Тема:
Початкові уявлення про Інтернет. Поняття браузера, як програми для роботи в Інтернеті. Вікно браузера.
Мета:
дати уявлення про мережу Інтернет, її особливості, ознайомити дітей з програмами-браузерами, навчити розпочинати і завершувати роботу з браузером;
розвивати в учнів інформаційну культуру та вміння аналізувати і робити висновки; виховувати навички роботи з комп’ютером, здатність орієнтуватися в інформаційному просторі.
Обладнання: комп’ютери, мультимедійна дошка та проектор, електронна презентація, картки зі смайлами.
Програмне забезпечення: операційна система Windows XP, Google Chrome.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь
Хід уроку:
1. Організація класу до уроку
Слово вчителя:
Закінчилася перерва,
Пролунав дзвінок.
А тепер усі будь-ласка
Налаштуйтесь на урок.
Доброго дня дорогі учні і гості. Рада вітати вас на нашому уроці, девіз якого:
Гарно й зручно ми сідаєм,
Інформатику вивчаєм.
Нашу пам'ять ми включаєм –
Нові знання здобуваєм.
(А в нагороду за ваші знання будете отримувати смайлики, які прикріплюйте на карту знань. У кого в кінці уроку буде найбільша кількість смайлів, той отримає грамоту за активну участь на уроці)
(визначення відсутніх)
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі
Давайте послухаємо його.
Я комп’ютер добре знаю –
Друзям всім допомагаю.
Як у клас я залітаю...
Всім комп’ютери вмикаю.
Вам поради я даю,
Слухай розповідь мою.
Всі улюблені предмети
Джипа, ляльку і ведмедя
З дому ти їх принеси,
На системник поклади.
Ну, навіщо їм скучати
Будеш з ними працювати
Сядь поближче до екрану
І дивися тільки прямо.
Довго можеш так сидіти
Всі завдання поробити
А якщо у тебе сталось...
В монітора щось зламалось
То посмикай за шнурки
Трохи мишку потряси.
Пончик з рота не виймай
З „клави” крихти позмітай.
Та ходи собі по класу
Друзям всім допомагай!
- Як ви гадаєте, чи варто слухати порад Незнайка? (ні)
- Чому? ( вони є неправильними)
- Що є неправильним у розповіді?...(діти відповідають)
- Молодці! Йдемо вперед, здобувати знання!
2. Актуалізація знань учнів
А зараз пригадаємо: Що ми вивчали на минулому уроці?
Молодці!
Знаєте як утворилася ця мережа?
Ні.
Тоді послухайте.
Колись давно люди жили без світла. Важко було передавати повідомлення. Електрика спростила людям життя. Та людство не зупинялось. Науковці сконструювали комп’ютер. Далі з’єднали комп’ютери один з одним. Утворилася мережа. З кожним днем до цієї мережі під’єднувалося все більше і більше комп’ютерів. Так утворилася найбільша мережа Інтернет, без якої більшість людей не може уявити свого життя.
І тема нашого уроку «Початкові уявлення про Інтернет. Поняття браузера, як програми для роботи в Інтернеті. Вікно браузера.»
3. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми з вами детальніше познайомимося з цією мережею і навчимося працювати у ній.
4. Вивчення нового матеріалу.
Пропоную почати знайомство з перегляду мультфільму (Фіксіки «Інтернет»)
Як ми побачили, Інтернет – це всесвітня мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у різних куточках земної кулі, поєднаних між собою.
Слово «Інтернет» походить від англійського International Network, що означає «міжнародна мережа». ЇЇ ще називають Всесвітнє павутиння.
Там зібрані відомості з усього світу. У Інтернеті можна відшукати словники, енциклопедії, казки, музику. Можна подивитися фільми і мультфільми, послухати радіопередачі, пограти у комп’ютерні ігри, спілкуватись, здійснювати покупки. Дізнатися про погоду, останні новини і багато іншого.
Усі ці відомості розміщують на сайтах. Кожен сайт має свою адресу в Інтернеті, за якою його можна знайти.
Є спеціальні сайти про тварин, рослинний світ. Є сайти бібліотек, дитячі сайти.
Сайт можна порівняти з книжкою. Як і книжки, сайти складаються зі сторінок. Сторінки сайта називаються веб-сторінками. Кожен сайт має головну сторінку, з якої можна потрапити на інші сторінки.
Щоб переглядати веб-сайти, використовують спеціальні програми, які називаються веб- браузерами. Слово «браузер» походить від англ.. «browser», що означає оглядач.
Зараз ми бачимо (Слайд) найпоширеніші програми – браузери(Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla FireFox, Opera) та їх значки.
( Як? )Запустити ці програми можна за допомогою ярликів на Робочому столі? А іншим способом? (за допомогою Меню «Пуск»).
Найчастіше використовують Google Chrome, тому розглянемо вікно цієї програми. (Слайд ).
При запуску програми відкривається вкладка. Нижче розміщені кнопки переходу між сторінками. Інколи сторінка завелика і не вміщується на екрані. Тоді з’являється смуга прокручування, яка дає змогу переглянути сторінку частинами.
Для перегляду змісту веб-сторінок потрібно ввести її адресу в ПОЛЕ адреси і натиснути клавішу Enter.
Наприклад: (відкриваємо Google Chrome, вводимо в адресному рядку адресу веб-сайту дитячої газети «Казковий вечір». Відкривається головна сторінка. Бачимо тут міститься текст, зображення, можуть бути фотографії )
Цікаві зображення можна зберігати на своєму комп’ютері.
Для цього потрібно:
Щоб завершити роботу з програмою – браузером, що потрібно зробити? (закрити її натиснувши кнопку ).
5. Формування вмінь та навичок.
Якщо все зрозуміло, тоді виконаємо вправу у якій потрібно заповнити пропуски (Слайд).
Робота з зошитом (картою знань)
БАЧУ не хочеться вам сидіти
Треба трохи відпочити.
І на черзі у нас …
Фізкультхвилинка (відео « Україно, ми твоя надія»)
А зараз випробуємо свої знання за комп’ютером.
Робота за комп’ютером (5-10 хв.)
!!! Не забуваємо правила техніки безпеки і роботи за комп’ютером.
У кожного на столі є завдання. Вам потрібно відкрити програму Google Chrome, ввести у рядок адреси адресу сайта kazkovy.com.ua Зайдіть на сторінку "Лапи, крила, хвости" Збережіть малюнок, який вам сподобався у своїй папці.
Молодці діти. Всі впоралися із завданням. А чи зможете ви за допомогою кросворда розшифрувати ключове слово? Давайте перевіримо.
6. Закріплення нових знань
Кросворд
Сьогодні всі гарно попрацювали на уроці. Зібрали багато смайликів. Підрахуйте по скільки їх у кожного з вас. Хто отримає грамоту?
Вправа «Створюємо мережу»
А зараз давайте створимо свою мережу. Прошу всіх стати у коло.
Тема Інтернету дуже важлива для сьогодення. Я сподіваюся, що здобуті сьогодні знання вам допоможуть у майбутньому.
Кожен з вас висловить свої думки і враження від уроку і перекотить клубок однокласникам навпроти. Таким чином ми сплетемо полотно, що утворить нашу учнівську мережу.
Варіанти відповіді:
Отже ми бачимо, що у нас вийшла красива, а основне міцна мережа. Тож бажаю вам, щоб і надалі вона залишалася такою міцною. Бо якщо ослабне одна з ниток, то це відчують інші учасники. А наша сила в єдності, об’єднавши зусилля ми зможемо зробити щось потрібне і корисне.
Збіг урок наш, як коротка мить,
Дуже швидко час біжить.
Та попереду у нас багато кроків,
І веселих, і цікавих уроків.
Тож намагайтесь вправно все вивчати,
Щоб все, все, все у світі знати!