Урок "Планети Сонячної системи"

Про матеріал

Мета уроку: сформувати сучасне уявлення про Сонячну систему .

Завдання:

  • Сформувати сучасне уявлення про Сонячну систему , як правильне розуміння науково- матеріалістичної картини світу .
  • Познайомитися з основними планетами Сонячної системи, дати їм коротку характеристику.
  • Контроль і самоконтроль знань .
Перегляд файлу

Тема Сонячна система

Мета уроку: сформувати сучасне уявлення про Сонячну систему .

 

Завдання:

  •             Сформувати сучасне уявлення про Сонячну систему , як правильне розуміння науково- матеріалістичної картини світу .
  •             Познайомитися з основними планетами Сонячної системи, дати їм коротку характеристику.
  •             Контроль і самоконтроль знань .

Обладнання: підручник «Природознавство 5 кл», проектор, екран , презентація, відео з теми, елементи для створення макету Сонячної системи.

Хід уроку

I Орієнтація

  1. Актуалізація опорних знань

Бесіда за запитаннями та малюнком на дошці. Створення схеми «Павучок» на дошці 

 

  • Яку структуру має Сонце? (Ядро, фотосфера, протуберанці, корона)

1.2. Мотивація

Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати цю життєво важливу зірку для нашої планети Земля, а також для всього космічного простору. Але Сонце розглянемо не як зірку, а як елемент планетарної системи.

  • Розшифруйте анаграму і ви дізнаєтеся тему сьогоднішнього уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I I Цілепокладання

2.1 Оголошення теми та основних завдань уроку

2.2. Запис теми уроку в зошити

 

 

 

 

III Планування навчальної діяльності

Виходячи з основних завдань нашого уроку давайте спробуємо визначити та сформулювати основні питання та скласти план уроку (діти називають та підкреслюють необхідні слова на дошці маркером)

  1. Поняття «Сонячна система»
  2. Планети як елементи Сонячної системи
  3. Створення макету Сонячної системи

IV Організація та виконання плану роботи

  • розгляньте малюнок, що ви бачите на ньому?
  • Давайте спробуємо сформулювати поняття (усно) «що таке Сонячна система?» дивлячись на малюнок слайду
  • Як це поняття формулює наука астрономія?

Робота з підручником

Сонячна система-планетарна система, утворена центральною зорею Сонцем і всіма небесними тілами, що обертаються довкола нього.

 

  • Чому небесні тіла не можуть відлетіти в космічний простір? (сила тяжіння)

Відповідь на питання допоможе дати «Сторінка ерудита» в підручнику.

Робота з підручником.

  • Чому саме Сонце є центром Сонячної системи? (має велику силу тяжіння)
  • Що треба розуміти під поняттям «небесні тіла»? (планети, супутники, метеороїди)
  • Скільки зараз існує планет в Сонячній системі? 8 чи 9?

Робота з підручником.

  • Чому Плутону довелося залишити список планет у 2006 році? (таких планет як він дуже багато. Тому його перевели до списку карликових планет, оскільки він менше нашого Місяця. Американського вченого називають «убивцею Плутону», оскільки саме він запропонував, його видалити).
  • Що ми будемо називати планетою?
  • Що це за планети та чим вони відрізняються одне від одного

Робота з підручником.

Складання схеми на дошці

ПЛАНЕТИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд відео сюжету «Прогулки в космосе для начальной школы» 4. 28 – 6.38 ()

Завдання1.(для хлопчиків) Перегляньте сюжет та запишіть вчених, які в давнину вивчали Сонячну систему.

Завдання2.(для дівчаток) запишіть назви планет в порядку віддаленості їх від Сонця.

Бесіда по виконаному завданню

Фізхвилинка

Всі  впоралися із завданнями, а тепер давайте відпочинемо. Встаньте, будь ласка, і зробіть два обертання навколо своєї осі, як це робить наша Земля. (Діти обертаються проти годинникової стрілки. Якщо хтось помилився, вчитель повідомляє, що так обертається планета - Венера)

Виконання завдань на закріплення вивченого

№1. Які об’єкти входять до Сонячної системи?(діти працюють біля дошки з маркерами, закреслюючи та коментуючи невірну відповідь).

№2. Чому планети не відлітають у відкритий космос? (бесіда)

№3. Чому всі планети виглядають не однаково?

        (бесіда)

№4. Підпишіть назви планет Сонячної системи  

(на дошці маркером)

 

 

№5. Завдання по рядам (в парах) Визначте, які планети є рекордсменами в Сонячній системі? (робота з текстом та малюнками підручника)

 1 Ряд  Завдання.

Визначте, які планети в Сонячній системи є рекордсменами.

  1.  Найбільш віддалена планета Сонячної системи? (Нептун)
  2.  Сама найближча до Сонця планета? (Меркурій)

2 Ряд  Завдання

  1. Планета, близька за розмірами із Землею? (Венера)
  2. Найбільша планета Сонячної системи (Юпітер)
  3. Найменша планета? (Меркурій)

3 Ряд  Завдання

  1.  Найгарячіша планета (Меркурій)
  2.  Найхолодніша планета (Нептун)
  3. У якої планети найбільше супутників? (Сатурн)
  • Про які планети не сказано у завданнях? А в чому їх можна назвати рекордсменами? (Земля-життя, Марс – залізна планета, Уран-обертається лежачи на боці.)

 

№6. Виправте помилки.

Петрик намалював Сонячну систему, але допустив помили, давайте їх виправимо (виправляють учні маркерами на дошці)

№7. Давайте пограємо.

  • Вгадайте, яка з планет могла б так сказати про себе
  1. Я - найгарячіша планета у Всесвіті. Температура моєї поверхні може досягати до +500 градусів. Названа жіночим ім'ям. У Стародавньому Римі була богинею любові. (Венера)
  2. Я - найближча до Сонця планета. Я отримала свою назву на честь римського вісника богів, бога торгівлі. Я обертаюся дуже швидко навколо Сонця за 88 днів. (Меркурій)
  3. Я - дуже старий, тому лежу на боці і дуже мерзну. (Уран)
  4. Одним планетам в небі нудно, І щоб було веселіше, блукаючи по Всесвіту, вони знайшли собі друзів. Які це друзі? (Супутники)
  5. Який супутник у Землі? (Місяць)

№8 Створення макету Сонячної системи за допомогою апельсина, 8 паличок різної довжини та кульок з пластиліну.

  • C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\планеты\скачанные файлы.jpgЯкі фактори треба враховувати при створенні макету Сонячної системи? (віддаленість, розмір, колір).

I V Контрольно-оцінювальний етап

Висновок

Всі впоралися із завданнями. Молодці! Сьогодні на уроці ви дізналися, які небесні тіла входять до складу Сонячної системи.

Оцінювання, цінування

Домашнє завдання

Опрацювати параграфи підручника

Підготувати повідомлення про планету яка найбільше сподобалась

Створити модель Сонячної системи (за бажанням)

Результат домашнього завдання учениці з татом

 

 

 

 

 

Використана література

  1. Сюжет «Прогулки в космосе для начальной школы» 4. 28 – 6.38 (//www.youtube.com/watch?v=WscPVisi_bI)
  2. http://nsportal.ru/nachalnaya-shkola/okruzhayushchii-mir/2012/12/18/prezentatsiya-planety-solnechnoy-sistemy
  3. http://900igr.net/prezentatsii/astronomija/solnechnaja-sistema.html
  4. Підручник «Природознавство 5 клас» Т.В. Коршевнюк, В.І. Баштовий.- К.-2013
doc
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
4473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку