Тема. Подорож Австралією.
Мета і завдання уроку : сприяти узагальненню і закріпленню знань учнів про природу, населення, господарство та унікальнсть Австралії; перевірити і оцінити знання та вміння учнів з теми "Австралія"; сприяти розвитку логічного мислення, вміння швидко і правильно викладати свої думки при відповідях на поставлені питання, вміння спілкуватися в колективі, відстоювати свою точку зору; за допомогою елементів гри, змагання та проблемних питань сприяти підвищенню інтересу учнів до географії ;
сприяти моральному вихованню учнів, формуючи у них любов до унікальної природи Землі, екологічну свідомість; сприяти розвитку географічного мислення, тобто вчити їх мислити комплексно і просторово, вирішувати д
Форма уроку: урок - подорож.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: карти Австралії - фізична, кліматична , карта природних зон , політична, малюнки.
Хід уроку
1 . Вступна частина
Здрастуйте, дорогі діти! Я запрошую вас відправитися в подорож по материку Австралія ! Але для цього ви повинні придбати квитки. У продажу квитки на літак, теплохід і дирижабль. Відповівши на ці запитання, ви станете власниками квитків.
Отже, 5 правильних відповідей - на літак, менше правильних відповідей - квиток на теплохід, а іншим доведеться добиратися на дирижаблі. Це не зовсім зручно, і ваша подорож затягнеться надовго.
2. Мотивація навчальної діяльності .
Ми здійснимо з вами захоплюючу подорож по Австралії. Для цього нам буде необхідний набір знань і вмінь , отриманих на минулих уроках. Ці знання та вміння вам знадобляться в майбутньому при вивченні інших материків і надалі в житті. Де б ви не були , вам знадобляться навички роботи з картою , з навчальною та науковою літературою .
Постановка завдань навчальної діяльності.
Перед вами листок індивідуальних досягнень. На уроці ви будете відзначати в ньому свої успіхи на кожній із станцій прямування по материку Австралія .
Прізвище ім'я 7 клас
Станції .
1 станція «Придбання квитків»
2 станція «Гра " Снігова куля "
3 станція « Угадай – но »
4 станція " Характеристика клімату Австралії " .
5.станція « Вгадай тварин і рослини Австралії».
6 стація «Знайди наслідки».
7 станція «Виправте послання Незнайка та його друзів».
3.Узагальнення і систематизація знань учнів
1 станція « Придбання квитків».
Зараз ви самостійно обрете вид транспорту на якому будете подорожувати. Слухайте уважно, записуйте відповіді на запитання.
Інтегровані питання .
1 . Крайня південна точка материка .
2 . Назвіть заслуги АбеляТасмана .
3 . Якими корисними копалинами багата Австралія ?
4 . Австралія - найжаркіший материк ?
5 . Що зображено на прапорі Австралії?
6 . Якими океанами омивається Австралія зі сходу ?
7 . Назвіть столицю Австралії?
Отже, квитки куплені! Поміняйтеся квитками і перевірте правильність відповідей. Згідно правильності відповідей у листки індивідуальних досягнень напишіть вид транспорту. Поставте в листки індивідуальних досягнень оцінку або кількість отриманих балів. Всі розсаджуються по місцях, і наша подорож почалася!
2 станція гра " Снігова куля "
(Учитель називає один термін або назву якого - небудь об'єкта Австралії , а учні повинні його якнайкраще охарактеризувати, хто дасть найкращу характеристику, той і перемагає , за кожну ознаку учасник отримує один бал.
Наприклад: Учитель каже Тасманія, а учні доповнюють - острів, відкрив Абель Тасман, знаходиться на півдні Австралії і.т.д. Оцінює дане завдання вчитель).
3 станція . « Угадайка »
1 . Що тут зайве і чому?
Кенгуру, качконіс, акація, жирафа, вельвічія .
2 . У якого великої сумчастої тварини дитинча народжується завбільшки з волоський горіх.
3 . Яка сумчаста тварина отримала назву « тигр» ?
4 . Що означають ці слова?
Вікторія, єхидна, евкаліпт, Ейр, акація, Муррей, Тасманія, ему, Великий вододільний хребет, оазис, коала, піщана, аборигени.
За кожну правильну відповідь учні отримують бали. Протягом уроку, учні , які подорожують на дирижаблі, що набрали за три завдання найбільшу кількість балів, можуть пересісти на інший вид транспорту.
4 станція " Характеристика клімату Австралії " .
Географічний диктант .
За допомогою даних тестів вказати характерні особливості кожного з кліматичних поясів Австралії. Робота індивідуальна. Взаємопревірка .
А - субекваторіальний
Б - тропічний пустельний .
В - тропічний вологий.
Г - субтропічний середземноморський.
1 . Зима трохи холодніше літа , але відрізняється сухістю .
2 . Опадів випадає мало .
3 . Опадів випадає багато .
4 . Весь рік дмуть пасати .
5 . Вітри сезонно змінюються.
6 . Влітку панують екваторіальні , а взимку тропічні повітряні маси.
7 . Волого і жарко весь рік.
8 . Влітку панують екваторіальні , а взимку тропічні повітряні маси.
9 . Панує на сході материка .
10.Значні сезонні відмінності в температурі та опадах .
11 . Сприяє розвитку саван і рідколісь .
12.Сприяє розвитку твердолистих вічнозелених лісів і чагарників.
13.Сприяє розвитку пустель і напівпустель .
14.Сприяє утворенню кріків.
15.Розповсюджений на більшій площі материка .
16.Находиться на південному заході материка .
Правильні відповіді . А - 1 , 5 , 6 , 10 , 11 , Б - 2 , 4, 13 , 14 , 15 ; В - 3 , 4 , 7 , 9 ; Г - 5 , 8 , 10 , 12 , 16.
5 станція. « Відгадай тварин і рослини Австралії».
1 . В Австралії і на прилеглих до неї островах ще недавно водився цікавий представник сімейства сумчастих. У даний час цей хижак зустрічається в дуже невеликій кількості тільки на острові Тасманія. Тіло тварини покрито сірувато - бурою шерстю, пересіченою на спині 16 - 19 темними смугами. За ці смуги і люту вдачу європейські переселенці назвали цього звірка «тигром».
2. Багато видів цього дерева пристосувалися до сухого клімату Австралії. Коренева система їх глибоко йде в землю, а листя сухе і жорстке . Колір його сіруватий, і воно покрите товстою шкіркою. Вузькі листочки завжди розташовані ребром до сонця і не дають тіні. Деякі види досягають висоти більше 120 метрів і товщини стовбура більше 10 метрів.
3. У його потовщеному стовбурі накопичується вода, яку дерево використовує в посушливий період. Листя у цієї рослини замінені подовженими пагонами, що нагадують голки хвойних дерев. Такі голки - гілочки випаровують менше вологи .
4. Відомо кілька десятків видів цих тварин. Це великі травоїдні тварини з довгими хвостами, довгими задніми ногами і дуже короткими передніми. Пересуваються вони дуже швидко, стрибками. За ними полюють заради пухнастого хутра. Деякі види живуть на деревах.
5. Цей звір родич вомбата, ще більш далека - кенгуру та опосума: всі вони сумчасті тварини. Вони абсолютно не п'ють, тому назва цього звірка перекладається, як непитущий воду. Вони харчуються виключно листям певних видів евкаліптів. Життя у них проходить в основному в підвішеному стані, вони досить ледачі і лише зрідка спускаються на землю.
6.Живе в норах недалеко від річок. Відшукує корм у річковій твані . Ця тварина кладе яйця як птах, але годує дитинчат молоком. Його важко тримати в неволі.
6 станція «Знайди наслідки».
Причиною яких наслідків може стати кожна із зазначених у другій графі таблиці особливостей природи Австралії. Заповнити третю графу таблиці. Роботу виконують індивідуально.
Причини Особливості природи Наслідки
Південний тропік майже посередині перетинає Австралію. Південний тропік майже посередині перетинає Австралію.
Південний тропік майже посередині перетинає Австралію. Знаходиться субекваторіальний кліматичний пояс
На півдні Австралії в зимовий період переважає помірне повітря, у літній тропічне . Знаходиться субтропічний кліматичний пояс.
На сході материк простягаються гори з півночі на південь. Знаходиться субтропічний кліматичний пояс.
7 станція « Виправте послання Незнайка та його друзів».
Збулася моя давня мрія. Хвилі Тихого океану в останній раз торкнулися днища нашого судна. Ми в Австралії, на самому величезному материку земної кулі ! Стояв вересень, скрізь відчувався прихід весни. Шари снігу ще лежали під високими евкаліптами, які стояли зеленими, так як вони ніколи не скидають хвою . Пінгвіни , яких виділяли на снігу їх чорні фраки , відбирали корм у птаха - секретаря. Кенгуру величезними стрибками наздоганяла тигра. Найнявши караван верблюдів, ми рушили вздовж річки Замбезі, і потрапили в пустелю Сахара. Там було тепло, ліси стояли в зеленому вбранні, особливо гарні були молоді листочки на березах. На березі найкрасивішого і глибокого у світі озера Танганьїка зробили привал, наловили тунців, зварили смачний український борщ з тунця, і написали ці нотатки.
Виправте послання, якому материку належать допущені помилки в даному тексті .
Перевірка.
Учитель читає правильне послання, учні займаються самоперевіркою. Отримані бали виставляють у листки індивідуальних досягнень .
4. Підведення підсумків уроку .
За кількістю балів вчитель виставляє оцінки в щоденник і журнал .
5. Домашнє завдання.
Скласти інший варіант листа Незнайки про Австралію.