Дизайн і технології.
Тема: Подарунки та сувеніри до новорічних свят: конструювання новорічних іграшок на основі паперових кілець та інших геометричних фігур.
Мета:
навчальна: ознайомити з виготовленням ялинок; удосконалювати навички роботи з папером,
розвивальна: розвивати окомір, увагу до характерних елементів форми, зорову пам'ять, зосередженість, фантазію, звернути увагу на будову ялинки, уміння передати її форму і об’єм;
виховна: виховувати художній смак, почуття прекрасного, інтерес до новорічних свят, охайність.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: кольоровий папір, ножиці, клей, глянцевий журнал, цукерки, білий картон, білий папір, мішура, скоч, музичний супровід (спокійна мелодія),комп’ютерна підтримка, ялинки з кольорового паперу для об′єднання дітей в групи.
Хід уроку
На дошці:
Праця –наука, друже,
І цікава дуже-дуже!
Вона розум розвиває,
Вірно мислити навчає.
І. Організаційний момент.
Знов лунає шкільний наш дзвінок
Кличе всіх на незвичний урок.
У класі сьогодні гостей є багато,
Усі ми зібрались, наче на свято.
Перевірка готовності учнів до уроку.
Усі сідайте тихо, діти!
Домовляймось - не шуміти,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок праці починаймо!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Яка чудова пора року – зима! Це і Новий Рік, подарунки від Діда Мороза і святкові канікули, катання на ковзанах та санчатах. Довго можна перелічувати розваги. Можна приблизити наближення свята і виготовити сувеніри своїми руками.
2. «Асоціативний кущ» (Слайд 2-3)
Які асоціації вам спадають на думку, коли ви чуєте слово «Новий Рік»? (Відповіді дітей). На дошці:
радість свято
ялинка Дід Мороз
зима подарунки
Що саме ми будемо виготовляти сьогодні на уроці ви дізнаєтесь розгадавши кросворд.
Залишає на бігу
Я лечу від них стрілою
А вони – слідом за мною. (Лижі)
Сад зацвів неначе літом. (Іній)
А ніжкам дуже тепло в них. (Валянки)
На рукав мені злетіла
Поки ніс її сюди
Стала краплею води. (Сніжинка)
(Слайд 5) Отже, ми дізналися, що ми будемо виготовляти подарункові ялинки. Погляньте, які ялинки можна виготовити використовуючи кольоровий папір, нитки, цукерки, мішуру(презентація дітям ялинок).
Зверніть увагу, що ялинка має форму конуса.
Однією з новорічних традицій є прикрашання ялинки. Ялинка вважається священним деревом, адже саме на ній у лісі під Новий Рік люди розвішували подарунки для духів, щоб зробити їх добрішими. На зелені гілочки підвішували яблука, яйця, горіхи. Згодом почали прикрашати ялинку в оселі. На ній розвішували різні іграшки та гірлянди. Але з кожним роком ялинок стає все менше і менше. Чому? (Відповіді дітей.)
ІІІ. Виготовлення виробів.
Розповідь дітей про святкування Нового Року в різних країнах світу. (Звучить спокійна мелодія).
(Слайд 6) В Італії Новий рік починається 6 січня. Усі італійські малята чекають добру фею Бефану. Вона прилітає вночі на мітлі, відчиняє двері кімнат, де сплять малюки, і наповнює подарунками дитячі панчохи.
У новорічну ніч із вікон домів італійці викидають старий одяг і навіть меблі. Італійського Діда Мороза звуть Баббо Натале. І у нього є своя адреса.
(Слайд 7) В Англії за кілька днів до Нового року на вулиці виходять музиканти та співаки. Усю новорічну ніч продають іграшки, маски, повітряні кульки.
У 1843 році у Лондоні була надрукована перша святкова листівка.
(Слайд 8) У Франції Пер Ноель (Дід Мороз) приходить вночі і залишає подарунки в дитячих чобітках. Обов'язкове блюдо на святковому столі — великий пиріг.
(Слайд9)В Австрії напередодні свята всі намагаються запастися маленькими статуетками у вигляді поросят, грибів, сажотрусів. 11с приносить щастя у новому році. За столом не можна їсти раків та омарів.
(Слайд 10) В Японії дарують святкові листівки із зображенням тварини, яка є символом Нового року. Напередодні потрібно віддати всі борги.
Цифри 100 та 8 японці вважають щасливими, тому у храмах 108 разів ударяють дзвони, що означає, що все погане залишилося у старому році. З останнім ударом дзвонів необхідно лягти спати, щоб встати перед світанком, вийти на вулицю і зустріти Новий рік із першими променями сонця.
Батьки дарують дітям монетку — символ добробуту.
(Слайд 11) Вулиці у Бразилії святково прикрашені: на стовпах із ліхтарями висять маленькі дзвіночки та квіти. Останнім часом стало традицією святкувати Новий рік на березі океану.
(Слайд 12) Новий рік в Індії зустрічають не опівночі, а зі сходом сонця. У цей день забороняється сваритися, сердитися. Вранці потрібно встати, привести себе у порядок, згадати минуле та подумати про майбутнє.
(Слайд 13) У Німеччині обов'язково на святковому столі повни по бути порося. Традиція приносити під Новий рік ялинкові віти і прикрашати ними житло народилася ще в XVIII сторіччі у Німеччині. Люди вірили, що вічнозелені дерева добре впливають на майбутній урожай. Пізніше вдома почали ставити ялинку і прикрашати її свічками.
(Слайд 14) В Україні до дітей приходить Святий Миколай і кладе у ліжко під подушку подарунки. У кожному будинку стоїть ялинка, а під нею — подарунки. На столі — багато смачної їжі.
Погляньте, погляньте, яка благодать!
Дивіться: метелики з неба летять!
Квітки повмирали усюди на дворі, -
Морозець малює на шибках узори…
Картинкою гарною стане віконце,
Як трошки поблискує золотом сонце.
Погляньте, погляньте, яка благодать!
Дивіться: метелики з неба летять!
Ялинка – високе дерево 25-40м із густою кроною. Кора сіра або червонувато-бура з вертикальними тріщинами. Хвоя шорстка, колюча, загострена. Тримається на гілці 5-6 років.
Поширена ялинка в Карпатах, на Поліссі. Ліс, де ростуть ялинки, називається ялинковим. Тут завжди напівтьма. Гілля ялинки не пропускають сонячного проміння.
8. Презентація виготовлених ялинок.
ІV. Підсумок уроку.
Час прийшов уже кінчати
Що корисного для себе
Кожен зміг узяти з вас? (Відповіді дітей).
(Слайд16)
Не рубай ялинку!
Бережи її!
Хай птахи співають
В її гілках дзвінко,
Хай маленька білка
Тут гризе горішки
А вухастий зайчик
Відпочине трішки.
Не рубай ялинку!
Бережи її!