Математична феєрія "З Різдвом у серці"

Про матеріал

Цей наш захід я пропоную присвятити розв'язуванню цікавих нестандартних задач. А оскільки незабаром Різдвяні свята, то ми здійснимо математичну віртуальну мандрівку у ті далекі часи, коли народився Ісус Христос, пригадаємо наші звичаї і традиції святкування Різдва.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Математична феєрія

«З Різдвом у серці»

 

 

 

 

C:\Users\LENOVO\Desktop\Новая папка (2)\DSC03448.JPG

 

 

 

 

Підготувала

Вчитель математики

Струпківської ЗОШ І -ІІІ ступенів

Пасічняк Олександра Михайлівна

 

 

 

 

Зал прибраний зірками, світяться гірлянди, як у Різдвяну ніч, в центрі стоїть шопка.

  Вступне слово вчителя.

Доброго дня усім! І цей наш захід я пропоную присвятити розв’язуванню цікавих нестандартних задач. А оскільки незабаром Різдвяні свята, то ми здійснимо математичну віртуальну мандрівку у ті далекі часи, коли народився Ісус Христос, пригадаємо наші звичаї і традиції святкування Різдва.

Ведучий 1. Свято Різдва Христового торкає струни людської душі і кличе до радості. Серце кожного прагне пережити все, що відбувалося в ту неповторну Святу ніч. 

Ведучий 1.

В домівку кожну рік за роком

Приходить свято,і в душі.

Воно тривожить ненароком,

Як наші істини святі.

Ведучий 1.

Це свято нам завжди дарує

Любов і ласку до Христа.

Це найбільше земне свято,

Свято миру і добра.

Ведучий 1.

Оскільки захід в нас математичний , то для роботи нам потрібні помічники,які будуть допомагати виконувати різні математичні розрахунки, ось вони спішать до нас.

(Заходять 2 пастушки, 2 ангели і звіздар у руках у нього зірка. Колядують «Наш Ісус Мале Дитя»)

 

Два ангели залишаються, а пастушки піднімаються на сцену за стіл, де підготовлений папір і ручки для розв’язування задач.

Ведучий 2

Зимовий день погас, зійшла Зоря,

Така незвично ясна і чудесна!

І дивним сяйвом сяють небеса,

І лине ніжна музика небесна.

Дві дівчинки Ангелики, які залишилися співають пісню «Прилетіли ангелята», а маленькі дівчата у вигляді ангеликів танцюють навколо шопки.

Ангел1

Поки ми в танку кружляли,

Час так швидко пролетів.

Ми повинні цю новину ,

занести у кожен дім.

Та не знаєм скільки часу ми тут з вами провели,

Просим вас допомогти.

Задача, яку говорить Ангел

Ангел. Перша зірка, яка сповістила нам народження Месії зійшла о 17год33хв, частину доби ми перебували у яскині. О котрій годині ми вийшли із стаєньки, щоб сповістити вам радісну новину?

 

(Учні розв’язують задачу, ангели говорять слова привітання)

Ангел2

Свята ніч отут настала

Ясний блиск вона послала.

В Вифлиємі зірка сходить -

Божа Мати Сина родить.

Ангел3

Дуже радісно сьогодні

В серденьку моєму.

Народився Син Господній

В місті Вифлиємі.

Повідомлення результату

Розв’язання

 

                                              17год33хв+30хв=16год3хв

Ангел4

Дякуємо вам, тепер ми знаємо скільки часу нам потрібно, щоб донести цю прекрасну новину у кожний дім.

Ангел 5

Треба поспішати, часу залишилося небагато.

Ой дивіться хтось спішить, треба їх благословить.

(Заходять дівчата і хлопці - пастушки колядують «Нова радість стала »)

Пастушки

  1. Дивна, брати, ніч сьогодні, дивна, як ніколи,

Ніби в рай перетворилось вечорове поле!

 

  1. Справді, воли круторогі полягали ситі,

Ніби вони не робили, а паслися в житі.

    

  1.  Ну а небо? Бачив небо ясністю повите?

  Так і світиться, неначе золотом покрите!

 

 

Ангели

  1. Не лякайтесь, Пастиріє, не бийте тривогу,

А покваптесь з привітанням в далеку дорогу.

   

  1.  Нова радість на весь світ нам ся об’явила:

Породила Божа Мати Господнього Сина.

   

  1. То ж ідіть у Вифлеєм, там, в вбогій хатинці,

Віддасте свої поклони Господній Дитинці.

(Ангели виходять )

 

 

 Пастушок1.

 

   Ми так поспішали до Вифлиєму привітати Новонародженого Ісуса, гнали з собою три отари овець, що становило 62 овечки, але вони зійшлися в одну. У першій отарі було вдвічі більше овець, ніж у другій, а в третій – на 6 овечок більше, ніж у другій отарі. Допоможіть їх розділити. Скільки овець було в кожній отарі?

 Поки будуть овечок ділити, дозвольте вас повеселити.

(Танець «Гуцулка»)

Розв’язання:

Нехай у другій отарі Х овець, тоді у першій – 2Х овець, а в третій –    (Х+6) овець. Якщо всіх овець 62, то складемо рівняння:

2Х + Х + Х + 6 = 62;

4Х = 62 - 6;

4Х = 56;

Х = 56 : 4;

Х = 14 – овець у другій отарі;

2Х = 28 – овець у першій отарі;

Х + 6 = 14 + 6 = 20 – овець у третій отарі.

Відповідь: у першій отарі 28 овець, у другій – 14, а в третій – 20 овець.

Пастушки

Дякуємо, що допомогли овечок розділити,

А дорогу до Ісуса Зоря провіщає

То ж ходімо, брати мої, він на нас чекає! (Виходять)

 

Ведучий. Пастушків Зоря привела у вертеп убогий,

Де вони вклонились щиро Предвічному Богу.

 

Ведуча

У різдвяний гарний час Три Царі спішать до нас.

Вифлеємська Зірка сяє, їм дорогу провіщає!

(Заходять три царі з колядниками)

Колядка «Три царі 2 стовпчики»

 

 Цар1

Ми дорогами, стежками поспішаєм із дарами,

Несем злото, ладан, миро і бажаєм щастя й миру.

Цар2

Хочем  Божу славу заспівати,

Що вродився Цар-месія, всім покривдженим надія!

 

Задача 3.

ЦАР2.

За світлом Вифлеємської Зорі ми йшли чотири дні. Першого дня ми здолали 18 верств. Це становить шляху, який ми пройшли за другий день і шляху, який ми пройшли за третій день. За четвертий день нам залишилось подолати 40% шляху, який пройшли третього дня. Який шлях нам прийдеться подолати за чотири дні, щоб принести дари Божому Дитяті?

(Розв’язують задачу, а Три царі продовжують колядувати колядку «Три царі»)

 

Розв’язання:

– пройшли другого дня;

 

– пройшли третього дня;

0,4*10=4(верстви) – пройшли четвертого дня;

18+21+10+4=53 (верстви) – пройшли за чотири дні разом.

Відповідь: 53 верстви пройшли Три Царі за чотири дні.

Цар Тож ходімо у дорогу,

Поклонімось Царю-Богу

Забігає Жид у якого сумка через плече, і сувої краму під пахвою

Жид: 

Гутен морген. Я до вас. 
У найкращий для вас час. 
Мо` згендлюю, 
Мо` сторгую. 
Все міняю, 
Все купую. 
А що треба, то продам, 
Бо я маю добрий крам. 

Ведучий
Ми не міняємо, і не торгуємо, 
І тебе, жиде, не потребуємо. 
Ми нині Месію вітаєм, Лейбо. 
Він бо прийшов не з шинку, а з неба. 

Жид: 

Що гой має із Месії? 
Гой най оре, гой най сіє. 
Гой най вчиться молотити, 
І до жида все зносити. 

Ведучий 

По що нарід колотити? 
Іди, жиде, камінь бити. 
А як ні — хапай торбину
І гайда у палестину. 

Жид: 

Вай-вай, жида виганяти
Із теплісінької хати?! 
Я політик не веду. 
Я не лаюсь, не краду. 
Що купую — то за гроші: 
Масло, яйця, сир, калоші… 

Жид  сідає серед зали витягує з сумки різний крам, перебирає його щось собі бурмотить, а ведучі в цей час говорять.

Ведучий 
1. А знаєте, що таке ясла?

2. Це -годівниця для худоби.

Маленький Ісус лежить у яслах, куди Його положила Пречиста Діва.

1.Форму якої геометричної фігури мають ці ясла?

2. Хіба ти не знаєш? Та – це прямокутний паралелепіпед.

1. А чому саме в ясла положила Діва Божого Сина?

2. Ісус народився в стайні. Стайня — це місце, де тримають худобу. Марія положила Ісуса в ясла, тобто туди, де кладуть корм для ослів та інших тварин. 1. Хіба це відповідне місце для народження дитини?

2. Звичайно, що ні. Правитель Риму, кесар Август, видав закон, що всі люди повинні піти до місця свого народження, де їхні імена будуть записані в книгу. Йосип народився тут, у Віфлеє́мі. Коли ж він і Марія прибувають до Віфлеє́ма, то для них не знайшлося кімнати. Тому вони влаштувались тут, біля тварин. Саме в той день Марія народила Ісуса! 

1. Звичайно, нам би хотілося, щоб Маленький Ісусик лежав у гарній колисочці на шовковій пеленці, як і личить Божому сину. На жаль, ми не можемо змінити цього факту, але, давайте пофантазуємо і купимо найдорожчого краму щоб встелити ясла Божого Дитяти.

 Ведучий 2

Задача 4.

Коли народилось Боже Дитя, Діва Марія положила його в ясла, довжина яких 120 см, ширина 8 дм, а висота 500 мм. Скільки потрібно шовку, щоб застелити ясла для Маленького Ісуса? Скільки срібняків потрібно заплатити, якщо 1

шовку коштує 230 срібняків.

(За той час , що розв’язують задачу, жид щось знайшов у своїй торбині і розказує гумореску)

Розв’язання:

У задачі потрібно знайти площу поверхні прямокутного паралелепіпеда без верхньої грані. Кожна грань є прямокутником, причому протилежні грані рівні. Отже маємо 2 грані з розмірами 80 × 50 см, ще 2 грані з розмірами 120 × 50 см та 1 грань з розмірами 120 × 80 см.

 

S = 2 ∙ (120∙50 + 80∙50) + 120 ∙ 80 = 29 600 (см2).

 

 

Відповідь: потрібно 29 600 см2 шовку, щоб застелити ясла для Маленького Ісуса.

 

Повідомляють результат задачі
 

 

Жид : 

Ви напевне щось украли,

добре не порахували.
ведучий1.

Іди жиде геть із хати,

Нам потрібно коляду приймати.

Жид
Ой!Повіншую вам, як жид добренький -
Хай від вас втіче біда усенька. 
Нивка родить по сто кіп, 
Сто колосків в один сніп. 
Хай вам родить і овес
На ваш кінь, і на ваш пес. 
Ай не бракне молока
Від корови і бика. 
Хай розквітне кожен прут, 
І яйце знесе когут!.. 
А за теє віншування
Дайте щось — не їв від рання. 

 

Ведучий. Але чути десь здалека сопілку з калини,

Мабуть, спішать у цей дім гості з України!

 

(Заходять колядники « Добрий вечір тобі…»)

 

Колядник

Одне з найтепліших для душі родинних свят - це Різдво. Водночас Різдво та Пасха — два найвеличніших християнських свята. Люди радіють народженню Спасителя, Ісуса Христа.

Колядник 2.

Історія цієї святкової дати наступна. Більше двох тисяч років тому на Землю прийшов Син Божий. Вій прийшов, як приходять у світ прості люди: немовлям. Маленьким хлопчиком він лежав у яслах біля тварин. Навіть віслюки та воли вітали його прихід. Земні батьки Ісуса Марія та Йосип дуже раділи, але знали, що їхній син має потім страждати та померти за гріхи людські.

Колядник3.

Щоб ушанувати Христа, який своєю смертю врятував людство, християни кожного року святкують його народження. 

У Святвечір люди збираються біля ялинки та куштують святкову кутю.

Зазвичай Різдво  - це родинне свято. Цього дня навідують близьких родичів, вшановують померлих предків, згадують хресних батьків.

А молодь та діти вчать нових колядок і йдуть колядувати та розігрувати вертеп.

Колядник4.

Дівчата , а скільки колядок ви вивчили у цьому році?

Дівчата.

Готуючись до святкування Різдва, ми вивчили колядки, причому,ми дівчатка вивчили втричі більше колядок, ніж хлопці, а  хлопці знають на 8 колядок менше ніж дівчата. Отже скільки колядок вивчили хлопці і дівчата?

Колядник5. Поки будуть рахувати, дозвольте вам затанцювати.

Танець 9клас

 

Розв’язання:

Нехай хлопці вивчили Х колядок, тоді дівчата – 3Х. Якщо хлопці знають на 8 колядок менше, ніж дівчата, то складемо рівняння:

3Х - Х = 8;

2Х = 8;

Х = 8:2;

Х = 4;

3Х = 12 – колядок вивчили дівчатка.

Відповідь: 12 колядок вивчили дівчатка.

Колядники 

  1. Ой хлопці,потрібно нам на наступний рік дівчат обігнати, потрібно вивчити більше колядок.

І ми прийшли нині Спаса привітати,

Щоб він зволив Україні кращу долю дати.

  

  1. Щоб жили ми дружно, мов одна родина,

І щоб процвітала рідна Україна!

Дівчина

  1. Ми нині охоче від серця співаєм, 
    З Рождеством Христовим ваш дім звеселяєм! 
  2. Бажаєм усього, чого лише треба, 
    Щоб Господь вам дав із високого неба. 
  3.  Щоб Господь вам дав, і усенькій родині, 
    І спершу найменшій вкраїнській дитині. 
    Хай Бог помагає! Христос ся рождає! 

Дівча.

Вийди, зіронько, на небо,
Освіти нам путь-дорогу.
Ми йдемо колядувати,
Щоб віддати шану Богу.

Вчитель.

В Різдвяну ніч народжується радість,

І не згасає тепле полум’я в серцях.

Зникає біль і страх, зникає зло і ненависть,

Лише добро й любов лишаються в думках.

 

Це чудо! Бог з небес явився,

Та у дитину він перевтілився!

Любов до Нього, незбагненна й вічна

Вклонитись цій дитині всіх нас кличе!

 

Ведуча

Отже, усі ми щасливо прийшли у Вифлеєм до Маленького Ісуса, то ж привітаймо його нашою гарною українською Колядою.

Виходять учні для розколяди.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рогалевич Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
1703
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку