Урок "Подорож до Єгипту" (математика, 4 клас)

Про матеріал
Інтегрований урок математики "Подорож до Єгипту" у 4 класі. Закріплення множення багатоцифрових чисел на одноцифрове. Вчитель Вірич Раїса Іванівна, Світанківський ЗЗСО.
Перегляд файлу

 

 

Урок-подорож

з математики

у 4 класі на тему:

 

 

j0237833


Тема: Закріплення множення багатоцифрових чисел на одноцифрове. Мета: Узагальнити і систематизувати способи розв'язування прикладів, розвивати логічне мислення, мовлення, пам'ять, уважність, підтримувати пізнавальні інтереси учнів, дати початкові знання про життя та вірування давніх єгиптян.

Обладнання: Глобус, карта, картки, малюнки про життя єгиптян, роздаткові картки.

 

Хід уроку

 

І. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми з вами будемо подорожувати до Сгипту. Ось він (показую карту). Люди здавна селилися у долині річки Нілу. Там водяться незчисленні зграї птахів. У воді живуть крокодили і бегемоти, багато риб. На берегах Нілу розкинулись гаї акацій та пальм. Тут водилися слони, жирафи, а у пустелі лунало грізне рикання лева та пантери. Отож уявімо себе на березі річки. Тут росло багато очерету - папірусу. Його зарості піднімаються вгору на висоту від трьох до шести метрів. Його єгиптяни використовували для письма. їх письмо ще називають ієрогліфами (малюнок). Писати на папірусі вміла не кожна людина, але та що вміла, займала високу посаду писаря (малюнок).

ІІ. Каліграфічна хвилинка.

Повчимося і ми красиво писати. Напишіть число 10, збільшіть його у 10 разів, отримане число збільшіть ще у 10 разів, помножте відповідь на 10 (10, 100, 1000, 10000). Прочитайте числа, які отримали. У Сгипті завжди любили математику, особливо рахувати. Тому і ми сьогодні на уроці будемо закріплювати множення чисел на одноцифрове.

  1. Математичний диктант.

А зараз ми уявимо себе великими царськими писарями, які розв'язують численні математичні завдання.

 180000 : 6  2400. 2   6* 2030   5*7840   480 :4 * 3 (80 + 20)* 100  24708*4

  1. Уточнення і систематизація знань.

На лівому березі Нілу височать знамениті єгипетські піраміди. їх вважають одним із семи чудес світу ( малюнок). Давайте і ми визначимо площу однієї з пірамід. Ширина її складає 126м, а довжина 120 м. Знайти площу піраміди. Найвища з них - Хеопса (малюнок). На будівництві її протягом року працювало 100000 осіб. Будівництво тривало 20 років. Скільки ж людей працювало на будівництві? 100000 * 20 = 2000000 (ос.) Яке число вийшло ? Хто прочитає?

  1.    Фізкультхвилинка.
  2. Закріплення вивченого матеріалу.

Фараони вели війни, тому що жадали все нових і нових багатств. Величезна армія кинулася на завоювання світу. Особливо агресивну політику проводи в фараон Тутмос. Двадцять років він провів у військових походах. Давайте попрацюємо над задачами на військову тематику.

 

  1. Тутмос III привіз з військових походів трофеїв. З чотирьох країн він привіз по 353 срібних колісниць. З трьох країн по 256 золотих. На скільки більше привіз Тутмос срібних колісниць ніж золотих?

 

  1. Швидкість вершника 50 км./ год. Він був у дорозі 3 години . Яку відстань подолав вершник?
  2. Відстань 240км лев подолав за 4години. З якою швидкістю він рухався?
  3. Воїни на колісниці рухалися із швидкістю 40 км за год. І подолали відстань 160 км. Скільки часу вони були в дорозі?
  1. Диференціація.

Для охорони пірамід виставляли охорону: велетенську статую Сфінкса (малюнок). Сфінкс - це напівлюдина, напівлев. Існує легенда, що він любив загадувати загадки. Дала завдання і нам ця чудова істота.

Уявіть себе будівельником єгипетських пірамід. Для її будівництва потрібно вам 72000 днів. За весь цей час ви використали тонни піску та каменю. Скільки років було будівельнику на початку робіт?

  1.   Робота з іменованими числами.

До наших часів дійшли спогади про велику царицю Нефертіті, її ім'я означало прекрасна (малюнок). Вона ретельно слідкувала за своєю зовнішністю, любила дорогі речі, прикраси. їй їх привозили з усього світу.

  1. Прикраси із срібла мали вагу 19 кг. 187г. ,а із золота у 7 разів більше. Яку вагу мали прикраси із золота?             
  2. Маса прикрас з діамантами, які мала цариця, дорівнювали 9ц.88кг., а прикраси з перлинами важили у 4 рази більше. Чому дорівнювала маса прикрас з перлинами?
    1. Розв 'язування виразів.

Єгиптяни обожнювали тварин, бо вони думали, що тварини живі боги. Коли помирали коти, собаки, мавпи їх ховали на кладовищах. А одну комаху, навіть, обожнювали. Яку? Дізнаєтесь, розв'язавши вираз.

 

  1.    Підсумок уроку.

У якій країні ви побували? Чим вона відома на весь світ? Хто охороняє спокій пірамід? Вам було цікаво? Тому й познайомимося з цікавими числами-паліндромами.

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 грудня 2021
Переглядів
477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку