Тема: Початок Другої світової війни (1939 - 1941 рр.)
Тип уроку: урок закріплення та систематизації знань
Вид заняття: урок-семінар
Учні заздалегідь ознайомлюються з планом уроку семінару.
До кожного пункту плану пропонується кілька тем реферативних повідомлень. Пропонується система запитань для обговорення. Розділяються ролі: ведучого семінару, доповідачів, опонентів, рецензентів. Учасниками семінару пропонують ознайомитись з пам’яткою - рецензентові:
Охарактеризувати повідомлення, слід враховувати:
Потрібно визначити позитивне та вказати на недоліки, а також дати загальну характеристику реферативному повідомленню.
Також учнів знайомлять з методичними рекомендаціями «Як готувати реферативне повідомлення»
Учням пропонується опрацювати до уроку-семінару таку літературу:
Основний етап
Хід уроку-семінару
Учні, які готували реферативні повідомлення, повідомляють їх.
Всі інші учні беруть участь у рецензуванні, використовуючи запропоновану пам’ятку.
Потім відбувається обговорення повідомлень.
У ході обговорення треба з’ясувати відповіді на запитання, як подаються до кожного пункту.
У ході реферативного повідомлення усі учні записують тезовий конспект.
Питання уроку-семінару
Теми реферативних повідомлень:
1. Причини війни
2. Характер війни
3. Періодизація Другої світової війни
Запитання для обговорення:
1. Назвіть головні причини Другої світової війни
2. Схарактеризуйте настрої, які запанували в країнах Німецького блоку і Антанти напередодні і з початком війни
3. На які періоди поділяється Друга світова війна
Теми реферативних повідомлень:
Запитання для обговорення:
1. Чому війну Німеччина розпочала саме з нападу на Польщу?
2. Визначте позитивні та негативні наслідки приєднання територій Західної України та Західної Білорусії
Теми реферативних повідомлень:
Запитання для обговорення:
2. Чому Гітлер обрав напрямом свого удару на Заході Бельгію та Люксембург?
3. Що відбувалося наприкінці травня 1940 р. в районі Кале - Дюнкерк? Коли і за яких умов було підписано капітуляцію Франції?
4. Які цілі мали держави-агресори, розпочинаючи війну на Балканах
Домашнє завдання
1. Покажіть на картах розташування і напрями ударів німецьких військ напередодні нападу на Польщу і Францію.
2. На стрічці часу позначте основні події першого етапу Другої світової війни.