Урок-подорож з математики
3 клас
Підготувала
вчитель початкових класів
Берестівського ліцею
Рикун О. М.
Урок-подорож
Тема. Додавання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд. Розв’язування рівнянь. Складені задачі на 2–4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач
Мета: ознайомити учнів з усним додаванням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; формувати вміння розв’язувати задачі, рівняння; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета.
Очікуванні результати: володіє навичкою усного додавання і віднімання круглих чисел; застосовує прийоми раціональних обчислень; розуміє сутність понять «рівняння», «розв’язок рівняння»; розв’язує рівняння на основі правил знаходження невідомого компоненту арифметичної дії та іншими способами; розв’язує складені задачі на 2–4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач; обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі; підтримує порядок на робочому місці; виявляє пізнавальну активність на уроках; співпрацює і взаємодіє з іншими.
Обладнання. Підручник, карта подорожі, кораблик, завдання для усного рахунку, запис музичної фізкультхвилинки, логічні задачі, картки для самооцінювання
Хід уроку
I. Організація класу до уроку Слайд 3
- Діти, давайте сядемо зручно і скажемо нашу психоформулу:
Люблю я свій розум,
Увагу і пам’ять.
Працює мій мозок
І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове
І мислю логічно.
Вчителя слово,
Здійсню я практично.
Урок має бути Ми будемо
Цікавим, повчальним, Уважними, дисциплінованими,
казковим, чарівним, активними, працьовитими,
продуктивним, плідним, зібраними, слухняними,
веселим, успішним, творчим, наполегливими, розумними,
захоплюючим творчими
II. Актуалізація опорних знань Слайд 4
(400 + 20) + 500 = 920 Н
(300 + 70) – 40 = 330 О
(500 + 40) + 50 = 590 В
(600 + 30) – 400 = 230 И
720 + 200 = 920 Н
510 + 300 = 810 К
890 – 700 = 190 А
Шифр
230 |
920 |
810 |
330 |
590 |
190 |
И |
Н |
К |
О |
В |
А |
III. Повідомлення теми уроку
— Ми сьогодні будемо вчитися усно додавати круглі трицифрові числа з переходом через розряд, застосуємо ці знання під час розв’язування задач, прикладів, рівнянь.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення нового матеріалу (с. 57, завдання 368) Слайд 6
— Розгляньте записи у підручнику.
— Поясніть обчислення:
230 + 80 = ...
Міркуйте так:
Щоб знайти суму чисел 230 + 80, треба перше число розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім додаємо десятки й одержуємо 110. До 200 додали 110, отримали 310.
2. Первинне закріплення (с. 58, завдання 369). Робота в парах
170 + 60 = 230 770 + 40 = 810
230 + 70 = 300 650 + 60 = 710
540 + 60 = 600 480 + 30 = 510
- Молодці, дітки. Рушаємо далі. Слідуюча наша зупинка на острові «Рівнянь». Давайте покажемо жителям цього острова, як ми швидко і правильно вміємо розв’язувати рівняння.
3. Розв’язування рівнянь з коментуванням (с. 58, завдання 370) Слайд 7
— Як знайти невідоме зменшуване; від’ємник?
Фізкультхвилинка
V. Розвиток математичних знань
- Зараз ми підпливаємо до острова «Задачний». Ось ми й на острові. Жителі острова розв’язують задачі скрізь і всюди, де б вони не були і щоб не робили. Нам вони також приготували задачі
1. Робота над задачею Слайд 9
Аналіз задачі за запитаннями вчителя, складання короткої умови.
Було — 780 грн і 80 грн
Витратив — ?
Залишилось — 8 банкнот по 5 грн
— Скільки всього грошей було у тата? Як ми про це дізналися?
— Скільки залишилося грошей у тата? Скільки це всього?
— Яку дію виконали?
— Яку дію треба виконати, щоб відповісти на головне питання задачі?
— Запишіть розв’язання самостійно. (Один учень виконує завдання за закритою дошкою.)
Розв’язання.
1) 780 + 80 = 860 (грн) — було у тата
2) 5 · 8 = 40 (грн) — залишилося
3) 860 – 40 = 820 (грн)
Відповідь: 820 грн витратив тато.
2. Завдання для допитливих Слайд 10
- Слідуюча наша зупинка острів «Цікавинок»
У поході ми мандруєм,
Самі їжу ми готуєм.
Вшістьох за декілька хвилин
По дев'ять чистим картоплин,
Зваримо суп із них.
Скільки буде в супі їх? (9 • 6)
На острові три зайчики сиділи,
З апетитом моркву їли,
Всіх по вісім, як один.
Скільки з'їли всіх морквин? (8 • 3)
Білка моркву посадила,
Штук шістнадцять там вродило, П'ять зайців по три зірвали, Скільки білочці зосталось? (16-(3• 5))
VI. Підсумок уроку. Вправа «Мікрофон» Слайд 11
А ось і острів «Досягнень»
— Які приклади навчилися обчислювати?
— Про що треба пам’ятати, додаючи трицифрові числа?
— Які завдання на уроці були найскладнішими?
— Які завдання вам сподобалися? Чому?
Як підсумок, можу одне лиш сказати: - Зробили багато – знання будем мати!
VII. Самооцінювання Слайд 12
VIІI. Домашнє завдання Слайд 13
С. 59, завдання 376; 377.