Урок: Питальні речення

Про матеріал
Тема: Питальні речення Мета: • продовжувати закріплювати знання учнів про речення, їх види, а саме про питальні речення; вчити визначати тип речень; вчити правильному каліграфічному письму; познайомити учнів з Чорноморським біосферним заповідником, його флорою та фауною; вчити правильно виражати свою думку, говорити повними реченнями; • розвивати вміння працювати з застосунками; працювати в групах та самостійно себе оцінювати; • виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема: Питальні речення

Мета:

  • продовжувати закріплювати знання учнів про речення, їх види, а саме про питальні речення; вчити визначати тип речень; вчити правильному каліграфічному письму; познайомити учнів з Чорноморським біосферним заповідником, його флорою та фауною; вчити правильно виражати свою думку, говорити повними реченнями;
  • розвивати вміння працювати з застосунками; працювати в групах та самостійно себе оцінювати;
  • виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до природи.

План уроку

І. Організаційний момент

     Налаштування

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  1. План уроку
  2. Налаштування на подорож

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Каліграфічна хвилинка
  2. Офтальмологічна пауза
  3. Текст (тест) – індивідуальна робота
  4. Вправа «Колесо Фортуни»

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота в групах
  2. Презентація груп

V. Підсумок уроку

  1. Вправа «Рюкзак вражень»
  2. Самооцінювання

Хід уроку

І. Організаційний момент

Налаштування

  • До я кого уроку ми приготувались?
  • Над чим ми домовились працювати на уроці  Я досліджую світ?
  • Тож налаштуємось на урок. За допомогою афірмацій. Я говорю, а ви повторюєте за мною луною.
  • Я вірю в себе. У мене все вийде. Я люблю навчатись. Навчання приносить мені радість та задоволення. Мені все дається легко та просто.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Пропоную урок української мови провести у Чорноморському біосферному заповіднику і я запрошую вас на полювання.
  • Ви мабуть скажете: Яке полювання? Це ж не гуманно! І я цілком з вами погоджуюсь.
  • Тому полювання у нас буде незвичайне. Вас чекає фото-полювання.

1. План уроку

1. Зібрати якомога більше світлин флори та фауни Чорноморського заповідника та головне не нашкодити їй.

2. І по поверненню додому створити фотовиставку, як результат нашого фотополювання.

2. Налаштування на подорож

  • Йти будемо тихо, пташки висиджують своїх пташенят, у де яких звірів з’явились малюки. Обережно ступайте, щоб не пошкодити квіти Чорноморського заповідника. Тож нумо в подорож!

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Каліграфічна хвилинка
  • Ой, а хто це щойно над нами пролетів?
  • Дізнаєтесь відгадавши загадку.

Над водичкою літають, 

Рибок дзьобиком хапають. 

Чисто-біла в неї майка. (чайка)

Чч чч ча ай чайка

  • Складіть питальне речення зі словом чайка.
  • Супер! Тож перше фото вже є в нашій колекції.
  1. Офтальмологічна пауза
  • Що це? Дивіться, веселка прямісінько над морем. Встигли зробити  фото?
  • Скільки кольорів має веселка?
  • Знайдіть очима: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий.
  1. Текст (тест) – індивідуальна робота
  • Щоб дізнатись про Чорноморський біосферний заповідник пропоную перейти за посиланням. Ваше завдання прочитати речення та обрати відповідний знак, який має стояти в кінці речення.

Де знаходиться Чорноморський біосферний заповідник. Заповідник розташований на північному узбережжі Чорного моря. Як тут голосно. Звичайно, адже заповідник створений для охорони гніздових і перелітних птахів. Він найбільший заповідник в Україні.

  • Які види речень є в цьому тексті?
  •  (фото чорноморський заповідник – вказівник)
  • Ще одна світлина у нашій колекції!
  1. Вправа «Колесо Фортуни»
  • А хто це там заховався під густою ковилою?  Його зовсім не видно. Бо перешкодою стоїть «Колесо фортуни», дамо правильно відповіді – побачимо хто заховався.
  • З чого складаються речення?
  • Як пишуться речення?
  • Що речення виражають?
  • Що ставиться в кінці розповідного речення? Питального речення?
  • Всі відповіді вірні, тож хто ж цей мешканець заповідника? (фото борсука чи мишівки степової)
  • Ура, вполювали ще одну світлину. Оце ж бо гарний фото-альбом у нас буде.
  1. Фізкультхвилинка

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота в групах

- Скласти якомога більше питань до розповідного речення (в групах).

1. Мустанги живуть табунами на території Чорноморського біосферного заповідника.

2. Щороку на одне й те саме місце припливають родини дельфінів.

3. Вчені нарахували в заповідних водах близько 80 видів риб.

      2. Презентація груп

          - Супер! Групи вдало попрацювали.

  • Дійсно на території заповідника мешкають напівдикі коні мустанги. Тож мерщій робіть фото, бо вони дуже спритні.

 

V. Підсумок уроку

1. Вправа «Рюкзак вражень»

- Я вперше почув/почула..

- Мені вдалось найкраще…

- На уроці я дізнався…

- Мені було складно..

  • Поглянемо на нашу колекцію, які фото нам вдалось наполювати. Але стоп, стоп, це ще не все. На території Тендрівської краси величіє неймовірної краси маяк.
  1. Самооцінювання
  • Пропоную оцінити свою роботу на уроці за допомогою шкали на маяку від 1 до 5.

 

  • Та мерщій робити фото тендрівського маяка.

 

  • Готові побачити результати нашого фото-полювання? Тримайтесь міцно на стільцях, адже краса нашого краю вражає.

 

  • Бережімо природу, вона потребує розуміння і захисту з нашого боку. Живіть у гармонії з природою!

 

docx
Додано
9 травня 2023
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку