Тема: США в 1960-1970-ті рр.
Тип уроку: урок закріплення та систематизації знань
Вид заняття: урок-семінар
Учні заздалегідь ознайомлюються з планом уроку семінару.
До кожного пункту плану пропонується кілька тем реферативних повідомлень. Пропонується система запитань для обговорення. Розділяються ролі: ведучого семінару, доповідачів, опонентів, рецензентів. Учасниками семінару пропонують ознайомитись з пам’яткою - рецензентові:
Охарактеризувати повідомлення, слід враховувати:
-
Науковість викладу матеріалу
-
Повноту
-
Послідовність
-
Вміння аналізувати факти
-
Систематичність
-
Правильність мови
-
Стислість викладу
Потрібно визначити позитивне та вказати на недоліки, а також дати загальну характеристику реферативному повідомленню.
Також учнів знайомлять з методичними рекомендаціями «Як готувати реферативне повідомленн.»
Учням пропонується опрацювати до уроку-семінару таку літературу:
-
Щупак І.Я. Новітній період (1939 – 2011 рр.): підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закладів. – Запоріжжя: Прем’єр, 2011.
-
Ладиченко Т.В. Підручн. Для 11 кл. загальоосвіт. Навч. Закл. – К.: Грамота,2011. – 224 с.
Основний етап
Хід уроку-семінару
Учні, які готували реферативні повідомлення, повідомляють їх.
Всі інші учні беруть участь у рецензуванні, використовуючи запропоновану пам’ятку.
Потім відбувається обговорення повідомлень.
У ході обговорення треба з’ясувати відповіді на запитання, як подаються до кожного пункту.
У ході реферативного повідомлення усі учні записують тезовий конспект.
Питання уроку-семінару
-
Внутрішня політика адміністрації Дж. Кеннеді та Л.Джонсона
Теми реферативних повідомлень:
-
Особливості внутрішньої політик Джона Кеннеді
-
Зовнішня політика адміністрації Джона Кеннеді
-
Основні здобутки внутрішньої політики Джонсона
-
Значення зовнішньої політики Джонсона для США
Запитання для обговорення:
-
У чому полягали сутність і значення реформ Дж. Кеннеді
-
Якими були причини Карибської кризи?
-
Чи вдалося Джонсону завершити реформи заплановані Кеннеді?
-
Яку мету ставила адміністрація Джонсона у зовнішній політиці?
-
Загострення внутрішньополітичної боротьби в 1970-ті рр.. «Уотергейтська справа»
Теми реферативних повідомлень:
-
«Нова економічна політика» адміністрації Ніксона.
-
Особливості внутрішньої та зовнішньої політики Ніксона.
-
Адміністрації Дж. Форда та Дж. Картера
Запитання для обговорення:
-
У чому полягала суть «нової економічної політики» Ніксона.
-
Яке ставлення американців було до відставки президента?
-
Порівняйте особливості економічного розвитку країни під час президентства Дж. Форда та Дж. Картера
3.Науково-технічний прогрес
Теми реферативних повідомлень:
-
Структурно-технологічна перебудова економіки СШ
-
Освоєння космосу
-
Військово-промисловий комплекс (ВПК)
Запитання для обговорення:
-
Охарактеризуйте цілі та результати науково-технічних програм США у 1970-ті рр..
-
У чому полягає історичне значення першого кроку на Місяць Н. Армстронга?
-
Покажіть на карті регіони світу, де використовували збройні сили США у 1970-ті рр.
Домашнє завдання
Творчі завдання:
-
Написати есе, як ви вважаєте, чому президент Кеннеді і сьогодні є легендарною постаттю в американській історії?
-
Висловіть ваше ставлення, чи впливає пам'ять про війну у В’єтнамі на сучасну зовнішню політику США?
-
Заповніть таблицю
|
Дж. Кеннеді
|
Л. Джонсон
|
Р. Ніксон
|
Дж. Форд
|
Дж. Картер
|
Особливості внутрішньої політики
|
|
|
|
|
|
Особливості зовнішньої політики
|
|
|
|
|
|