“ПОДБАЙ ПРО СВОЄ ЗДОРОВ’Я САМ”
Мета:формувати у дітей валеологічний світогляд; учити свідомо ставитися до свого здоров’я; дати дітям корисні поради щодо збереження та зміцнення свого здоров’я; вчити дітей дотримуватися здорового способу життя: режиму дня, павильного, здорового харчування, правил гігієни ; розвивати зацікавленість дітей до проведення фізичних вправ і загартовувальних процедур; розвивати мовлення, вміння висловлювати свою думку.
Хід заняття
Вчитель: вашим завданням було підготувати прислів’я про здоров’я. Тож вам слово.
Прислів’я
Без здоров'я немає щастя.
Веселий сміх - це здоров'я.
Доки здоров'я служить, то людина не тужить.
Було б здоров'я, а все інше наживемо.
Бережи одежу знова, а здоров'я змолоду.
Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.
Весела думка - половина здоров'я.
Глянь на вигляд і про здоров'я не питай.
Здоровий злидар щасливіший від хворого багача.
Здоровому все на здоров'я йде,
Здоров'я більше варте, як багатство.
Здоров'я за гроші не купиш.
Здоров'я - найдорожчий скарб.
Іржа залізо їсть, а чоловіка - хвороба.
Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють.
- Молодці, діти. Та важливо не тільки знати народну мудрість, а й слідувати цим порадам усе життя.
- А для чого людині здоров’я? що воно дає? На що впливає?(відповіді дітей).
- Пропоную вам погратися в гру «Додай слово»(з м’ячиком). Я починаю гру словами «Якщо людина здорова, то вона…», і той, кому я кину м’ячик, повинен продовжити речення одним словом. Будьте уважні, можливо я скажу по-іншому «Якщо людина хвора,то вона…»
(Відповіді фіксуються на двох аркушах різними кольорами фломастерів).
Здорова: Добра,щаслива,життєрадісна, весела, усміхнена, привітна, працьовита,енергійна, емоційна, щира,сильна…
Хвора: Зла, сердита, похмура, пригнічена, ображена, сумна, роздратована, плаксива, втомлена…
- Яке обличчя у здорової людини?
- А у хворої?
(Біля записаних слів зображуються обличчя здорової чи хворої людини).
- Яка людина на вашу думку приємніша для спілкування?
- Якими б хотіли бути ви?
- Від чого залежить здоров я людини?
- Що потрібно робити щоб людина виросла сильною і мала міцне здоров я?
Наша держава піклується про здоров я свого народу. В ст.49 Конституції України сказано: «Кожен має право на охорону здоров я, медичну допомогу та медичне страхування.
Охорона здоров я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм.
В країні збудовано багато лікарень, санаторіїв. Та слід пам’ятати, що , в першу чергу, людина сама відповідає за своє здоров я і тільки сама може його зберегти.
Складові здорового способу здоров’я, це:
У різних місцях класного кабінету розвішані малюнки. Уважно розглянути малюнки, поміркувати та вибрати ті, що зображують найнеобхідніше( на вашу думку) для здорового способу життя: біг, режим дня, вітаміни, мило, зубна щітка, сигарета.(додаток)
І гр. Скласти та продемонструвати комплекс вправ ранкової гімнастики.
ІІ гр. Скласти режим дня для школярів вашого віку.
ІІІ гр. Намалювати, як можна заратовуватися.
ІV гр. Скласти правила споживання їжі: корисно та шкідливо.
Учень. Буди здоровим, друже, зможеш,
Бо кожному це до снаги.
Хвороби всі ти переможеш,
Здоров я мусиш берегти.
Учениця. Ти кожен день живи за розпорядком:
Вставай , вмивайся, ліжко застеляй,
Сніданок з’їж і дякуючи мамі,
У рідну школу, друже, поспішай.
Учень. Щоб , здоров’я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу
І пам’ятати про вітаміни.
Учениця. Повітря, сонце і вода –
Для всіх хвороб просто біда.
Тож гартуватись, друже, слід,
Щоб врятуватися від бід.
На сонце личко підставляй,
Водою тіло обливай.
Учень. Займатись фізкультурою і спортом –
Для організму нашого важливий елемент.
Хай не підкоряться висоти і рекорди,
Не вийде з тебе справжній супермен,
Та сила, витривалість і здоров я –
Це найдорожчий для усіх презент!
Перегляд пізнавального мультфільму: Охоронці здоров'я https://www.youtube.com/watch?v=E-u6ext-Zog
Вчитель: на наш урок закінчується. Пам’ятайте про своє здоров’я, піклуйтеся про нього і тоді житимете щасливо.
ДОДАТОК: