Урок "Почуття та емоції"

Про матеріал
Розробка уроку з психології для учнів 3-4 класів, метою якого є формування у молодших школярів уявлень про емоційний світ.
Перегляд файлу

Заняття на тему «Почуття»

Мета. Формування у молодших школярів уявлень про емоційний світ.

Задачі. Ознайомити дітей з поняттями «почуття» і «емоції».

Вчити визначати емоційний стан свій та інших людей.

Розвивати здібності виражати свої почуття за допомогою міміки, тіла, слова.

Ознайомити з деякими методами саморегуляції.

 

План заняття:

1.Оргмомент.

- Доброго дня, друзі! Мене звати Ірина. Я рада вітати вас на нашому занятті. Давайте поцікавимося, хто в якому настрої прийшов на сьогоднішнє заняття.

- Підніміть, будь ласка, великий палець вгору, всі, хто сьогодні прийшов на заняття в прекрасному настрої. У кого настрій поганий - опустіть палець вниз. У кого настрій рівний, покажіть великим пальцем вбік.

- Як бачимо, не у всіх настрій хороший. Як ми можемо його покращити?

- Пропоную кожному з вас усміхнутися сусідові і подарувати йому комплімент.

2. Мотиваційний етап.

Дітям пропонується переглянути ряд картинок з набору «Емоційні монстрики».

1 11 4 5 9 23 13 19 смур 25 20 21 16 6 12

- Як ви гадаєте, що спільного у цих монстриків? А чим вони відрізняються?

-  Як ви здогадалися, що вони відчувають?

 

3.Бесіда на тему почуттів.

- Давайте розмірковувати, навіщо природа наділила людину здатністю відчувати?

-  Які почуття можуть виникати у людини? (Радість, любов, інтерес, сум, вина, сором, гнів, страх, відраза, нудьга, образа, ненависть, здивування, заздрість, самотність, гордість, задоволення та ін.)

- Які почуття приємно переживати, які неприємно?

- Що таке емоції?

- Як міняється міміка людини, поза, голос під час прояву емоцій?

 

4. Робочий та діагностичний блок

- Давайте розглянемо зображення та пофантазуємо, що на них відбувається.

- В які моменти свого життя ви відчували подібні емоції?

- Чи потрібно соромитися своїх почуттів?

- Як починає рухатися наше тіло під час прояву тієї чи іншої емоції?

- Якими словами хочеться висловлюватися під час прояву тієї чи іншої емоції?

- Чи можливо контролювати свої емоції?

- Як можна повідомити оточуючих про свої  почуття?

 

Приклади зображень:

F:\Остальное\Ира\Users\Ира\Pictures\Pictures\Детская психология\1214018.jpg F:\Остальное\Ира\Users\Ира\Pictures\Pictures\Детская психология\1311290.jpg F:\Остальное\Ира\Users\Ира\Pictures\Pictures\Детская психология\1575260.jpg F:\Остальное\Ира\Users\Ира\Pictures\Pictures\Детская психология\1844525.jpg

F:\Остальное\Ира\Users\Ира\Pictures\Pictures\Детская психология\4534845_large.jpg F:\Остальное\Ира\Users\Ира\Pictures\Pictures\Детская психология\4544406_large.jpg

F:\Остальное\Ира\Users\Ира\Pictures\Pictures\Детская психология\4551950_large.jpg F:\Остальное\Ира\Users\Ира\Pictures\Pictures\Детская психология\4563999_large.jpg

 

3. Психогімнастичні вправи.

Театр почуттів.

- А зараз ми з вами потренуємося у прояві наших почуттів.
Діти за бажанням пробують передати в емоціях певне почуття за допомогою психогімнастичних вправ.

Етюд 1.Новая лялька (вираження радості)
Дівчинці подарували нову ляльку. Вона рада, весело скаче, крутиться, грає з лялькою.

Етюд 2.Баба-Яга (вираження гніву)
Баба-Яга зловила Оленку, веліла їй затопити грубку, щоб потім з'їсти дівчинку, а сама заснула. Прокинулася, а Оленки немає - та втекла. Розсердилася Баба-Яга, що без вечері залишилася. Бігає по хаті, ногами тупає, кулаками розмахує.

 

Етюд 3. Фокус (вираження подиву)
Хлопчик дуже здивувався: він побачив, як фокусник посадив у порожню валізу кішку і закрив її, а коли відкрив валізу, кішки там не було. З валізи вистрибнув песик.

Етюд 4. Попелюшка (вираження печалі)
Попелюшка повертається з балу. Вона дуже сумна: дівчина більше ніколи не побачить принца, до того ж вона втратила свій черевичок ...

Етюд 5. Один вдома (вираження страху)
Мама-єнотиха пішла добувати їжу, крихітка-єнот залишився один в норі. Навколо темно, чуються  різні шарудіння. Крихітці-єноту страшно: а раптом на нього хтось нападе, а мама не встигне прийти на допомогу?

Етюд 6. Лисичка підслуховує (вираження інтересу)
Лисичка стоїть біля вікна хатинки, в якій живуть котик з півником, і підслуховує, про що вони говорять.
 

Етюд 7. Кіт Васько (вираження сорому)
Господиня спекла сметанний пиріг до свята і пішла вбиратися. Кіт Васько прокрався до кухні і з'їв пиріг. Господиня прибігла на шум і почала лаяти Васька. Васькові стало соромно.
 

Етюд 8. Солоний чай (вираження відрази)

Хлопчик під час їжі дивився телевізор. Він налив в чашку чаю і не дивлячись, помилково, замість цукру насипав дві ложки солі. Розмішав і зробив перший ковток. До чого ж неприємний смак!
 

Етюд 9. Хто з'їв варення? (здивування і сором)
Мама пішла на роботу, а хлопчик з кішкою залишилися вдома. Хлопчику дуже захотілося спробувати вишневого варення. Він не помітив, як з'їв всю банку. Коли мама повернулася, вона запитала: «Хто з'їв варення?». На що хлопчик відповів: «Кішка». Мама дуже здивувалася: «Хіба кішки їдять варення?» Хлопчику стало соромно за свій обман.

 

4. Робота в роздруківках

- Намалюйте на обличчях задані емоції та поєднайте їх з відповідними позами.

- Намалюйте у шаблоні, чим наповнене ваше серце після сьогоднішнього заняття (під музичний супровід).

                 

 

 

5. Релаксація

Погладити котика.

- Заплющте очі (за бажанням) і уявіть, що ви тримаєте на руках котика. Уявіть, якого він кольору, які в нього очі. Подумки доторкніться до його шерсті, відчуйте, яка вона м’якенька і приємна на дотик. Прислухайтесь до муркотіння вашого котика. Погладьте вашого котика. Насолодіться своїми відчуттями стільки, скільки вам потрібно і потім розплющте очі.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
12 вересня 2020
Переглядів
1311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку