Тема:Маленькі помічники.
Мета: розвиток у дітей пізнавальних процесів та дрібної моторики.
Задачі:
Виховні-виховувати чуйність, бажання допомагати іншим, прагнення брати участь в колективних трудових дорученнях, доводити почате діло до кінця, розуміти значення результатів своєї праці для інших.
Освітні - збагачувати чуттєвий досвід, вміння фіксувати його в мові; вчитися називати якості та властивості предметів; закріпити основні кольори; удосконалювати координацію рухів та тренувати руки дитини.
Розвивальні – розвивати пізнавальні процеси; дрібну моторику.
Методика: ознайомлення з новими іграми за методикою М. Монтессорі.
Хід заняття
Вступне слово:
( діти сидять на стільцях)
Зібрались сьогодні ми,
Всі готові позайматись!
Будем ми із вами гратись,
Вчитись прибиратись.
Повідомлення завдання заняття.
Ой,хто до нас у двері стукає? Давайте подивимось! Входить бабуся (лялька) вітається і важко зітхає.
Учень: ( вітається з бабусею і питає, чого вона засмучена!)
Бабуся: Ой, в мене неприємності! Приходили до мене онуки, трохи пограли, а я ходила на город за овочами. Поки мене не було,їм було дуже весело, але потім всі пішли, залишивши безлад. А я так втомилася, що не можу сама все поприбирати. Ось і прийшла, щоб попросити допомоги. Допоможіть мені буд ласка!
Опрацювання завдань:
Вчитель: Ну що,допоможемо бабусі?
Учень: Так!
Вчитель: Тоді, давайте подивимося, що нам потрібно зробити! А ви бабусю, поки йдіть відпочивайте.
Бабуся: добре, піду відпочину!(виходить)
Вчитель з учнем підходять до столу.
Вчитель: ай-ай-ай, який же тут безлад! Все розкидане та переплутане! В цій коробці все в одній купі і квасоля,макарони, кукурудза і навіть горіхи!
Нам потрібно все перебрати та розкласти в окремі посудини. (перебираємо) Гра-вправа «Сортування».
Вчитель: молодець, все перебрали. А щоб наша крупа знову не розсипалась, давайте доберемо до баночок кришки й закриємо їх щільно.
Гра-вправа «Добери кришку»
Вчитель: а ось, лежать прищіпки та мотузка. Мабуть, на ньому висіли всі прищіпки. Давайте їх прищіпимо назад на мотузку.
Гра-вправа «Збери прищіпки».
Вчитель: Чудово! І з цим завданням ми впорались. Давайте уважно подивимось, можливо ще щось потрібно зробити!?
(учень побачать набор шарів та кубів з шнурком)
Вчитель: як ти думаєш, що це було?
Учень: це буси.
Вчитель: я також так вважаю,що це були буси,а бабусині онуки гралися з ними не акуратно і розірвали, давайте їх зберемо.
Гра-вправа «Збери буси».
Вчитель: давай подивимося, можливо ще щось потрібно зробити.
Учень разом з вчителем обходять столи й нічого більше не знаходять.
Бабуся: Який порядок! Як стало чисто! Спасибі вам,дітки! Ви мені дуже допомогли.
Вчитель: бабусю, ми були раді допомогти Вам. Учень в нас хороший помічник, дуже уважний, спритний й акуратний.
Бабуся: Які ви добрі та милі. Велике вам спасибі. А раз все прибрали, то я піду ще трохи відпочину. А за ваші старання я подарую вам сюрприз (кульки). До побачення! Бабуся йде…
Висновки:
Вчитель:
Тобі сподобалось допомагати бабусі?
Що більш за все сподобалось?
Що було важко виконати?
А чого все так швидко виконали? (тому що працювали разом, та допомагали один одному).
Вчитель: дякую за заняття, ви можете йти гратися.
Адже є приказка: