Урок-подорож "Ділення натуральних чисел"

Про матеріал

Метою даного уроку є закріпити в учнів уміння виконувати ділення над натуральними числами в процесі розв'язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок учнів, культури математичної мови і записів; формувати інтерес до математики; виховувати самостійність, наполегливість, взаємодовіру.

Перегляд файлу

 

Тема. Розв’язування вправ на ділення натуральних чисел

 

 

Мета: закріпити в учнів уміння виконувати дію ділення над натуральними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок учнів, культури математичної мови і записів; формувати інтерес до математики; виховувати самостійність, наполегливість, взаємодовіру.

 

Обладнання: картка-квиток, математичне лото, схеми до задач, мультимедійна дошка.

 

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

 

Форма проведення уроку: урок-подорож.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Оголошення теми, завдань

Вчитель повідомляє тему, очікувані результати.

 

            Минуле і майбутнє… Таємниці історії, великі відкриття і сучасні досягнення науки, різні області застосування знань… Усе хочеться побачити і про все довідатися. А найкращій спосіб пізнання – це подорож.

 

            Сьогодні ми з вами відправляємось у захоплюючу подорож. Протягом усієї подорожі нас супроводжуватиме МАТЕМАТИКА, а зупинимося ми сьогодні на станціях Історичній, Біологічній і Географічній. Але для того, щоб розпочати подорож, слід придбати квитки, вартість яких виражається не грішми, а вашими знаннями. Розіб’ємося на три групи, бо для кожної групи виділяється 1 вагон в електричці.

 

 ІІІ. Гра  «Розпродаж квитків»

 

За правильну відповідь учні одержують квиток.

 

1.   Від перестановки множників…

 

2.   Якщо один із множників дорівнює нулю, то

 

3.   Щоб знайти невідомий множник…

 

4.   Якщо добуток дорівнює нулю, то…

 

5.   Як називаються компоненти при діленні?

 

6.   Щоб знайти невідоме ділене…

 

7.   Щоб знайти невідомий дільник…

 

8.   Частка двох рівних чисел дорівнює…

 

9.   Ділити не можна на…

 

10. При діленні на 1 отримуємо…

 

12.  Як дізнатися у скільки разів одне число більше за інше?

 

ІV. Оформлення квитків

 

              Отже, ви розмістилися в трьох вагонах і своїми знаннями  довели, що можете вирушати в подорож. Але спочатку виберіть керівника  групи, який буде відповідати за вас під час подорожі, допомагати вам. Наступне ваше завдання – оформити квитки. У кожного з вас на картці-квитку є приклад, який ви розв’язуєте в зошиті, а на картці фіксуєте тільки відповідь і здаєте керівнику.

 

Картка № 1 «Квиток»

Заповніть пропуски:

1)  84 : 7 = ___

2)  ___* 7 =  0

3)  64 : ___ + 23 =25

4) 24  : ___  =  1

5) 47  : ___=  47

6) 0 : 56 = ___

7) 98 : 0 = ___

 

Учні заповнюють пропуски і пояснюють, якими правилами вони користувалися.

 

V. Станція «Історична»  (слайд 2)

 

Одного разу  в англійському графстві Камберленд почалася гроза, сильний вітер виривав дерева з коріннями, утворюючи ями. В одній з таких ям жителі побачили чорну речовину. Назву цієї речовини зашифровано рівняннями. Необхідно  розв’язати рівняння, корені замінити літерам за допомогою таблиці.

 

 1)      9 * х = 72;              

           х = 8 (Г)

 

2)      у · 16 = 448;       

         у = 28 (Р)

 

3)      х : 8 = 13;           

         х = 104 (А)

 

4)      169 : у = 13;     

         у = 13 (Ф)

 

5)      5х – 13 = 32;

          х = 9 (І)

 

6)      48 : х + 4 = 8;                   

         х =12 (Т)

 

Діти одержують слово «графіт».

Шматочками графіту пастухи стали позначати овець, а торговці робили написи на кошиках і ящиках. Це відбулося в 1556 році. Перші олівці мали недолік – вони бруднили пальці й швидко ламалися. Шматки графіту обмотували тасьмою чи тканиною, а для міцності змішували з сіркою, сурмою, смолою. Пізніше  до графіту почали додавати глину і висушували в печі. Сучасний олівець з’явився в кінці ХVІІІ сторіччя.

 

V І. Повідомлення учнів з історії ділення

Найстаріший  знак ділення - це (/). Вперше його застосував англійський математик Уільям Отред у 1631 році.

Німецький математик Лейбниц використовував двокрапку (:). Цей символ вперше він застосував у 1684 році.

Німецький математик Йоханн Ран ввів для позначення ділення знак (÷) разом зі знаком множення у вигляді зірочки ()  у 1659 році.

VІІ. Станція «Біологічна»

(слайд 3)

Задача 1. Граничний вік слона близько 200 років,  що в 5 разів більше, ніж вік лева. Який граничний вік лева?

 

Задача 2.  З двох сіл Квіткове і Лугове, відстань між якими 14 км, одночасно назустріч один одному полетіли стриж і шпак. Швидкість польоту стрижа – 1600м/хв.. Знайти  швидкість польоту шпака, якщо через 5 хвилин  пташки сіли на одне дерево?

 

 

 

 

VІІІ. Гра «математичне лото»

 

Картка №2 «Математичне лото»

 

       Розв’яжи приклади та викресли з картки «лото» найдені результати:

  1. 1248 : 24
  2. 25600 : 80
  3. 876000 : 100
  4. 25 + 144 : 8
  5. 15045 : (37 – 22)

 

105

 

 

 

1003

 

3200

 

 

502

 

 

52

 

 

15

 

876

 

 

 

 

8760

 

 

43

 

Учні знову вирушають у путь і проводиться гра «математичне лото». Картки «лото» розкладені  на партах. Учні розв’язують у зошитах приклади, а знайшовши відповідь, викреслюють її з карток.

Залишилися невикресленими числа __________

 

ІХ. Станція «Географічна»

(слайд 4)

Задача 3.  З 640 найважливіших культурних рослин земної кулі 72 рослин походить з Північної та Південної Америки, що на 42 рослини менше, ніж з Африки і в 4 рази більше, ніж з Азії. Решта рослин походить з інших континентів. Скільки видів рослин походить з інших континентів?

 

 

 

ХІ. Підсумки уроку та домашнє завдання

 

Подорож закінчується.

 

Запитання до учнів

 

-          Чи сподобалося вам подорожувати разом з математикою?

 

-          Що встигли зробити за урок?

 

-          Що з уроку найбільше сподобалося?

 

-          Чи працювали з повною віддачею?

 

-          Хто працював найкраще?

 

Оцініть свій емоційний стан  за допомогою смайлів настрою.

 

Запис домашнього завдання.

doc
Додав(-ла)
Dmytrenko Marina
Додано
2 січня 2019
Переглядів
850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку