Урок "Поділ іменників на відміни"

Про матеріал
повторити і поглибити знання здобувачів освіти про іменник як частину мови, допомогти засвоїти принцип поділу іменників на відміни та групи
Перегляд файлу

Тема: Поділ іменників на відміни

Мета: навчальна повторити і поглибити знання здобувачів освіти про іменник як частину мови, допомогти засвоїти принцип поділу іменників на відміни та групи;

Розвивальна:  розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, спостережливість;

Виховна:  виховувати глибокий патріотизм, любов до рідної мови, прагнення до саморозвитку.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання :

Підручник Українська мова (Заболотний) 6 клас 2023, талиці, плакати, комп’ютерна техніка. Фредерік Шопен. Осінь. Ноктюрн. Олена Білоконь «Все буде Україна» (пісня), тематична добірка «Золотокоса осінь у Дніпрі», монофон Л. Дмитерко «Осінь», фоторяд :Екскурсія до «О' ферма».

Методи і прийоми  «Асоціативне гроно», «Цікавинки для чомусиків», гра «Хто більше», «Малюю словом», цеглинки «LEGO».

                                                                                           Епіграф до уроку

 

                                                                                         C:\Users\julia\Desktop\изображение_viber_2023-11-03_17-39-32-923.jpg

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Це ми : C:\Users\julia\Desktop\изображение_viber_2023-11-03_17-45-01-606.jpg

 

Учитель. Доброго дня, шановні здобувачі освіти, юні наші патріоти, які так залюбки досліджують глибини рідної мови. Пригадаймо секрети успіху на уроці.

C:\Users\julia\Desktop\изображение_viber_2023-11-03_17-50-06-019.jpg

 

 Учитель. Отже, в дорогу

C:\Users\julia\Desktop\изображение_viber_2023-11-03_17-47-17-108.jpg

 

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Учитель. Запишіть, будь ласка, тему уроку Поділ іменників на відміни. Іменники твердої, м’якої та мішаної групи. На кінець уроку ви маєте бути у цьому компетентні. Метод «Асоціативний етюд».

       Ви вже давно знайомі з іменником. Зараз на дошці ми позначимо все, що нам відомо про нього, і зробимо це у вигляді етюду, кожен мазок якого міститиме в собі відому нам інформацію

C:\Users\julia\Desktop\изображение_viber_2023-11-03_18-00-25-309.jpg

 

Учитель. Молодці! Сьогодні дізнаємося дещо цікавіше.

ІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Учитель.  Давайте розгорнемо підручник на сторінці 115 і подивимося, на скільки швидко він допоможе нам опанувати тему уроку. То ж розпочнемо. Опрацюємо таблиці, виконаємо ряд вправ 305, 306, 307

2. Додаткова інформація учителя:

    Іменники, що не змінюються (бюро), що змінюються як прикметники(вартовий), що вживаються тільки у множині,- не належать до жодної відміни.

3. Робота в групах

Складіть, будь ласка, алгоритм відміни іменників

 

4. Учитель. Підведемо підсумок. У будь-якому завданні можна знайти цікавість і тренувати інтелект.

ІV. ЗАСТОСУВАННЯ УМІНЬ І НАВИЧОК

1. Учитель. Ви мали випереджальне завдання: підготувати цікавинки для чомусиків. Підносимо руку і даруємо сюрприз.

Слово першій групі:

Останнім часом ми захопилися монофонами. Зараз пропонуємо один із них (дошка).

ОСІНЬ

Одяглася осінь оранжево - оксамитовими окрасами. Одшуміли осики останнім оркестром. Обабіч озера отара овечок об’їдає опеньки. (Л. Дмитерко)

  Учитель.  Заповніть, будь ласка, таблицю, виділивши іменники, визначіть відміну. Молодці, у роботі помилок не допущено.

2. Звучить шопенівська осінь (музика)

Учитель. Ви відчуваєте, дорогі мої, що мені на знак вдячності пора пригостити вас чаєм із посмішки, бо в нас усе вдається, ви якісно засвоїли говий матеріал, а чарівна осінь свого пензлика взяла, і малювати почала.

3. Учитель. А ми і собі візьмемо свої мовні етюдники і розпочнемо писати картини. Налаштуйтеся на роботу. Пройміться асоціаціями. У вас 5 хвилин.

 

C:\Users\julia\Desktop\изображение_viber_2023-11-03_18-35-12-157.jpg        C:\Users\julia\Desktop\изображение_viber_2023-11-03_18-32-45-762.jpg    C:\Users\julia\Desktop\изображение_viber_2023-11-03_18-35-11-796.jpg

 

C:\Users\julia\Desktop\изображение_viber_2023-11-03_18-32-19-652.jpg     C:\Users\julia\Desktop\изображение_viber_2023-11-03_18-33-07-026.jpg     

 

Учитель. Час уже сплив, я готова вас слухати.

Учень1

 Багряна тиша пливе по землі. Уже й ранок плаче дощами. Прохолодний вітерець траву розчесав, покрив вуаллю білого туману і зробив коктейль тонів холодних.

Учень 2

Шикарний блюз грає фея осінь. Звучать акорди жовтня. Кажуть, що осінь – це сум. Зовсім ні, це нові надії.

Учень 3

Моє місто Дніпро гарне в будь-яку пору. Особливо восени, бо кожен листок – це своєрідна квітка. Яка краса!!! Вулиці, проспекти, алеї вкриті строкатими ковдрами. Не чутно співу пташенят, виросли і відлетіли, але говірливі сороки не дадуть сумувати. Ось і моє цуценя вистрибує собі по барвистому килимі і радіє життю.

Учень 4

У ліс завітаю на тиху сердечну розмову, а там осінь розгулялася, веселиться, прикрашає все барвисто і одягла собі на шию шипшинове намисто.

Учень 5

Осінь ковдру тче з кольорів, що має, а фарби медові, жовто-золотисті, ясно-бурштинові. Додала й багрянцю, охри золотої.Ось і терен уже синіє, дика слива червоніє.

4. Учитель.

 Мені дуже приємно, що ваші замальовки вийшли такими ніжними. З вами цікаво, дякую, дорогі мої учасники навчального процесу. То ж подаруйте мені гру «Хто більше»  Я буду називати відміну іменників, а ви відшукуйте іменники зі своїх мініатюр і вибирайте відповіді, написавши їх на цеглинках LEGO.

5. Учитель.

 Щоуроку ми з вами удосконалюємо свою українську. На черзі «Антисуржик»  

 

Учитель.Запам’ятайте і запишіть у зошити правильний варіант.  Усно складіть речення.

6. Учитель

Прикрашайте свою українську правильною вимовою слів.

Прочитайте та запам’ятайте.

7. Учитель.

Мабуть, настала черга музичної павзи та швидкої руханки.

Для вас співає Олена Білоконь «Все буде Україна», а ми танцюємо і підспівуємо.

8 Учитель. Продовжимо нашу роботу і повернемося до підручника. Сторінка 116 познайомить нас з твердою, м’якою та мішаними групами іменників. Уважно опрацьовуємо матеріал, вправу 309 виконуємо усно, а 310- письмово.

9. Учитель

Перевіряємо написане. Хто бажає відповісти? Чи є охочі? Підносимо руку!

Молодці!

V. Підбиття підсумків

1. Учитель 

Хто бажає відтворити вивчене на уроці і розповісти, що дізналися нового про іменник.

 

VI. Учитель. Дякую за урок. З вами ми плідно попрацювали. А тепер занотуйте домашнє завдання: вивчити матеріал підручника та написати коротеньке висловлювання про нашу екскурсію до о’ферми, вживаючи іменники 4 відміни.

docx
Додано
4 листопада 2023
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку