Урок-подорож до Франції

Про матеріал
Мета уроку узагальнити і систематизувати знання, вміння і навички учнів розв’язувати задачі та вправи на всі дії з натуральними числами; їх вміння застосовувати набуті знання у практичній діяльності. Урок проходить у вигляді подорожі до Франції.
Перегляд файлу

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

  • дидактична: узагальнити і систематизувати знання, вміння і навички учнів розв’язувати задачі та вправи на всі дії з натуральними числами; перевірити як учні засвоїли тему, їх вміння застосовувати набуті знання у практичній діяльності;
  • розвивальна: розвивати логічне, раціональне та критичне мислення, уяву, кругозір, формувати вміння співпрацювати під час виконання групових завдань;
  • виховна: виховувати спостережливість, охайність ведення записів, працьовитість, організованість, вміння знаходити вихід із скрутних ситуацій.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.

Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, зошити до теми, диференційні завдання для роботи, кросворд, картки настрою.

 

«Математику вже тому вчити потрібно,

що вона розум до порядку приводить».

М. В. Ломоносова

Девіз: „Не соромно не знати, а дуже соромно не хотіти знати!”

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

                     І знов дзвінок запрошує у клас,

У царство логіки, краси і сили.

Багато тут цікавого

У зоряні хвилини ви відкрили.

Сьогодні в нас урок незвичний,

Хоча він і математичний,

Бо гості в класі є у нас.

То ж починаймо в добрий час.

Для початку пригадаємо вислів відомого математика М. В. Ломоносова «Математику вже тому вчити потрібно, що вона розум до порядку приводить». (слайд 1)

Сьогодні ми з Вами вирушаємо у подорож до чарівної країни. Ми відвідаємо з вами цікаві місця цієї країни, познайомимося з їх історією.

ІІ. Актуалізація опорних знань

    А вирушимо в  подорож на автобусі і для цього потрібно придбати квитки. Розгадавши  кросворд. (слайд 2-9) ми з вами не лише придбаємо квитки, а й побачимо країну в яку ми поїдемо.

1. Вираз, за допомогою якого знаходимо математичну величину.

2. Як називають числа, що використовують при лічбі предметів?

3. Ділене, дільник,…

4. Знак віднімання.

5. За допомогою цих знаків записуються  числа.

6. Результат множення кількох однакових множників – це є …… числа.

7. Рівність, яка містить невідоме число.

 

Ф

О

Р

М

У

Л

А

Н

А

Т

У

Р

А

Л

Ь

Н

І

 

 

Ч

А

С

Т

К

А

 

 

М

І

Н

У

С

 

 

Ц

И

Ф

Р

И

 

С

Т

Е

П

І

Н

Ь

 

Р

І

В

Н

Я

Н

Н

Я

 

Отже, ми сьогодні з вами відвідаємо Францію. (слайд 10)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Формулювання теми, мети і завдань уроку

    Подорожувати визначними місцями Франції  нам буде допомагати математична тема сьогоднішнього уроку: „Розв’язування вправ  та задач на всі дії з натуральними числами’. Протягом подорожі ми з вами узагальнимо і систематизуємо знання по даній темі та перевіримо вміння  застосовувати їх у практичній діяльності. (слайд 11-12)

Отже, основним завданням уроку є не просто подолання маршруту  країни, але й повторення всіх арифметичних дій з натуральними числами та вміння застосовувати їх до розв’язування прикладів та задач.

Ну а працювати ми будемо за девізом: „Не соромно не знати, а дуже соромно не хотіти знати!”

ІV. Розв’язування задач і вправ

А тепер, рушаймо!  Оскільки ми вирушаємо з України, то дорога до першої зупинки займе певний час, щоб його скоротити, люди, зазвичай, у дорозі або читають, або розмовляють, спілкуються, заводячи нові знайомства. Давайте і ми з Вами трохи відволічемось, а саме –  пригадаємо, за якими правилами визначається порядок дій при обчисленні числових виразів?

 

  • Які математичні дії ми з вами вивчили? (слайд 13)
  •  Який порядок виконання цих дій?
  • А якщо є дужки, тоді який порядок виконання?

Порядок виконання дій визначається таким правилом:

  1. У виразах із дужками спочатку обчислюють значення виразів у дужках.
  2. У виразах без дужок спочатку виконуються піднесення до степеня, потім по порядку зліва направо множення і ділення, а потім додавання і віднімання.

      А ось і перша зупинка нашої подорожі – Ейфелева вежа. (слайд 14)

Ейфелева вежа є найбільш пізнаваною і відвідуваною пам'яткою в світі. На неї щороку піднімається понад 5 мільйонів туристів, що в сумі за всю історію її існування становить близько 240 мільйонів людей. І це не рахуючи величезної кількості тих, хто вважає за краще забиратися на вежу, а задовольнятися її спогляданням з боку. Це візитка  Франції. Що стосується розмірів Ейфелевої вежі, то за даними 2010 року її висота дорівнює 324 метрам. Ейфелева вежа - привабливий об'єкт для туристичних відвідувань. В один момент на ній, без шкоди для конструкції, можуть розміститися 10 400 осіб. Тут крім оглядового майданчика, розташованого на третій платформі, висота якої досягає 274 метри, є ресторани та кафе. Особливий інтерес становить, звичайно, знаменитий гастрономічний ресторан «Jules Verne» («Жюль Верн») у скляній галереї. Він розрахований на 120 місць Майже немає такої людини, яка б не мріяла побувати тут. А ми з вами тут повторимо правила усної лічби, розв’язавши приклади, записані на дошці. (слайд 15)

а) (( 4444: 44 + 23): 62 + 128 ): 130 · 419 = 419 ;

б) (( 66 – 39 ): 27 · 77 +23 ): ( 53 +141: 3 ) = 1.

         Із завданнями ми справилися, можемо рухатися далі. Під час руху розв’яжемо декілька логічних задач. (слайд 16)

  Качка, стоячи на одній нозі, важить 2 кг. Скільки вона буде важити,

      якщо стане на другу ногу? ( 2 кг)

  Боцман старший за юнгу на 10 років. На скільки років він буде

      старший за юнгу через 5 років? (на 10 років)

     О, ми  заговорилися і мало не пропустили зупинку. А це Єлисейські поля. (слайд 17)

Єлисейські поля – символ розкоші і багатства, одна з найбільш фешенебельних вулиць світу. Єлисейські поля – найпопулярніша вулиця Парижа, кожну годину по ній проходить до 80 тисяч чоловік! Довжина вулиці 1950 метрів та ширина 71 метр. Найвидатніша пам’ятка Єлисейських полів – Тріумфальна арка , яку звели за наказом Наполеона в пам’ять про тих, хто боровся за Францію під час революцій і наполеонівських воєн. У її підніжжя проводяться заходи, присвячені важливим подіям у житті Франції, а також свята і народні гуляння. Поруч з аркою розташована Могила Невідомого Солдата і горить Вічний вогонь. Арка оточена сотнею гранітних тумб, які символізують стоденні правління Наполеона. На стінах споруди відображені імена полководців, тут можна надовго зупинитися, розглядаючи барельєфи, що зображують батальні сцени.

Тут ми з Вами повинні показати, які ми фахівці у розв’язуванні рівнянь: (слайд 18)

а)  (49х – 67 ): 2 = 285;   

б) (67 + 34) + 8х =205;  

в) 2х + 3х – 43 = 22.     

Розв’язання


а)  (49х – 67 ): 2 = 285;

  49х – 67 = 285 · 2;

  49х – 67 = 570;

 49х = 67 + 570;

 49х = 637;

 х = 637: 49;

 х = 13.

Відповідь. 13

      б) (67 + 34) + 8х =205;

              101+ 8х = 205;

          8х = 205 – 101;

8х =104;

           х = 104 : 8;

             х = 13.

Відповідь.13 

в) 2х + 3х – 43 = 22;

 5х – 43 =22;

  5х = 22 +43;

  5х = 65;

  х = 65: 5;

  х = 13.

Відповідь.13 


Увага! Ми наближаємось до острову, де розташований знаменитий собор Франції  Нотр-Дам-де-Парі. (слайд 19)

Цей знаменитий собор, який  увічнив в своєму  романі Віктор Гюго, називають серцем Парижу. Собор Парижскої богоматері відвідують  до 13 мільйонів туристів за рік і це найбільш відвідувана пам’ятка світу. Собору більше 850 років. В хранилищі собору  Нотр-Дам-де-Парі зберігаються  головні  християнські  реліквії: Терновий Вінок  Ісуса Христа, гвізд, яким  він був прибитий до хреста, і частина  самого хреста. 

 У соборі нас чекає задача

Задача гіда:

За один день собор відвідало  240 туристів , за наступний – втричі більше. Скільки туристів відвідало собор за два дні? (слайд 20)

Розв’язання

  1. 240 · 3 = 720 ( т.) – відвідало туристів за другий день;

2) 240 +720= 960 ( т.) – відвідало туристів  за два дні.

Відповідь: 960 туристів.

            Все, всі завдання, які були поставлені перед нами на цій зупинці ми виконали, тепер можемо вирушати далі.

На горизонті ми бачимо, як з’являється відомий оперний театр у Парижі  Гранд-Опера. (слайд 21)

Гранд-Опера або Опера Гарньє - головний театр французької столиці і одна з найбільших оперних сцен світу. Розкішний палац, де парижани вперше почули безсмертні шедеври Прокоф’єва і Стравінського, легендарний театр, в якому над декораціями сидів сам Пікассо, а в якості художника по костюмах виступала велика Шанель, був і залишається частиною світової культурної спадщини. Театральні підмостки Гранд-Опера в Парижі - це свого роду музичний олімп, який підкоряється лише обраним. Місце, де зривали овації Федір Шаляпін і Галина Вишневська, в якому представляли свої найскладніші програми Рудольф Нурієв і Вацлав Ніжинський, вже давно стало національним символом Франції і однією із знакових пам’яток її столиці.

      По сусідству з цим театром знаходиться ще один відомий музей світу.  А щоб дізнатися його назву  вам потрібно виконати множення, та розмісти їх за  зростанням. (слайд 22)

Порядок запису букв:

Розв’язання


128

135

144

200

Л

У

В

Р


8 = 200    (Р)
32 4 = 128    (Л)

 12 12 = 144  (В)

 15 ∙ 9 = 135     (У)

 

 

 

 

 


 


Порядок запису букв:

Відповідь. ЛУВР. (слайд 23)

Лувр – головна будівля Парижа починаючи з 12 століття, колишня королівська резиденція, один з найстаріших, найбагатших і великих музеїв світу, сховище колекцій скарбів найдавніших цивілізацій, символ блискучого Парижа в минулому і Франції в сьогоденні і майбутньому. У Луврі зберігається більше 300 000 тисяч експонатів, багато з яких унікальні. У свій час колекція музею поповнювалася самими різними шляхами. Так, найвідоміший його експонат, «Джоконду» Леонардо да Вінчі придбав в 1519 році король Франциск I, Венера Мілоська була знайдена в 1820 році в Туреччині та і придбана французьким послом, картину Паоло Веронезе «Шлюб у Канні» просто вкрали у венеціанському монастирі в 1798-го, а полотно Ель Греко «Христос на Хресті» також було не варто музею нічого – його забрали з будинку суду в місті Прадес, що у французькій області Східні Піренеї. Багато експонатів – колишні військові трофеї, археологічні знахідки або ж щедрі дари. Лувр сьогодні – третій за величиною і самий відвідуваний на планеті музей.

І вирушаємо в дорогу далі, поки ми рухаємось до наступної зупинки, давайте виправимо помилки в таких прикладах: (слайд 24)

 

    а)  345                        б) 4530  15

         104                             45      32

        --------                            30

       1360                                30

       345                                  0

       ---------

       4810

        Ось ми і скоротили собі час і під’їхали до наступної зупинки. Прибуваємо в  Версаль .  (слайд 25)

Версаль - палацово-парковий комплекс , який знаходиться в однойменному передмісті Парижа. Версаль входить до списку 100 чудес світу, а з 1979 року включений до Списку об'’єктів Всесвітньої спадщини Юнеско.

Весь комплекс ділиться на такі основні зони:

Шато (головний палац у Версалі);

Великий Тріанон;

Малий Тріанон (особняк Марії-Антуанетти);

Ферма Марії-Антуанетти;

сади;

Парк.

 

Знайдіть значення виразу:  245 (408 - 48) + 76826 : 107. (слайд 26)

Розв’язання

245 (408 - 48) + 76826 : 107 = 88 918

  1. 408 – 48 = 360;
  2. 245
  3. 76 826 : 107 = 718;
  4. 88 200 + 718 = 88 918.

Доки автобус їде, давайте з Вами трохи відпочинемо, а саме – порозгадуємо загадки. (слайди 27-30)


 


1. На число це – знайте діти,-

Заборонено ділити,

Проте множити – чудово

Зразу відповідь готова

Не роби собі проблем,

Обережно будь з……

                                  (Нулем)

     

  2.2. Від числа число відняти –

       Можна результат дістати.

       Зовсім це не таємниця

       Зветься результат -….

                                           (Різниця)


      3. Дія ця із плюсом дружить

    І вона важлива дуже,

    Бо вона – даю Вам слово –

    Арифметики основа

    Щирі Вам вітання

    Від дії …..

                                         (Додавання)

 4.Чисел  натуральних у світі є багато.

Серед них найбільше

ми не зможемо назвати.

А найменше знать годиться

Це звичайно… 

 (Одиниця)


    Ми прибули в самий населений регіон Франції Іль-де Франц  (слайд 31)

Крім того це містечко також є історичною областю Францію. Цей регіон є вельми привабливими для туристів, оскільки  мають у розпорядженні велику кількість різноманітних старовинних дворянських замків, парків, соборів і живописних невеличких міст, кожне з яких  може запропонувати гостям щось своє.

Тут вам потрібно вписати у геометричні фігури такі числа, які б зробили правильними рівності (однаковим фігурам відповідають рівні числа).             (слайд 32)


 

   

 

      

 

              

       

                

                 

                  

 

Розв’язання

 

 

      

 

              

       

                

                 

                  


Наша подорож визначними місцями Франції закінчується підходить до завершення, ми повертаємось до рідного місця. Але…як не привезти подарунків з Франції, адже магазини Парижа – це мрія шопоголіків. За кількістю магазинів він перевершує італійський Мілан. Ця країна славиться модою всесвітньо відомих брендів, парфумами, знаменитими сирами, винами. (слайд 33-38)

Ой, іще, мабуть не все,

Ось дивіться перед вами,

Хтось писав тут крейдою

Нам задачу ось таку.

Та дощем тут  позмивало

Цифр у прикладах чимало

Швидше ж бо часу не гайте

Цифри в приклади вставляйте. (слайд 39)

а)                                               б)

   

      

 

 

                                                                                                                                                                            

Розв’язання

а)                                               б)

   

      

 

 

V.  Підсумок уроку

      Ось ми і повернулися в рідне місто. Скажіть, які математичні знання ви застосовували під час нашої подорожі?

 Дякую Вам, учасники подорожі. Ви гарно впоралися  із завданнями і показали, що можете їх застосовувати на практиці.

Оцінювання учнів.

VІ. Домашнє завдання (слайд 40)

Скласти і розв’язати задачу на всі чотири дії (додавання, віднімання, множення, ділення) з натуральними числами.

І сувора й солов’їна
Математика - країна.
Праця в ній іде завзята.
Вмій лиш спритно рахувати.
Вмій ділити, віднімати,
Множить швидко й додавати.
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим у відповіді завжди бути.

А щоб першим у відповіді бути, вам потрібно систематично, старанно і наполегливо готуватися до уроків.

docx
Додано
10 листопада 2019
Переглядів
1191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку