План уроку
Тема програми: Організація обслуговування відвідувачів.
Тема уроку: Подавання холодних страв ї закусок, гарячих закусок.
Мета уроку:
Н Навчити здобувачів освіти правилам подавання холодних і гарячих закусок. Поглиблювати знання о видах холодних страв і закусок, посуду для подавання холодних страв і закусок. Ознайомити їх з технікою подавання холодних страв, гарячих закусок.
Р Розвивати пізнавальний інтерес до предмету, узагальнювати і систематизувати отримані на уроці знання.
В Виховувати любов і шанування до обраної професії, сприяти активної творчої праці.
Тип уроку: Комбінований.
Метод уроку: Урок-лекція з демонстрацією наочних посібників, натуральних страв
Дидактичне та матеріально-технічне забезпечення уроку
Міжпредметні зв’язки:
Кулінарна характеристика страв Тема №4,5
Інформаційні технології Тема №3
Технологічне обладнання з основами електротехніки Тема №6
Фізіологія та санітарія Тема №6
Професійна етика і психологія
Тема №1,2,4
Техніка обчислень Тема №3
Хід уроку.
І. Організаційна частина:
Організація психологічного настрою.
Викладач: Перш ніж я оголошую тему сьогоднішнього уроку, мені хотілося, аби ми з вами налаштувалися на позитив, створили таку атмосферу уроку, яка, висловлюючись технічно, створила дружній інтерфейс. Пропоную обрати на екрані смайлик, який відповідав би тим відчуттям, з якими ви хотіли би провести цей урок.
Нагадую здобувачам освіти про вимкнення мобільних телефонів.
Рапорт старости, подання рапортички. Відмітка відсутніх, перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Мотивація:
Викладач: Тема сьогоднішнього уроку «Подавання холодних страв, гарячих закусок». Цей урок ми проводимо з метою навчитися, як правильно подавати ці страви, яку обрати техніку подачі і як обслуговувати відвідувачів при замовленні холодних страв.
Стародавній постулат наголошує, що людина хоче хліба та видовищ і в цьому я бачу геніальне рішення – поєднання смачної їжі та яскравого шоу-подачі. Однією з інноваційних технологій сучасного ресторанного бізнесу - є «Шоу-кухня» і ми побачимо її елементи на уроці.
На даний час зацікавленість кулінарією стало масовим, тому професійні кухари повинні відрізнятися від домашніх господинь творчим підходом до справи, пов’язаним з високою майстерністю. Особливо це відноситься до кухарів працюючих у ресторанах. Ресторан, з його величезним асортиментом холодних і гарячих закусок, став барометром сучасного розвитку смаку у людей. Для цього діяльність кожного ресторану повинно впливати на ознайомлення відвідувачів з національними кухнями, різноманітністю всесвітньої кулінарії, на відкладення у пам’яті приємних асоціацій про обслуговування і «кухню» закладу.
А для цього у ресторані повинно бути краще ніж вдома! Особливо «кухня»!
Подавання групи страв таких, як холодні закуски, повинні приємно зацікавити гостя не тільки своїми смаковими якостями а й формами подавання та майстерним (вишуканим) оформленням.
Мистецтво праці офіціанта – це знання тонкощів подавання страв, традицій, кулінарної етики сервірування столу до подавання національних страв, фірмових, страв європейської кулінарної спільноти, це творчість і проява ініціативи.
ІІІ. Актуалізація опорних знань:
Викладач: Для перевірки засвоєння попереднього матеріалу запрошую вас у світ «Шоу-кухні». Ви знайомі з одним із способів сучасного приготування їжі - це відкрита кухня, де відвідувач може з близька слідкувати за технологією приготування страв, ми з вами проглядали ролик на темі уроку: Класифікація підприємств. Назвіть, будь ласка, які холодні страви можна готувати таким способом? Учні, які першими відповіли на запитання, обираються шоу-менами - головами команд.
Групи поділяються на 2 команди: «Червоні», «Сині».
Пропоную пройти 2 етапи перевірки засвоєння попереднього матеріалу.
I етап:
На екрані висвітлюються фото холодних страв (10 фото).
Запитання учням: Назвіть до якої групи холодних страв і закусок належать ці страви? (за кожну правильну відповідь нараховується 1 бал). Право на відповідь надається по черзі кожній команді, починають «Червоні».
Відповіді:
II етап:
Командам пропонують спеціалізований посуд:
Завдання: надати характеристику та спосіб використання посуду при подаванні холодних закусок. Починають «Сині» (за правильну відповідь отримують по 2 бали).
IV. Вивчення нового матеріалу.
В ресторанах прийнято дотримуватись послідовності подавання холодних страв і закусок:
ікра рибна гастрономія закуски з нерибних натуральні овочі
продуктів моря
м’ясні салати і закуски салати з птиці овочеві салати вінегрети
закуски з яєць солонощі гриби гарячі закуски
Викладач пропонує здобувачам освіти зробити запис послідовності подавання страв у робочі зошити.
Запитання учням:
При якій температурі подають холодні страви і закуски? (при Т- 10-140С)
А гарячі закуски? (при Т- 75-850С)
Пояснення нового матеріалу:
При подаванні холодної закуски стіл сервірують закусочною і пиріжковою тарілками, закусочними приборами (або рибними закусочними приборами).
Перед подаванням закуски офіціант приносить на стіл хліб з лівої сторони на пиріжковій тарілці, або ставить його у центрі столу (гості самі розкладають собі на тарілку). Холодні закуски подають в однопорціонному та багатопорціонному посуді.
Посуд підбирають за розміром залежно від кількості порцій.
Запитання учням:
Відповіді здобувачів освіти доповнює викладач, якщо щось не вказано, чи забуто.
Закуски подають, використовуючи способи і методи подавання страв:
Правила подавання закусок
При подаванні страв застосовують лопатки для розкладання риби, ікри, паштету, щипці, десертні ложки, салатні ложки. Їх розмішують таким чином: спирають на край посуду або кладуть на страву збоку, так, щоб ручки приборів виступали за край блюда, повернені в праву сторону.
Викладач показує здобувачам освіти прибори і просить дати назву їм за класифікатором.
(За кожну вірну відповідь команди отримують 1 бал)
виделка для шпротів виделка для омарів, раків лопатка для паштетів
(має обрізний край)
ложка для салатів виделка-скидувач виделка для лимона
ніж-виделка для сирів виделка для устриць виделка кокотна
При замовлені закусок офіціант повинен дотримуватись наступних правил подавання:
(правила висвітлюються на телевізорі кабінету, викладач прохає здобувачів освіти записати їх до конспекту- 4 хв.)
* Елемент «Шоу-кухні»
В аудиторію входить здобувач освіти і демонструє холодну бенкетну страву, використовуючи шоу-демонстрацію.
Далі викладач надає здобувачам матеріал для копіювання з:
Правила подачі окремих холодних страв і закусок.
Викладач пояснює здобувачам освіти правила схематичного розташування холодних закусок на столі при одночасному подаванні.
Схема розташування салатів і холодних страв
Потім викладач на ММП через ноутбук демонструє відеоролики по подаванню окремих видів холодних страв, гарячих закусок.
V. Закріплення матеріалу уроку:
«Мозковий штурм» (за швидку і вірну відповідь команди отримують по 3 бали)
(питань потрібно непарна кількість, щоб обрати наявного лідера)
Далі ще один елемент «Шоу-кухні»: Демонстрація відеоролику о подаванні холодної закуски нетрадиційним методом.
VI. Підведення підсумків уроку.
Подяка учням за роботу, за сумлінне ставлення до уроку.
VII. Домашнє завдання:
Урок підготувала викладач спец.дисциплин Тетяна ГУК