Урок. Письмовий твір-опис місцевості (вулиці) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.

Про матеріал
Письмовий твір-опис місцевості (вулиці) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі. Мета: створити умови для поглиблення знань про стилі та типи мовлення, сприяти вдосконаленню навичок самостійно добирати і систематизувати матеріал відповідно до теми та головної думки висловлювання, усно створювати власні твори-описи місцевості в художньому стилі на основі особистих спостережень і вражень, розвивати мовленнєво-комунікативні вміння, навички створювати міні-модулі, сприяти формуванню комунікативної, мовленнєвої, пізнавальної, інформаційної та соціокультурної компетентностей; творчої самостійної діяльності учнів, співпраці в групі, вихованню патріотизму, любові до рідного міста.
Перегляд файлу

Дата 25 .02.2022

Клас: 8-А

Учитель: Урбанович А. М.

Тема: Письмовий твір-опис місцевості (вулиці) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.

Мета:    створити умови для поглиблення  знань про стилі та типи мовлення, сприяти  вдосконаленню навичок самостійно добирати і систематизувати матеріал відповідно до теми та головної думки висловлювання, усно створювати власні твори-описи місцевості в художньому стилі на основі особистих спостережень і вражень, розвивати мовленнєво-комунікативні вміння, навички створювати міні-модулі, сприяти формуванню комунікативної, мовленнєвої, пізнавальної, інформаційної та соціокультурної компетентностей; творчої самостійної діяльності учнів, співпраці в групі, вихованню патріотизму, любові до рідного міста.

Формування ключових компетентностей:

- уміння вчитися – визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення; планувати й організовувати власну навчальну діяльність; застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети та ситуації спілкування;

- соціальної – виробляти вміння адаптуватися і визначати особисті цілі;

- загальнокультурної – дотримуватися норм української літературної мови та мовленнєвого етикету; створювати тексти, виражаючи власні ідеї, досвід і почуття та використовуючи художні засоби;

- інформаційно-цифрової – формувати вміння використовувати джерела інформації   для особистого розвитку, опрацьовувати і систематизувати  матеріал. 

Формування предметних компетентностей:

- комунікативної – вчити будувати усні та  письмові зв’язні висловлювання, розвивати вміння  впливати на співрозмовника, активно користуватися лексичним запасом;

- мовленнєвої – володіти різними видами мовленнєвої діяльності, мовною компетенцією;

- соціокультурної – використовувати українську мову як засіб формування ціннісної позиції щодо громадянського патріотизму, любові до Батьківщини й української природи, почуття гордості за свою країну, поваги до її історії; 

- діяльнісної – формувати  здатність самостійно здобувати знання, уміння фіксувати, критично оцінювати й використовувати інформацію, робити висновки  на основі спостережень, виділяти головне з-поміж другорядного.

Цілі  уроку:

Після проведення уроку учні

Знають:

 види мовленнєвої діяльності;

 особливості стилів мовлення;

 структуру типів мовлення;

 структуру та мовні засоби, характерні для тексту-опису місцевості.

Вміють:

 осмислювати тему, розкривати її, підпорядковувати висловлювання темі та основній думці;

 робити необхідні узагальнення та висновки;

 дотримуватися норм літературної мови, формул мовленнєвого етикету та основних правил спілкування;

 складати речення, типові для тексту-опису місцевості;

  використовувати в текстах-описах називні речення для позначення часу й місця;

 створювати тексти-описи.

Тип  уроку: розвиток комунікативних умінь і навичок. 

Методи  й  прийоми:  слово вчителя, інтерактивні вправи , дослідження тексту, робота в групах, лексична хвилинка, «Екскурсія», «Довідкове бюро», презентація відеопроєкту, гра «Заквітчати слово», «Палітра вулиці», «Мелодія моєї вулиці», створення міні-творів, самостійна творча робота, «синтаксичний практикум».

Обладнання:   запис  мелодії,  відеофільм, ілюстрації  та фото краєвидів. Випереджувальні завдання: учні за власним вибором об'єднуються у групи, кожна з яких обирає тему для дослідження з історії вулиці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми й мети уроку

1. Вступне слово вчителя.   (Звучить легка музика)

У кожної людини в житті є щось таке сокровенне, найрідніше, без чого вона не може навіть уявити свого життя. Це рідний батьківський край, своя мала батьківщина. Адже все починається з батьківського порогу. Стежини біля хати. Вулиці, на якій виріс, якою ходив до школи. Тут жили наші діди, прадіди.

Тема уроку : Письмовий твір-опис місцевості (вулиці) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.

Слайд 1

Мета: вдосконалювати навички самостійно добирати і систематизувати матеріал відповідно до теми та головної думки висловлювання, усно та письмово створювати власні твори-описи місцевості (вулиці) в художньому стилі на основі особистих спостережень і вражень, розвивати мовленнєво-комунікативні вміння, навички створювати міні-модулі, сприяти формуванню комунікативної, мовленнєвої, пізнавальної, інформаційної та соціокультурної компетентностей; творчої самостійної діяльності учнів, співпраці в групі, вихованню патріотизму, любові до рідного міста.

ІІІ. Підготовка до написання твору.

        Учитель. Діти, ви мали попередні підготовчі роботи – провести дослідження.

Тому логічно, що на уроці присутні ЕКСКУРСОВОДИ, ІСТОРИКИ, ЖУРНАЛІСТИ, АРХІТЕКТОРИ, ЕКОЛОГИ, ЛІТЕРАТУРОЗНАВЦІ, ХУДОЖНИК, МОВОЗНАВЦІ, СЛУЖБА З БЛАГОУСТРОЮ.

Я люблю своє місто.

А ви любите і за що?

Уявіть, що до нашого міста прибули гості з інших країн. Куди ви повели б їх? Що розповіли?

Ви мали попереднє завдання: створити відеоогляд «Духовна колиска України».

 Перегляньте і скажіть, які місця відзначені у відео.

(Діти відповідають після перегляду)

Перед вами карта Полтави. Помережана вулицями, провулками, проспектами, бульварами. У місті Полтаві налічується понад 1000 проспектів, вулиць, бульварів, площ, провулків та узвозів, проїздів, прорізів та ліній. Кожен із них має свою власну історію, яка є частиною історії давньої Полтави.

 Вікісловник. Яке значення має слово «вулиця»? Мовознавці мали довідатися  (У дітей попередньо було завдання)

Учень: Вулиця. 1. Обмежений двома рядами будинків простір для їзди та ходіння.

2. Два ряди будинків з проїздом, проходом між ними.

Як називають за кордоном?

Англ. – STREET   Нім. STRASE   Франц. – RUE

У кожної вулиці своє обличчя. «У вулиці своє обличчя».

Я живу на вулиці славного гетьмана України Богдана Хмельницького.     Слайд 2

А яке обличчя має ваша рідна вулиця? Оживіть наші таблички.(діти до табличок – назви вулиці кріплять уже готовий мініпортрет)

(Діти називають вулицю, на честь кого названо)

 

Гра Павутинка «Знайди стежину»

Артема      - Симона Петлюри

Жовтнева – Соборності

Калініна – Івана Мазепи            Клари Цеткін – Оксаи Мешко

Красіна – Героїв АТО                Паризької Комуни – Пилипа Орлика

Леніна – Небесної Сотні           Комсомольська – Стрітенська

Карла Лібкнехта – Патріарха Мстислава     Ново Полтавська – Шевченка

Літературна довідка

  • Ким є Тарас Шевченко в Україні, у світі?

(Діти відповідають: Кобзар, Геній, Пророк, художник).

Учитель. Протягом уроку звучатиме Шевченкове поетичне слово. У Кобзаревій скриньці рядочок з поезій Тараса Григоровича. Читаємо, по можливості доповнюємо, заквітчаймо нашу вулицю вишневим цвітом.

1 квітка «Садок вишневий коло хати»

  • Чи був Шевченко в Полтаві?

 

 

 

ЛІТЕРАТУРОЗНАВЦІ Слайд 3

У липні 1845 р. Шевченко перебував у Полтаві. Метою перебування було змалювати історичні будівлі та  пам’ятні місця. Він змалював Хрестовоздиженський монастир, відвідав оселю Івана Петровича Котляревського, виконав акварельний малюнок «Будинок Котляревського в Полтаві». Шевченко створив безціннй живописний документ – залишив нам первісний образ хати Івана Петровича Котляревського.

(Макет «Вулиця вашого шкільного життя»)

Учитель. Ось вона вулиця вашого шкільного життя (учитель демонструє макет вулиці). Це ми з вами будинок до будиночка змоделювали її. Усім було цікаво дізнатися про те, що вулиця дійсно має історію.

«Довідкове бюро»

  • Вулиця названа у 1909 році на честь українського поета і художника Тараса Григоровича Шевченка. До 1908 року мала назву Ново Полтавська. Прокладена на початку ХІХ ст. на околтці міста, де знаходилися кілька козацьких хуторів. Пролягає від Першотравневого проспекту до провулку 2-ий Веселого. Довжина вулиці – 3 км 41 м.

2 квітка «Мені тринадцятий минало»

Учитель. Проведемо умовну екскурсію вулицею. У вас є чарівна паличка. Оживіть камінні споруди.

«Екскурсія» Задання: Прослухати уважно історію, записати в зошити.

Учні –екскурсоводи підходять до макета вулиці, вказують на споруду.

Слайд 4

Починається вулиця з Пам’ятника захисникам фортеці і коменданту Олексію Келіну. Встановлено 27 червня 1709 року на місці 4-го бастіону ПОЛТАВСЬКОЇ ФОРТЕЦІ.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             До 1918 року пам’ятник увінчувала бронзова скульптура двоголового орла.

(передає паличку)

Слайд 5

Далі по лівій стороні вулиці на розі Шевченка і Леваневського стоїть будинок №9, збудований в к. 19 ст. У 1930-1933 рр. там жив полярний льотчик, ГЕРОЙ Радянського  Союзу Сигизмунд Олександрович Леваневський. Він зробив політ з Лос-Анджелесу до Москви, подолавши 19000 км.. Брав участь  в евакуації затонулого пароплава «Челюскін». Цей будинок колись було передано сім’ї Леваневського у вічне володіння. Зараз це занедбана будівля.

Далі Полтавська загальноосвітня школа №4, що розташована по вул. Шевченка, 19. Слайд 6.

Історія школи починається з 1900 року, коли статський радник Олександр Оттович Байер заснував на власні кошти перше в Полтавській губернії приватне семикласне комерційне училище.З часом у цій будівлі за клопотанням єврейської общини була відкрита четверта середня школа. Двоповерхова будівля за проєктом архітектора Весселі в стилі ресенанс.

3 квітка «Учітеся, читайте…»

Слайд 7

По вулиці Шевченка, 23 знаходиться Полтавська обласна лікарня ім. М. Скліфасофського, яка має цікаву історію. Відкрита в 1802 р. у приватному будинку і мала всього 20 ліжок. У 1827-1835 роках тут працював І.П. Котляревський попечителем «благоугодних закладів». Котляревський щиро допомагав знедоленим  і був їхнім заступником. Пізніше заклад перетворено на Земську лікарню. У 1979 році ця лікарня отримує ім’я Миколи Васильовича Скліфасофського. Тут же встановлено бюст знаменитого хірурга.

Слайд 8

По правій стороні по Шевченка, 14 розташований Міський ліцей №1 ім. І. П. Котляревського. У минулому це жіноча гімназія Варвари Петрівни Ахшарумової-Бєльської. Заснована у 1904 році. Це був одноповерховий будинок, який багатий поміщик придбав у подарунок своїй доньці Варварі. Після надбудови 2-го поверху Варвара Петрівна 26 квітня 1904 р. відкриває приватну Полтавську жіночу гімназію. Згодом цей навчальний заклад носить ім’я І. П. Котляревського.

Напроти нашої школи знаходяться старі одноповерхові будиночки №16,18, 20. У будівлі №20 у 1921 році розміщувався словесно-історичний факультет Полтавського інституту народної освіти. Сьогодні це кафедра хірургічної стоматології.

Слайд 9

Полтавська каланча як візитівка міста. Побудовано в 1957 році як будівлю пожежної охорони. Годинник відбиває кожну годину до 21:00. Його ще називають «Полтавський Біг-Бен»

(Після невдалих спроб розміщення пожежного депо головний архітектор Лев Вайнгорт прийняв відповідальне рішення: перебудов не буде. Будівлю для пожежників вирішили зводити з нуля.

— Рішення Вайнгорта було остаточним. Знайшли нову ділянку на перехресті Європейської та Шевченка. Після війни вона вже була глибокою околицею Полтави. Тут розміщувалися старий житловим фонд, одноповерхівки, які не становили ніякої цінності. Під час війни будинки дуже сильно постраждали. Тому саме тут вирішили будувати пожежну частину.

Лев Вайнгорт був головним архітектором Полтави з 1939 року. На цій посаді пропрацював 32 роки. За цей час історичне місто повністю відбудували, керуючись принципом ансамблевості).

Виступ ЕКОЛОГІВ. Які дерева ростуть на вулиці Шевченка?

Клени, липи. горобина, каштани, ялина

Парк Полтавської обласної лікарні - ботанічна пам'ятка природи (з 1975 р.). Закладений на поч. 19 ст. Зростають понад 70 дубів віком 150—200 р., 100-річні липи і каштани. Перебуває у віданні Полтавської обласної клінічної лікарні ім. М. В. Скліфасофського. Площа 13 га. Розташований на розі вул. Стрітенської та Шевченка.

4 квітка «Свою Україну любіть…»

АРХІТЕКТОРИ: найстарша будівлі, що збереглися , - це одноповерхові будинки по вул. Шевченка, 18,18,20. Наймолодшою спорудою є ТЦ «МЕТРОПОЛІТЕН»

ІСТОРИКИ: історичною пам’яткою  є майже всі будівлі на цій вулиці.

СЛУЖБА З БЛАГОУСТРОЮ.

Слайд 10

 

Робота над твором-описом

МІСЦЕВОСТІ НА ОСНОВІ ВЛАСНИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ


Твір-опис місцевості може бути складений у художньому або науковому стилі.

У художніх текстах опис місцевості поєднується з описом природи, часто — з розповіддю (хто потрапив у місцевість і чому) та роздумами (про що думає персонаж, оглядаючи місцевість). Своє ставлення до опису місцевості автор може висловлювати прямо (Боже! Яка краса навколо!) або за допомогою художніх засобів (Зовсім недавно на нашій вулиці почали рости будинки, як гриби після дощу.).
Науковий опис місцевості лаконічний, стислий. Найголовніше в ньому — відтворити предмети та їх найхарактерніші ознаки. Наукові описи місцевості зустрічаються під час описування ландшафтів, при з'ясуванні положення окремих об'єктів місцевості.

 

  •             Назвати основні види опису. З якою метою їх можна використовувати?

Види опису:

  • ПЕЙЗАЖ - опис природи.
  •  ПОРТРЕТ -  опис зовнішності людини.
  • ІНТЕРЄР – опис приміщення
  • Яку структуру має текст-опис місцевості?

 Структура тексту-опису

потребує спочатку передачі загального враження від предмета, а потім характеристики деталей.

  •             У яких стилях мовлення використовується опис місцевості? Навести приклади.

2. Яку структуру має текст-опис місцевості?

Загальне враження від побаченого.

2. Опис найважливіших частин (у певній послідовності).

3. Висновок .

3.У яких стилях мовлення використовується опис місцевості?(5)

 

Твір-опис  місцевості  це зв’язний текст, який дає словесне зображення основних ознак міста, села, вулиці, подвір’я, площі.

Щоб описати місцевість, потрібно вказати:

- де вона розташована;

- історичні відомості, пов’язані з нею;

- предмети (об’єкти), які є в цій місцевості.

Отже, складовими опису місцевості є опис місця й описи окремих предметів, які на цьому місці розташовані.

Опис місцевості складається за такою схемою:

ДЕ?- ЩО?- ЯКЕ ЦЕ ЩО?   АБО Ж   ДЕ?- ЯКЕ? – ЩО?

 Наприклад: Посеред галявини росте високий і розлогий дуб. Кучерява верба схилилась над річкою.

Схема побудови речень опису місцевості (НЕПРЯМИЙ ПОРЯДОК СЛІВ)

Вчитель. Пригадаймо, як слід працювати над твором-описом. Звернімося до «Пам’ятки».

 

ПАМ’ЯТКА

Як працювати над твором-описом місцевості в художньому стилі.

1. Вдало дібрати фактичний матеріал (виділіть об’єкти, що складають основу опису місцевості) і підготувати план майбутнього твору.

2. Дібрати яскравий заголовок, що виражав би основну думку висловлювання.

3. Дотримуватися вимог художнього стилю (доречно використовувати художні засоби  епітети, метафори, порівняння – задля увиразнення мовлення, художні образи).

4. Використовувати слова і словосполучення на позначення місця розташування об’єктів опису місцевості.

5. Передати власне ставлення до місцевості, що описується (захоплення, замилування, здивування тощо).

 

5 квітка «Щоб лани широкополі, і Дніпро, і кручі…»

Слайд 11

План твору – опису місцевості

І. Вступ. Назва вулиці та короткі відомості про її заснування.

ІІ. Опис вулиці.

   1. Рельєф та забудова вулиці.

   2. Довжина вулиці.

   3. Цікаві архітектурні споруди в ландшафті.

   4. Рослинність на місцевості.

ІІІ. Висновок. За що я люблю вулицю. Що б ви хотіли змінити на цій вулиці.

 

Слайд 12

Художні образи

D:\Documents\Алла школа\Вулиця 8\вулиця 8 клас матеріали\slide-14.jpg

Зорові Візуальні

Слухові:  щебечуть/співають пташки, шепоче листя, скриплять дерева,  цокіт дощу

Нюхові : аромати, духмяний, запашний,

 

 

Слайд 13

«ПАЛІТРА МОЄЇ ВУЛИЦІ»

Підберімо назви кольорів, якими буяє вулиця Шевченка.

До нас завітав художник, який розфарбує палітру. Ви називаєте кольори за подібністю до предметів, рослин, дорогоцінного каміння)

(Виходить учень – художник. Бере пензель, фарби і наносить на аркуш озвучені дітьми кольори): бузковий, рубіновий, смарагдовий, кришталево-білий, калиновий, аквамариновий, небесний, сапфіровий (синій), рожеві, турмаліновий (коричевий), бурштиновий, бірюзовий, обсидіановий (чорний).

Діти записуюьб у зошит.

Слайд 14

D:\Documents\Алла школа\Вулиця 8\вулиця 8 клас\100px-G-clef.svg.png«МЕЛОДІЯ/МУЗИКА МОЄЇ ВУЛУЦІ»

 

Пізнайте звуки (вчитель вмикає звуки дощу, шарудіння листя, спів пташок, звуки авто по дорозі, гомін людей, бій годинника).

 

Вчитель. Повторення теорії літератури.

Слайд 15

Художні засоби (тропи) – слова,ужиті в переносному значенні для створення образності художнього тексту. Х.З роблять твір більш яскравим.

1.Епітет – художнє образне означення, яке підкреслює особливі рису ( золоті промені,ліс –чарівник, веселий струмок).

2. Метафора – називання предмета через опис  ознак іншого, схожого чи контрастного ( багряна мережка листя, золотий сніп волосся, зелена шапка дерева)

 3. Порівняння – зіставлення одного предмета , явища з іншим , подібним ( холодний,як лід,білий, як сніг, легенький, мов пух)

4. Уособлення або персоніфікація — вид метафори — вираз, що дає уявлення про яке-небудь поняття або явище шляхом зображення його у вигляді живої особи, наділеного властивостями даного поняття. (Вишня пишається білим цвітом).

6 квітка «Борітеся – поборете…»

Слайд 16-18

Завдання. Заповнити колективно таблицю «Художні засоби» - «Заквітчати слово». На парті у кожної групи є різнокольорові маркери. Доберіть до кожного художнього засобу приклад.

Художні засоби

СЛОВО

ЕПІТЕТИ

МЕТАФОРИ

ПОРІВНЯННЯ

ВУЛИЦЯ

Головна, тиха, затишна, відома, історична, сонячна, спокійна, вузька/широка, людна/безлюдна, чарівна

артерія міста

Пролягає, розкинулася, в’ється, засинає, прокидається

Немов стрічка/стрічкою

 

 

Будинки

Самотні, старовинні, низенькі, чепурні,

Сумують, радіють, сплять

Немов одинокі люди, велетні, свідки історії, загадки

Пам’ятники

Історичний, чудовий

Піднісся, возвеличився, височіє

Як спогад

Дерева

віковічні

розкинулися

Мов вартові

 

Клени: розлогі, королівські

розкинулися

 

 

Каштан: кремезний, розлогий

Палають свічками

Мов сторожа

 

Липи: духмяні

Залили ароматом

П’янкий аромат

 

Берези: білокорі, молоді

Розсипають сережки, вдягли сережки

Мов білокорі красуні

 

Ялини: вічнозелена

Красується

Мов красуня

 

Тополі: стрункі, високі

охороняють

Мов сторожа. Мов вартові

 

Горобина: чарівна, висока

Сяє рубінами

Мов червонощока дівчина

 

Дуб: гіллястий, розлогий

 

 

ЛИСТЯ

ЗАЛИТЕ СОНЦЕМ, ЗАГОРІЛЕ НА СОНЦІ

ПРЕШІПТУЄТЬСЯ. ГОМОНИТЬ

МОВ ЗОЛОТО

СМАРАГДИ

Сонце

Ніжне, тепле

Пестить, обпалює, зігріває

Жарина, паляниця

Небо

Бездонне, оксамитове, зоряне, похмуре, безкрає, неозоре, безхмарне, блакитне

Розкинулося

Немов топаз, мов простирадло

Пт ашки

говірливі

Цвірінчать, переспівують

Голос вулиці

 

ЗАХОПЛЕННЯ. ЗАМИЛУВАННЯ. ЗДИВУВАННЯ.

За допомогою слів можна виразити своє ставлення. Радісні/позитивні чи негативні емоції

Радість, захоплення, здивування, любов, співчуття

Смуток , печаль, незадоволення, розчарування.

ЯКА КРАСА! 

ЯК Я ЛЮБЛЮ СВОЮ ВУЛИЦЮ! Я В ЗАХВАТІ!

ЯК У КАЗЦІ! ФАНТАСТИЧНО!  ЦЕ НЕЙМОВІРНО!

МЕНІ ДУЖЕ ПОДОБАЄТЬСЯ…

Слова-помічники

Прямо перед нами; неподалік; поруч; у центрі; у далині; трохи далі, по обидва боки, обабіч, посередині, праворуч, ліворуч, знаходиться, простягається, пішохідна вулиця, проїжджа частина, визначні місця.

 

Додатковим мовним завданням є ввести в речення однорідні члени речення.

Усне опитування, нагадати розділові знаки при однорідних членах речення.

 

Слайд 19

 

НАПИСАННЯ ТВОРУ / АНОНС

Синтаксичний практикум (робота в групах).

Групи отримують словосполучення, які потрібно ввести в речення. Якщо потрібна інформація, можна скористатися кюаркодами на будівлях. Озвучте свої думки щодо

 -  Введіть подані словосполучення в речення.

1  група.

Вулиця, головна артерія міста, затишна, королівські клени, самотні будинки, чарівна школа, стиль ренесансу, лікарня

 ім. М. Скліфасофського, віковічні дерева, яка краса.

2   група

           Схід сонця, паляницею, білокорі берізки, духмяні липи, залили ароматом, сяє   рубінами, пам’ятник як спогад , Полтавський Біг-Бен», як у казці.

3  група

 Чарівна наречена, розлогі каштани, оксамитове небо,  вічнозелена красуня, будинок С. Леваневського, самотній, кремезний дуб, охороняє.

 4   група

Білий килим, діаманти, мов наречена, розрада для серця, тихо, рідна вулиця, білборд, , фантастично.

 

Завдання: колективно скласти опис за опорними словами.

  (Звучить мелодія, діти складають твір) 7 хв

Написання твору. Звучить мелодія.

Після написання зачитують.

 

Запит до Служби з благоустрою міста.

Подайте заявки (спиляти старі дерева, посадити молоді липи, встановити білборди з віршами Т. Шевченка).

Випереджувальним завданням було приготувати макети білбордів і продумати місце розташування.

Слайд 20

(Діти презентують білборди)

7 квітка «Музична. Пісня «Мені однаково» (уривок)». Діти співають разом.

 Підсумок уроку. Рефлексія.

D:\Documents\Алла школа\Вулиця 8\вулиця 8 клас\23.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Оцінювання.

Домашнє завдання. Дописати твір-опис вулиці за власним спостереженням.

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 лютого 2022
Переглядів
15934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку