Урок "Початкові уявлення про декоративно-прикладне мистецтво та його засоби виразності (спрощені форми, колір). Орієнт. практич. завд.: виконання композиції "Диво-птах"(акварель).

Про матеріал

Цей урок містить багато цікавої інформації, підготовленої не тільки вчителем, а і учнями. В розробці уроку використано репродукції картин різних художників, фото, дитячі малюнки, вірші, довідкова література. Також є дидактичні ігри, загадки, руханки.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових  класів

ліцею № 25                          

 Немировська  Т.С.

 

 

 

 

Тема: Початкові уявлення про декоративно-прикладне мистецтво та його засоби виразності (спрощені форми, колір).Орієнтовне практичне завдання: виконання композиції «Диво-птах»(акварель).

 

Мета: Ознайомлювати учнів з особливостями зображення (побудови) тіл птахів методом спрощення форми; навчати порівнювати, знаходити відмінності та подібності у формі й кольорі, визначати пропорції. Формувати образне, логічне, просторове мислення; уміння аналізувати; навчати міркувати; стимулювати розвиток допитливості. Виховувати дбайливе ставлення до природи, птахів.

 

Обладнання: репродукції картин із зображенням диво-птаха та дитячі роботи, гра «Шифрувальники», матеріали для демонстрації послідовності та техніки виконання роботи.

 

Матеріали та інструменти: альбом для малювання, фарби, пензлі, ємкість для води; серветки для витирання рук і пензлів.

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційна хвилинка.

Спів птахів. (Слухання)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда. (На фоні співу птахів.)

- Діти, ви любите птахів?

- Яких птахів ви любите?

- Які птахи , на вашу думку , найкрасивіші ? Чому?

2. Гра «Шифрувальник»

- Розшифруйте слова шляхом перестановки літер.

1) валого

2) бдьоз

3) яши

4) лутуб

5) лакри

6) гони

7) хівст

(Вчитель одночасно з відгаданими словами прикріплює на дошку птаха частинами, ніби складаючи пазли.)

  • Хто вийшов? (Птах.)
  • Чи бачили ви такого птаха в природі? (Ні, не бачили.)
  • Я з вами згодна. Такий птах може бути лише в нашій уяві, фантазії, казках.
  • Отже,  кого ми сьогодні будемо малювати? (Птаха. Казкового птаха. Чарівного птаха. Незвичайного птаха.)

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

  • Так, сьогодні ми створимо фантастичного птаха з чарівної казки.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

У нашій казці кольоровій

Все дивовижне і чудове

Ось перед вами диво-птиця,

чимось схожа на жар-птицю.

Яке пір’я в птиці, ану лиш подивіться!

1. Бесіда за картиною.

- Який настрій викликає у вас ця картина? (Радісний, гарний, піднесений.)

- Які кольори передали цей настрій? (Яскраві, теплі кольори: жовтий, червоний, …)

- А який птах? (Гарний, райдужний, різнокольоровий, різнобарвний, красивий, чарівний, дивовижний, казковий…)

- Чим саме дивовижний цей птах? (Хвостом.)

- Який хвіст за розміром? (Великий, величезний.)

- Так, дійсно, художник хоче привернути нашу увагу з першого погляду до яскравого хвоста жар-птиці.

- Якими засобами йому вдалося це зробити? (Розміром – хвіст великий, формою – лінії округлі, плавні; кольором – яскраві; декоративним оздобленням.)

2. Розгляд репродукцій картин художників та дитячих малюнків.

- Образ жар-птиці часто використовується художниками у їхніх творах. Розгляньте ще декілька картин та дитячих малюнків.

 

 

 

 

 

 

 

- Зображення якого птаха вам найбільше подобається? Чому?

3. Робота з підручником.

а) Бесіда за малюнками.

- Розгляньте  малюнки маленьких художників.

- Вам подобаються ці диво-птиці? (Так.)

- Якого вони кольору? (Жовтого, золотого.)

- На якому фоні їх зобразили діти ? (На темному, синьому, фіолетовому.)

- На темному тлі птахи виглядають контрастно.

- Зверніть увагу на хвости птахів. Які вони великі, гарні, яскраві, оздоблені візерунками.

б) Фізкультхвилинка.

в) Ознайомлення з завданням.

- Прочитайте самостійно завдання.

- Кого ми будемо малювати? (Диво-птицю.)

- Яка послідовність виконання завдання? (Спочатку намалювати великі деталі великим пензлем, а потім дрібніші форми та елементи промалювати малим круглим пензлем.

 

 

 

V. Практична робота.

- Я впевнена, що тепер і ви зможете намалювати свого гарного казкового диво-птаха. Розташуйте його посередині аркуша і зробіть його досить великим, адже він – головний на малюнку.

1. Пояснення до творчого завдання.

а) Уявно поділіть аркуш паперу навпіл.

б) У верхній частині намалюйте жовтим кольором цифру 6. Замалюйте тулуб.

- На що він схожий? (На овал.)

в) До хвостика 6 намалюйте голову.  Якої форми вона буде?   (Кругла , трохи овальна.)

г) Проведіть шию від голови до тулуба , донизу трохи ширшу. Зафарбуйте.

д) Від тулуба – вправо і вліво – будуть крила, а донизу – хвіст. (Демонструю три варіанти їх зображення.)

- Оберіть для вашої птиці таку форму крил і хвоста , яка вам найбільше до вподоби. Або придумайте свою. Домалюйте і зафарбуйте крила і хвіст.

- А тепер відкладіть аркуші, щоб фарба трохи висохла.

2. Хвилинка – цікавинка.

- Група дослідників підготувала нам цікавинку. Зараз вони нам її презентують.

(Малюнки-фотографії та інформація про павича.)

  • Спасибі. Молодці! Гарно підготували.

3. Пальчикова фізкультхвилинка.

  • А тепер домалюйте свого птаха. Кольори доберіть такі, щоб зображення було виразним, чітким; хвіст – різнокольоровий, декоративно оздоблений.
  • Успіху !

4. Індивідуальна робота за творчим завданням.

Учні виконують роботу під керівництвом учителя. За необхідності вчитель надає учням індивідуальну допомогу.

VІ. Підбиття підсумків.

1. Створення виставки робіт.

- Діти, хто вважає, що його робота завершена, вийшла гарно, вдало, представте нам, будь ласка, свої малюнки.

2. Обговорення учнівських робіт.

- Уважно роздивіться малюнки. Чия робота вам найбільше подобається ? Що вдалося? Якщо є помилки, яких допустився учень, то запропонуйте способи їх виправлення.

3. Вірш – сценка.

-    Кожна пташка має жити своїм життям. Послухайте коротку історію одного птаха.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Птиця

Тріпоче серце пійманої птиці,

в руках моїх не чує доброти.

  • Я дам тобі водиці і пшениці,

моя пташино, тільки не тремти!

  • Хіба потоки загубили воду,

хіба в полях уже зерна нема?!

пусти мене,  мій хлопче, на свободу,

і все, що треба, я знайду сама.

  • Я ж  лагідно тебе тримаю, пташко,

в своїх руках легеньких, як вітрець.

Хіба неволя це? Хіба це важко

від мене взяти кілька зеренець?

  • Пусти мене! Мені дитино мила,

дорожча воля, ніж зерно твоє!

Страшна, хоч навіть лагідна та сила,

яка розкрити крилець не дає!

  • Лети ! Співай у небі гомінкому.

Хоч і маленький, зрозумів я все.

Моя рука ніколи і нікому

ні кривди, ні біди не принесе!

 

 

Додаток 2

 Образ павича, як символ

Павич — символ гордості, емблема краси й безсмертя. У багатьох країнах павич вважався королівським птахом, а в індусів - священним. На батьківщині павича, у Південній Азії, його високо цінують за те, що він попереджає про наближення тигрів, змій і грози.

 В Україні до павичів склалося зовсім інше ставлення через те, що розводити їх могли тільки багаті люди. Тому тільки в нашій свідомості павич став символом гордовитості й пихи. Вислів "розпустив хвіст, як павич" набув значення не тільки залицяння, але й марнославства, напускної гордовитості.

 

Щонайпрекрасніший з пернатих

Павич — птах, який за всіх часів називали найпрекраснішим. Синьо-зелене переливчасте оперення, розкішне віяло з довгого з вічками пір'я, хохолок з пір’їнок з мініатюрними «вічками» на голові, довга шия, поважна хода — усе в павича чудово.

Справжній хвіст павича, як у всіх птахів, невеликий і непоказний. Він ховається під шлейфом довгого ( до 1м 60 см) пір'я. Довжина птаха разом зі шлейфом доходить до 2м 30см. 

 

 

Додаток 3

ПАВИЧ  належить до числа найбільш великих представників ряду курячих. Звичайний павич міцної будови з досить довгою шиєю, маленькою головою, що несе своєрідний хохолок, з короткими крилами, високими ногами й середньої довжини хвостом. Для самця особливо характерно надзвичайно розвинене верхнє пір’я, що накриває хвіст, таким чином утворюючи  "хвіст" павича. Цей дивовижний розкішний, що розпускається величезним віялом з вічками "хвіст" і прекрасного розфарбування блискуче оперення, у якому сполучаються сині, зелені й руді тони, створили павичеві славу найкрасивішого птаха серед курячих. Розповсюджений звичайний павич в Індії й на Цейлоні. Улюбленими місцями проживання звичайного павича є високі ліси із чагарниковими заростями, особливо із присутністю води й трав'янистих схилів. 

 

 

 

ПАВИЧЕВЕ ОКО – ДЕННИЙ метелик

Метелик досить звичайний - його можна побачити й у лісі , і в парку, і навіть у сквері великого міста. Причому побачити тоді, коли інших комах дуже мало, - навесні.  "Вічка" - це найбільші яскраві плями - по одному великому на кожному крилі. Особливо гарні "очі" на передніх крилах. За плями й назвали метелика павичевим оком, напевно, тому, що "вічка" нагадують яскраві плями на пір'ї хвоста павичів.

 

Додаток 4

 

х і в с т

г о н и

в а л о г о

б д ь о з

я ш и

л у т у б

л а к р и

1

 

doc
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку