Урок-вікторина "Південна Америка"

Про матеріал
Розробка узагальнюючого уроку з географії для 7 класу на тему: "Південна Америка"
Перегляд файлу

Узагальнюючий урок-вікторина «Південна Америка» 7 клас.

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми: Південна Америка»; розвивати творчі здібності учнів, географічне мислення, виховувати пізнавальний інтерес.

Обладнання:фізкарта Південної Америки, політична карта світу, атласи, прапори та герби держав.

                                       Хід уроку:

I . Організаційна частина. Мотивація навчальної діяльності.

II. Оголошення теми, мети уроку.

Вступне слово вчителя.  Щоб узяти участь в грі

                                             Всі сьогодні ви прийшли

                                             Щоб змагатись,вигравати-

                                            Південну Америку треба знати

                                            Зараз всім на здивування

                                           Почнемо ми ці змагання.

Любі друзі! Урок буде проходити у вигляді змагання команд.

Клас об'єднується у 2 команди. Кожна команда обирає назву і капітана.

III.Узагальнення і систематизація вивченого.

Учитель. Мандрівка завжди починається з карти. Почнемо з неї і ми, перевіримо, як ви засвоїли географічну номенклатуру.

1.Картографічний конкурс. (Розминка біля карти).

По черзі кожен член команди показує і називає об'єкт материка. За кожен правильно показаний об'єкт 1бал.

                                              Варіант №1

1.Панамський канал.

2.Мис Гальїнас.

3.Бразильське  плоскогір'я

4.Ла- Платська низовина

5.Озеро Тітікака

6. Річка Амазонка

7.Річка Оріноко

8.Гори Анди

9.Водоспад Ігуасу

                                       Варіант №2.

1.Острів Вогняна Земля

2.Мис Кабу-Бранку

3.Гвіанське плоскогір'я

4.Амазонська низовина

5.Гора Аконкагуа

6.Річка Парана

7.Орінокська низовина

8.Карибське море

9.Водоспад Анхель

 

2 .Конкурс : Що таке? Хто такий?

Учасники команд повинні пояснити назви об'єктів, які знаходяться у Південній Америці. За кожну правильну відповідь-1бал.                                          

1.Інки (корінні  народи материка, культуру яких знищили європейські колонізатори).

2.Анхель(водоспад на р. Чурун, висота якого 1054м.)

3.Котопахі (діючий вулкан в Андах, його висота 5897м. «Сяюча гора»- так індіанці назвали цей вулкан,нагадуючий ідеальний конус).

4.Пампа («рівнина»-природний комплекс, який займає майже всю Ла- Платську низовину, простягнувшись з півночі на південь на 2000км у субтропічному поясі, зона степів).

5.Вогняна Земля ( острів на півдні материка).

6.О. Гумбольдт (німецький дослідник, учений, який описав окремі області материка).

7.Вікторія-регія (водяна латаття в р. Амазонка, лист якої сягає 2м у діаметрі і витримує вантаж до 50 кг).

8. Броненосець ( тварина саван, виконує роль санітара, швидко знищує залишки тварин, що загинули).

9.Парана (річка басейну Атлантичного океану, назва якої в перекладі означає «мати моря»).

10.Колібрі (найменший птах світу, маса якого 2г).

11.Метиси (нащадки шлюбів європейців та індіанців).

12.Тітікака (найбільш високогірне озеро світу в тектонічній котловині на висоті 3812м).

 

                          3. Конкурс « Знайди помилку».

За правильну відповідь- 2бали.

1.Південна Америка, Африка, Австралія- велетенські брили, що відокремились від прадавнього материка Лавразія.

2.В основі материка Південна Америка лежить докембрійська плита Наска.

3.На щитах, де на поверхню виходять кристалічні породи фундаменту, утворились низовини).

4. Із сходу до Південноамериканської  платформи прилягає складчастий пояс Анд.

5.Анди активно утворювалися в герцинську епоху  гороутворення.

6.Анди- це старі гори.

8.Анди за висотою поступаються тільки найвищим горам Австралії.

9.Найвища гора Анд-вулкан Котопахі, його висота 5897м.

10.Анди у перекладі з мови інків- олов'яні гори.

11.У Андах зосереджено 45% світових запасів міді.

12.Найбільша у світі Ла- Платська низовина має плоську  заболочену поверхню з широкими долинами.         

 

4.Конкурс «Закінчи речення» (за правильну відповідь-1бал).

1.Південна Америка з Північною з'єднується вузькою смугою суходолу …(Панамським перешийком).

2. Днем народження Америки вважають…(12жовтня 1492р).

3.Відносно екватору Південна  лежить у… (північній і південній півкулях).

4. Широка протока між Південною Америкою і Антарктидою називається…

(протока Дрейка).

5.Ліс, що лежить обабіч екватору у межах Амазонської низовини бразильці називають… (сельва).

6.Сельва вологіша, ніж аналогічна Африканська…(Гілея).

7. Відкриття Америки пов'язане з плаванням Х.Колумба в пошуках морського шляху до…(Індії).

8.Усі дерева екваторіального лісу густо вкриті  яскравими орхідеями і перевиті…(ліанами).

9. Чудово лазять і стрибають із гілки на гілку великі хижі кішки-…(ягуари.пуми).

10.Серед тварин, які живуть в Андах,трапляється гризун,що має цінне хутро…

(шиншила)

11.На неприступних скелях гніздиться найбільший і найважчий з летючих птахів…(кондор).

12.З горіхів дерева кола дістають речовини, які входять до складу відомих напоїв…(кока-кола, пепсі-кола).

 

5. Конкурс « Чомучка». За правильну відповідь-2 бали.

1. Чому Південна Америка- материк парадоксів? (Він найвологіший і при цьому тут розміщена найпосушливіша пустеля Атакама, у ній по кілька років поспіль не буває дощу).

2.Як  називають дерево і чому,яке перекладається «зламай сокиру»?

(кебрачо,воно має тверду і важку деревину ,росте в Парагваї і Аргентині).

3.Чому на карті в прибережній зоні Південної Америки не позначені 2 течії:

Ель-Ніньо і Ла-Нінья? (Ці течії тимчасово виникають,спричиняють зливи і повені на суходолі та шторми на морі, а потім зникають).

4.Чому на західному узбережжі біля моря виникла пустеля Атакама?(тропічний пояс,вплив холодної Перуанської течії, високий тиск,повітря рухається вниз, хмари не створюються).

5.Чому на столі розкладені квасоля,картопля, кукурудза,гарбуз?

Яке відношення  вони мають до теми нашого уроку? (Південна  Америка –батьківщина цих культур).

6.Чому річка Аріка в Чилі тече лише вночі? (Річка живиться водою з вершин Анд.Упродовж дня сніг на схилах тане , і річка живиться водою.Уночі вода на схилі замерзає,а вранці все повторюється).

 

6. Конкурс «Най, най».

За кожну назву-1бал.Протягом 1хвилини на аркуші необхідно написати якомога більше рекордсменів Південної Америки.

Колібрі-найменший птах світу. Анди-найдовші гори.

Анхель-найвищий водоспад. Атакама- найсухіша пустеля.

Анаконда- найдовша змія. Ліси Амазонії –найбільші за площею.

Котопахі-найвищий діючий вулкан, Тітікака- найбільше високогірне озеро.

 

7.Конкурс « Що означають цифри?»

На аркушах написані цифри,учні пояснюють що вони означають.

1-й команді:   * 6400 км (довжина р. Амазонки);

                           *6959 м ( висота г. Аконкагуа );

                           *6723 м (висота  влк. Льюльяльяко).

 

2-й команді:    *1400  км/2  (площа оз. Маракайбо);

                            *17, 8 млн. км/2  (площа  материка);

                            * 5897 м (висота влк. Котопахі).

 

8. Конкурс  « Заморочки з бочки». За повну відповідь- 3 бали.

Представники команд тягнуть конверти в яких вирізки гербів держав Південної Америки(по 2 герба). Необхідно визначити назву держав і скласти коротку характеристику. Приклади:

Бразилія- найбільша держава за площею і населенням. Виділяється розвитком промисловості і сільського господарства. Займає близько 50% материка. Надра багаті залізною рудою, золотом,бокситами,марганцем.

1-е місце за обсягом видобувної промисловості. Розвинуті автомобільна, хімічна, текстильна, швейна промисловість. Найбільший виробник кави, цукрової тростини, какао. Відома карнавалом і футболом.

 

Аргентина- у перекладі «срібна»- це друга за площею та рівнем розвитку держава Південної Америки. Головне багатство- пампа- великі рівнини з родючими грунтами.Країна- світовий виробник зерна, м'яса,вовни.Добре розвинуте машинобудування, хімічна, харчова, легка промисловість.

Столиця- Буенос- Айрес.

Чилі- «найдовша» з усіх країн Південної Америки- близько 4300 км, при цьому середня ширина 175 км. Чилі є найбільшим виробником міді. Природне багатство країни- 30 національних заповідників, де охороняються унікальні об' єкти флори і фауни. Провідне місце за видобутком і продажем природної селітри, йоду , молібдену. На о. Пасхи музей просто неба з кам'яних баб.

Перу-держава на заході Південної Америки. Природа надзвичайно різноманітна та контрастна. Добре розвинута видобувна промисловість,переробна:чорна і кольорова металургія, хімічна, нафтопереробна, харчова, текстильна. Вирощують бавовну, цукрову тростину,каву, какао. Розводять велику рогату худобу, свиней,вівців, лам, альпак. Столиця- Ліма.

 

IV. Підбиття підсумків.Рефлексія.

                              Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Продовжіть речення:

*Для мене сьогодні на уроці було незвичним те, що…

*Сьогодні цікавим для мене було…

Визначаються найактивніші учні. Кращі знавці нагороджуються.

V.Домашнє завдання.

Скласти ребуси та загадки до теми: «Південна Америка».

 

 

 

 

 

 

 


                              

docx
Додано
25 лютого 2019
Переглядів
3167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку