Письмове додавання та віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Задачі на знаходження периметра прямокутника

Про матеріал
удосконалити вміння додавати і віднімати трицифрові числа без переходу через розряд; формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження периметра прямокутника; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до предмета.
Перегляд файлу

Розділ. Письмове додавання і віднімання чисел у межах 1000 

 

Тема: Письмове додавання та віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Задачі на знаходження периметра прямокутника.

Мета:удосконалити вміння додавати і віднімати трицифрові числа без переходу через розряд; формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження периметра прямокутника; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: план-малюнок космічної подорожі «Земля-Венера-Марс-Земля», короткі повідомлення про планети Венера, Марс, презентація «Космічна подорож з математикою», картки з завданням для роботи, Ф.М. Рівкінд, Л.В. Оляницька, Математика; підручник для 3 класу – К.: Освіта, 2013.,зірочка, картки чисел.

 

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Сонечко радо всіх вас вітає.

Кожен з вас приготувався на перерві постарався.

А тепер за парту сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп'ята

Життя цікаве та щасливе

Розпочинається для вас.

 

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (фронтально)

—Поясніть алгоритм письмового додавання.

—Поясніть алгоритм письмового віднімання.

—Давайте перевіримо результати, які отримали при обчисленні значень виразів.

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Наш  урок- це космічна подорож, і допоможуть нам її здійснити ваші знання.

Подивилися на мене, посміхнулися усі: всі готові до роботи, всі бадьорі, всі уважні, всі кмітливі, всі винахідливі. Починаємо нашу подорож.

 

IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. МАТЕМАТИЧНА РОЗМИНКА

Назви числа, які містять:

—2 сотні і 4 одиниці;

—9 десятків і 5 одиниць;

—9 сотень;

—6 сотень і 8 десятків;

—наступне число до числа 499;

—попереднє число до числа 800;

—що ви знаєте про трицифрові числа;

—860 зменш на 60;

—різниця чисел 640 і 40;

—815 збільш на 20;

—найменше трицифрове число, найбільше трицифрове число.

назви у вигляді суми розрядних доданків числа: 545; 403; 554;790.

 

Вирушаючи в подорож кожен планує свій маршрут та має блокнот, де він записує свої спостереження-це ваші зошити.

Починаємо вести записи в блокноті, вказуємо дату початку подорожі.

 

2. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

Лунає музика Едварда Гріга «Ранковий настрій»

—Ще одним з секретів Математики є правильне, каліграфічне написання цифр, але спочатку напишемо дату.( 28 листопада )

—Пам’ятаємо, що цифри не виходять за межі клітинки.

—Кожна цифру числа пишемо в окремій клітинці. Між числами відступаємо 1 клітинку.

—1, 2, 3, 5, …(8, 13, 21, 34, 55, 89) кожне наступне число, сума попередніх чисел.

—Діти, перевірте чи правильно ви записали.(СЛАЙД)

 

3. ВИКОНАЙТЕ ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ У СТОВПЧИК З КОМЕНТУВАННЯМ. (Учні виконують на дошці і в зошитах)

534+125                  849-215

985-274                   678-353

635+232                  136+542

 

Фізкультхвилинка вправ школи ейдетики

Гарно працювали, а тепер відпочинемо за допомогою вправ школи ейдетики, як не дивно, відпочивати працюючи.

Під час виконання цих вправ включається міжпівкульна симетрія- та частина головного мозку, яка відповідає за образку пам’ять та образне мислення.

Відпочиваємо і тренуємо голову руками.

  1. Зверху кулак, знизу рівна рука.
  2. Кулак і пальчик, показуємо, що у нас все добре, по хлопку змінюємо пальчик.
  3. Носик, вушко.

І хлопаємо. Всі молодці!

 

V. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

—Сьогодні на уроці ми будемо письмово додавати та віднімати трицифрові числа без переходу через розряд  і будемо використовувати цей спосіб обчислення під час розв’язування задач.

 

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 

1. Фронтальне розв'язування простих задач на дію віднімання

 

Ми підлітаємо до планети Венера. Вона не дозволяє посадки, поки ми не розв’яжемо її задачі.

Задача. Рік на Землі триває 365 діб, а на Венері – 255 зелених діб. На скільки діб коротший рік на Венері?

Аналіз задачі проводиться від запитання.

Про що йде мова в задачі?

Що означає число 365?

Що означає число 255?

Чому Земля та Венера пишеться з великої букви?

—Що запитується в задачі?

—Як дізнатися, на скільки одне число менше від іншого?

Якою дією знайдемо відповідь?

Складаємо короткий запис умови задачі

Земля -365 д.

Венера – 255 д.           на ? д. <

 

Розв’язок записують у стовпчик.

_365

  255

 110 (д.)

Відповідь: на 110 діб коротший рік на Венері.

 

— Посадка на планету Венера дозволена. Наші дослідники підготували відомості про цю планету.

Учень: Венера- найбільша сусідка Землі. Умови на її поверхні нагадують справжнє пекло. Планета знаходиться ближче до Сонця, ніж Земля, тому одержує більше сонячного тепла. Венера обертається у напрямку, протилежному Землі. Сонце встає там на заході.

 

Послухайте повідомлення дослідників про планету Марс.

Учень:Марс називають червоною планетою. Там багато піску червоного кольору. Дуже холодно. Марс удвічі менший за Землю і має два супутники.

 

Фізкультхвилинка. Хто так сильно вже втомився, що аж ліворуч нахилився, час настав нам всім відпочити і фізкультхвилинку в гості запросити. (Виходить двоє хлопчиків та двоє дівчаток)

Учень : Ми дуже любим весь наш край,

І любим Україну,

Її лани, зелений гай,

В саду рясну калину.

Учень : Там соловейко навесні

Співає між гілками,

Та й ми співаємо пісні

Танцюйте разом з нами!

(СЛАЙД)

«Перлина Україна» О.Винник

 

V.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

Вчитель: Наша подорож завершується. Час повертатися додому на нашу рідну Землю. Щоб подолати відстань додому, потрібно знайти периметр прямокутника, який вкаже нам дорогу назад.

 

Колективне виконання завдання 426 с. 67 (СЛАЙД)

Знайти периметр прямокутника.

Про що йдеться в задачі?

Які властивості прямокутника?

Які кути бувають?

— Що називають периметром?

— Що необхідно знайти для знаходження периметра прямокутника?

— Чи відомі ці величини в задачі?

— Чому дорівнює ширина прямокутника?

— Що сказано про його довжину?

— Складемо короткий запис умови задачі

Ширина - 4 см

Довжина - ?, на 3 см більша

Р = ?

  Ми можемо одразу дати відповідь на запитання задачі?

—Чому?

— Як знайдемо довжину прямокутника?

  1. 4 + 3 = 7 (см)-довжина прямокутника.

— Як знайти периметр прямокутника?

  1. Р= 4 • 2 + 7 • 2 = 22 (см)

Відповідь: Р = 22 см.

 

Фізкультхвилинка для очей

Сісти прямо. Міцно заплющити очі на 5 секунд, потім широко розплющити їх. Повторити вправу 8-10 разів.

РОБОТА З ГЕОМЕТРИЧНИМ МАТЕРІАЛОМ

Скільки всього на малюнку трикутників?

(СЛАЙД)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Ми успішно повертаємося на Землю. Веземо з собою багаж знань.

Щоб Земля дозволила посадку, знайдіть помилку в обчисленнях. (СЛАЙД)

   _983             _525

     122               213

     861               212

— Чи сподобалось вам письмово віднімати та додавати трицифрові числа?

— Який алгоритм письмового  додавання?

— Який алгоритм письмового  віднімання?

— Де нам знадобляться ці знання?

— Чи цікаво було виконувати завдання? Які?

— Які завдання вам найбільше сподобалися? Чому?

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

— Ось ми знову повернулися на Землю. Це єдина планета у Сонячній системі, на якій є життя. У кожного з нас на цій ласкавій планеті є свій рідний дім, де ми і виконаємо домашнє завдання.

— С. 67, завдання 428, виконати обчислення.


 

docx
Додано
16 березня 2019
Переглядів
1115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку