Урок "Письмове множення чисел, що закінчуються нулями. Задачі на спільну роботу (підготовчі)"

Про матеріал

Мета уроку показати можливі форми запису під час множення чисел, які закінчуються нулями; практикувати розв'язання задач на спільну роботу; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати мислення, увагу, прищеплювати цікавість до математики, виховувати любов до Батьківщини. Урок інтегрований: математика та народознавство.

Перегляд файлу

Письмове множення чисел, що закінчуються нулями. Задачі на спільну роботу (підготовчі)

Мета: показати можливі форми запису під час множення чисел, які закінчуються нулями; практикувати розв’язання задач на спільну роботу; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати мислення, увагу, прищеплювати цікавість до математики, виховувати любов до Батьківщини.

І. Організаційний момент. Слайд №1

         Усміхніться всім навколо: небу, сонцю, добрим людям!

          І тоді обовязково наш урок цікавим буде!

 Девіз: Математику вчити – розум точити.  СЛАЙД № 2

  • Для чого потрібно знати математику?
  • Де можуть знадобитися ці знання?
  •   Що робимо на уроці?

Лічимо, міркуємо, розв’язуємо, порівнюємо, відповідаємо, граємо, складаємо задачі

  • Так. А зараз запишіть у зошитах «число, класна робота»

ІІ. Усний рахунок

1. Математичний диктант

  • Наша країна багата своєю природою, заповідниками, озерами, горами, памятками, містами і селами

-Математичний диктант допоможе нам дізнатись дещо цікаве про нашу країну.

А) Запишіть числа, які ви почуєте у моїх повідомленнях.

®Довжина кордону України  6500км.

®В Україні 73000річок,  20000 озер.

®Найвища вершина Кримських гір - Роман-Кош – має висоту 1545 м. ®Найвища вершина Карпат – Говерла – 2061м

Перевірка на СЛАЙД № 3

Перевірте свої записи.

  • Як називаються записані числа?( багатоцифрові)
  • Назвіть найменше (найбільше) число?  (1545, 73000)
  • Які числа є парними? Чому?
  • Які числа є непарними?
  • Які числа є круглими? Чому?
  • Скільки всього десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч у першому числі?

Б) Складіть, запишіть та обчисліть вирази.

 • Якщо знайдете добуток чисел 429 і 1000 (429х1000=429000 ) то дізнаєтесь площу Чорного моря (приблизно 429 000 км2)

Якщо збільшити 301 850 у 2 рази  ( 301 800х2=603 600) , то дізнаєтесь приблизну ТЕРИТОРІЮ НАШОЇ ДЕРЖАВИ (603700 км)

 А якщо обчислите приклад, у якому І множник 13000 і ІІ – 3, то знайдете (13000х3= 39000)   площу Азовського моря, найменшого моря у світі (–39 000км2)

При збільшенні числа  8000 у 3 рази  (8000х3=24000) дізнаєтесь

      територію Карпатських гір ( 24000 км2 ).

СЛАЙД №4

Перевірка: Який приклад у вас не записаний?

429х1000=429000         301 850х2=603 700      549х100=54900                                            13000х3= 39000                                                   8000х3=24000

-Що можемо сказати про складені приклади?( множили круглі  числа)

Зверніть увагу на останній приклад

СЛАЙД №5

  • Як називаються числа при множенні?
  • Скільки всього тисяч у першому множнику?

Поясніть, як виконали множили ?

8000х3=24000

8тис. х3=24 тис.

Так, але не завжди приклади легко розвязувати усно.

 

ІІІ. Оголошення теми і мети  уроку    СЛАЙД №6

  • Тема нашого уроку «Письмове множення чисел, що закінчуються нулями. Задача на спільну роботу (підготовча)». Сьогодні ми поглибимо знання про  оформлення письмового множення чисел, що закінчуються нулями, (А як називаються такі числа? ), будемо розвязувати задачі . І кожне виконане завдання дасть змогу дізнатись щось цікаве про нашу країну.

 

IV.  Пояснення нового матеріалу

  1. Пояснення вчителя               

— Давайте спробуємо письмово помножити 43800 на 7.

Другий множник записуємо так, щоб нулі зали­шилися праворуч.

Множимо частину числа без нулів.  

8 помножити на 7, буде 56; 6 пишемо, а 5 запам'ятовуємо; 3 помножити на 7, буде 21 та ще 5, буде 26; 6 пишемо, а 2 запам'ятовуємо. 4 помножити на 7, буде 28 та ще 2, буде 30. Пишемо 0 на місці десятків тисяч, а 3 — на місці сотень тисяч.

Тепер до утвореного числа   приписуємо нулі першого множника.

Отже, добуток 306600.

х43800

       7

306600

Два нулі, які були наприкінці першого множника, залишилися і в кінці добутку. Кажуть, що два нулі зносимо. Тому множники розміщують по-іншому. Другий множник записують так, щоб нулі залишились праворуч.

СЛАЙД № 7

3. Первинне закріплення.

Робота біля дошки (учень  по черзі працює біля дошки)

Поясніть множення . Як можна записувати дію множення, якщо один з множників має в кінці нулі: 1 учень разв’язує перший приклад біля дошки з коментуванням)

Другий і третій приклад записані за закритою дошкою з прикритою відповіддю.

  20300                      49 000                        5700   

      7                            4___                               3       

142100                    196 000                       15600 

  • Який з прикладів записано не правильно? Чому?
  • Як виправити помилку?
  • Самостійно обчисліть ці приклади.

  Самоперевірка після відкриття відповіді.

4.Самостійна робота.

 - Розв’яжіть приклади 449  с.70 (завд. 2)

Далі самостійно у зошиті. Ця робота буде оцінена мною.

 

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/4klas_1/4klas_1.files/image256.jpg

(13400  504000  910000  3800)

Ви впрались з завданням і знайомитесь з першою цікавинкою про Україну.

СЛАЙД № 8

Найдовша печера на Україні та у  Європі  називається печера Оптимістична (Тернопільщина), її довжина   188км

 - Яке число почули у повідомленні? Що можна зробити з числом, щоб воно стало круглим?

 

V. Фізкультхвилинка. СЛАЙД № 9

 

Називаю круглі числа 1нуль в кінці – присідаєте

2 нулі – піднімаєте руки вгору, 3 – обіймаєте себе руками.

5600,  340,  12345,  5000,   2300,  76,  760,  7000,  210,  4500,   15

 

 VІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота над задачею 452 с.71

 - Прочитайте задачу

- Хто такий оператор?

-Скільки сторінок набирає на комп’ютері за день І оператор? (20 ст)

-Скільки сторінок набирає на комп’ютері ІІ оператор? (24 ст)

-На яке питання треба відповісти в цій задачі?

На СЛАЙДІ № 10     – коротка умова 

 

-Який вираз потрібно скласти для розв’язання цієї задачі?

(Щоб дізнатися, скільки сторінок наберуть оператори за к днів, якщо працюватимуть разом, треба знати, скільки сторінок вони наберуть разом за день. Для цього треба до 20 додати 24. Отже, за к днів вони наберуть:..)

 

СЛАЙД № 11    з виразами

– Який з виразів є розв’язком задачі?  (а і б)

а) (20 + 24)  к     сторінок

б) 20+24  к

в) 20к+24к

Що знайдемо першою дією?   Другою дією? ( Третьою?)

Запишіть один з обраних виразів, підставте значення К, обчисліть числовий вираз

Розв’язання: 

(20+24)×к,   к=5

(20+24)×5=44×5=220(ст.)

Або

20к+24к   к=5

205+245=100+120=220

  • Прочитайте свою відповідь

Відповідь: 220 сторінок наберуть оператори за 5 днів.

Ви виконали завдання і тепер дізнаєтесь наступну цікавинку.

               СЛАЙД № 12

Озеро Світязь знаходиться на Волині поблизу  міста Шацьк. Воно є найглибшим озером на Україні. Його вік понад 10 тисяч років.

  • Яке кругле число називалось у повідомленні?
  •  
  1. Робота над задачею(на карточці)
  • Давайте згадаємо, що таке прямокутник?

 - Як знайти периметр прямокутника?

Прочитайте задачу.

  • Ширина прямокутної ділянки 200м, що у 4рази менше довжини. Знайдіть периметр ділянки.
  • СЛАЙД №13
  • Чи можемо одразу знайти периметр? Чому?
  • Що треба взнати спочатку? Як? Чому?
  • Запишіть розвязання задачі у зошит.
  • Перевірка
  • Який периметр у нашої ділянки?
  • Молодці, ви старанно виконували вправи. Знайомимося з третім природним дивом України .

СЛАЙД №14

Це острів - заповідник Хортиця, від знаходиться  посеред Дніпра  і є найбільшим островом на цій ріці(довжина 12км, ширина 2,5км). На його території  є музей, у якому зібрано близько 30тис.експнатів,  які розповідають про героїчне минуле наших предків – славних козаків

  • Яке кругле число почули?
  •  

VІІ. Підсумок уроку.  Рефлексія

 -Ви добре працювали сьогодні на уроці. А тепер я побачу, як гарно засвоїли знання цього уроку.

Тестова робота

  1. Підкрксліть круглі числа

 503 962,   130003,  23400,  980040, 5600032   

  1. Розв’яжіть рівняння : 

    х: 4= 22000  (х=2200*4=8800)

а)5500       б)22005      в)88000

  1. Виправ помилки

х 452000                  х 26300                 х 35400

              3                        4                             5

1356000                    105200                   1770

  1. Який вираз є розв’язком задачі?

Директор купив у офіс 4 столи по 820 грн, та 8 стільців по 240 грн. Скільки грошей коштує вся покупка?

а)  (820+240)*4 + 8       б)  820+4+240+8     в) 820*4 + 240*8    

СЛАЙД №15

Це відомий парк «Софіївка» у місті Умань. У 18 столітті його заснував граф Станіслав Потоцький для своєї дружини- гречанки. Він нагадував їй про батьківщину, з красивими фонтанами, водоспадами, підземними ріками, красивими скульптурами і диво – рослинами.

-18 століть  - це скільки років

Бесіда:  « Мікрофон»

Чи здійснилися ваші очікування? Продовж речення

СЛАЙД №16

  Я дізнався…

  Я навчився…

 Мені було цікаво…

 

V.Домашнє завдання приклади №454, 

 

 

ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ СЛАЙД №17

  № 451 Дати відповіді на запитання.

(На екрані з’являються свійські тварини і числові дані – їхня маса.).

  • Яка маса 6 таких коней?     600*6=3600(кг)
  • Яка маса2 корів7     480*2=960(кг)
  • Яка маса10 овець?    40*10=400(кг)
  • На скільки маса 2 корів більша від маси 1 коня?

480*2-600=960-600=360(кг)

Скільки кіз за масою замінює 1 корова?

( а) 480 : 30 = 16 (к.) — замінює одна корова;

 - Чому дорівнює маса 5 кіз і 4 овець?

б) 30• 5 + 40•4 = 310 (кг) — маса 5 кіз і 4 овець разом.)

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
3556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку