Урок-подорож "Електричне поле. Електричний струм"

Про матеріал
навчально-ділова гра «Подорож у країну Електрика" Мета: Узагальнити , систематизувати та перевірити знання й уміння учнів, з теми «Електричне поле та струм»;розвивати навички самоконтролю, уміння порівнювати, аналізувати та робити висновки; вдосконалювати навички розв’язування задач різного типу; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення фізики.
Перегляд файлу

Тема уроку:  «Електричне поле та струм»

 

Мета:  Узагальнити , систематизувати  та перевірити знання й уміння учнів, з теми «Електричне поле та струм»;розвивати навички самоконтролю, уміння порівнювати, аналізувати та робити висновки; вдосконалювати навички розв’язування задач різного типу; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення фізики.

 

Тип уроку: узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок

 

Метод уроку:навчально-ділова гра «Подорож у країну Електрика»

 

 

 

КМЗ уроку: презентація Microsoft PowerPoint «Електричний струм», проектор, екран, портрети фізиків,картка оцінювання знань.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний  момент.

Учитель вітається і відмічає відсутніх на уроці. 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово викладача: Приготуйтесь до уроку, відкрийте робочі зошити і  запишіть сьогоднішню дату.

Ми з вами закінчили вивчати тему "Електричне поле та струм". Відбулося Ваше перше знайомство з електрикою. "Практично немає, жодного явища природи, яке б не супроводжувалося електрикою" – стверджував відомий американський фізик - теоретик, лауреат Нобелівської премії Річард Фейман.

Електричні явища ми можемо спостерігати щоденно, щогодинно. Навіть важко уявити своє життя без електрики.Адже електрика варить сталь, пече хліб, шиє одяг, приводить в рух верстати.  А тепер погляньте на екран . Що ви бачите на ньому?

 Правильно – це інструменти та механізми, які ви використовуєте у своїй професії « Лицювальника плиточника; маляра» Скажіть,а завдяки чому вони працюють? Правильно, завдяки електричному струмові.

 

І зараз ми шляхом гри подорожі перевіримо як Ви засвоїли ази цієї складної і дуже потрібної частини фізики . Оскільки тема цього уроку є складовою програми, яка виноситься на ЗНО.(Зовнішнє незалежне оцінювання).

Ось станції, під час зупинок на яких ми зможемо перевірити Ваші знання і вміння.

1. СтанціяХвилинка

2. Формульна

3. Ерудитів

4. Кмітливих

5.Майстрів

6. Станція роздумів

7. Казкова

             Сім  є магічним числом для багатьох народів,  і надіюсь що для нас воно буде щасливим. І так поїхали.

ІІІ. Відтворення і корекція опорних знань.

  1. Перевірка домашнього завдання за допомогою інтерактивної вправи «Розминка»(станція «Хвилинка», учні  усно відповідають на питання)

Слово викладача:Перша наша зупинка - станція «Хвилинка» на якій  я з Вами проведу невеличку розминку за допомогою якої ви налаштуєтесь на подальшу нашу роботу.

Правила виконання даної вправи такі: я задаю питання і обираю учня, який      буде на нього відповідати. Будьте уважні тому, що питання я задаю швидко і відповіді від вас повинні надходити швидко.

 

1. Що розуміють підпоняттям електричний струм? (електричний струм – це впорядкований напрямлений рух заряджених частинок)

2. Які частинки вибирають за напрям руху електричного струму? (за напрям руху обирають рух додатньо заряджени хчастинок)

3. Які є види струму? (струм є постійний та змінний)

4. Який струм називаютьпостійним? (постійний струм – це струм, при якому сила і напрям з часом не змінюються)

5. Що таке змінний струм? (змінний струм – це струм, при якому сила і напрям з часом змінюються).

6. Назвіть прилад для вимірювання напруги? Як вмикається  в електричне коло?

(Вольтметр, вмикається паралельно на ті ділянки де необхідно виміряти напругу)

7. При якому з'єднані провідників сила струму одинакова в усіх ділянках кола.( При послідовному з’єднанні)

8. Яка величина залишається сталою при паралельному з’єднанні? (Напруга на всіх ділянках )

9. Прилад для регулювання сили струму в колі.   (резистор)

 10.Коротке замикання – це таке з’єднання частин ділянки кола провідником, коли(їх опір зменшується практично до нуля, а сила струму зростає)

11.Щоназиваютьелектричним колом? (сукупність сполучених між собою провідниками  електронних компонентів, джерел струму й напруги, перемикачів тощо, через яку може проходити електричний струм.)

12.Як формулюється закон Ома для однорідної ділянки кола?(сила струму в однорідній ділянці кола прямо пропорційна напрузі на ній і обернено пропорційна її опору)

 

Слово викладача:Я бачу, що ви готові подорожувати далі. У кожного з вас лежать листки само оцінювання, підпишіть їх і надалі ви самі будете оцінювати свою роботу.

Друга наша зупинка - станція «Формульна»

 На станції  сталася біда – всі формули переплутались. Ваше  завдання встановити відповідність між формулами та фізичними величинами. (1 правильна встановлена відповідність оцінюється в 0,5б. ,якщо ви   правильно виконує  все завдання, одержуєте 3 бали. Отож, увага на екран.

 

Картинки по запросу густина струму формулагустина струму

Картинки по запросу густина струму формула

сила струму

робота електричного струму                  A = UIt

 

потужність                                             P = A / t

 

опір                                                 R = U/I

 

Картинки по запросу потужність електричного струму закон Ома для повного кола

Картинки по запросу густина струму формулагустина струму

Картинки по запросу потужність електричного струму

сила струму                                                            

 

робота електричного струму                    P = A / t

Картинки по запросу густина струму формула

потужність

опір                                                              R = U/I

закон Ома для повного кола                       A = UIt

3.Треття зупинкаЕрудитів

Учитель фізики:  В місті ФОРМУЛ повний порядок, і ми переходимо до станції Ерудитів.

На станції Ерудиті ввивішено портрети вчених-фізиків без будь-яких підписів. Ваше завдання: упізнати вченого за його портретом, вказати на його основні заслуги і вказати століття, у якому жив і творив учений. Дане завдання оцінюється в  (2 бали).

Хто виконав завдання правильно – виставляєте 2 бали в лист оцінювання

4.Четверта зупинка станція –Кмітливих.

 

Слово викладача:Четверта зупинка станція – «Кмітливих», на цій станції повинні дати ґрунтовну відповідь при розв’язуванні задач. Правильно розв’язана задача оцінюється в 2 бала .

                 Розв’язування задач ми проводили на минулих уроках, тому дане завдання , я думаю, не викличе у вас великих труднощів.

 Хто розв’яже задачу біля дошки?  На це завдання відводиться до 4 хвилин.

 

 

Задача №1

Три провідники, опори яких 10 Ом, 20 Омі 30 Ом з’єднані послідовно й ввімкнені в мережу постійної напруги 120 В. Визначте загальний опір провідників і спад напруги на кожному з них.

 

 

 

Задача №2

Необхідно виготовити реостат, розрахований на 6 Ом, із нікелінового проводу з площею поперечного перерізу 0,5 мм2. Якої довжини провідник необхідно взяти? Яким буде спад напруги на повністю ввімкненому реостаті при силі струму 1,5 А?

 

П'ята наша зупинка-це станція МАЙСТРІВ.

Погляньте будь-ласка на екран та пригадайте основні елементи електричних кіл та їхні умовні позначення на схемах.

http://bibl.com.ua/pars_docs/refs/30/29996/29996_html_7cbc11dc.jpg

 

А тепер за допомогою  цих пригаданих вами елементів в зошитах намалюйте схему електричного кола. Дане завдання оцінюється в 2 бала. І так перед вами завдання:

Завдання1    І варіант

Накресліть схему з'єднання батарейки, лампочки дзвінка й двох ключів. Лампочка вмикається щоразу, коли дзвонить дзвінок, але може працювати й у випадку, коли дзвінок вимкнений.

Завдання 2  ІІ варіант

Накресліть схему з'єднання батарейки, двох лампочок і трьох ключів у коло, у якому кожною з лампочок керує свій ключ, а розмикання третього ключа приводить до вимикання обох лампочок.

Слово викладача:  А тепер зверніть увагу на дошку на якій зображено  4схеми. Порівняйте схему із зошита і дошки та назвіть правильний номер відповіді. Хто виконав завдання правильно – виставляєте 2 бали в лист оцінювання.

 

c:\windows\temp\finereader10\media\image1.jpegЩоб перевірити, чи правильно ви намалювали схему електричного кола , подивіться на екран і знайдіть свою схему.

c:\documents and settings\irina\local settings\temporary internet files\content.word\изображение 417.jpg

c:\documents and settings\irina\local settings\temporary internet files\content.word\изображение 417.jpg

 

 

c:\documents and settings\irina\local settings\temporary internet files\content.word\изображение 417.jpg

 

 

Станція роздумів. 

Слово викладача:Ми з Вами доїхали до станції «Роздумів». Наступне завдання – вправа «Знайди зайве поняття».  На  станції  «Роздумів» Вам пропонується розгадати анаграми і знайти лишнє поняття в кожному стовбці. Учень,який розгадає анаграму та знайде лишнє поняття отримає  2 бала, якщо відповідь не повна 1бал.

ИЛСА РТУМСУ

ЛЬВОТ

ЯЗДАР

ЛУНКО

САЧ

ТЮНЬОН

ПОРІ

ПАМЕР

Відповіді:

Сила струму

Вольт

Заряд

Кулон

Час

Ньютон

Опір

Ампер

Лишнє: опір – інші величини пов’язані з визначенням сили струму

Лишнє: Ньютон – інші одиниці електричних величин, або інші фамілії вчених, які вивчали електричні явища.

 

 

Слово викладача:Подорож наша підходить до кінця, ось ми і прибули на останню нашу станцію –«Казкова». Але  перш ніж її відвідати я хочу у вас запитати.  Як ви вважаєте,що станеться,якщо на нашій планеті раптово пропаде електрика? (Відповіді учнів).

Зараз на станції Казкова ми детальніше   отримаємо відповідь за допомогою відеоролика « Що буде,якщо зникне електрика»

  (Перегляд  відеоролика)

Ось і закінчилась наша подорож.Сьогодні ми з вами добре попрацювали, дуже великий об’єм навчального матеріалу повторили, закріпили уміння розв’язувати задачі.Ви побачили якою цікавою може бути фізика, побачили і переконалися в тому, що це наука про наше життя, наука, яка створює людям блага – блага цивілізації, але для цього необхідно мати знання  і добре орієнтуватися в різноманітних природних явищах.  Я упевнена,що ви успішно здасте  ЗНО і  будете використовувати   набуті знання у своїй діяльності та повсякденному житті.

А зараз підведемо підсумок нашого уроку. В ході уроку ви виставляли бали, проводили само оцінювання, зараз швиденько  порахуйте загальну кількість набраних балів і я виставлю ваші оцінки в журнал.

Відмінно справились із завданням такі учні...., і заробили  такі  бали, а такі то учні... справились з завданням не повністю, тому заробили менше балів  по 7 б.

Викладач: Своїми оцінками всі задоволені? Якщо ні, претензії приймаються протягом двох секунд.)))

 

 

 

Прізвище, ім’я:

 

Вид

Діяльності

Станція Хилинка

0 балів

Станція Формульна

6×0,5=3бала

Станція Ерудитів

2 бала

Станція Кмітлиих

2 бала

Станція Майстрів

2 бала

Стануія Роздумів

2 бала

Станція Казкова

1 бал

Загальна

Кількість

балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім’я:

 

Вид

Діяльності

Станція Хилинка

0 балів

Станція Формульна

6×0,5=3бала

Станція Ерудитів

2 бала

Станція Кмітлиих

2 бала

Станція Майстрів

2 бала

Стануія Роздумів

2 бала

Станція Казкова

1 бал

Загальна

Кількість

балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Чумак Жанна
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
3 січня
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку