32=146 (ж.)
  3. 146-135=11 (ж.)

І ось останнє диво України - Хортиця

Хортиця (м.Запоріжжя).  Цей унікальний історичний та природничий комплекс є найбільшим островом на Дніпрі. Проте відомий він перш за все завдяки славній козацькій історії, про яку нагадують відтворене козацьке поселення, театралізовані дійства, музей та багато інших речей. Тут проходили важливі історичні події ще й до козаків, існували городища скіфського часу, слов`янські поселення.

 Описание: Фото: touristclub.kiev.ua   Описание: Фото: uateka.com

 

ІV. Підсумок уроку.

Зробимо останній крок

Підсумуємо урок.

  • З якими новими правилами познайомилися?
  • Що отримаємо в добутку при множенні будь-якого числа на 1?
  • Що отримаємо в частці при діленні будь-якого числа на 1?.
  • Чому дорівнюють вирази 1 7;      1 4;       1 5;                   1 а                 7: 1?

 

Гра «Мікрофон»

- Чи сподобався вам урок?   

 

V. Домашнє завдання.   

        С.89, завдання 554; 555.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

18 19 20 17 16 15 14 13 11 12 28 29 30 27 26 25 24 23 21 22 38 39 40 37 36 35 34 33 31 32 48 49 50 47 46 45 44 43 41 42 58 59 60 57 56 55 54 53 51 52 68 69 70 67 66 65 64 63 61 62 8 9 10 7 6 5 4 3 1 2 78 79 80 77 76 75 74 73 71 72

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

8•7=56 9:3+9=12 7•7=49

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

6*3 : 9 *3 : 2 * 2

Номер слайду 10

Номер слайду 11

а*1=а 1*а=а а:1=а

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Виринай-но, рибко, близько, Розсипай-но срібні бризки, Щоб зловив я карася, Карася, як порося

Номер слайду 15

Л.- 48 кг по 8 кг, ? ящ. М.- 45 кг по 5 кг, ? ящ.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

5+5+4 = 20 2+2+2+2 = 10 7*8 = 8*7 5*1 = 5 55*0 = 55 1*12 = 12

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Робота над задачею №550 ? на 32 менше ? на 20 більше Серпень 178 115 Липень Жилетки Спідниці На скільки більше жилеток, ніж спідниць, пошили у серпні?

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

zip
Додано
17 березня 2019
Переглядів
2365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку