Урок-подорож "Графіка. Графічний редактор"

Про матеріал

Урок-подорож 2 клас

Не урок, а справжнє свято,

Бо полинем у світи.

Мандруватимем завзято,

Юний друже, я і ти.

Цілі:

навчальна – познайомити учнів з можливостями графічного редактора Paint, його інструментами, палітрою та меню; надати можливість створити перші графічні примітиви у Paint.

розвивальна – сприяти розвитку уваги, пам'яті, логічного мислення, моториці руки при роботі з мишею; сприяти активізації роботи учнів на уроці за рахунок залучення до гри;

виховна – сприяти вихованню інтересу до предмету, акуратності, дисциплінованості, самостійності учнів.

Перегляд файлу

 

Цілі уроку:

навчальна познайомити учнів з можливостями графічного редактора Paint, його інструментами, палітрою та меню; надати можливість створити перші графічні примітиви у Paint.

розвивальна – сприяти розвитку уваги, пам'яті, логічного мислення, моториці руки при роботі з мишею; сприяти активізації роботи учнів на уроці за рахунок залучення до гри;

виховна – сприяти вихованню інтересу до предмету, акуратності, дисциплінованості, самостійності учнів. 

 

Тип уроку: інтерактивний урок-подорож, засвоєння нового матеріалу

 

Обладнання: комп’ютери, Smart-дошка, проектор, робочий зошит Г.В.Ломаковська, Г.О.Проценко, Й.Я.Ривкінд, Ф.М.Рівкінд, підручник Г.В.Ломаковська, Г.О.Проценко, Й.Я.Рівкінд, Ф.М.Рівкінд,   карта-маршрут подорожі, картки з техніки безпеки та правил поведінки у кабінеті інформатики, «квитки», розмальовки, комп’ютерна презентація до уроку, приклади малюнків, створених у Paint, Глобус, літери до висловлення «Знання – це сила».

 

Ключові компетентності:

 

*вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:

  • включитися в роботу відразу після вказівки вчителя;

загальномовленнєві вміння і навички:

  • зосереджено слухати вчителя, зв’язно передавати почуте;
  • запитувати про незрозуміле, невідоме;

загально пізнавальні вміння:

  • виконувати завдання за зразком і аналогією;

контрольно-оцінювальні вміння:

  • оцінювати свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем

*інформаційно-комунікативна:

- впевнено і критично використовувати інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби для навчання;

*загальнокультурна:

- дотримуватися правил поведінки на уроці;

*здоров’язбережувальна:

- правильно сидіти за персональним комп’ютером.

 

Предметні компетентності:

 

Початковий:

  • пригадує, що таке комп’ютерна програма;
  • пригадує що таке графічний редактор;

Середній:

  • розпізнає інструменти графічного редактора;

Достатній:

  • розуміє призначення графічного редактора;
  • запускає графічний редактор на виконання;
  • розуміє призначення інструментів графічного редактора;
  • має уявлення про можливості використання палітри кольорів  у середовищі ГР;
  • використовує палітру кольорів у середовищі ГР;
  • створює прості графічні об’єкти та їх комбінації;
  • зберігає зображення на Робочому столі або в папці, встановленій за замовчуванням;
  • коректно завершує роботу із графічним редактором.

Високий:

  • застосовує  інструменти середовища графічного редактора для створення зображень за власним задумом.

 

Епіграф уроку

Недостатньо лише отримати знання; треба знайти їм застосування.

І. Гете


Хід уроку

 

На дошці закріплена «казкова карта», на яку учні будуть приклеювати літери.

 

І. Організація класу.

 

Не урок, а справжнє свято,

Бо полинем у світи.

Мандруватимем завзято,

Юний друже, я і ти!

Дорогі діти! Подивіться один одному в очі, посміхніться, передайте частинку свого гарного настрою іншим. От бачите від ваших посмішок затишніше і світліше стало у нашому комп’ютерному класі.

Сьогодні у нас не звичайний урок: урок-подорож.

  • Діти, що ж це за предмет такий круглий? (Глобус)

Він точнісінько такий, як наша Земля, тільки порівняно з нею, дуже маленький. Допомагає людям більше дізнатися про Землю.

Наша планета – Земля.

Щедра вона і багата.

Гори, ліси і поля –Наша домівка, малята.

Ви любите казки? Дивитися мультики? Отже, сьогодні ми відправимося у подорож і запросимо із собою Фіксіків: Нулика і Сімку. Під час подорожі нам необхідно буде знайти літери, з яких складемо вислів, який слід пам’ятати усе життя. Так що ви готові? Тоді вирушаємо в подорож. Але для подорожі нам потрібно отримати «Квитки». 

Давайте розгадаємо з вами наступний ребус

ІНФОРМАЦІЯ – ЦІЯ + ТИКА = ІНФОРМАТИКА

Квитки ми отримали. (Роздати учням квитки Додаток «Квитки. Тепер у нас є «квитки» і сідайте рівненько, так як вам зручно, закрийте оченята і ми відправляємося у подорож. (У цей час звучить музика «Шум моря»).

 

Уявіть собі великий океан, по середині якого стоїть великий острів. Великі хвилі б’ють о берег, а ми на кораблі, який несе нас вперед, до чого незвіданого, до острова, на якому ми будете шукати «скарби». Прислухайтеся, чуєте шум води. І наш корабель прибило хвилями до берега. Відкрийте очі. Ось ми вже уже на величезному острові, який називається Інформатика. На ньому є різні чарівні місця, які наповнений різними тайнами і секретами, які ми з вами розгадаємо, знайдемо щось нове, цікаве. У кожному пункті зупинки ми отримаємо букви, з яких і зберемо чарівне слово, а яке, то дізнаємося тоді, коли пройдемо всі ці чарівні місця. 

Ось ми вже приплили і отримуємо літеру З. (Учень прикріплює літеру на карті)

 

Мотивація навчальної діяльності.

 

Ми дуже часто вживаємо слово «мистецтво». Який зміст вкладено в це слово?Мистецтво – це відображення реальної дійсності в художніх образах. До нього належить література, музика, театр, образотворче мистецтво, кіно, цирк і телебачення.Так в образотворчому мистецтві явища навколишнього життя відображаються з допомогою ліній, тональних співвідношень, кольорових поєднань, об’ємних форм і ритмів.Образотворче мистецтво поділяється на окремі види, кожний з яких має специфічну мову. Давайте дізнаємося, який вид образотворчого мистецтва ми сьогодні  будемо розглядати.

Розставте букви в порядку зростання:  

А  К Г Р  І Ф  А 

Це слово «Графіка». Отже ми у країні «Графіка».

І отримаємо літеру А. (Учень прикріплює літеру на карті)

А яка ж тема нашого уроку?. Відповіддю буде розгаданий ребус.

(Робота із зошитом сторінка 40 №1)

Відкрийте зошити на сторінці 40, завдання №1.

Відповідь: Графічний редактор

Отже тема нашої подорожі нашого уроку «Графічний редактор. Поняття комп’ютерної графіки. Програми для створення та змінювання графічних зображень. Створення зображень у графічному редакторі Paint»

Отримали літеру Н.

 

Актуалізація опорних знань.

 

Давайте взнаємо: Якого кольору країна «Графіка»? Хто мешкає у цій країні? Чим можна виконувати чорно-білі малюнки?

Графіка (від давньогрецького «графо» – малюю, пишу). Графічні роботи виконуються олівцем, вугіллям, тушшю, пером. Основним матеріалом, на якому виконується твір, є папір.Художники створюють графічний образ.

 

Отримаємо літеру Н.

Ми побували в гостях у країні «Графіки». Нас запрошує у гостину сусідка країна Живопис.  Живопис – це малюнок зроблений у кольорі за допомогою фарби.

Ми з вами отримали наступну літеру Н

Оскільки у нас урок Інформатики, то малюнки ми будемо виконувати не в альбомі, а на комп’ютері.

Англійське слово paint означає «писати фарбами». Саме таку назву має програма, з якою ми будемо працювати.Піктограма цієї програми знаходиться на робочому столі комп’ютера. Вона має вигляд стаканчика, в якому поміщено різноманітні пензлики та олівці.Щоб запустити програму Рaint, потрібно клацнути двічі лівою кнопкою мишки по цій піктограмі. (Завантажити програму Pаint).

У вікні програми Рaint ви бачите білий аркуш – це полотно. Саме на ньому ви будете створювати малюнок.А ліворуч знаходяться інструменти, якими будемо користуватися під час малювання на комп’ютері.

Ми отримали наступну літеру Я.

Подорожуючи, ми вже трішки втомилися, тому зробимо невеличку фізкультхвилинку.  Запустити фізкультхвилинку «То не є проблема»

Отримують літеру Е.

Ось так виглядає вікно графічного редактора Paint.

Сьогодні ми познайомимося із інструментами. Давайте розгадаємо загадки.

Всяк школяр його шанує,

Бо він пише, ще й малює.

Хто ж цей славний молодець?

Це звичайно, … (Олівець)

Малюючи в альбомі ви олівець тримаєте легенько, ледь торкаючись паперу, намічаючи лініями головне, а потім вносимо доповнення у малюнок більш чіткими лініями, збагачуючи його деталями.                    

У простого олівця

Вірна помічниця:

Зробиш ти помилку, 

Враз зітре її вона. (Гумка, ластик)

Ось так в графічному редакторі виглядає панель інструментів.

 

Сторінка ерудита. Слово «олівець» - чужинець. Пов’язане зі словом «олово». Писали спочатку на пергаменті олов’яними паличками. Потім у XVI ст.. в Англії знайшли графіт. Ним пишемо і понині, тільки поміщений він у дерев’яну оправу. Отже, для виготовлення олівця застосовують і деревину. Олівці потрібно берегти від ударів, бо від ударів кришиться графіт.

Намалювати можна нею

Будинки, хмари і поля,

Зелену затишну алею,

Високі гори і моря.

Зачарувати можна нею –

Така вона чудова й гарна!

Ти знаєш, як зовуть цю фею?

ЇЇ зовуть, звичайно, … (фарба)

Художники називають палітрою спеціальну дошку для змішування фарб.

У графічному редакторі Paint під палітрою розуміють спеціальний набір кольорів. Палітра знаходиться внизу від полотна створення малюнка.

А тепер слід обрати пензлик. Художники користуються пензликами різної форми і товщини. Так і комп’ютерний пензлик може мати різну форму і товщину. Коли обрано інструмент «Пензлик», внизу панелі інструментів з’являється набір різних пензликів. Обираємо один із пензликів і малюємо.

Наступна літера Ц

 

Гра «Істинне-хибне» про правила техніки безпеки під час роботи з комп’ютером. (Якщо твердження істинне діти говорять «Тік-так і тільки так», якщо хибне – «Тік-так, це не так»)

  • Відстань від екрана до очей повинна бути не менше 50 см.
  • Працюючи за комп’ютером не можна їсти.
  • При роботі за комп’ютером руки завжди повинні бути брудними і мокрими.
  • Сидіти потрібно так, щоб спина була рівною, лікті – на столі.
  • При роботі за комп’ютером не можна торкатися шнурів, розємів та розеток.

Отримали ще одну літеру А.

 

ОСТРІВ Розмальовка

  • Чи доводилось вам взимку ліпити Сніговика?
  • Як ви це робили? (Учні розповідають, імітують рухи під час ліплення Сніговика).

Ігрова ситуація.От зараз я розповім вам історію про одного доброго Сніговичка. А було це так. Зліпили діти Сніго­вичка, поставили в глибині двору та й забули. Сніговичок довго стояв на одному місці в самоті. Одного разу він на­важився звернутись до Петрика Пяточкіна. Ввічливо привітався, наз­вав своє ім'я. Але і той не звернув на нього уваги. «Нецікаво з таким спілкуватися — стоїть, як стовпчик, не вміє не те що бігати, навіть ходити!».Засумував Снігови­чок. «Незабаром пригріє сонечко, я розтану. Невже ж справжнього, доброго друга так ніколи і не зустріну?».

  • А як би ви вчинили, коли, б Сніговичок запропону­вав свою дружбу вам?

То ж давайте розвеселимо Сніговичка, розфарбувавши його. Зробимо його добрим та веселим, таким, яким ви собі його уявляєте.

 

Якщо учнів у класі більше, ніж персональних комп’ютерів, тоді учні працюють у парах (діляться на 2 групи): одні працюють з ПК, інші із зошитом, а потім міняються місцями. Робота за ПК не перевищує допустимого часу роботи з комп’ютерною технікою.

 

Робота у зошиті Сторінка 40 Завдання №3

 

(Робота із зошитом сторінка 41 №5)

 

Робота за комп’ютером

 

Слухання вірша А.Костецького «Добрий Сніговик».Поки ви будете розфарбовувати Сніговика, я прочитаю вам вірш. Ось послухайте розмову дітей  з Сніговичком.

Сніговику, Сніговику!

Скажи нам, а навіщо

Тобі дали мітлу таку,

Яка за тебе вища?

Я нишком-тишком уночі

Сніг підмету з дороги,

Щоб діти, в школу ідучи,

Не замочили ноги.

Сніговичку, Сніговичку!

Скажи-но, а навіщо

На голові твоїй стирчить

Відрище-здоровище?

А щоб тоді, як місто спить,
Малечі ковзанки залить,

Чи в заметіль кудлату

 

Синиць туди сховати.

Нехай собі сидять під ним,

Неначе це — пташиний дім.

Ну, а твоя морквина-ніс

Навіщо — розкажи-но?

Якби колись пішов я в ліс,

То я б зайцям її одніс,

Бо це для них морквина.

Сніговичку, Сніговичку!

Ще трохи нас послухай.

Навіщо в тебе рот такий

Од вуха і до вуха?

Ну, це відомо кожному.

Без посмішки не можу я!

Наступна літера Л

 

Завдання2. 

Зараз будьте дуже уважні, я читатиму «кольоровий» вірш, а ваше завдання - намалювати кожний колір, який згадується у вірші.

Оберіть інструмент «Пензлик». Оберіть пензлик певної форми на додатковій панелі. Готові? Починаємо:

Любить пензлик мій до свята

Власний чубчик фарбувати.

У палітру він пірнає,

Кожний колір називає:

«Це червоний – жар неначе.

Ще – оранжевий, гарячий.

Жовтий – як пшениця в полі.

Мов трава – зелений колір.

Колір неба – він блакитний.

Синій колір, ніби річка.

Фіолетовий, як нічка».

  • Назвіть, будь ласка, кольори, які ви намалювали.
  • Як можна назвати одним словом це кольорове різнобарвя? (Веселка)

 

Отримуємо літеру И

 

Фізкультхвилинка для очей

 

Завдання 2. Що намальовано:

Описание: По крапках 8.png

 

 

Додаткове завдання для роботи із зошитом Сторінка 41 Завдання №6

Відповідь: Микита – гітара, Костя – скрипка, Юрко – гітара.

Отримуємо ще одну літеру С

У нас вже всі літери

Отже, давайте попробуємо із знайдених літер скласти вислів:

-З А Н Н Н Я Е Ц А Л И С

ЗНАННЯ – ЦЕ СИЛА

А знаєте ви, що Найперша документована поява вислову «Знання — це сила» відноситься до VII століття: вона зустрічається у книзі «Шлях красномовства» Імама Алі (599—661) четвертий праведний халіф, двоюрідний брат і зять Магомета.

 

Підсумок уроку.

 

Чого ви сьогодні навчилися?       

  • Хто з вас задоволений своєю роботою?

Зараз нам слід повернутися до дому. Вмощуємося зручно, закриваємо оченята І… (Звучить музика)

Закриваємо ми скриньку,

Але тільки на хвилинку.

Бо завжди на кожнім кроці,

На перерві, на уроці,

В повсякденному житті,

Старші люди й молоді,

Всі багатими стаєм,

Бо у мовлення своє

Ми вплітаєм зі скарбнички

Діаманти невеличкі –

Перлини мудрості народу,

Що йдуть від роду і до роду.

Чи сподобався вам урок? Тож давайте поаплодуємо собі.

 

Використані джерела

 

http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=692979

 

https://www.youtube.com/watch?v=GWES_hGEkFQ

 

Вікіпедія

 

https://www.youtube.com/watch?v=qxkSQqecR0w

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку