Тема: Питальні речення
Мета:
-
продовжувати закріплювати знання учнів про речення, їх види, а саме про питальні речення; вчити визначати тип речень; вчити правильному каліграфічному письму; познайомити учнів з Чорноморським біосферним заповідником, його флорою та фауною; вчити правильно виражати свою думку, говорити повними реченнями;
-
розвивати вміння працювати з застосунками; працювати в групах та самостійно себе оцінювати;
-
виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до природи.
План уроку
І. Організаційний момент
Налаштування
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-
План уроку
-
Налаштування на подорож
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
-
Каліграфічна хвилинка
-
Офтальмологічна пауза
-
Текст (тест) – індивідуальна робота
-
Вправа «Колесо Фортуни»
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
-
Робота в групах
-
Презентація груп
V. Підсумок уроку
-
Вправа «Рюкзак вражень»
-
Самооцінювання
Хід уроку
І. Організаційний момент
Налаштування
-
До я кого уроку ми приготувались?
-
Над чим ми домовились працювати на уроці Я досліджую світ?
-
Тож налаштуємось на урок. За допомогою афірмацій. Я говорю, а ви повторюєте за мною луною.
-
Я вірю в себе. У мене все вийде. Я люблю навчатись. Навчання приносить мені радість та задоволення. Мені все дається легко та просто.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-
Пропоную урок української мови провести у Чорноморському біосферному заповіднику і я запрошую вас на полювання.
-
Ви мабуть скажете: Яке полювання? Це ж не гуманно! І я цілком з вами погоджуюсь.
-
Тому полювання у нас буде незвичайне. Вас чекає фото-полювання.
1. План уроку
1. Зібрати якомога більше світлин флори та фауни Чорноморського заповідника та головне не нашкодити їй.
2. І по поверненню додому створити фотовиставку, як результат нашого фотополювання.
2. Налаштування на подорож
-
Йти будемо тихо, пташки висиджують своїх пташенят, у де яких звірів з’явились малюки. Обережно ступайте, щоб не пошкодити квіти Чорноморського заповідника. Тож нумо в подорож!
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
-
Каліграфічна хвилинка
-
Ой, а хто це щойно над нами пролетів?
-
Дізнаєтесь відгадавши загадку.
Над водичкою літають,
Рибок дзьобиком хапають.
Чисто-біла в неї майка. (чайка)
Чч чч ча ай чайка
-
Складіть питальне речення зі словом чайка.
-
Супер! Тож перше фото вже є в нашій колекції.
-
Офтальмологічна пауза
-
Що це? Дивіться, веселка прямісінько над морем. Встигли зробити фото?
-
Скільки кольорів має веселка?
-
Знайдіть очима: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий.
-
Текст (тест) – індивідуальна робота
-
Щоб дізнатись про Чорноморський біосферний заповідник пропоную перейти за посиланням. Ваше завдання прочитати речення та обрати відповідний знак, який має стояти в кінці речення.
Де знаходиться Чорноморський біосферний заповідник. Заповідник розташований на північному узбережжі Чорного моря. Як тут голосно. Звичайно, адже заповідник створений для охорони гніздових і перелітних птахів. Він найбільший заповідник в Україні.
-
Які види речень є в цьому тексті?
-
(фото чорноморський заповідник – вказівник)
-
Ще одна світлина у нашій колекції!
-
Вправа «Колесо Фортуни»
-
А хто це там заховався під густою ковилою? Його зовсім не видно. Бо перешкодою стоїть «Колесо фортуни», дамо правильно відповіді – побачимо хто заховався.
-
З чого складаються речення?
-
Як пишуться речення?
-
Що речення виражають?
-
Що ставиться в кінці розповідного речення? Питального речення?
-
Всі відповіді вірні, тож хто ж цей мешканець заповідника? (фото борсука чи мишівки степової)
-
Ура, вполювали ще одну світлину. Оце ж бо гарний фото-альбом у нас буде.
-
Фізкультхвилинка
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
-
Робота в групах
- Скласти якомога більше питань до розповідного речення (в групах).
1. Мустанги живуть табунами на території Чорноморського біосферного заповідника.
2. Щороку на одне й те саме місце припливають родини дельфінів.
3. Вчені нарахували в заповідних водах близько 80 видів риб.
2. Презентація груп
- Супер! Групи вдало попрацювали.
-
Дійсно на території заповідника мешкають напівдикі коні мустанги. Тож мерщій робіть фото, бо вони дуже спритні.
V. Підсумок уроку
1. Вправа «Рюкзак вражень»
- Я вперше почув/почула..
- Мені вдалось найкраще…
- На уроці я дізнався…
- Мені було складно..
-
Поглянемо на нашу колекцію, які фото нам вдалось наполювати. Але стоп, стоп, це ще не все. На території Тендрівської краси величіє неймовірної краси маяк.
-
Самооцінювання
-
Пропоную оцінити свою роботу на уроці за допомогою шкали на маяку від 1 до 5.
-
Та мерщій робити фото тендрівського маяка.
-
Готові побачити результати нашого фото-полювання? Тримайтесь міцно на стільцях, адже краса нашого краю вражає.
-
Бережімо природу, вона потребує розуміння і захисту з нашого боку. Живіть у гармонії з природою!