Урок – подорож галактикою Хімілос 8 клас
Тема:"Кількість речовини. Розрахунок за хімічними формулами "
Мета навчальна: узагальнити й систематизувати набуті знання; відпрацювати вміння розв᾽язувати хімічні задачі,складати рівняння реакції; підготуватись до контрольної роботи; розвиваюча: розвивати основні операції мислення та пізнавальні процеси, вміння використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховна:формувати навички працювати в парах, орієнтуватися в різних ситуаціях, допомагати один одному, виховувати почуття відповідальності, творчий підхід до навчання, любов до предмета.
ХІД УРОКУ:
І Організаційний етап
Слово вчителя:
Привітання учнів, перевірка готовності до уроку.
«Сьогодні у нас незвичайний урок, в нас присутні гості. Але як годиться в гарному домі гості відпочивають, а господарі – працюють, тож і ми з вами почнемо працювати!»
Відомий американський підприємець Генрі Форд говорив «Зібратися разом це початок, триматися разом – це прогресс, працювати разом – це успіх». Тож я бажаю вам успіху сьогодні.
ІІ Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
Тема уроку: "Урок узагальнення з теми кількість речовини. Розрахунок за хімічними формулами"
Вчитель: Чи подобається вам подорожувати?
Урок проведемо у вигляді гри,подорожуючи галактикою «Хімілос»
Перш, ніж ми поринемо у гру, необхідно повторити основні поняття, які допоможуть вам подолати перешкоди.
ІІІ. Основна частина
На уроці працюємо за маршрутним листом-інструкцією. Отож , вирушаємо у нашу подорож галактикою «Хімілос»
1. Планета Елементарія
Напередодні учні отримали хімічні елементи і повинні були підготувати невелику доповідь «Цікавий факт про хімічний елемент». (H,O,N,S,Cl,Na,K,Ca,I,...)
2. Зореліт Творення
Вчитель крутить колесо «Галактики» (кожен учень обрав свій колір ;за поданим кольором , що випадає на колесі «Галактики»учень виходить до дошки )
(H, O, N, S, Na,K, Cl,Ca ,F,Cu)
2H2+O2=2H2O
2N2+5O2=2N2O5
S+O2=SO2
4Na+O2=2Na2O
2Ca+O2=2CaO
H2+Cl2=2HCl
H2+S=H2S …
Прості речовини |
Складні речовини |
|
Метали |
Неметали |
|
|
|
|
3. Комета Загадкова
Ми підлітаємо до «Комети Загадкова» , тож потрібно ознайомитися та діяти за її правилами та інструкцією як поводити себе на цій Кометі.
Вчитель крутить колесо «Галактики» (учні по черзі виходять проводити дослід)
ДОСЛІД 1
Інструкція:
Дотримуйтеся правил та техніки БЖД під час проведення досліду
Перед вами аркуші паперу, свічка та сірники.
1.За допомогою сірників запаліть свічку.
2. Візьміть один аркуш паперу .
3.Обережно піднесіть аркуш паперу над свічкою на відстані 10-15 см та почніть його рівномірно прогрівати .
Якщо ви виконали дослід правильно , то на аркуші паперу появиться формула речовини.
Робота біля дошки: визначити відносну молекулярну та молярну маси речовини, які отримали на аркуші паперу під час досліду.
Заповніть табличку :
І група ІІ група
n , моль |
М, г/моль |
m, г |
N |
|
n , моль |
М, г/моль |
m, г |
N |
H2O |
|
|
|
|
Cl2 |
|
|
|
O2 |
|
|
|
|
H2S |
|
|
|
HCl |
|
|
|
|
CaO |
|
|
|
4. Станція Зв᾽язку
Ми прибули на «Станцію Зв᾽язку» і повинні передати наші координати на супутник «Авогадро » , щоб мати допуск до нього.
Вчитель крутить колесо «Галактики» (учень виходять проводити дослід)
ДОСЛІД 2
Інструкція:
Дотримуйтесь правил та техніки БЖД при виконанні досліду
Перед вами ємкість з водою, склянка , сірники та свічка
1.Поставте свічку у ємкість з водою
2.За допомогою сірників запаліть свічку
3.Візьміть склянку та накрийте обережно свічку, що горить
Якщо ви виконали дослід правильно, то у склянку набереться вода і ви отримаєте завданням , яке повинні виконати.
Слово вчителя:
«На цій станції ми працюємо в групах , виконуючи завдання , яке ми щойно отримали з досдіду»
1. Визначити тип хімічного зв᾽язку для запропонованих речовин:
Завдання 1 групи Завдання 2 групи
NaCl, H2,H2S,KBr,O2,CaO MgI2,HCl,N2,P2O5,CuF2,I2
5. Супутник Авогадро
Слово вчителя:
Нарешті ми прибули до «Супутника Авогадро» і щоб потрапити на нього нам потрібно пройти через космічний портал «Знаю все».
Вчитель крутить колесо «Галактики» (учень виходять проводити дослід)
ДОСЛІД 3
Інструкція:
Дотримуйтеся правил та техніки БЖД під час проведення досліду
Перед вами склянка, олія, вода,барвник та ацетилсаліцилова кислота.
1. Налийте у склянку олію.
2.Додайте до води барвник та перелийте у склянку з олією.
2. Додайте у склянку ацетилсаліцилову кислоту .
Якщо ви виконали дослід правильно , то у склянці з речовинами почнуть виділятися бульбашки.
Опитування:
1. Як позначається стала Авогадро? (NA)
2. Чому дорівнює стала Авогадро? (6,02*1023 моль-1)
3. Формула для визначення кількості речовини за числом молекул речовини? (n=N/NA)
4. Формула для визначення кількості речовини за об᾽ємом речовини? (n=V/Vm)
Вправа «Я-ВЧИТЕЛЬ»
Учні в групі отримують завдання скласти задачу , де буде використовуватися стала Авогадро. Після цього групи обмінюються задачами та розв’язують їх.
6. Орбіта Думок
ІV Підбиття підсумків уроку.Рефлексія
Слово вчителя:
Інтерактивний прийом «Мікрофон».
Рефлексивні фрази на екрані:
V. Підсумок уроку. Оцінювання знань учнів
Слово вчителя:
Щиро дякую вам за урок. Ви гарно попрацювали. Я вважаю, що ви добре підготувалися до контрольної роботи.
VІ. Домашнє завдання