Урок-подорож "Галактикою Хімілос"

Про матеріал
узагальнити й систематизувати набуті знання; відпрацювати вміння розвя"зувати задачі на знаходження кількості речовини, розвивати основні операції мислення та пізнавальні процеси, вміння використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; формувати навички працювати в групах, орієнтуватися в різних ситуаціях, допомагати один одному, виховувати почуття відповідальності, творчий підхід до навчання, любов до предмета.
Перегляд файлу

Урок – подорож галактикою Хімілос  8 клас

Тема:"Кількість речовини. Розрахунок за хімічними формулами "

Мета навчальна: узагальнити й систематизувати набуті знання; відпрацювати вміння розв᾽язувати  хімічні задачі,складати рівняння реакції; підготуватись до  контрольної роботи; розвиваюча: розвивати основні операції мислення та пізнавальні процеси, вміння використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховна:формувати навички працювати в парах, орієнтуватися в різних ситуаціях, допомагати один одному, виховувати почуття відповідальності, творчий підхід до навчання, любов до предмета.

ХІД УРОКУ:

І Організаційний етап 

Слово вчителя:

Привітання учнів, перевірка готовності до уроку.

«Сьогодні у нас незвичайний урок, в нас присутні гості. Але як годиться в гарному домі гості відпочивають, а господарі – працюють, тож і ми з вами почнемо працювати!»

Відомий американський підприємець Генрі Форд говорив «Зібратися разом це початок, триматися разом – це прогресс, працювати разом – це успіх». Тож я бажаю вам успіху сьогодні.

ІІ Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

 

Тема уроку: "Урок узагальнення з теми кількість речовини. Розрахунок за хімічними формулами"

Вчитель: Чи подобається вам подорожувати?

Урок проведемо у вигляді гри,подорожуючи  галактикою «Хімілос»

Перш, ніж ми поринемо у гру, необхідно повторити основні поняття, які допоможуть вам подолати перешкоди.

  1. Вправа «Ти мені, я тобі» (Вчитель дає питання учню, після відповіді учень задає своє питання наступному учневі і т.д.)
  • ·Що таке хімія? (наука про речовини та їх перетворення)

 

ІІІ. Основна частина

На уроці працюємо за  маршрутним листом-інструкцією. Отож , вирушаємо у нашу подорож галактикою «Хімілос»

1. Планета Елементарія

Напередодні учні отримали хімічні елементи і повинні були підготувати невелику доповідь «Цікавий факт про хімічний елемент». (H,O,N,S,Cl,Na,K,Ca,I,...)

2. Зореліт Творення

Вчитель крутить колесо «Галактики» (кожен учень обрав свій колір ;за поданим кольором , що випадає на колесі «Галактики»учень виходить до дошки  )

  • Із поданих хімічних елементів учні повинні написати хімічні рівняння реакції:

(H, O, N, S, Na,K, Cl,Ca ,F,Cu)

2H2+O2=2H2O

2N2+5O2=2N2O5

S+O2=SO2

4Na+O2=2Na2O

2Ca+O2=2CaO

H2+Cl2=2HCl

H2+S=H2S …

 

  • Користуючись наведеним нижче переліком речовин заповніть таблицю:

Прості речовини

Складні речовини

Метали

Неметали

 

 

 

 

3. Комета Загадкова

Ми підлітаємо до «Комети Загадкова» , тож потрібно ознайомитися та діяти за її правилами та інструкцією як поводити себе на цій Кометі.

Вчитель крутить колесо «Галактики» (учні по черзі виходять проводити дослід)

ДОСЛІД 1

Інструкція:

Дотримуйтеся правил та техніки БЖД під час проведення досліду

Перед вами аркуші паперу, свічка та сірники.

1.За допомогою сірників запаліть свічку.

2. Візьміть один аркуш паперу .

3.Обережно піднесіть аркуш паперу над свічкою на відстані 10-15 см та почніть його рівномірно прогрівати .

Якщо ви виконали дослід правильно , то на аркуші паперу появиться формула речовини.

Робота біля дошки: визначити відносну молекулярну та молярну маси речовини, які отримали на аркуші паперу під час досліду.

Заповніть табличку :

І група      ІІ група

n ,  моль 

М,  г/моль

m,  г

N

 

n ,  моль 

М,  г/моль

m,  г

N

 H2O

 

 

 

 

Cl2

 

 

 

O2

 

 

 

 

H2S

 

 

 

HCl

 

 

 

 

CaO

 

 

 

 

4. Станція Зв᾽язку

Ми прибули на «Станцію Зв᾽язку» і повинні передати наші координати на супутник «Авогадро » , щоб мати допуск до нього.

Вчитель крутить колесо «Галактики» (учень виходять проводити дослід)

ДОСЛІД 2

Інструкція:

Дотримуйтесь правил та техніки БЖД при виконанні досліду

Перед вами ємкість з водою, склянка , сірники та свічка

1.Поставте свічку у ємкість з водою

2.За допомогою сірників запаліть свічку

3.Візьміть склянку та накрийте обережно свічку, що горить

Якщо ви виконали дослід правильно, то у склянку набереться вода і ви отримаєте завданням , яке повинні виконати.

Слово вчителя:

«На цій станції ми працюємо в групах , виконуючи завдання , яке ми щойно отримали  з  досдіду»

1. Визначити тип хімічного зв᾽язку для запропонованих речовин:

     Завдання 1 групи      Завдання 2 групи

NaCl, H2,H2S,KBr,O2,CaO     MgI2,HCl,N2,P2O5,CuF2,I2

 

5. Супутник Авогадро

Слово вчителя:

      Нарешті ми прибули до «Супутника Авогадро» і  щоб потрапити на нього нам потрібно пройти через космічний портал «Знаю все».

Вчитель крутить колесо «Галактики» (учень виходять проводити дослід)

ДОСЛІД 3

Інструкція:

Дотримуйтеся правил та техніки БЖД під час проведення досліду

Перед вами склянка, олія, вода,барвник та ацетилсаліцилова кислота.

1. Налийте у склянку олію.

2.Додайте до води барвник та перелийте у склянку з олією.

2. Додайте у склянку ацетилсаліцилову кислоту .

Якщо ви виконали дослід правильно , то у склянці з речовинами почнуть виділятися бульбашки.

Опитування:

1. Як позначається стала Авогадро? (NA)

2. Чому дорівнює стала Авогадро? (6,02*1023 моль-1)

3. Формула для визначення кількості речовини за числом молекул речовини? (n=N/NA)

4. Формула для визначення кількості речовини за об᾽ємом речовини? (n=V/Vm)

Вправа «Я-ВЧИТЕЛЬ»

 

Учні в групі отримують завдання скласти задачу , де буде використовуватися стала Авогадро. Після цього групи обмінюються задачами та розв’язують їх.

6. Орбіта Думок

 

 

ІV Підбиття підсумків уроку.Рефлексія

Слово вчителя:

Інтерактивний прийом «Мікрофон».

Рефлексивні фрази на екрані:

  • Сьогодні я зрозумів….., 
  • Було цікаво….,
  • Було важко…..,
  • Я виконував завдання….,
  • Тепер я можу…,
  • В мене вийшло….,
  • Мене здивувало…

 V. Підсумок уроку. Оцінювання знань учнів

Слово вчителя:

            Щиро дякую вам за урок. Ви гарно попрацювали. Я вважаю, що ви добре підготувалися до контрольної роботи.

  VІ. Домашнє завдання

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
17 березня
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку