Урок "Площа прямокутника і квадрата"

Про матеріал

Матеріал уроку буде цікавий тим вчителям математики, які працюють над розвитком емоційного інтелекту учнів, практикують у своїй роботі творчі завдання , використовують ефекти несподіванки чи казки, прививають любов до рідного краю і бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Урок математики у 5 класі з використанням інтерактивних технологій навчання.

Тема:

 « Площа прямокутника і квадрата. Розвязування задач»

 

Мета: Формувати вміння і навички знаходити площі прямокутника і квадрата та розв’язувати задачі практичного змісту. Виховувати цікавість до мистецтва та бережливе ставлення до навколишнього середовища, розвивати емоційний інтелект та позитивне ставлення до життя. Формувати комунікативну, соціальну, логічну та обчислювальну компетентності.

 

Тип уроку: Урок формування умінь і навичок.

Обладнання: сигнальні круги червоного і зеленого кольору, веселі та сумні смайлики,  лист від компанії «Добрий чаклун», прямокутники та квадрати різних кольорів, виставка учнівських малюнків з геометричних фігур, презентація.

                                               Хід уроку.

1. Організаційний момент.  На запитання вчителя про те, з яким настроєм прийшли діти на урок, учні піднімають смайлики. Щоб робота була продуктивною, бажано розпочинати її з хорошим настроєм. Для тих, у кого поганий настрій, бажаючі роблять їм комплімент або на екран проектується слайд « посміхнись».(Це може бути будь-яка весела картинка)

 

2. Перевірка творчого домашнього завдання.  Діти вдома зображали за допомогою геометричних фігур доброго і злого чаклуна та знаходили площу одного з вибраних ними прямокутників. Двоє учнів розповідають про свої роботи, вказують на те, які фігури вони використали, як розпізнати прямокутник і квадрат.

 

3. Повідомлення вчителя: « Малюючи малюнки вдома, ви переконалися, що за допомогою фігур можна зображати різні предмети, істоти і передавати на папір свій настрій. Багато  відомих художників також писали свої картини, використовуючи геометричні фігури.»

На екран проектуються робота Хуана Гріса « Містер Ікс» (Той, що курить) та картини Малевича « Чорний квадрат», « Червоний квадрат».

 

 

 

«За твердженням художника, « Чорний квадрат » він писав  декілька місяців. Виставив вперше в Петербурзі 19 грудня 1915 року. Згодом Малевич написав декілька її копій. Він же написав також “ червоний квадрат ” та “ білий квадрат “. Існує версія, що на появу “ квадрата “ вплинула смерть від тифу єдиного сина Малевича Анатолія в жовтні 1915 року.»

 

4. Актуалізація опорних знань: Гра світлофор. ( Учні дають відповіді за допомогою сигнальних карток: зелена - так, червона – ні)

1)Чи правильно що, одиничним називають квадрат, який ні з ким не дружить?

2)Чи правильно що, одиничним називають квадрат, сторона якого дорівнює одиниці довжини: 1мм, 1см, 1м…?

3)Чи правильно, що площу вимірюють в год, хв, с?

4)Чи правильно що, площу вимірюють в мм, см, м…?

5)Чи правильно що, площу вимірюють мм²,  см², м², а, га…?

6)Чи правильно що, 1а це одна сотка?

7)Чи правильно що, 1а=100м²?

8)Чи правильно що, 1га=100а?

9)Чи правильно що, площа прямокутника дорівнює сумі довжини та ширини?

 

 

 

 

 

5. Усні завдання.

1)Знайти периметр квадрата, сторона якого 6см.

2)Яка його площа?

3)Площа квадрата 81см², яка його сторона? Знайдіть його периметр.

4)Знайдіть площу прямокутника довжиною 8см і шириною 5см. Який його периметр?

5)Площа прямокутника 48м², а ширина 40дм, яка його довжина?

6)Скільки м² становить 68а?

 

6.  Самостійна робота. ( Завдання проектуються на  екран, звучить тиха мелодія, кожен має на парті конверт з прямокутниками та квадратами різного кольору і рівні за розміром. Діти вибирають ті фігури,  які їм сподобались)

1.Зробіть необхідні вимірювання та знайдіть    площу і периметр

а) квадрата;

б) прямокутника.

2. Виразити 7га 18а в квадратних метрах.

а) 718 м²;  б) 7018 м²;  в) 71 800 м²;          г) 7180 м².

Взаємоперевірка, відповіді на екрані.

 

7. Розвязування вправ.

Стук у двері, приносять лист(можна попросити заздалегідь когось із технічних працівників). Учитель  зачитує його зміст:

«Шановні пятикласники Теплівської школи, через космічний і телепатичний звязок компанія « Добрий чаклун» побачила вашу чудову виставку малюнків. Ми помітили, що ви розумні і талановиті. Тому просимо вас стати на деякий час дизайнерами ландшафту і допомогти нам у оформленні садиби. Нам потрібно посадити троянди у саду та огородити чарівною ниткою ділянку.»

 

Учитель запитує учнів: Що означає дизайнер ландшафту?

 

Потім наголошує на тому, що потрібно налаштуватись на продуктивну працю. Учні встають і повторюють тренінг: «Я учень. Я хочу багато знати. Я навчаюсь учитись. Я розумний.»

Учитель проектує на екран умову задачі:

Задача1

  • Довжина огорожі саду прямокутної форми становить 56м. Його ширина втричі менша його довжини. Скільки кущів троянд можна посадити в цьому саду, якщо 1м² містить 2 кущі троянд?

Обговорення  умови задачі з подальшою проекцією на екран схеми.

Учень біля дошки розвязує задачу.

  1. 56:2=28(м) –півпериметр ділянки.;
  2. 28:4=7(м) – ширина;
  3. 7*3=21(м) – довжина;
  4. 7*21=147(м²) – площа;
  5. 147*2=294(кущів) – можна посадити.

 

Відповідь 294 кущі.

 

Задача2.

На екран проектуються фотографії краєвидів природи. Одночасно учитель читає умову задачі.

На прямокутній ділянці землі шириною 50м та площею 1га завжди росли різні дерева, чудові квіти, бігали тварини, комахи, співали своїх пісень птахи, веселились чарівні ельфи та гноми, відпочивали люди. Так було багато століть.

 Але злий чаклун зачарував деяких людей і вони стали поводити себе дивно. Залишали після себе сміття, пластикові пляшки, кульки вивозили навіть до лісу чи річки різний непотріб. І перетворили ділянку площею 32а на смітник.

 Щоб це припинити, компанія «Добрий чаклун» повинна огородити  незабруднену територію чарівною ниткою. Скільки потрібно нитки, щоб огородити по периметру чисту ділянку і припинити це неподобство?             

 

 

 

 

 

 

 

Далі проектується на екран схема умови задачі. Учень біля дошки розв’язує задачу.

 

Загальна площа – 1га, ширина – 50м, забруднено – 32а.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1га = 100а; 1а = 100м².

  1. 100 – 32 = 68(а) – площа світлої ділянки;
  2. 6800 : 50 = 136(м) – довжина світлої ділянки;
  3. Р = (50+136)*2= 372(м) – потрібно чарівної нитки.

 

Відповідь 372м.

 

  • Запитання до учнів: Чи доводилось вам у реальному житті зустрічати людей, вчинки яких приносять шкоду ?
  • Чи  робили ви самі колись такі вчинки, за які потім шкодували? 
  • Що може виконати роль такої чарівної нитки  у нашому житті? Які ваші пропозиції?

 

 

Показ слайду. “Працюй над очищенням своїх думок. Якщо в тебе не буде поганих думок, не буде й поганих вчинків” (Конфуцій)  

 

 

 

8.Домашнє завдання: повторити с.133-136, №813, 824

 

9.Підсумок уроку. Рефлексія. Продовжити речення: Сьогодні на уроці я …? Відповіді учнів.

А з яким настроєм ви підете з уроку? Піднімають смайлики.

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
10 грудня 2022
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку